Dan Sova:  Autostrada Transilvania nu poate fi finalizata din resurse bugetare, ci prin parteneriat public privat sau prin concesiune / Bugetam datorii de 46 mil. euro pentru Bechtel

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 28 ianuarie 2013, 15:23 Actualitate | Esenţial


Autostrada Transilvania nu poate fi finalizata din resurse bugetare, ci prin parteneriat public privat sau prin concesiune, a declarat ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura de interes national si investitii straine, Dan Sova, luni, la audierile comisiilor parlamentare de specialitate reunite, noteaza Agerpres. Sova a informat si ca datoriile statului roman catre firma americana Bechtel pentru lucrarile la autostrada Transilvania se ridica la 46 de milioane de euro.

"Bugetam datorii de 46 milioane euro pentru Bechtel. Autostrada Transilvania nu poate fi finalizata din resurse bugetare. Este mult prea scumpa, singura solutie pe care o avem este cu parteneri externi pentru a o face in parteneriat public privat sau concesiune. Alta solutie nu exista. Daca cineva poate gasi finantare pentru concesiunea acestei autostrazi exista deschidere totala. Ea va fi luata si data in concesiune sau parteneriat public privat. Din datele bugetare pe cale le avem va fi dificil", a declarat Dan Sova.

Compania americana Bechtel lucreaza in prezent pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors (64 km) si a realizat si dat in folosire tronsonul de autostrada de 52 de km dintre Campia Turzii - Gilau.

Autostrada Transilcvania, intre Brasov  si Bors, a fost contractata initital in intregime de catre compania americana Bechtel.

In august 2011, Ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu anunta ca statul roman este liber sa scoata la licitatie 6 tronsoane din Autostrada Transilvania dupa intreruperea contractului cu Bechtel.

Cele sase tronsoane la care a renuntat Bechtel sunt: Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km). Bechtel mai are de finalizat lucrarile pe cele doua tronsoanele Campia Turzii - Gilau si si Suplacu de Barcau - Bors, acestea insumand 118 kilometri.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2048 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    o mare greseala (Luni, 28 ianuarie 2013, 15:45)

    mos ion roata [utilizator]

    sa lasi lucrari de o asemenea importanta pe mana lui Sova.
  • +2 (2 voturi)    
    vedeti ca sova lucreaza ? (Luni, 28 ianuarie 2013, 15:59)

    liviusmaximus [utilizator]

    ne spune ce ne spunea anca boagiu ! doar ca, el spune dupa ce e ales :)
  • +1 (1 vot)    
    Mda... (Luni, 28 ianuarie 2013, 16:04)

    cmg_george [utilizator]

    S-a rezolvat si cu asta.

    Ploiesti-Brasov o mai amanam putin. La pan europeanul 4 mai intarziem. Poate facem una de la Iasi la Targu Muresi.
    Pana la alegerile urmatoare o lalaim putin, dam vina pe Boc si Basescu si apoi promitem marea cu sarea...

    Noroc ca ne-a facut Boagiu ceva treaba si la anu poate taiem pamblica la cativa zeci de kilometrii.
  • +3 (3 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 28 ianuarie 2013, 16:33)

    florin [anonim]

  • +3 (3 voturi)    
    Sova si USL se joaca cu focul (Luni, 28 ianuarie 2013, 16:38)

    Adi_rus [utilizator]

    Sova si USL sa nu se mire daca in cativa ani (putini) tot mai multi romani pe langa unguri vor cere poate mai mult decat autonomia Transilvaniei. S-ar putea sa ceara independenta ei. Asa cum se intampla in Catalunia, Scotia si alte provincii istorice din Europa. Bine ca au bani pentru Pitesti - Craiova Ploiesti-Comarnic si Bucuresti - Alexandria - Teleorman. Ah si am mai auzit ca pregatesc Targu Mures-Iasi. Bine ca pentru alea au bani. Si pentru poduri peste Dunare si pentru magistrale de metrou in Bucuresti. Pt orice se face in Sud sunt bani. Pentru Transilvania nu sunt. Ok. Mai e nevoie ca o anumita parte din romanii din Transilvania sa inteleaga ce jocuri face guvernul socialist de la Bucuresti. Si dupa ce aia au inteles viitorul va suna bine si in Transilvania.
    • 0 (0 voturi)    
      Transilvania are cele mai multe autostrazi (Luni, 28 ianuarie 2013, 18:31)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Adi_rus

      In Transilvania Romania a investit cel mai mult in autostrazi. Cum poti zice ca a fost uitata?!

      Se munceste la Sibiu - Deva - Lugoj - Timisoara - Arad - Nadlac. Se lucreaza la Cluj - Suplacul de Barcau - Bors. Si acestea sunt autostrazi cu multe sectoare grele. Moldova si Oltenia nu au nici macar proiecte serioase de autostrazi.
  • +2 (2 voturi)    
    Merci! (Luni, 28 ianuarie 2013, 16:47)

    Andor74 [utilizator]

    Da' de ce nu v-ati facut autostrazile de la Bucuresti in parteneriat... Las' sa plateasca fraierii de ardeleni taxa de autostrada, ca la a noastra e moca.
    Merci! Traiasca Miticii!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by