"Car of The Year 2005" a fost desemnat noul model hibrid al celor de la Toyota, Prius. Cum acea masina nu are si, probabil, nici nu va avea tangente cu piata romaneasca de automobile, nu a intrat in finala autohtona a competitiei. Un juriu alcatuit din jurnalisti auto din Romania va decide, in aceasta seara, cine primeste laurii.

Cele 10 finaliste sunt: CitroIn C4, Dacia Logan, Fiat Idea, Hyundai Tucson, Kia Picanto, Mitsubishi Colt, Opel Astra, Peugeot 407, Seat Altea si Skoda Octavia.

CITROEN C4. Model lansat in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris din acest an, CitroIn C4 este o compacta ce inlocuieste modelul Xsara si este construita pe o platforma comuna cu a lui Peugeot 307, dar aduce mai multe inovatii, exceland la capitolul aerodinamicii, unde detine cel mai bun coeficient din clasa.

DACIA LOGAN. Ce se mai poate spune despre noul model al constructorului roman de la Pitesti? Logan este o masina ce a primit peste 20.000 de comenzi in primele doua luni de comercializare si este avantajata de spatiul enorm al portbagajului si al habitaclului, dar mai ales de pretul excelent, ce porneste de la 5.700 de euro.

FIAT IDEA. Lansat in luna iunie in Romania, Fiat Idea este un monovolum pe care importatorii au apreciat ca-l vor comercializa in aproximativ 25 de exemplare. Desi nu este un model care sa devina popular in tara noastra, Idea este una dintre piesele principale pentru Fiat, cu ajutorul caruia vrea sa-si recastige succesul pe piata mondiala.

HYUNDAI TUCSON. Noul model al celor de la Hyundai este singurul SUV care a ajuns in finala romaneasca a "Masinii Anului". Aparut pe piata pentru a fi o alternativa viabila a rivalelor Honda CR-V si Toyota RAV4, Tucson are dimensiuni usor reduse fata de sora mai mare, varful de lance Santa Fe.

KIA PICANTO. Micuta si simpatica Picanto este un rival redutabil pentru Fiat Panda, Daewoo Matiz, Hyundai Atos sau Opel Agila. Aparut relativ recent pe piata romaneasca, noul model de la Kia se doreste un succes mai ales in Bucuresti, fiind o masina potrivita pentru traficul aglomerat din Capitala.

MITSUBISHI COLT. Lansata in urma cu putin timp in Romania, noua versiune a lui Colt indrazneste sa scoata capul in lume, importatorul oficial intentionand sa comercializeze 250 de unitati anul viitor. Cum rivalii ideali pentru japoneza sunt Peugeot 206 si CitroIn C3, lupta merita urmarita.

OPEL ASTRA. Un model de succes inca de la prima lansare, Opel Astra a sosit, in acest an, cu o noua infatisare, care tradeaza sportivitatea si agresivitatea acestei masini ce a obtinut 5 stele la testele de siguranta Euro NCAP. Importatorii apreciaza ca vor pastra o tendinta ascendenta in vanzarile acestei masini, care si-a atras fani de-a lungul anilor.

PEUGEOT 407. O masina ce impresioneaza prin designul deosebit de atragator este noul Peugeot 407. Continuand traditia liniilor frumoase ale modelelor 406 si 407, care au facut istorie in anii de existenta, noul model al francezilor are toate atuurile sa devina un succes pe piata romaneasca.

SEAT ALTEA. Premiat de mai multe ori pentru cel mai bun design din ultima vreme, Seat Altea e o masina disponibila pe piata romaneasca inca din luna iunie. Monovolumul futurist al lui Seat, care a fost cumparat in Romania in special de femei, a primit, de asemenea, cinci stele la testele de siguranta Euro NCAP.

SKODA OCTAVIA. Noua Octavia II e o masina ce ofera un design exterior si interior imbunatatit fata de prima. Comercializata in peste 550 de exemplare in primele doua luni pe piata romaneasca, Octavia II va avea un succes enorm, estimarile aratand ca, in 2007, vor fi vandute 6.500 de unitati.