Volkswagen s-a zbatut mult sa faca din Golf o masina care sa impresioneze din nou tinerii. Dupa ce a patra generatie nu a adus mari lucruri in plus fata de cea precedenta, constructorul din Wolfsburg pare sa-si fi revenit cu Golf V.

In plus, pentru a pastra tendinta ascendenta, modelului de baza ii vor veni in ajutor, pe langa versiunea GTI, modelele Cross, Beduin, cabriolet, GTD si R32.

Ultimul este o adevarata capodopera de tehnica si design si va fi prezentat, in premiera, la Salonul Auto de la Frankfurt. R32 reprezinta noua imagine sport a modelului Golf, fiind cea mai puternica versiune din istoria acestuia.

Cu un motor V6 de 3,2 litri, pe benzina, ce scoate nu mai putin de 250 de cai putere, masina ajunge la o viteza maxima de 250 km/h, limitata electronic.

Demarajul pana la 100 km/h se face in 6,5 secunde, cu cutie manuala, iar cu "bijuteria" automata DSG, timpul este scurtat la 6,2 secunde. Tractiunea integrala este asigurata de sistemul 4Motion, brevetat de Volkswagen, si se dovedeste mai mult decat necesar pentru a struni cei 250 CP.

Grila radiatorului, cromata, denota caracterul sportiv al lui R32, in timp ce prizele de aer nu au nimic in comun cu cele tip fagure de la sora mai mica GTI. Aspectul "naravas" este completat de jantele din aliaj de 18 inch, cu 20 de spite, prin care se vad pistoanele de frana colorate albastru.

Nici interiorul nu se lasa mai prejos, instrumentele distinctive, scaunele sport, pedalele cromate si volanul sport cu trei spite dau o nota supersportiva habitaclului.

Spre deosebire de GTI, oferta standard a lui R32 include Climatronic, sistem de sonorizare performant cu 10 difuzoare, senzor de ploaie si de presiune in roti, sase airbaguri, ESP si EBA sau faruri bi-xenon.

Pretul este pe masura: 32.200 euro in tarile vestice.