Daniel Funeriu: Asociatia Universitatilor Europene aduce expertiza, obiectivitate si credibilitate externa in procesul de clasificare a universitatilor

de R.P.     HotNews.ro
Marţi, 6 septembrie 2011, 11:16 Actualitate | Esenţial

Clasificarea universitatilor se afla in perioada de finalizare a procedurilor legale, a anuntat ministrul Educatiei, Daniel Funeriu. "Este un demers complex, la care partenerul nostru, Asociatia Universitatilor Europene, aduce expertiza, obiectivitate si credibilitate externa. Un demers de o asemenea amploare si cu asemenea consecinte trebuie organizat impecabil si este ceea ce facem", a declarat Daniel Funeriu, pentru Mediafax.

"Am o mentiune speciala de facut legat de faptul ca activitatea de verificare a datelor are caracter permanent. Initial, universitatile au raportat si date false, unele cu buna stiinta, altele din eroare. Este important ca in final, fiecare universitate sa fie plasata acolo unde merita, in functie de ceea ce ea are de oferit societatii. Desigur, ma pot astepta ca aceeasi conjuratie a mediocritatii care ne-a dus unde suntem sa atace orice demers de aducere a luminii intr-un sistem prea mult obisnuit sa castige bani multi in detrimentul calitatii invatamantului superior. Corectitudinea pe care am introdus-o la bacalaureat trebuie sa aiba corespondent in invatamantul superior", a declarat ministrul Daniel Funeriu.

In urma acestui proces, universitatile vor fi clasificare in universitati centrate pe educatie, universitati de educatie si cercetare stiintifica si universitati de cercetare avansata si educatie.

"Aceasta clasificare este in folosul societatii si a universitatilor. Este in interesul universitatilor sa stie exact care este misiunea care li se potriveste si este in interesul societatii, a studentului, sa stie la ce se poate astepta daca urmeaza cursurile unui anumit program de studii al unei universitati. De ce o universitate care este foarte adecvata producerii absolventilor de licenta in domenii care se cer la un nivel local ar investi resurse in, de exemplu, cercetari pe care nu are capacitatea sa le faca. De ce ar investi statul resurse in programe de cercetare avansata fara nicio sansa de finalizare intr-o institutie in care aceeasi bani ar putea fi investiti pentru cresterea calitatii celor care termina licenta, spre exemplu", a continua ministrul, citat de Mediafax.

Potrivit lui Daniel Funeriu, clasificarea universitatilor "este un demers foarte util atat studentilor, cat si angajatorilor". "Un student va sti exact, in functie de cariera pe care vrea s-o urmeze, spre cercetare sau job mai rapid, va sti exact care este directia spre care se va orienta. Pentru prima data, acum vom avea o situatie clara, o oglinda reala a situatiei din sistem, in spatele careia vor sta cifre, nu povesti, nu interese politice. Ajutam sistemul sa evalueze pe palierele pe care trebuie sa se evalueze", a explicat Funeriu.

Ministrul Educatiei a precizat si ca "a aparut public falsa perceptie, contrara filozofiei legii, potrivit careia o universitate centrata pe educatie este obligata sa organizeze doar licenta si ca va fi interzis sa organizeze masterat. Legea nu prevede niciunde asa ceva. O universitate de stat, care este o universitate centrata pe educatie, va primi finantare de la stat pentru programe de licenta, iar daca are programe de master de calitate inalta si aceste programe vor putea sa fie finantate de la stat".

"De ce am incorseta o universitate in limitarea de a organiza doar programe de licenta daca punctual, intr-un anumit domeniu, poate sa organizeze un program de master foarte bun. Pe de alta parte, de ce am deschide usa acelei universitati la organizarea altor programe de master neperfomante, daca are un anumit numar de programe de master bune. Deci, finantarea va merge strict acolo unde se afla calitatea. Asadar, universitatile centrate pe educatie vor primi locuri bugetate la licenta si, in cazul in care au programe de master de calitate, un anumit numar de locuri pentru master, dar directionate strict catre programele de master de calitate, nu si catre cele slabe. Nu cred ca vreun cetatean roman vrea sa finanteze din banii lui fabrici de masteranzi in universitati care nu pot sa ofere calitate", a mai spus ministrul Educatiei.

La fel si in cazul universitatilor de educatie si cercetare stiintifica, care vor primi locuri bugetate la licenta si la master, pe care le vor distribui cum cred ele ca este util. Astfel, in aceste universitati vor primi locuri la doctorat doar domeniile care sunt performante.

Ministrul Educatiei a punctat ca toate universitatile care vor putea demostra fie la nivel global, cum vor fi universitatile de cercetare avansata si educatie sau la nivel mai mic, cum sunt universitatile de educatie si cercetare care au cercetari de calitate, ca pot oferi calitate vor primi locuri bugetate la doctorat.

Ministerul Educatiei va impune, in anul academic 2011-2012, distribuirea in cadrul universitatilor a locurilor bugetate la doctorat celor mai performanti cercetatori si nu pe criterii de cumetrii, potrivit Mediafax.

"Ar fi nefiresc sa impiedicam o universitate care poate organiza doctorat intr-un anumit program daca are expertiza in acel domeniu. Tot nefiresc ar fi sa finantam de la stat ca acea universitate sa organizeze programe doctorale intr-un domeniu in care nu are expertiza. Nu mai avem voie sa vindem iluzii din care, cand ne trezim, descoperim o tara plina de licentiati sau masteranzi incompetenti", a adaugat ministrul.


Citeste mai multe despre   






















1973 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Legea spune altceva (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:37)

    Vlaston Stefan [utilizator]

    (4) Universitatile se clasifica, pe baza evaluarii prevazute la
    alin. (3), in 3 categorii:
    a) universitati centrate pe educatie;
    b) universitati de educatie si cercetare stiintifica sau
    universitati de educatie si creatie artistica;
    c) universitati de cercetare avansata si educatie


    (10) Sunt finantate din fonduri publice: programe de licenta in universitatile de stat mentionate la alin. (4) lit. a), programe de licenta si master in universitatile prevazute la alin. (4) lit. b) si programe de doctorat, master si licenta in universitatile prevazute la alin. (4) lit. c).

    probabil doreste sa potoleasca protestele care vor apare
    • +1 (1 vot)    
      ? (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:50)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

      Aici se vorbea de CINE face evaluarea si apoi clasificarea, dl Funeriu spune de o AUE si nu de ARACIS..

      Nu este nici o contradictie; evident vor apare proteste, sunt milioane de euro in joc.
    • -1 (1 vot)    
      Creatie artistica (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:31)

      p [anonim] i-a raspuns lui Vlaston Stefan

      Sa intelegem ca din start universitatile de arta (creatie artistica) sunt incadrate in categoria de la punctul b?
      Adica nu pot exista universitati de arta care sa se incadreze la categoria "universitati de cercetare avansata si educatie"? Si asta chiar inainte de a fi evaluate?
  • -1 (3 voturi)    
    Expertiza # experienta (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:54)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Daca pana si ministrul Educatiei importa de-a valma cuvinte din lb.engleza care nu fac decat sa creeze confuzii in lb. romana, ce sa mai zicem de restul lumii...

    Expertiză=Cercetare întreprinsă de un expert cu privire la o situație, la o problemă etc.; raport al unui expert.

    In text sensul era de "experienta"....
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:37)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      aici limba romana are o problema si are nevoie de un cuvant nou.
      - experienta e ceea ce ai dobandit in mod direct (in mod in cele mai multe cazuri empiric) cat timp ai activat intr-un domeniu
      - "expertise" pe care multi il traduc "expertiza" cuprinde atat acumularile empirice (experienta) cat si cunostintele acumulate scolastic/academic, experienta impartasita de altii, etc.toate acestea actionand in mod sinergic adica "expertise" fiind mai mult decat simpla suma a experienta+cunostinte din scoala+cunostinte de la altii.
      Cred ca exprimarea ministrului si a celor ce folosesc "expertiza" cu acest sens este principial corecta. Despre sensul "expertizei tehnice" nu comentez pentru ca e clar ca are un cu totul alt sens, mult mai restrans.
      • +1 (1 vot)    
        Sa mai actualizeze si Academia dictionarele... (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:53)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui ...

        Din moment ce pentru un job trebuie sa depun o plaicatie ca sa dovedesc ca am expertiza, cred ca si onor Academia Romana s-ar putea rebrendui putin ca sa fie in trend cu noua societate romaneasca...

        Altfel, nu ne mai intelegem om cu persoana...
  • +6 (6 voturi)    
    DA! (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:01)

    Le Meow [anonim]

    "Nu cred ca vreun cetatean roman vrea sa finanteze din banii lui fabrici de masteranzi in universitati care nu pot sa ofere calitate."

    In sfarsit cineva care pune punctul pe 'i'. De cate ori vom auzi (si vom auzi, ohoho!) plansete pe umerii sarmanelor universitati carora li se calca in picioare autonomia de a angaja incompetenti pe post de profesori si de a emite diplome pe care nimeni nu le ia in seama in Vest, ar fi bine sa ne amintim ca toata porcaria asta se face pe banii nostri.
  • +1 (1 vot)    
    cand (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:13)

    Cetatean [anonim]

    Cand se va face publica aceasta clasificare ?
    multumesc
    • +1 (1 vot)    
      listaaaaaaaaaa!!!! (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:25)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui Cetatean

      Si eu vreau sa stiu! Ca-mi fac planuri si iluzii in van...
  • +1 (1 vot)    
    clasificare (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:40)

    p [anonim]

    O clasificare a universitatilor se impunea. Poate criteriile ar fi trebuit mai atent analizate.

    Dar oare aceasta clasificare va rezolva problema de fond a sistemului educational?
    A se vedea urmatoarele link-uri:

    http://www.forbes.com/sites/stevedenning/2011/09/01/the-single-best-idea-for-reforming-k-12-education/

    http://www.forbes.com/sites/stevedenning/2011/09/05/the-single-best-idea-for-reforming-k-12-education-part-2/


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version