Playground Revolutions este o expozitie conceputa de curatorul suedez de origine romana, Sinziana Ravini care reuneste lucrari ale artistei romance Irina Botea si ale artistei suedeze Fia-Stina Sandlund. Prin selectia lucrarilor curatorul a conceput o expozitie dialogica ce investigheaza posibilitatile si imposibilitatile artei angajate social. Vernisajul expozitiei, deschisa la sediul Institutul Cultural Roman de la Stockholm, va avea loc sambata, 8 martie.

In seara vernisajului, va avea loc o dezbatere intitulata «Arta si conflict » despre estetica relationala si activismul in arta. La dezbatere vor participa Irina Botea, Fia-Stina Sandlund, Sinziana Ravini precum si celebrul critic de arta francez Nicolas Bourriaud, autorul teoriei esteticii relationale conform careia arta isi ia ca orizont teoretic « domeniul interactiunilor umane si contextul social, mai curand decat afimarea unui spatiu simbolic independent si privat ». Nicolas Bourriaud este membru al boardului consultativ MNAC, informeaza ICR Stockholm.

Expozitia Playground Revolutions incearca sa analizeze relatia dintre politic si estetic. Cum se transforma o actiune intr-un act politic? Prin iminenta sau prin mediere? Lucrarile Irinei Botea si Fiei-Stina Sandlund au ca element central ideea reconstuctiei ca o revolutie «nefinisata » sau inscenata. Irina Botea se confrunta cu o Romanie post-comunista, in timp ce Fia-Stina Sandlund traieste si lucreaza intr-o Suedie post-welfare.

Expozitia Playground Revolulutions este deschisa la sediul Institutului Cultural Roman de la Stockholm pana pe data de 11 mai 2008.

Irina Botea (n. 1970, Romania) traieste la Bucuresti si Chicago. Foloseste adesea ca metode de lucru "inscenarea", jocul si reconstituirea unor evenimente istorice precum Revolutia din decembrie 1989. Auditii pentru o revolutie (2006) reconstituie cu ajutorul unor tineri din Chicago, necunoscatori ai limbii romane, revolutia difuzata la televizor in decembrie 1989. Ideea de joc ca interactiune sociala prin care este dezvaluita structura puterii se regaseste in lucrarea video Reconstituirea (2006) unde cativa copii sunt rugati sa incerce un joc nou. Rezistenta lor si permanenta interpretare a regulilor jocului pot fi intelese ca o forma de revolutie la o scala mai mica.

Fia-Stina Sandlund (n. 1973, Suedia) traieste la Stockholm si New York. Lucreaza la granita dintre jurnalism, activism social si "inscenare" ca forma de a scrie istoria. Este cunoscuta, printre altele, pentru proiectul realizat ca membru al asociatiei Yes!, prin care se urmarea redistribuirea resurselor financiare din sistemul artistic precum si pentru lucrarea video Act 1. An idealistic attempt + Act 2. Reconstruction of an action that never took place (2007) ce transforma a actiune nereusita intr-o compozitie de opera, analizand astfel diferenta dintre o actiune petrecuta in realitate si una fictiva.