HARTA INTERACTIVA Patru firme si asocieri din Romania, Europa si China au depus oferte pentru realizarea in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov. Vezi traseul viitoarei autostrazi

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 27 februarie 2013, 19:25 Actualitate | Esenţial

Asocierea Vinci (Franta)- Aktor (Grecia) - Strabag (Austria), UMB Spedition-Tehnostrade (Romania), Impregilo S.p.A - Salini (Italia) si firma chineza China Communications Construction Company Limited s-au aratat interesate si au depus oferte pntru realizarea in concesiune a autostrazii Comarnic si Brasov, potrivit CNADNR. Tronsonul de autostrada lung de 58 de kilometri si care va costa circa 1,5 miliarde de euro ar urma sa fie prima autostrada romaneasca facuta in concesiune, constructorul urmand sa "puna bariera si sa incaseze taxa" potrivit premierului. Aceasta este a treia incercare de a concesiona lucrarea, dupa doua tentative esuate in trecut: in 2004 (cu firma Vinci) si in 2009 (cu asocierea Vinci-Aktor). In urma cu o saptamana, premierul Ponta declara ca nu va mai candida la urmatoarele alegeri parlamentare daca pana in 2016 autostrada de la Comarnic la Brasov nu va fi gata.



Miercuri dimineata la ora 11 a expirat termenul pana la care constructorii puteau depune oferte pentru contractul de concesiune ce prevede constructia autostrazii Comarnic - Brasov.

Desi oficial nu a fost facuta publica lista cu ofertantii, in presa (digi24.ro) au aparut primele informatii pe surse ce spuneau ca pentru constructia autostrazii s-au depus patru oferte. Revista Capital, citand surse din CNADNR, a scris cine sunt constructorii interesati de proiect: Asocierea Vinci (Franta) - Aktor (Grecia) - Strabag (Austria), Impregilo S.p.A (Italia), UMB Spedition - Tehnostrade (Romania) si o firma din China care nu a fost specificata. 

Miercuri seara CNADNR a comunicat oficial care sunt constructorii ce au depus oferte:
  • CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD
  • Asocierea formata din firmele SC SPEDITION UMB SRL si SC TEHNOSTRADE SRL
  • Asocierea formata din firmele VINCI SA si VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS si VINCI CONSTRUCTION TERRASSEMENT si STRABAG AG si STRABAG SE si AKTOR SA si AKTOR CONCESSION SA
  •  Asocierea formata din firmele IMPREGILO SpA si SALINI SpA

Amintim ca in luna decembrie firma chineza China Communications Construction Company Limited a contestat documentele depuse de catre CNADNR in cadrul licitatiei pentru autostrada Comarnic - Brasov. Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor a dat dreptate partial firmei Chineze si a obligat CNANDR sa remedieze situatia si sa prelungeasca licitatia. Solutia CNSC a generat un scandal la nivelul Guvernului, Guvernul Ponta amenintand ca schimba componenta CNSC pentru ca ar bloca demararea unor proiecte importante.

Concesiune pe 30 de ani, cost de 1,2 miliarde de euro adica 21 miliaone de euro pe kilometru

documente
Urmeaza ca in perioada urmatoare statul roman sa analizeze cele patru oferte depuse, sa stabileasca cine se califica mai departe pentru etapa de dialog competitiv si, apoi, sa stabileasca un castigator pentru concesionarea autostrazii Comarnic - Brasov pe o perioada de 30 de ani, timp ce include si perioada de proiectare si executie a autostrazii.

Potrivit informatiilor publicate pe site-ul electronic de achizitii publice odata cu lansarea licitatiei, tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov are o lungime de 58 de kilometri, iar valoarea estimata de CNADNR este de 5,32 miliarde de lei fara TVA ( total: 1,2 miliarde de euro, 21 milioane de euro/km).

Durata contractului este de 360 de luni (30 de ani), incepand de la data atribuirii contractului sau de la emiterea ordinelor de incepere a lucrarilor, aceasta perioada incluzand etapa de constructie, etape de operare si intretinere, insa documentul nu precizeaza o data sau un termen cand ar putea fi gata lucrarile de constructie.

Autostrada facuta prin munti: 53 de poduri, pasaje si viaducte, 18 tuneluri


Cu toate acestea, pe site-ul CNADNR este precizat ca pentru proiectare si constructie sunt alocati 4 ani, iar pentru operare si intretinere - 25 ani.

Traseul autostrazii va fi pe un teren muntos ce presupune realizarea unor lucrari de arta (poduri, pasaje, viaducte) foarte scumpe. Pe parcursul a celor 58 de km de autostrada vor fi realizata 53 de poduri si viaducte si nu mai putin de 18 tuneluri cu o lungime totala de 2,89 de kilometri.

Autostrada a fost impartita in doua tronsoane:

Comarnic - Predeal:
  • Lungime: 36,2 km
  • Parte carosabila 2 x (2 x 3,50 m)
  • Benzi de incadrare 4 x 0,25 m
  • Benzi de urgenta 2 x 2,50 m
  • Acostamente din pamant 2 x 0,50 m
  • Spatii parapet 2 x 0,75 m
  • Zona mediana (impermeabila) 2,50 m
  • Poduri, pasaje si viaducte pe autostrada 35
  • Tuneluri 18 (2.890m lungime totala)
  • Viteza de proiectare 80 km/h si 120 km/h
  • Nod rutier la Rasnov
  • 6 intersectii denivelate fara acces la autostrada

Predeal - Brasov (Cristian):
  • Lungime: 21,8 km
  • Parte carosabila 2 x (2 x 3,750 m)
  • Benzi de incadrare 4 x 0,50 m
  • Benzi de urgenta 2 x 2,50 m
  • Acostamente din pamant 2 x 0,50 m
  • Spatii parapet 2 x 0,75 m
  • Zona mediana (impermeabila) 3,00 m
  • Poduri, pasaje si viaducte pe autostrada 18
  • Viteza de proiectare: 80 km/h, 100 km/h si 120 km/h
  • 3 noduri rutiere - Sinaia, Busteni si Predeal
  • 5 intersectii denivelate fara acces la autostrada

Pentru a se califica in cursa, statul roman cere companiilor sa prezinte dovada ca in ultimii trei ani fiscali au realizat o cifra de afaceri medie anuala de cel putin 1,3 miliarde de lei si se stipuleaza ca ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune sau ca va dispune de resurse financiare care sa acopere costurile aferente realizarii proiectului.

Ponta: "Cei care fac autostrazi in concesiune vor pune bariera si vor lua o taxa"

Contractul de concesiune in cazul autostrazii Comarnic - Brasov presupune ca firma castigatoare sa asigure finantarea si sa realizeze constructia autostrazii, urmand sa isi recupereze ulterior investitia, prin taxa pe autostrada.

"Noi aici avem de spart un tabu: faptul ca niciodata in Romania nu s-a realizat un contract prin concesiune, adica nu din bani de la buget, ci sa fie un investitor care vine cu finantarea si statul acorda anumite garantii. E un pas foarte mic, dar e un pas urias pentru Romania, pentru ca altfel, doar din resurse bugetare, noi nu o sa reusim sa dezvoltam infrastructura - si vorbesc de autostrazi - , daca nu reusim sa spargem aceasta bariera, pe care nu a reusit nimeni sa o sparga in 23 de ani, de a face un tip de parteneriat public-privat, de concesiune, de a atrage finantarea de la cel care vine, construieste autostrada si dupa aceea o exploateaza - eu vreau sa fiu foarte corect - cei care fac autostrazi in concesiune vor pune bariera si vor lua o taxa, asa cum se intampla in multe tari europene", a explicat Victor Ponta, dupa o dezbatere despre reforma electorala, insa nu a spus cate oferte a primit Guvernul, scrie Agerpres.

In cadrul documentatie descriptive de pe site-ul de achizitii publice, se precizeaza ca "Autoritatea publica recunoaste ofertantului dreptul de a-si recupera investitia si de a obtine un profit rezonabil. Modalitatile efective si durata acestui proces vor fi cuprinse in contractul de concesiune. Ele presupun o eveluare a  surselor potentiale de venit si a costurilor contractului".

Totodata, se spune: "Concesionarul poate incasa venituri din tarife de utilizare a autostrazii (taxa de autostrada), in cadrul unor plafoane/marje stabilite prin contract".

CNADNR: "Cu taxa, traficul pe autostrada va fi de 66,67% din traficul daca nu s-ar pune taxa"


Chiar daca autostrada va fi facuta de catre concesionare, in documentele citate se precizeazqa ca  "autostrada este proprietate publica, data in consesiune firmei constructoare pe perioada contractului. La finalul perioadei de concesiune, Compania de proiect va transfera, cu titlu gratuit, bunul public autoritatilor romane".

Tabel MZA Comarnic-Brasov
Foto: CNADNR
Potrivit calculelor CNADNR, "in varianta cu tarif de utilizare, traficul pe noul tronson de autostrada va fi de 66,67% din traficul in situatia in care soferii nu ar trebui sa plateasca taxa de utilizare".

Mai mult, in documentatia descriptiva a proiectului, CNADNR estimeaza ca media zilnica anuala (MZA) a traficului va creste de la 10.000-20.000 de autovehicule in 2015 la 22.000-36.000 in 2030 si la 36.000-59.000 in anul 2045. Vezi tabelul de alaturi.



Guvernul intentioneaza sa modifice regimul concesiunilor: "Statul plateste diferenta intre ceea ce au calculat investitorii ca trebuie sa obtina ca si incasari si ceea ce eventual nu incaseaza"

Cu toate acestea, potrivit unor surse guvernamentale citate miercuri de catre agentia Mediafax, guvernul intentioneaza sa aduca modificari regimului actual al concesiunii de autostrazi, astfel incat concesionarul sa poata primi bani de la buget in situatia in care nu-si recupereaza investitia din taxa de autostrada.

"Guvernul va discuta o solutie legislativa in ceea ce priveste concesiunea. Concesiunea se face din banii investitorilor, cu taxa pe autostrazi, insa statul roman trebuie sa se oblige ca plateste diferenta intre ceea ce au calculat investitorii ca trebuie sa obtina ca si incasari si ceea ce eventual nu incaseaza. Altfel, nu vrea nimeni sa faca concesiune, iar astazi vrem proiectul Comarnic-Brasov, apoi va fi Pitesti-Craiova", au afirmat sursele, citate de Mediafax.

Ponta: Daca in 2016 autostrada Comarnic - Brasov nu e gata, nu mai candidez la parlamentare

In urma cu o saptamana, premierul Victor Ponta declara intr-o emisiune la Realitatea TV ca realizarea autostrazii Comarnic - Brasov este o prioritate pentru el si ca, daca nu va resui sa o termine pana in 2016 atunci nu va mai candida la urmatoarele alegeri parlamentare.

"Daca Autostrada Comarnic-Brasov nu e gata pana in 2016, nu mai candidez la urmatoarele parlamentare. Am un fix cu Comarnic-Brasov si cu Pitesti-Craiova", declara Victor Ponta.

Autostrada Comarnic - Brasov, la a treia incercare. Vinci a mai incercat si in 2004 si in 2009 alaturi de grecii de la Aktor

Realizarea autostrazii Comarnic - Brasov a ajuns in prezent la a treia incercare, dupa ce tentativele precedente au esuat inainte sa se ajunga la demararea vre-unei lucrari.

Prima incercare a avut loc in 2004, cand Guvernul condus atunci de Adrian Nastase a selectat trei firme pentru construirea tronsoanelor Bucuresti-Ploiesti (Strabag din Austria), Comarnic-Predeal (Vinci din Franta) si Predeal-Brasov (Ashtrom-Roichman, Israel).

In 2004, pe 18 octombrie, la Bucuresti in prezenta premierului francez de atunci, Jean-Pierre Raffarin si a prim-ministrului Adrian Nastase, ministrul Transporturilor de atunci Miron Mitrea semna cu Vinci contractul de parteneriat public-privat cu compania franceza Vinci pentru realizarea a 36 de km de autostrada intre Comarnic si Predeal. Costul: 480 milioane de euro. 

Atunci, inainte de campania electorala pentru aegerile prezidentiale, presedintele PD Traian Basescu acuza ca delegatia franceza a venit in scop electoral la Bucuresti si ca "a venit sa-si ia tainul".

Traian Basescu sustinea ca nu a existat nici un fel de licitatie pentru construirea autostrazii Brasov-Bucuresti si ca a fost "cel mult o selectie de oferte, ceea ce este ilegal pentru lucrari mai mari de 100.000 de euro", iar contractul pentru compania franceza Vinci, care va construi aceasta autostrada, este un cadou oferit de Adrian Nastase premierului francez.


Vezi aici detalii despre cum s-a semnat in 2004 contractul fara a se organiza o licitatie.

Ulterior, la schimbarea Guvernului la finele lui 2004 si dupa ce Comisia Europeana si-a exprimat dezacordul privin modul cum au fost selectati concesionarii, contractul pentru autostrada spre Brasov nu a mai fost semnat.

Discutiile privind realizarea autostrazii macar intre Comarnic si Brasov au continuat, iar in 2009 asocierea Vinci - Aktor (Franta - Grecia) era desemnata licitatia pentru realizarea proiectului in parteneriat public-privat. Autostrada de la Comarnic pana la Brasov ar fi trebuit sa aiba 58 de kilometri si ministrul transporturilor de atunci, Radu Berceanu estima ca va costa 1,5 miliarde de euro. Vezi aici detalii.

In aprilie 2010, insa, consortiul Vinci - Aktor a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare pentru proiect.

Harta Interactiva - Traseul autostrazii Comarnic - Brasov
  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape
  • Apasa butonul Legend pentru a vedea leganda hartii


Vezi harta mare in ArcGIS.com
Harta de baza © OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

*NOTA: Traseul autostrazii a fost realizat dupa planurile prezentate de catre CNADNR in documentatia descriptiva publicata in cadrul licitatiei. Avand in vedere ca un traseu mai exact nu a fost publicat si ca, dupa semnarea contractului, acesta poate fi modificat de catre concesionar, traseul evidentiat pe harta reprezinta un model orientativ la scara mare pentru viitoarea autostrada Comarnic - Brasov.

In continuarea autostrazii Comarnic - Brasov (in dreptul localitatii Cristian, Brasov) urmeaza traseul stabilit pentru autostradaTransilvania (Brasov - Bors).


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Descoperire uimitoare despre unul dintre cei mai cunoscuti faraoni egipteni: "A fost rezultatul unui incest"

O "autopsie virtuala" realizata asupra ramasitelor faraonului egiptean Tutankhamon a aratat ca parintii sai au fost frate si sora si ca, din cauza incestului, el s-a nascut cu o deformatie la picior si avea solduri feminine.








26931 vizualizari
  • +18 (32 voturi)    
    Ponta, un mincinos (Miercuri, 27 februarie 2013, 20:06)

    little_angel [utilizator]

    Mincinosul asta a spus ca ii putem cere demisia daca nu rezolva criza citostaticelor pina intr-o anumita zi. Criz exista in continuare si decent ar fi fost sa isi dea singur demisia !!!!!
    • +8 (12 voturi)    
      Hotul si plagiatorul.. (Joi, 28 februarie 2013, 10:44)

      shuly [utilizator] i-a raspuns lui little_angel

      trebuie sa isi dea demisia pentru multe lucruri promise de care nu s-a tinut insa este un om fara onoare si fara nici un pic de bun simt.Daca ar avea ceva in capul ala ar intelege ca din punct de vedere economic pentru Romania este mult mai important terminarea A1 decat sa se apuce acum de Comarnic -Brasov.Culoarul de legatura dintre Amsterdam,Hamburg si Constanta este mult mai important pentru noi.Dar pentru ca este incapabil sa faca ceva pe bani europeni el incepe ceva in parteneriat public ca se poate fura acolo.(cat imi dai ca sa castigi licitatia).Demisia de urgenta a incompetentului vesel!
  • -2 (22 voturi)    
    Chinezii fac 60 Km in mai putin de 2 zile (Miercuri, 27 februarie 2013, 20:20)

    Pooky [utilizator]

    Pana termina firma francezo-greco-austriaco-romano-italiana proiectul, chinezii ne fac autostrada peste Varful Omu' - dus si pe sub Bucegi - la intoarcere. Bonus, autostrada de centura cu 8 benzi pe sens in jurul Romaniei.

    Numai in 2012 s-au construit 12.500 Km de autostrazi, reteaua Chinei ajungand acum la aproape 100.000 de Km!!!!! Unele autostrazi sunt la peste 4000m altitudine.

    Un mic exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=WP1rZrB9SZI

    Da' la noi précis castiga contractual vre-un printisor al asfaltului,fie el roman sau de-aiurea, care o sa ne explice cat de greu e sa treci cu o sosea peste cateva dealuri si 2 ape, o sa dureze vreo 20 de ani pana e gata, timp in care pretul se va tripla, dupa care apar cratere in 2 luni si o luam de la capat si...
    • +8 (14 voturi)    
      chinezii (Miercuri, 27 februarie 2013, 20:54)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

      vor avea in Ro probabil 3-5 angajati niciunul chinez si asta e tot. Restul va fi subcontractat.
      Nu-ti imagina ca vor veni puhoaie de chinezi ca sa lucreze.
      • +1 (1 vot)    
        ba vor veni (Joi, 28 februarie 2013, 14:47)

        radul [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        Pentru ca e mai ieftin sa aduca 500 de chinezi si sa-i tina in corturi, decat sa foloseasca europeni. In plus, chinezii adusi nu fac galagie daca ii munceste patronu 14-16 ore pe zi.

        Asta e, noi suntem lenesi si galagiosi, ei sunt muncitori si cu foamea in gat.
    • +10 (18 voturi)    
      or fi facut ei kilometri de autpstrada (Miercuri, 27 februarie 2013, 21:07)

      ana maria matei [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

      dar sa stii ca sunt tare prost calitativi...asa ca hai sa fim seriosi...ii prefer pe regii asfaltului in locul chinezilor
      • +5 (7 voturi)    
        ... (Joi, 28 februarie 2013, 0:54)

        pamfletaru [utilizator] i-a raspuns lui ana maria matei

        Ai fost in China?
        • +3 (5 voturi)    
          dap (Joi, 28 februarie 2013, 8:28)

          ana maria matei [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

          am avut ocazia si am fost...nu vorbesc in necunostinta de cauza
        • +7 (11 voturi)    
          Nu e nevoie sa mergi neaparat in China..... (Joi, 28 februarie 2013, 8:34)

          Ronin [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

          ....e suficient sa ai net.....nu demult s-a prabusit o autostrada in China la mai putin de un an de la inaugurare.....da si tu search pe Goagal, e atat de simplu.....
        • +1 (3 voturi)    
          watch please (Joi, 28 februarie 2013, 9:35)

          ana maria matei [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

          https://www.google.ro/search?q=china+highway+collapse&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=ro&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=wgIvUdnyI9SThgf43ICIDg&biw=1280&bih=911&sei=xAIvUc7AH4OBhQfI2YH4BQ
      • +1 (1 vot)    
        cei mai bine cotati (Joi, 28 februarie 2013, 19:45)

        Ellias [utilizator] i-a raspuns lui ana maria matei

        peste tot in lume, la autostrazi, sosele..sunt italienii. Si calitativ si cantitativ ii bate pe multi la poponet
    • +9 (15 voturi)    
      din principiu (Miercuri, 27 februarie 2013, 23:21)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

      Tu ai cumpara ceva de la unu' care stii clar ca nu respecta drepturile omului? De ce crezi ca ar respecta dreptul tau la viata/libertate de miscare/etc.?
      • +4 (10 voturi)    
        Normal.... (Joi, 28 februarie 2013, 9:12)

        Ronin [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        ...astia ar trebui boicotati, chiar daca sunt mai ieftini.....doar ca in momentul de fata Romania se indreapta spre un tip de "democratie" caracteristic Chinei, Rusiei, Belarusului, unde drepturile omului sunt considerate un moft....din pacate, comunistii au transformat o generatie intreaga in dobitoace (vezi ferma animalelor), iar neocomunistii care sunt azi la putere beneficiaza din plin de acest lucru.....
      • 0 (4 voturi)    
        Aici.. (Joi, 28 februarie 2013, 12:13)

        urfe [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

        Probabil ar trebui spus ca vrem, nu vrem, majoritatea produselor sunt cel putin partial facute in China. De la televizoare, placi de baza, telefoane si pana la senzori din masini.
    • +3 (3 voturi)    
      Hai China! (Joi, 28 februarie 2013, 9:10)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

      https://www.google.ro/search?q=china+highway+collapse&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=ro&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=wgIvUdnyI9SThgf43ICIDg&biw=1280&bih=911&sei=xAIvUc7AH4OBhQfI2YH4BQ
    • +4 (4 voturi)    
      spune-o in Polonia! (Joi, 28 februarie 2013, 11:57)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Pooky

      s-ar putea sa iei cate ceva peste gura! au facut un dezastru si s-a anulat contractul. In China ei fac si tot ei receptioneaza! ai auzit ca un guvern comunist sa greseasca vreodata? cel mult, peste ani, il impusca pe careva pt. deviationism.
  • -4 (12 voturi)    
    Si ce ce nu pot plati taxa? (Miercuri, 27 februarie 2013, 20:25)

    Lucky1 [utilizator]

    Sper ca autostrada sa fie construita pe un traseu nou si nu pe cel existent astfel incat cei ce nu pot plati taxa sa se poata deplasa pe directiile respective fara a fi obligati la un ocol exagerat.
    • +10 (14 voturi)    
      pai.... (Miercuri, 27 februarie 2013, 21:19)

      eek [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

      nu vezi harta? autostrada nu e DN1, e pe langa DN1.

      As recomanda proiectantilor sa aibe mare grija si sa proiecteze intrari pe autostrada in dreptul fiecarui oras turistic de pe Valea Prahovei....daca uita de un oras, acel oras va muri in 2 ani
  • -5 (7 voturi)    
    firma asta... (Miercuri, 27 februarie 2013, 21:07)

    brita [utilizator]

    chineza nu e ... doar o firma. au guvernul chinez in spate. acaparasera proiecte intregi de infrastructura in libia, mai acu' citiva ani. 90% din angajati complet paraleli cu domeniul de activitate. o fi de bine, o fi de rau...
  • -1 (7 voturi)    
    Poate nu inteleg eu (Miercuri, 27 februarie 2013, 21:10)

    bigbrother [utilizator]

    Nu sunt de "meserie", dar vad ca autostrada urmeaza DN1 circa 80-90% din traseu. Autostrada asta n-ar trebui tocmai sa evite zonele aglomerate si sa reduca timpul cu drumul si poluarea din zona? Daca tot se da o caruta de bani, nu ar fi bine sa o faca mai in linie dreapta si mai departe de orase? Cine doreste, sa poata intra pe drumuri adiacente din autostrada in oras si viceversa, nu cred ca se supara cineva sa strabata vreo 10 km in plus cu masina.

    Inteleg ca DN1 e foarte aglomerat, dar faptul ca autostrada va trece prin aceleasi zone ca si DN1, cu mici variatii si mai ales, ca va avea taxa pusa pentru parcurgerea autostrazii, s-ar putea sa fie o problema majora pentru investitori pentru recuperarea banilor in timp..

    Iar pretul..ce sa va spun, cand aud de sumele alea ma ia durerea de cap. Nu stiu daca sunt multi sau putini pentru treaba asta, dar mie mi se pare infiorator de mult. Eu personal suflu si in iaurt cand e vorba de constructia de drumuri in Romania, mai ales dupa isprava cu Bechtel..
    • +9 (9 voturi)    
      ce? (Miercuri, 27 februarie 2013, 22:22)

      eek [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      nu te inteleg cand spui ca 80-90% urmeaza traseul DN1... daca iti imaginezi ca va fi exact acelasi drum, te asigur ca nu. DN1 va ramane DN1 asa cum e. Autostrada o va lua pe sub, sau deasupra drumului existent la intersectiile de pe harta. Ca doar nu o sa puna semafoare...
      Daca zici ca ar trebui sa o ia prin alte parti...te-as ruga sa vizitezi Valea Prahovei si sa observi relieful... 10 km de la autostrada la oras cum zici tu inseamna autostrada in miezul muntelui, sau pe alte vai nu cea a Prahovei... deci nu.
      Sunt din zona si chiar ma gandeam - dinainte de a vedea - ce solutii s-ar putea gasi pentru zona asta, fiind o vale asa ingusta... si mi se par bune solutiile lor.
      Da doar Doamne sa se faca!
  • +6 (12 voturi)    
    distractiv si... mincinos (Miercuri, 27 februarie 2013, 21:17)

    andimi [utilizator]

    deci daca ar fi sa ne luam dupa Poanta ”Premierul sustine ca nu va mai candida la urmatoarele alegeri parlamentare daca pana in 2016 autostrada de la Comarnic la Brasov nu va fi gata.”! O alta minciuna la un sir pe care nu il mai putem tine minte.
  • +5 (13 voturi)    
    harta autostrazii (Miercuri, 27 februarie 2013, 21:52)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Ori harta este facuta la misto ori vom autostrada cu cel mai absurd traseu de pe planeta. Cum sa treaca autostrada prin Busteni (Poiana Tapului), fix pe o strada cu case? Mai si traverseaza DN1 din km in km... Iar la Paraul rece vad ca trece fix peste partie!
    Logic este sa urmeze cursul Prahovei pe versantul estic pana dupa Busteni si pe cel vestic pana la Predeal.
    Dar in fine vom vedea peste 3 ani cand va fi gata :))
  • +10 (12 voturi)    
    Grabiti putin ! (Miercuri, 27 februarie 2013, 22:06)

    NicolaeA [utilizator]

    Ba baieti, sunt batran si nu ma simt chiar bine, mai rezist doar vreo 10 ani ! Nu va grabiti voi putin, poate apuc sa vad ca incepe !
  • +10 (10 voturi)    
    daca platim vignete si taxe, de ce nu sunt bani? (Miercuri, 27 februarie 2013, 22:10)

    alien_ [utilizator]

    Banii care se platesc pentru vignete, si taxa de drum introdusa in benzina unde ajung? De ce nu se fac autostrazi din ei, si daca ramane ceva sa se dea la bugetul de stat?

    Pretul benzinei este aproape cat in Vest, statul castiga aproximativ 1€ pt fiecare litru de benzina ce se vinde, si banii ar trebui sa ajunga lejer pentru astfel de proiecte de infrastructura, daca nu ar fi deturnati in alte scopuri.

    Concesiunea asta este o taxare dubla, exact cum este vigneta pentru drumurile nationale, unde taxa de drum este inclusa deja in benzina.

    In multe tari din Europa vignetele sunt platite pentru autostrazi, iar pentru drumurile mai mici taxele sunt incluse in benzina. In Germania totul e inclus in benzina, nu exista vignete sau autostrazi cu taxa. La noi de ce nu se poate asa?
    • +2 (4 voturi)    
      pai... (Miercuri, 27 februarie 2013, 23:28)

      Gelum [utilizator] i-a raspuns lui alien_

      ...chiar nu sunt bani la buget. De accea parteneriatul asta. Oricum, nu vad o problema. In italia si franta am mers de nenumarate ori si, desi pare scump, autostrada te duce de la A la B ...
      • -5 (5 voturi)    
        .Sunteti in afara de problema. (Joi, 28 februarie 2013, 8:42)

        doctorulion [utilizator] i-a raspuns lui Gelum

        Imi pare rau pentru voi deoarece dovediti o lipsa totala de logica si retorica pe care cred ca nici nu le-au avut vreodata.Nu sunteti in stare sa sustineti o tema sau un discurs,fie el chiar si scris prealabil,pentru ca incurcati personajele, problemele din text cu titlul temei ,vechiturile cu perspectiva.Credeti ca daca folositi un vocabular smecheresc ,dar sarac,ofensator si nepotrivit va creste valoarea? In nici un caz,decat,eventual compasiunea. Nu va bagati unde nu pricepeti nimic. Aici sunt doua probleme la fel de dure:tehnica si financiara. Cel care va obtine finantarea (nu uitati,cine detine aurul detine puterea), gaseste si solutiile tehnice si cred ca singurii care pot imobiliza atatea resurse pentru 3o de ani sunt "CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD".Dar asta este o parere.Important este sa inceapa si sa se faca.Fiti optimisti si nu mai plangeti pe umerii altora. 28.02.'13 Ion Romanul
        • +3 (3 voturi)    
          si tu esti lispit de logica (Joi, 28 februarie 2013, 10:55)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui doctorulion

          nu am inteles de ce faci reclama unei companii chineze....
          e o licitatie publica, castiga cel cu oferta cea mai buna...iar daca ar fi sa ne luam dupa ,,pedigree'', eu zic ca francezii si italienii (Vinci si Strabag) au ceva mai multa experienta in autostrazi decat chinezii...(unde mai si cad poduri la inaugurare).
        • 0 (0 voturi)    
          Nu inteleg (Joi, 28 februarie 2013, 15:05)

          Gelum [utilizator] i-a raspuns lui doctorulion

          ...de unde atata incrancenare la dvs. Nu stiu cine suntem "noi", eu vorbesc de obicei in nume propriu.

          OP s-a plans ca de ce nu sunt bani de la buget sa se faca aceasta autotrada. Se pare ca nu sunt. Solutia cu un partener privat ( egal care - poate sa fie chinez ) e o solutie acceptabila. In Italia, Franta functioneaza de ani de zile si gasesc o idee grozava. In Germania se kinuie sa bage o taxa de autostrada, ba chiar sa limiteze viteza, dar nu au success ( lobby-ul de la producatorii auto e prea puternic ). Pe de alta parte, sunt niste incercari timide de parteneriat cu privat, in general strazile + autostrazile sunt construite de stat ( in Germania adica ).

          Nu stiu exact restul Europei cum e, cine stie sa ma completeze.

          Si chill down, si cum spuneti, sa se faca odata :).
  • +2 (8 voturi)    
    Linistea zonei s-a dus (Miercuri, 27 februarie 2013, 23:27)

    nick24 [utilizator]

    stiti cum va rasuna valea noaptea la trecerea camioanelor grele la deal?
    Daca devine zona o discoteca nonstop ca Mamaia, nu conteaza.
    Tot ce s-a facut un ultimii ani, s-a facut cu economie de bretele si iesiri. Atentie la iesirile spre statiuni sa nu se aglomereze ( benzi in plus)
    La fel la intrarile pe autostrada- benzi de acceleratie de cel putin 1 km.
    Ploiesti- Comarnic ramane tot DN1? In cazul asta ar trebui facut pe 2x3 benzi minim.
  • +9 (11 voturi)    
    Taxa (Miercuri, 27 februarie 2013, 23:32)

    HP [utilizator]

    Nu ma pronunt pana nu stiu exact traseul, dar stiu o chestie din experienta unui numar de ani traiti in Occident, apropo de cei care spun ca intrarile si iesirile pe autostrada ar trebui sa nu ocoleasca orasele: autostrazile cu taxe, in special cele scurte, de pana in 100 de km, NU prea au iesiri si intrari catre drumurile secundare.

    Mai precis, in general, ai bariera la intrare si la iesirea de pe segmentul cu taxa. Intre timp nu poti sa intri si sa iesi. Sunt denumite autostrazi pentru niste motive logice, nu sa o tot scalzi si sa o intorci. Adica au ca unic scop parcurgerea distantei intre doua puncte in cel mai scurt timp.

    Cele care au intr-adevar iesiri, au bariere in locurile respective si platesti doar pentru distanta de la si pana la respectiva bariera, calculat de la intrarea pe segmentul cu taxa. In cazul de fata - o autostrada care se respecta va avea doua bariere cu 20 de porti (sa zic 15 pentru autoturisme, 3 pentru autocare si 2 de urgenta) - unele cu exclusiv card, altele cu dispozitiv pe bord, altele cu plata cash - o bariera la comarnic si una la brasov - maxim echivalentul a 10 euro.

    Daca nu, ce sens mai are sa tot pui bariere de cate 2 euro prin toate catunele de pe valea prahovei ? ca sa sugrumi traficul pe autostrada cand se trezesc miticii ca nu le ajung banii de toata autostrada dar nici sa stea in coloana nu vor ?

    Pe scurt, sunt facute ca cel care a construit-o sa-si ia banii, sunt bine intretinute iar soferii isi recupereaza serviciul platit prin timpii scazuti de parcurs.

    Ori e autostrada cu plata, ori o vrajeala de drum expres cu doua benzi pe sens pe care la noi unii il numesc pompos autostrada.
    • +3 (7 voturi)    
      esti sigur ca te-ai plimbat prin occident? (Joi, 28 februarie 2013, 6:11)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui HP

      avand in vedere ca autostrada va trece printr-o zona turistica (turismul cauzeaza mare parte din traficul de acolo) este normal sa fie cate o iesire pentru fiecare statiune daca se vrea devierea traficului de pe dn1. Asta nu inseamna ca tu o sa trebuiasca sa opresti din statiune in statiune la bariera. Barierele vor fi puse pe benzile auxiliare fiecarui nod asa cum e peste tot. Deci daca mergi pana la Brasov nu opresti nicaieri pe traseu si platesti la Brasov. Daca iesi la Predeal, opresti doar la intrarea in statiune, unde platesti o suma diferita
      • +3 (3 voturi)    
        Da (Joi, 28 februarie 2013, 15:11)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        Ca e sau nu zona turistica ar trebui sa fie irelevant. Nu m-am plimbat, traiesc de ani buni in Occident, circul pe autostrazi cu plata zilnic, nu pe una sau pe doua. Niciunde unde sunt autostrazi cu plata nu s-a tinut cont de faptul ca fiind zona turistica trebuie sa faci bariere in fiecare sat.

        La autostrazile normale da, exista bretele si iesiri catre localitatile mai importante.

        La cele cu plata insa, exista la intrare si la iesire, eventual exista alte bariere daca autostrada respectiva se interesecteaza cu alte autostrazi, deasemenea cu plata.

        Pe scurt, o autostrada, mai ales cu plata, nu se face ca sa ajunga miticul la baute in predeal sau in sinaia la ski, ci ca sa ajunga rapid de tot in brasov, de unde sa poata continua mai departe catre ardeal, eventual.
  • +6 (10 voturi)    
    Castigatorul este: (Joi, 28 februarie 2013, 0:07)

    evoque [utilizator]

    Vinci+Aktor+Strabag, de ce? foarte simplu. Proiectul si solutia (foarte buna) sunt in mana celor de Vinci si Aktor care sunt in mare rahat fara Strabag, mai ales grecii de la Aktor sunt rupti in fund si fara bani, targul este facut asa: Vinci si Aktor vin cu proiectul iar Strabag cu banii plus Ponta care are intelegerile lui cu actualii conducatori ai Frantei. Umb este mana moarta, chinezii nu sunt acceptati pe motive de ue, iar italienii sunt ca patrunjelu'n zeama ca la nivelul asta nu fac fata.
    De asta a fost creat "ministerul" lui Sova, pentru comisioanele care vor curge de aici.
    Mai ramane de vazut daca ajung sa si faca acest lucru si pe ce traseu vor circula banii catre gasca lui ponta. Acu' sa te vad base cu serviciile cum stai? Sau o dai la pace cu pisica, hm?!
  • -3 (11 voturi)    
    Merci Basescu ! (Joi, 28 februarie 2013, 0:44)

    XL [utilizator]

    Daca ramanea contractul cu Vinci am fi avut astazi tunelurile si viaductele, deci autostrada... Pentru 500 milioane. Azi n-avem nimic, si daca dorim ceva, ne costa triplu.
    Multumesc frumos Domnule Presedinte!
  • +3 (5 voturi)    
    FALS (Joi, 28 februarie 2013, 8:49)

    nick24 [utilizator]

    raportul cu nr de masini in 2020 -30-40-50.
    cred ca maximul de masini e cam ce e acum, in viitor pretul benzinei va creste asa mult ca lumea va merge cu trenul, iar masinile electrice vor fi tot scumpe si fara autonomie.
    TGV e viitorul, dar nu al nostru, ci al nepotilor nostri.
    Iar portile la o autostrada cu plata aglomerata ar trebui sa fie cel putin 25- unde e spatiu intr-o vale de munte? A 2-a vigneta electronica ar fi mai buna solutia pt viteza medie.
  • -1 (5 voturi)    
    Nu e nevoie de aceasta autostrada! (Joi, 28 februarie 2013, 9:36)

    transalpinarum [utilizator]

    Stiu ca sunt ciudat, dar autostrada asta va aduce numai probleme ptr Valea Prahovei, incepand de la poluare si trafic, pentru ca da, autostrada este un magnet pentru trafic si vom vedea pe aici tot Turcu' care duce baclava in vest. In plus autostrada nu este in favoarea statiunilor de pe Valea PH, acum va fi la indemana ca lumea sa mearga "mai departe". Sigur ca trebuie facut ceva pentru actualul trafic, dar simpla solutie sunt sosele de centura ("variante") pentru Comarnic, Busteni, Azuga. Sinaia are o astfel de centura si traficul este foarte bun in perioada de sarbatori, cand este varf. Este amuzant si pagubos sa faci o autostrada pe care cheltui peste un miliard cand de fapt toata problema traficului vine la de la 3 treceri de pietoni :)

    Si inca ceva, faptul ca o sa fie in concesiune o sa dovedeasca falimentul acestei idei. Romanul e scartzar din constructie si va opta sa stea in trafic pe drumul vechi decat sa plateasca cine stie ce taxa.
    • +2 (4 voturi)    
      Esti in eroare (Joi, 28 februarie 2013, 11:06)

      ocelot_ro [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      Numarul de masini o sa fie acelasi, deci nu vad de unde poluarea in plus... Mai curand zona era poluata din cauza ambuteiajelor. O sa arate ca naiba zona din jurul autostrazii, dar asta e... Si da, o sa fie destui care o sa evite statiunile de pe Valea Prahovei si o sa mearga mai departe, ca o sa faca Bucuresti - Brasov in 2 ore, nu in 5. Asta e bine pentru toti (mai putin cei cu pensiunile si hotelurile, dar nu cred c-o sa fie asa de tare loviti). Ba chiar s-ar putea sa aiba mai multi clienti, ca un Constantean o sa ajunga in 3-4 ore in Sinaia, nu in 6 ore ca acum, deci o sa mearga mai des la munte decat acum.
      As vrea si eu pana nu ajung prea batran sa pot sa zic ca iau masina si vizitez transilvania sau maramuresul intr-un weekend. Si ca nu trebuie sa ma trezesc la 4 dimineata ca sa ajung la 4 dup-amiaza in Sighisoara.
    • -1 (1 vot)    
      Trafic greu (Joi, 28 februarie 2013, 17:54)

      Skrtzi [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      O autostrada se construieste, in principal, din ratiuni economice. Cu alte cuvinte, scopul principal al autostrazii este transportul de marfuri si nu comoditatea soferului bucurestean sau constantean de a ajunge pe Valea Prahovei (sau invers - a celui brasovean de a ajunge la Mare).

      Doar cine nu a circulat seara pe Valea Prahovei (sau pe varianta DN1A - de pe la Cheia) si, implicit, nu a stat km intregi in spatele unui camion care "gafaie" in urcare, poate sa isi puna problema ca nu este nevoie de o cale de rulaj care sa evite folosirea in comun, pentru marfa si pentru turism, a DN1 pe aceasta zona.

      Faptul ca, ulterior, o parte din traficul de turisme de pe DN1 se va muta pe autostrada este doar o consecinta benefica a existentei autostrazii. Dar nu ar trebui sa fie nici scopul si nici principala tinta a constructiei de autostrazi.
  • 0 (0 voturi)    
    tunel 5km (Joi, 28 februarie 2013, 10:19)

    bedexe [utilizator]

    Se vaita cu 2.89 km de tunel iar in Croatia doar 1 tunel are 5 km - Sveti Rock.
  • 0 (2 voturi)    
    mai bine Comarnic Bran (Joi, 28 februarie 2013, 11:28)

    alt daniel [utilizator]

    ce naibii cauta autostrada in Rasnov? pai parca era Comarnic Brasov nu Comarnic Rasnov
    din Rasnov pana in Brasov mai fac inca 30 de minute , si atunci la ce mama naibii imi trebuie autostrada?
    • +1 (1 vot)    
      Rasnov (Joi, 28 februarie 2013, 15:08)

      Gelum [utilizator] i-a raspuns lui alt daniel

      nu e un centru oarecum industrial si ar aduce un plus industriei de pe acolo?

      La un moment dat o sa fie probabil si Brasov - Sibiu autostrada, si kiar e utila in directia aia.
  • +1 (3 voturi)    
    Tare carcotasi mai sunteti .. (Joi, 28 februarie 2013, 13:21)

    proletara [utilizator]

    vreti sau nu vreti AUTOSTRADA pana a Brasov ?
    Ca-i prea scumpa, ca-i prea putin lata, ca va aduce zgomot in Valea Prahovei , ca nu avem un tunel mai lung decat in Croatia etc
    Autostrada PL--BV este necesara, da ?
    Daca aveti idei originale puteti scrie in fraze care sa contina un mesaj constructiv.Voi o daramati in faza de proiect ? Carcotasi , asta sunteti.
    Mai bine am relua analiza cu costurile pe Km de autostrada , realizate pana acum .
    Poate doamna Anca Boagiu ne spune care a fost cea mai performanta firma cu care a lucrat , care nu a dat comision nimanui si a lasat o lucrare de nota 10. Doamna Boagiu, ne cititi ?? Pe Berceanu nu-l intrebam .Stiti de ce . Poate domnul Traian Basescu ne spune si dansul ceva..in afara de "Aici sunt banii dumneavoastra " cum ar fi mai bine. Ca cetatean al Romaniei, cu extperienta si in transporuri, ca a fost bun Ministru aici.
    Soseaua Ploiesti-Campina a rezistat fara gropi destul de mult timp. E drept ca trece prin dreptul comunei Cornu si firma care a construit (stie cineva care -i ?) a avut ceva frica Nastase.
    O dezbatere de idei , de propuneri i-ar fi utila tanarului Danutz Sova si premierului .
    Ca Sir Fenechiu se ocupa de CFR si Transformatorul care nu mai functioneaza . Da ?
    • 0 (0 voturi)    
      ok... (Joi, 28 februarie 2013, 16:49)

      ocelot_ro [utilizator] i-a raspuns lui proletara

      De acord cu tine.
      Dar faza cu costul pe km e irelevanta. Pentru ca nu sunt banii de la stat, sunt de la firma concesionara. Deci e problema lor cat ii costa in final... (ma rog, tot noi si urmasii nostri o sa platim pentru ea prin taxa de bariera)
  • 0 (0 voturi)    
    Sunt curios... (Joi, 28 februarie 2013, 19:42)

    Ellias [utilizator]

    cum rezolva prietenul lui Ponta- ministrul transporturilor, Fenechiu sau cum dreak il cheama pe ala de nu vrea sa-l schimbe..aceasta licitatie. Care este "partea leului" din toata afacerea asta? Sunt convins ca aici sunt "afaceri" mari, daca un km de sosea va costa 21 miliaone de euro pe kilometru...va dati seama romani dragi...unde se duc banii vostrii de taxe? Da, va fii un proiect "suportat " de UE, dar statul roman va trebui sa dea banii astia odata si inapoi, ca nu ne da nimeni nimic pe degeaba. Acum sa-l vedem pe dom'prim cum rezolva situatia.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri