SUA considera ca decizia CSAT privind avioanele e un pas in directia modernizarii Armatei Romane

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 27 septembrie 2012, 19:24 Actualitate | Esenţial

Guvernul SUA considera ca decizia CSAT privind achizitia avioanelor multirol este un pas in directia modernizarii Fortelor Armate romane, ceea ce va creste interoperabilitatea cu NATO si va ajuta Romania sa-si indeplineasca obligatiile in cadrul Aliantei, informeaza Ambasada SUA, potrivit Mediafax.

"Guvernul SUA considera ca acesta este un pas in directia modernizarii Fortelor Armate romane, ceea ce va creste interoperabilitatea cu NATO si va ajuta Romania sa-si indeplineasca obligatiile in cadrul Aliantei. Romania este un partener apreciat, partener strategic si aliat si ne dorim sa continuam sa consolidam relatia excelenta dintre cele doua tari", se arata intr-un comunicat al Biroului de Diplomatie Publica al Ambasadei SUA.

Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) a aprobat joi proiectul de "realizare graduala a capabilitatii de aparare aeriana" in cadrul programului "Avion multirol al Fortelor Aeriene".

"Membrii Consiliului au aprobat 'Conceptia de realizare graduala a capabilitatii de aparare aeriana' in cadrul programului 'Avion multirol al Fortelor Aeriene' in concordanta cu interesele esentiale de securitate ale tarii si cu angajamentele asumate de Romania in cadrul organizatiilor europene si nord-atlantice", se arata in comunicatul CSAT.

Ministrul Apararii Nationale, Corneliu Dobritoiu, a anuntat duminica, la B1 TV, ca avioanele multirol F-16 vor fi achizitionate din Portugalia. Ministrul a mai afirmat ca pretul pentru cele 12 aparate la mana a doua este in jur de 600 de milioane de dolari, aceasta suma urmand sa fie achitata in cinci ani. Conform lui Dobritoiu, prima transa, de 70 de milioane de dolari, ar trebui platita anul viitor.

"Avioanele ar urma sa fie livrate dupa terminarea procesului de instruire a pilotilor, incepand cu 2016", a precizat ministrul, adaugand ca aparatele au 3.500 de ore de zbor si mai au o rezerva de 4.000 - 4.500 de ore.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

1229 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    SUA şi interesele lor... (Joi, 27 septembrie 2012, 19:59)

    tolok [anonim]

    Dăm 400 de milioane de dolari pentru 12 avioane când spitalele şi şcolile şi azilele de bătrâni arată ca-n ţările bananiere.
    SUA şi interesele lor...Feriţi-vă!
    • +2 (10 voturi)    
      Macar de-ar fi sota noi (Joi, 27 septembrie 2012, 20:22)

      Veritas [utilizator] i-a raspuns lui tolok

      Dar cumparam tinichele vechi de 20 de ani sa-i planga mamele pe piloti mai repede.

      Plus caruta de bani pe modernizare. De ce nu cumparam de la europeni, ca sa ajutam cu criza ?

      Mai Licuriciule mare, fa-ne si noua o oferta mai omeneasca, ce naiba. S-au spart baierele pungii militare doar pentru Israel ? Pai aici ce paziti ?

      Sa vina o data vremea unei aparari europene comune, sa putem avea si bani de spitale si universitati, caci Tachuela are dreptate.
      • 0 (0 voturi)    
        Portugalia (Joi, 27 septembrie 2012, 21:04)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Veritas

        e stat USA ? de cand ?
        Ai citit articolul ? avioanele se cumpara din Portugalia nu din state.
      • +1 (1 vot)    
        e bine (Joi, 27 septembrie 2012, 21:47)

        ccentral [utilizator] i-a raspuns lui Veritas

        Le cumparam din Portugalia. Portugalia e in Europa, deci banii raman in UE. Ce-i asa rau ca americanii sustin un produs pe care-l folosesc cu succes de zeci de ani? Si de ce sunteti asa indignati ca trebuie sa dam bani pe ele?

        Tachuela, dam 400 de milioane de euro pentru o biserica in buricul capitalei cand scolile, spitalele si drumurile arata ca in tarile bananiere. Cred ca asta-i mai grav.
    • 0 (6 voturi)    
      400 de milioane de dolari. O sa imbogatim America. (Joi, 27 septembrie 2012, 20:47)

      kebab [utilizator] i-a raspuns lui tolok

      Siguranta unui intreg popor pusa la incercare pentru 400 de milioane de dolari. Sa fim seriosi. Guvernul Romaniei este cel de care trebuie sa ne ferim, au vandut petrolul Romaniei catre OMV cu 500 de milioane.
      • 0 (0 voturi)    
        ce nu pricepi ? (Joi, 27 septembrie 2012, 23:43)

        mvr [utilizator] i-a raspuns lui kebab

        Care parte din "...avioanele multirol F-16 vor fi achizitionate la mana a doua din Portugalia " nu reusesti s-o pricepi ?

        In rest, de acord cu tine. Tehnologia aia e junk si banii sunt dati de pomana.
  • +1 (3 voturi)    
    CSAT (Joi, 27 septembrie 2012, 21:02)

    taranistu [utilizator]

    nu cumparam doar bani, cumparam influenta, cumparam securitate. La Deveselu si in alte parti nu vin romanticii europeni, vin pragmaticii americani. De-aia cumparam F-uri vechi.
    Pe de alta parte, sper sa traiesc ziua cand n-o sa mai existe CSAT. E o structura specifica mai degraba rusilor, noi avem asa: Ministerul Apararii, al Economiei, al Afacerilor Externe. CSAT-ul ce mai e? Un Guvern mai mare ca Guvernul? Ganditi-va ca in acest CSAT voteaza consilierii prezidentiali! Nimeni nu i-a votat, nici cetatenii, nici Parlamentul, nimeni. Dar pot bloca deciziile rahatului de Supra-Guvern numit CSAT.
  • +1 (1 vot)    
    Pacat! (Joi, 27 septembrie 2012, 21:44)

    CetateanulRoman [utilizator]

    F16 este ca performante mai slab ca MIG 21. Si net inferior lui MIG 29 (chiar astea unde au disparut; sau intors oare la matca?!?). Avantajul lui F16 e avionica. De fapt avioanele SUA sint terminale ale unor sisteme dee calcul foarte performante si asta le ajuta sa depaseasca handicapul de performanta. F18 ar fi fost mai bine., F 22 ar fi inlocuit perfect MIG 29 daca ne-am fi permis. Probabil o colaborare cu SAAB in urma careia sa modernizam IAR 99 si sa adoptam ca strategie nationala modul in care Suedia intelege sa isi apere spatiul aerian (grupe de 2 avioane in hangare disparate cu doua rinduri de piloti si mecanici; avioanele sint SAAB si pot decola si ateriza pe portiuni de sosea de 800 m!) si ca stategie Integrata NATO Eurofighter combinat cu F22 (avioane de suprematie aeriana). Ar fi fost super MIG 29 cu avionica de Eurofighter sau F22!. Serbia are MIG 29 cu avionica Mirage, de aceea si atacurile aeriene in Serbia au fost putine! Nu risti sa te pui cu asa ceva. Probabil sa ripostam Albaniei in caz de ceva sint bune si F16 SH (second hand!) in rest.........Spre binele pilotilor nostrii sper sa stea mai bine in aer decit MIG 21 Lancer (cu avionica modernizata). Intotdeauna m-am intrebat ce le face sa cada: vechimea sau avionica modernizata! Cred ca s-au grabit. Trebuiau pornite programe prin care sa cumparam de la toti cei trei ofertanti pornind cu cei care se ofereau sa investeasca si la Avioane Craiova. Care ar fi investit si in alte fabrici de profil cu un potential actualmente amortit. Am fi putut oferi la schimb si unitati de reparatii pt unitati tereste si aero fiindca sintem aproape te teatrele de operatiuni. Totul era sa vrei sa rezolvi problema asa cum trebuie! Si sa ai un pic de imaginatie si sa vrei sa oferi locuri de munca!
  • +2 (2 voturi)    
    oh boy! (Joi, 27 septembrie 2012, 22:46)

    Luthor [utilizator]

    600 milioane de dolari pentru o duzina de cazane la mana a treia fara offset si probabil luate cu finantare prin imprumut pe piata libera, am ajuns rau de tot nu gluma!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri