VIDEO Medicii europeni ar putea sa nu mai aiba voie sa dezvaluie sexul copilului inainte de nastere - proiect de rezolutie european​

de I.R.     HotNews.ro
Marţi, 13 septembrie 2011, 11:24 DoctorH - DoctorH Actualitate

​Medicii din spitalele europene ar putea sa nu mai aiba voie sa dezvaluie viitoarelor mame sexul copilului, inainte de nastere, potrivit unui proiect de rezolutie adoptat de o comisie a Consiliului Europei, relateaza Daily Telegraph.

Personalul medical ar trebui sa primeasca instructiuni sa nu dezvaluie "informatia despre sexul fetusului", se arata in proiect.

Masura este o incercare de a preveni parintii sa comita "avorturi selective", care au ajuns la numere ingrijoratoare in unele tari foste sovietice, membre ale Consiliului, in special Armenia, Azerbaidjan si Albania, unde exista un raport de 112 de baieti la 100 de fete, precum si in Georgia, cu un raport de 111 baieti la 100 de fete.

Selectia pre-natala ar putea fi permisa numai pentru a se evita boli ereditare grave legate de un anumit sex.

Consiliul Europei nu poate impune ordine guvernelor, insa are o influenta puternica in realizarea de politici, iar deciziile sale pot fi puse in aplicare prin conventii sau tratate.

Proiectul, realizat de comisia pentru sanse egale, va ajunge in fata Adunarii Parlamentare pentru a fi votat de cei 318 europarlamentari pe 7 octombrie.



Citeste mai multe despre   























7792 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    la ce folos (Marţi, 13 septembrie 2011, 12:01)

    cosmo [anonim]

    Pai exista deja teste care se vand si care cu o precizie de 99% iti spun sexul copilului de la 6 saptamani. Costa undeva la 190 de lire sterline. Asa ca nu mai e nevoie de medici.
    • +3 (9 voturi)    
      este asa de greu (Marţi, 13 septembrie 2011, 12:46)

      blackbird [utilizator] i-a raspuns lui cosmo

      sa se interzica vanzarea si sa nu mai gasesti teste.. WOW... nimeni nu s-a gandit la asa ceva. Problema oricum ciudata, exista, din pacate si sunt oameni suficient de cretini, prosti, inculti care sunt in stare sa ucida un copil nenascut ptr ca e fata... asta da prostie...
    • 0 (4 voturi)    
      tocmai de aia (Marţi, 13 septembrie 2011, 13:02)

      unul [anonim] i-a raspuns lui cosmo

      tocmai de aia sa nu mai afli de la medic informatia asta cu 10-20Euro: ca sa cheltuiesti 200-300 Euro pentru acelasi lucru.
    • +4 (4 voturi)    
      Pai si ce? (Marţi, 13 septembrie 2011, 13:02)

      Carmen [anonim] i-a raspuns lui cosmo

      Nu le pot interzice si scoate de pe piata?
      • +3 (5 voturi)    
        Ca si drogurile ? (Marţi, 13 septembrie 2011, 14:59)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Carmen

        Atata timp cat tehnologic e posibil ca un lucru sa se faca, se va gasi de cumparat ( indiferent daca la negru sau nu) atat timp cat exista cerere.

        E o prostie ce vor astia, cine vrea sa afle va afla oricum ....
  • -2 (8 voturi)    
    Tampenie (Marţi, 13 septembrie 2011, 12:28)

    Alex [anonim]

    Tampenie mai mare ca asta n-am auzit. Vor fi consultatii pe nsapa si tot vor afla.Sa faca ceva constructiv pentru preintampinarea sarcinilor nedorite sau legarea definitiva trompelor la al 2-lea avort.
    Nu sunt bisericos dar mi-e sila de toate nesimtiteel care vin sa faca avort din comoditate. Uni plates c cu miile de euro sa aiba copii, pe FIV-uriu si alet minuni, iar alteel omoara in serie. Legara trompelor la al 2-lea avort e o solutie ieftian fara prea multe batai de cap !
    Un ecograf nu e un mare cost. Baieti, faceti provizii de ecografe ca vin vremuri grele..
    • -1 (3 voturi)    
      corect! (Marţi, 13 septembrie 2011, 14:11)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Sunt de acord cu propunerea ta. as mai adauga ceva: daca nu ai platit in viata ceva impozite, daca nu te ingrijesti ca micutii sa mearga la scoala sau nu ai resurse sa ii cresti, sa nu ai voie sa ai mai mult de un copil/cuplu. de asemenea, persoanele cu maladii grave, handicapuri sau probleme psihice nu ar trebui sa aiba copii, deoarece ii condamna la o viata chinuita. lumea e prea rea. de ce sa ii condamnam din fasa?
      • +3 (3 voturi)    
        suna bine (Marţi, 13 septembrie 2011, 14:54)

        DC [anonim] i-a raspuns lui Ana

        Recunosc ca suna bine o propunere de genul acesta. In acelasi timp, sunt nascut dintr-o femeie din categoria care clar nu trebuia sa faca copii, si intr-adevar s-a descurcat execrabil ca mama. Si totusi, am iesit bine dupa 25 de ani si nu imi pare rau ca m-am nascut.

        Deci... e o problema spinoasa si oricat ai dezbate-o nu cred ca se poate ajunge la o concluzie "corecta".
      • +1 (1 vot)    
        Credinta (Marţi, 13 septembrie 2011, 21:38)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui Ana

        "Sa nu ai voie sa ai mai mult de un copil/cuplu"
        Propuneti indirect ca legea sa interzica cuplurilor sa aibe mai mult de un copil? Nu vi se pare ca este o incalcare barbara a libertatii?
        Pt ca o natie sa supravietuiasca natalitatea trebuie sa fie cel putin 2.1. Un copil/cuplu nu este de ajuns.Trebuie privita imaginea de ansamblu.
        Tarile din lumea a treia se mutiplica alarmant iar populatia din vest scade vertiginos.
        Daca s-ar implementa ceea ce propuneti, in 50 de ani cateva natii nu ar mai exista in Europa.
        Apropo: Beethoven geniul muzical s-a nascut de la un tata alcoolic, o mama cu TBC, dupa gandirea "moderna" ar fi fost candidat excelent pentru avort.
        • 0 (0 voturi)    
          Pai incalcare barbara a libertatii e si (Miercuri, 14 septembrie 2011, 22:16)

          Bucur [anonim] i-a raspuns lui Eucris

          a interzice sa afli sexul copilului inainte de nastere. Ce, o sa arda toate ecografele? Pe cand cartile?
  • +3 (7 voturi)    
    Ce parinti mai sunt (Marţi, 13 septembrie 2011, 12:38)

    Dan [anonim]

    pe lumea asta. Vor fi fericiti sa aiba niste baieti frustrati ca nu-si mai pot gasi o fata. in china vor fi cu 100 milioane mai multi barbati. unde e bucuria de a avea baiat?
    • -1 (3 voturi)    
      Nimic nu este intamplator (Marţi, 13 septembrie 2011, 13:41)

      Dona [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Lumea e in schimbare si tehnologia avanseaza , n-ai cei face , se vor face femei din silicon, la comanda, care sa si vorbeasca, iar cei ce vor casatorie si copii sunt femeii reale la greu ,si asa 1 % din barbati mai vor sa se compromita.
      • +2 (2 voturi)    
        silicon!! (Marţi, 13 septembrie 2011, 15:11)

        ady [anonim] i-a raspuns lui Dona

        In curand cu totii vom avea partenerii (barbati sau femei) din silicon!! Si copiii tot din silicon...:)) Esti genial!
  • +3 (7 voturi)    
    he he (Marţi, 13 septembrie 2011, 12:41)

    Coroner [anonim]

    Tara arde si baba se piaptana...oricum legea asta e o tampenie daca se aproba...o sa-i dai 50 de lei la doctor si iti va spune asa mai pe ocolite sexul copilului.
  • +3 (5 voturi)    
    Imposibil de realizat (Marţi, 13 septembrie 2011, 12:58)

    imposibil [anonim]

    pentru ca la nivelul actual al standardelor ecografice, medicul nu trebuie sa iti spuna nimic, vezi tu singur pe ecran. O solutie ridicola, la o problema falsa!
    • +2 (4 voturi)    
      blu (Marţi, 13 septembrie 2011, 13:13)

      john_m [anonim] i-a raspuns lui imposibil

      O sa apara blurat pe ecran sa nu poti vedea!:))
  • +4 (6 voturi)    
    Mi-e greata (Marţi, 13 septembrie 2011, 13:20)

    nano2k [utilizator]

    Pnetru ca 0,01% din oameni procedeaza prosteste, trebuie ca marea masa a parintilor sa fie afectati de o lege debila?

    Pai de ce nu se rezolva problema de fond. Problema nu sunt medicii care spun ce sex are copilul, ci parintii aia care avorteaza. Pai cand avorteaza tre sa aiba un motiv intemeiat, iar doar pentru ca se va naste o fetita nu e un motiv, asta e clar!

    Insa nemernicii care fac legi in loc sa se ocupe de fondul problemei dau legi prostesti.
  • +4 (6 voturi)    
    O abordare gresita (Marţi, 13 septembrie 2011, 13:23)

    Seb [anonim]

    Nu interzicerea comunicarii sexului copilului este solutia. Asta nu va face decat sa incurajeze dezvoltarea unei intregi economii subterane in domeniu.
    Trebuie umblat la cauze si ca multe in alte probleme singura solutie este educatia.
    Este greu statului in general sa inteleaga ca interzicerea nu este o solutie pentru controlul eficient al unui fenomen, a se vedea prostitutia si drogurile.
    • 0 (2 voturi)    
      O abordare gresita (Marţi, 13 septembrie 2011, 14:45)

      shando [anonim] i-a raspuns lui Seb

      Ai dreptate Seb. Interzicerile sunt neeficiente si mai ales scumpe ca implementare (oameni si resurse care sa urmareasca faptul ca se respecta interzicerile cu pricina, sa constate nerespectarea legii cu pricina si sa decida aplicarea de pedepse in cazul nerespectarii si apoi sa implementeze aplicarea pedepselor). Nu mai vorbesc de aspectele privind limitarea accesului la informatie si la viata privata. Ar fi mai eficient sa stimuleze populatia sa renunte la avorturile selective (ex. taxe mai scazute in cazul familiilor cu unul sau mai multi copii din sexul discriminat)
  • +4 (6 voturi)    
    e usor absurd: (Marţi, 13 septembrie 2011, 14:16)

    Filip [anonim]

    problema e avortul selectiv, da? atunci de ce nu se interzice avortul selectiv?

    a, stai, probabil e din cauza lobby-ului masiv pro-choice din parlamentul european. cred si eu ca mai bine ocolesc problema decat s-o rezolve scurt si la obiect.
  • +2 (4 voturi)    
    acces la informatie (Marţi, 13 septembrie 2011, 14:38)

    shando [anonim]

    Problema nu este ce fac oamenii cu informatia aia (avorteaza, sar in sus de bucurie sau sar pe geam). Problema e accesul la informatie. Eu nu vreau sa decida nu stiu ce Big Brother ce are voie medicul sa imi spuna despre mine si corpul meu (inclusiv fetusul pe care il port) si mai ales ce NU are voie sa spuna. NU e treaba legislatorului pur si simplu. Asta e un aspect care tine de viata mea privata si statul nu are de ce sa isi bage nasul. Nu vreau reglementari in domeniul asta, pentru ca vreau sa am voie sa aleg (sunt cupluri care aleg sa nu afle sexul copilului inainte de nastere).
    Discutia nu ar trebui sa fie despre avorturi sau despre demografie, ci despre cat de mult suntem dispusi sa lasam administratia sa isi vare nasul in treburile noastre.
    Exista alte maniere de rezolvare a problemei avorturilor selective, in nici un caz interzicerea indiscriminatorie a accesului la informatie.
  • +3 (5 voturi)    
    Tineti minte cum a inceput comunismul (Marţi, 13 septembrie 2011, 14:41)

    Alex S [utilizator]

    Mai tineti minte cum a inceput comunismul? Au inceput cu ideologii gen egalitate si dreptate si asa au furat libertatea oamenilor putin cate putin. Aceasta Uniune Europeana incepe sa semene din ce in ce mai mult cu situatia de atunci.
    • +1 (3 voturi)    
      Ai mare dreptate (Marţi, 13 septembrie 2011, 16:05)

      suki [anonim] i-a raspuns lui Alex S

      Noua initiativa e o prostie monumentala, de o inutilitate evidenta, dat fiind ca nici macar nu ne priveste - se refera la tari destul de necunoscute si straine noua - de unde pot sti eu ca e adevarata practica respectiva in Azerbaidjan? Si de ce tre sa fim NOI pedepsiti ca is aia timpiti?
      Eu n-am auzit pe absolut nimeni din Romania sa faca avort cind a aflat sexul copilului; majoritatea spun atit: sanatos sa fie! Evident, poate fiecare isi doreste una sau alta, dar astea sunt gindurile fiecaruia, si nu le poti spune tu ce sa isi doreasca.
      Parerea mea e ca toti cei de mai sus se agita pt o falsa problema, una dintre multele goange care ni se servesc pe tava pt a se justifica limitarea libertatilor sociale. A devenit din ce in ce mai evident ca STATUL a devenit o entitate opresiva, iar dimensiunea uriasa pe care i-o da Uniunea Europeana conduce la decizii monstruoase si strivitoare pt om. Pacat ca nu gindim un pic, si nu ne opunem deloc; ne lasam striviti ca niste gindaci de acest tavalug al "facerii de bine", al principiilor inalte... de parca n-am mai trecut odata prin asta. Fix noi, generatia decreteilor, care stim cum ne-am nascut si in ce conditii am supravietuit, am ajuns sa aprobam acelasi gen de masuri opresive.
    • +3 (3 voturi)    
      Ce legatura are UE cu Consiliul Europei??? (Marţi, 13 septembrie 2011, 19:39)

      mihaitza [anonim] i-a raspuns lui Alex S

      Inteleg ca faci o confuyie din necunoastere, dar sa mai dai si cu pietre atunci cand esti pe dinafara este cam mult. Consiliul Europei nu are nimic de-a face cu UE. Institutiile UE sunt Parlamentul European (care nu are nicio legatura cu Adunarea parlamentara a Consiliului Europei), Consiliul Uniunii europene unde se reunesc statele membre la nivel de ambasadori, ministri sau sefi de stat/premieri si Comisia Europeana. Rezolutiile Consiliului Europei nu au forta juridica obligatorie, pe cata vreme legislatia UE da pentru statele sale membre. Iar la ultima strigare Georgia, Kazahstan si compania nu erau membre ale UE!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Pai tocmai asta e problema (Miercuri, 14 septembrie 2011, 22:20)

        Bucur [anonim] i-a raspuns lui mihaitza

        Exista o pletora de intitutii zise europene care isi dau cu parerea si mananca banii contribuabililor degeaba. Nu e coruptie dar e birocratie si functionarime imutila cat incape.
  • +1 (3 voturi)    
    Motivul (Marţi, 13 septembrie 2011, 15:00)

    unu' [anonim]

    Nu ştiu restul cum sunt, dar în Albania majoritari sunt musulmanii. Aţi înţeles, da?
  • 0 (2 voturi)    
    rezolutiile consiliului europei sunt egale cu zero (Marţi, 13 septembrie 2011, 15:12)

    tyju [anonim]

    rezolutiile consiliului europei sunt apa de ploaie. nu le respecta nimeni. si oricum abordarea e gresita: de ce nu incearca sa vada care sunt cauzele avorturilor selective din kazahstan sau georgia sau alte tari bananiere (ca doar cetatenii tarilor bananiere fac avorturi selective). daca identifica cauzele pot lua masuri in consecinta, nu sa combata efectele... e ca si cum ai interzice circulatia auto pentru ca sunt sute de mii de oameni care mor in accidente auto...
    • -1 (1 vot)    
      nu e voie (Marţi, 13 septembrie 2011, 16:23)

      Jack al-II-lea [anonim] i-a raspuns lui tyju

      nu e politically correct.

      e mai simplu sa-i penalizeze pe cetatenii civilizati. ei nu fac galagie si nici nu se arunca in aer...
  • 0 (0 voturi)    
    nu e pt noi bre (Duminică, 18 septembrie 2011, 4:38)

    eu [anonim]

    problema este un pic mai complexa si anume: in multe culturi si civilizatii ( daca le putem numi asa) exista traditia ca la casatorie, fata sa-i plateasca un fel de "tribut" barbatului sau familiei acestuia (ca la tigani numai ca invers). De aceea multe familii sarace din asia prefera sa aiba copii baieti . Totodata, baiatul poate munci mai mult decat fata (ei nu lucreaza la calculator ca noi ci pe camp in general) . Trebuie schimbata mentalitatea si nu legea ! ( eventual traditia cu platitu')


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă