Ministerul Culturii a lansat un concurs pentru alegerea logo-ului care va reprezenta identitatea evenimentelor din ciclul Centenarului Marii Uniri din 2018, potrivit unui comunicat. Romanii pot vota una dintre cele 13 propuneri, ponderea votului cetatenilor fiind de 25% din nota finala.

6 din cele 13 propuneri de logo pentru CentenarFoto: Ministerul Culturii

Previzibil, toate propunerile de logo au cele trei culori ale drapelului. Un logo prezinta o stilizare a statuii "Sarutul" de Constantin Brancusi, altele prezinta motive geometrice populare sau o cocarda tricolora.

Ministerul Culturii, impreuna cu Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania si cu sprijinul International Advertising Association, al Centrului de Excelenta in Studiul Imaginii si al UNARTE, a organizat un concurs de idei la care s-au inscris trei agentii din Romania, respectiv Pastel, FCB BUCHAREST si BrandNew, care au propus un total de 13 identitati vizuale.

Procesul de jurizare se desfasoara in doua etape: in prima etapa, agentiile prezinta unui juriu format din experti din cadrul institutiilor mai sus amintite propunerile lor, iar acestea sunt punctate in baza unei grile de evaluare. In cea de-a doua etapa, publicul are posibilitatea de a alege pana duminica, 27 august 2017 ora 23:59, identitatea vizuala pe care o prefera.

Votul publicului conteaza in proportie de 25%, iar logo-ul castigator va fi cel care va intruni cel mai mare punctaj in urma celor doua etape.