HARTA INTERACTIVA Patru oferte au fost depuse pentru realizarea Autostrazii de Centura Sud a Bucurestiului si pentru operarea autostrazilor A1 si A2. Vezi pe unde trece viitoarea autostrada si cate parcari si noduri rutiere va avea

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 28 februarie 2013, 16:14 Actualitate | Esenţial

Autostrada in Romania
Foto: Hotnews
Asocierile Strabag (Austria) - Vinci (Franta) - Aktor (Grecia), Astaldi (Italia) - Euro Construct Trading (Romania), Tehnostrade - Spedition UMB (ambele Romania) si Impregilo Spa - Salini SpA (Italia) au depus oferte pentru contractul de concesiune privind realizarea a 48 de km din Autostrada de centura Sud a Capitalei si intretinerea si operarea autostrazilor A1 Bucuresti - Pitesti si A2 Bucuresti - Constanta. Contractul de concesiune este pe 30 de ani si presupune o investitie de circa 2 miliarde de euro, iar in schimbul realizarii investitiei, compania castigatoare a contractului va percepe taxa pentru folosirea celor trei autostrazi. Trei dintre asocierile care au depus oferte pentru autostrada de Centura Sud - Vinci-Aktor-Strabag, UMB-Tehnostrade si Impregilo-Salini - au depus oferte si pentru concesiunea autostrazii Comarnic-Brasov.
  • HotNews.ro va prezinta o Harta Interactiva cu viitoarea autostrada de centura Sud a Bucurestiului - pe unde trece, cate noduri si cate parcari va avea

Potrivit CNADNR, pentru realizarea in concesiune a autostrazii de Centura Sud a Capitalei si operarea si intretinerea autostrazilor A1 si A2 au fost primite patru oferte:
  • Asocierea StraViA Sud, la care membri asociere sunt STRABAG SE si VINCI S.A / VINCI Construction Grands Projects / VINCI Construction Terrassement / AKTOR S.A / AKTOR Concessions S.A. - Lider asociere: STRABAG AG
  • Asocierea formata din ASTALDI CONCESSIONI S.R.L. / ASTALDI S.p.A / A4 si HOLDING S.p.A / S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. / S.C. ASTALROM S.A.
  • Asocierea  S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. si S.C. SPEDITION UMB S.R.L.
  • Asocierea IMPREGILO S. p.A si SALINI S.p.A.

Investitie de 2 miliarde de euro pe o perioada de 30 de ani


Contractul, potrivit documentatiei descriptive publicate pe siteul electronic de licitatii publice, prevede concesionarea pe 30 de ani a realizarii autostrazii Centura Sud a Municipiului Bucuresti (A0 dupa cum mai este cunoscuta), dar si operarea si intretinerea Autostrazilor A1 Bucuresti - Pitesti si A2 Bucuresti - Constanta.

Valoarea investitiei este estimata de CNADNR la peste 9 miliarde de lei (aproximativ 2 miliarde de euro).

Noua autostrada care va ocoli Capitala pe la Sud va avea o lungime de 48 de kilometri, 36 de lucrari de arta - poduri si pasaje - si 5 noduri rutiere: cate un nod rutier de tip "trefla" cu autostrazile A1 si A2 si trei noduri rutiere de tip "trompeta" sau "trefla" cu DN4 Bucuresti - Oltenita, DN5 Bucuresti - Giurgiu si DN6 Bucuresti - Alexandria.

Totodata, vor fi realizate 16 intersectii denivelate fara acces la autostrada.

Potrivit documentatiei descriptive, Concesionarul care va castiga contractul se va obliga:
  • sa obtina finantarea pentru realizarea constructiei
  • sa proiecteze si sa elaboreze documentatiile necesare obtinerii autorizatiilor si avizelor pentru executia lucrarilor;
  • sa realizeze lucrarile de constructie a Autostrazii de Centura Sud a Municipiului Bucuresti;
  • sa reabiliteze si sa doteze cu echipamente specifice (inclusiv statii de taxare si sisteme ITS) A1 si A2
  • sa opereze si sa intretina toate cele trei autostrazi.
  • sa colecteze tarifele de utilizare pe toate cele trei autostrazi

Urmeaza ca in perioada urmatoare statul roman sa analizeze cele patru oferte depuse, sa stabileasca cine se califica mai departe pentru etapa de dialog competitiv si, apoi, sa stabileasca un castigator pentru concesionarea realizarea autostrazii A0 si operarea autostrazilor A1 si A2.

Perioada de 30 de ani din contractul de concesiune prevede si perioada de proiectare si constructie a noii autostrazi A0, insa nu se specifica exact cat va dura aceasta etapa.

Concesionarul va incasa taxa pentru folosirea autostrazilor A1, A2 si de centura Sud a Capitalei

Asocierea care va castiga contractul de concesiune si va realiza investitia va avea dreptul prin contract sa perceapa si sa incaseze taxe de folosire pentru cele trei autostrazi - A1, A0 si A2.

documente
In cadrul documentatiei descriptive de pe site-ul de achizitii publice, se precizeaza ca "Autoritatea publica recunoaste ofertantului dreptul de a-si recupera investitia si de a obtine un profit rezonabil. Modalitatile efective si durata acestui proces vor fi cuprinse in contractul de concesiune. Ele presupun o eveluare a  surselor potentiale de venit si a costurilor contractului".

Totodata, se spune ca "Concesionarul poate incasa venituri din tarife de utilizare a autostrazii (taxa de autostrada), in cadrul unor plafoane/marje stabilite prin contract".

Chiar daca autostrada va fi facuta de catre concesionar, in documentele citate se precizeaza ca  "autostrada este proprietate publica, data in concesiune firmei constructoare pe perioada contractului. La finalul perioadei de concesiune, Compania de proiect va transfera, cu titlu gratuit, bunul public autoritatilor romane".

Potrivit calculelor CNADNR, "in varianta cu tarif de utilizare, traficul pe noul tronson de autostrada va fi de 66,67% din traficul in situatia in care soferii nu ar trebui sa plateasca taxa de utilizare".

Tot in documentatia descriptiva se fac estimari privind Media Zilnica Anuala (MZA) a traficului pe cele trei autostrazi. Spre exemplu, pentru noua autostrada de Centura SUD se estimeaza ca in 2015 MZA va fi de 4.000-5.000 de vehicule, iar pana in 2045 aceasta va ajunge intre 9.000-21.000 de vehicule pe cele patru sectoare diferite pe care a fost impartita autostrada.

Trafic MZA pe sectoarele Autostrazii de centura Sud
Foto: Hotnews
Vezi tabelul alaturat (Autostrada de Centura Sud a fost impartita in patru sectoare - sectoarele 4,5,6 si 7 din totalul de 14 sectoare in care a fost impartit intreg proiectul A1-A0-A2)

Autostrada de Centura SUD - Bucuresti - Date tehnice
  • Lungime: 48 Km
  • Parte carosabila: 2 X (2 X 3,75 m)
  • Noduri rutiere: 2 tip "trefla" cu autostrazile A1 si A2 / 3 tip "trompeta" sau "trefla" cu DN4, DN5 si DN6
  • Viteza de proiectare: 120 km/h si 140 km/h
  • Parcari: 5 parcari de scurta durata, si doua puncte de intretinere
  • Poduri, pasaje si viaducte: 36
  • Alte lucrari: 16 intersectii denivelate fara acces la autostrada
  • Benzi de stationare de urgenta: 2 X 2,50 m
  • Zona mediana impermeabilizata: 3,00 m

Guvernul intentioneaza sa modifice regimul concesiunilor: "Statul plateste diferenta intre ceea ce au calculat investitorii ca trebuie sa obtina ca si incasari si ceea ce eventual nu incaseaza"

Cu toate acestea, potrivit unor surse guvernamentale citate miercuri de catre agentia Mediafax, guvernul intentioneaza sa aduca modificari regimului actual al concesiunii de autostrazi, astfel incat concesionarul sa poata primi bani de la buget in situatia in care nu-si recupereaza investitia din taxa de autostrada.

"Guvernul va discuta o solutie legislativa in ceea ce priveste concesiunea. Concesiunea se face din banii investitorilor, cu taxa pe autostrazi, insa statul roman trebuie sa se oblige ca plateste diferenta intre ceea ce au calculat investitorii ca trebuie sa obtina ca si incasari si ceea ce eventual nu incaseaza. Altfel, nu vrea nimeni sa faca concesiune, iar astazi vrem proiectul Comarnic-Brasov, apoi va fi Pitesti-Craiova", au afirmat sursele, citate de Mediafax.

Trei dintre constructorii interesati de Autostrada de Centura Sud, s-au inscris si in cursa pentru Autostrada Comarnic-Brasov

Miercuri s-au aflat si constructorii interesati de realizarea tot in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov. Pentru constructia si operarea a celor 58 de kilometri de autostrada pe Valea Prahovei s-au inscris si trei dintre asocierile care au intrat in cursa pentru realizarea autostrazii de Centura Sud a Bucurestiului.

Astfel, asocierile Vinci-Aktor-Strabag, UMB-Tehnostrade si Impregilo-Selini au depus oferte si pentru realizarea autostrazii Comarnic - Brasov.

Mai multe detalii aici: HARTA INTERACTIVA Patru firme si asocieri din Romania, Europa si China au depus oferte pentru realizarea in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov. Vezi traseul viitoarei autostrazi


-----

Harta Interactiva - Traseul Autostrazii de Centura Sud a Capitalei
  • Da click pe harta pe traseul autostrazii si pe celelalte elemente (parcari, noduri rutiere) pentru a afla mai multe detalii
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape
  • Apasa butonul Legend pentru a consulta leganda hartii




Vezi harta mare in ArcGIS.com

Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

*NOTA: Traseul autostrazii a fost realizat dupa planurile prezentate de catre CNADNR in documentatia descriptiva publicata in cadrul licitatiei. Avand in vedere ca un traseu mai exact nu a fost publicat si ca, dupa semnarea contractului, acesta poate fi modificat de catre concesionar, traseul evidentiat pe harta reprezinta un model orientativ la scara mare pentru viitoarea Autostrada de Centura Sud a Capitalei


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de LIDL

FOTO Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Salate de paste

Pastele integrale sunt cea mai buna alegere in materie de paste, daca doresti un pranz satios si totodata nutritiv: sunt bogate in fibre care stimuleaza sistemul digestiv si micsoreaza nivelul colesterolului rau din sange, contin vitamine, minerale si nutrienti esentiali pentru o stare generala buna de sanatate, sunt indicate pentru persoanele care sunt atente la silueta si isi doresc un mai bun control al greutatii, contin antioxidanti si enzime. In combinatie cu sosul de vinete, salata de paste este un pranz excelent, pe care il puteti lua cu voi la birou!​



31891 vizualizari

  • +17 (23 voturi)    
    Alta chiftea (Joi, 28 februarie 2013, 16:40)

    shuly [utilizator]

    Cat dracu o sa dureze sa o faca pe asta noua??Inchide frate inelul de legatura din nord ca este aproape gata si poti sa unesti dintr-o data 3 autostrazi plus accesul catre Otopeni pentru cei care vin din tara.Apoi pentru ca tot se apucase Boc sa faca actuala centura de sud si expropriase deja, ba mai mult chiar se apucase de lucru si consolidase o mare parte din ea, si apoi te ocupi si de aia noua sau poti merge in paralel.Nu la noi Ponta a luat finantarea de la actuala centura de Sud care a ramas intr-o stare jalnica si se apuca de una noua care o sa fie gata in 3-4 ani.In tot acest timp soferii de camioane si de turisme stau si dorm pe asa zisa centura.Dar asta este gandirea incompetentilor din guvern.
    • +12 (12 voturi)    
      oho (Joi, 28 februarie 2013, 17:23)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui shuly

      Unde mai pui ca mizeria aia de centura, la iesirea din Prelungirea Ghencea, de pilda, in continuare se gatuie intr-o mizerie de trecere la nivel cu calea ferata, unde stau la rand mii de tiruri si masini si daca se mai nimereste si un tren, iti bati copiii...
      Daca e centura, ar face bine sa asigure niste iesiri decente din mai multe parti. Daca e by-pass intre A1 si A2, atunci e idiot de circulara, ar fi infinit mai economic si mai rapid daca ar incepe de la Fundulea sau mai departe si ar iesi in Bolintin-Vale.
      • +4 (4 voturi)    
        D-ale Primarului Cârnat (Vineri, 1 martie 2013, 11:50)

        Gigi Maybachistu' Ales [anonim] i-a raspuns lui hollow

        Mizeria de centură, la ieşirea din Prelungirea Ghencea, se putea foarte uşor uni cu CET Vest dacă era făcută legătura între CET şi centură (500 m de asfaltat peste un câmp gol), fără să fie nevoie de treceri la nivel, ore pierdute, poluare şi consum de carburant.
  • +10 (18 voturi)    
    M-am plictisit (Joi, 28 februarie 2013, 16:55)

    Rasmus [utilizator]

    De basmele cu autostrazi...
    Am citit doar titlul pentru ca stiu ca e alta poveste
    Sunt de acord cu Dl. Shuly 100%, daca mai statea Boc 2-3 ani se mai facea ceva...
  • +5 (7 voturi)    
    Prea aproape de centura (Joi, 28 februarie 2013, 17:26)

    tybvaly [utilizator]

    De ce se apropie asa de mult de centura pe portiunea dintre Dn4 si Dn5? Cineva are ceva pamant de expropriat pe acolo?
    • +5 (5 voturi)    
      posibil (Joi, 28 februarie 2013, 19:03)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui tybvaly

      La fel cum poate fi un traseu impus de configuratia terenului sau alte obstructii (magistrale de gaz de exemplu).
  • +11 (15 voturi)    
    Hotie (Joi, 28 februarie 2013, 17:41)

    kralizec [utilizator]

    De ce draq sa platim pe A1 si A2?
    Astea au fost construite pe banii nostrii nu de particulari.
    Rovinieta pentru ce draq mai este? Pentru drumurile forestiere?
    • +9 (9 voturi)    
      ***** (Joi, 28 februarie 2013, 18:15)

      petrol_head [utilizator] i-a raspuns lui kralizec

      Este o idiotenie sa colectezi taxa de drum prin vignete si prin combustibili, iar acum sa vii cu petarda asta de informatie ca mai trebuie si taxa de autostrada!!! DAR DE UNDE DRACU' SA TOT PLATIM ATATA???
    • -1 (5 voturi)    
      pai... (Joi, 28 februarie 2013, 19:01)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui kralizec

      Platesti pentru deszapezire (penalitati aplicate concesionarului daca nu se ingrijeste sa poti circula), pentru intretinere (asfaltari, indicatoare, panouri electronice, parapeti distrusi in urma accidentelor, telefoane SOS, parcari si toalete, garduri animale), pentru paza si supravegherea traficului, etc.
      De acord ca ar trebui sa se renunte la vigneta - ori taxe de autostrada si accize la benzina ori vigneta.

      Ce nu inteleg e de ce nu se face si centura asta pe POS-T... ca doar face parte din culoarul IV.
      • +1 (3 voturi)    
        Incorect (Vineri, 1 martie 2013, 11:53)

        Gigi Maybachistu' Ales [anonim] i-a raspuns lui igorashu

        Formularea corectă: "ar trebui" să plăteşti pentru toate astea dacă ar fi făcute.

        Dar "marea înzăpezire" de iarna trecută a demonstrat cum concesionarul nu face nici deszăpezire, nici întreţinere, nici telefoane, nici parcări, nici pază. Cel mult îşi face nişte vile prin Pipera pentru el şi directorii lui.
  • +4 (4 voturi)    
    trefla?!?!?! (Joi, 28 februarie 2013, 18:55)

    igorashu [utilizator]

    E "trifoi" - google "clover-leaf interchange".
    Sunt curios daca ineptia e a CNADNR sau a Hotnews.
    • +3 (3 voturi)    
      Raspuns. (Joi, 28 februarie 2013, 20:31)

      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

      Termenul "trefla" pentru tipul de nod rutier este preluat din documentatia descriptiva depusa de CNADNR in cadrul licitatiei (vedeti documentul atasat in text)
  • +5 (5 voturi)    
    GROPI (Vineri, 1 martie 2013, 7:32)

    nick24 [utilizator]

    sigur centura sud de acum nu va mai fi reparata, ca sa o iei obligatoriu pe cea cu plata
  • +6 (6 voturi)    
    Bataie de joc (Vineri, 1 martie 2013, 9:49)

    Etre [utilizator]

    Cand am auzit de centura de sud, am crezut ca termina de largit la 2 benzi pe sens centura actuala. Dar probabil lucrarile pentru aceasta au apucat sa fie acordate de vechea guvernare ... de unde spaga si furt pentru actualii .

    Presimt ca o sa mai stam 10 ani fara centura si cu metroul din Drumul Taberei in stadiul de santier ... daca imi aduc aminte bine au fost taiate finantarile, anul trecut, pentru aceste lucrari.
  • +4 (4 voturi)    
    Analizez sa dau in judecata statul roman (Vineri, 1 martie 2013, 20:33)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Statul roman vrea sa dea in concesiune si autostrazile A1 si A2 ceea ce consider a fi ilegal. In Romania exista plata taxei de drum prin care aceste autostrazi trebuiesc administrate si intretinute. De ce da domnul Ponta in concesiune pe 30 de ani? Cu ce drept?


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri