Golden Blitz repara autostrada in zonele impecabile

de Claudiu Tarziu     Cotidianul
Vineri, 2 septembrie 2005, 0:00


Autostrada Bucuresti-Pitesti se repara intr-un mod curios: au fost programate la reabilitare portiuni cu asfalt impecabil si lasate de izbeliste tocmai zonele cu gropi. Lucrarea, care va costa 4,2 milioane de euro, a fost incredintata unei firme cu legaturi la Cotroceni.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNDNA) a facut publice sectoarele din Autostrada Bucuresti-Pitesti care urmeaza sa fie reparate. O comparatie intre acestea si situatia din teren releva ca au fost alese pentru reparatii portiuni intregi care arata ca-n palma, dar altele, pline de gropi, au fost lasate sa rupa in continuare masinile.

Astfel, pe partea de mers catre Pitesti, urmeaza sa fie reasfaltate integral portiunile dintre kilometrul 48-49, 55-58 si 62-74. Ieri, firul de mers inspre Pitesti se prezenta in felul urmator: de la kilometrul 26 pina la 44, drumul este plin de gropi, facind foarte dificila deplasarea cu o viteza mai mare de 70 de kilometri pe ora.

Pe cind, de la kilometrul 57 pina la capatul autostrazii, la kilometrul 110, adica aproape intregul sector supus reabilitarii pe acest fir, soseaua este in stare buna.

Pe firul dinspre Pitesti spre Bucuresti, fenomenul e similar. Este programat la reabilitare sectorul dintre kilometrul 104 si 44. La intoarcerea catre Bucuresti, am constatat ca portiunea dintre kilometrul 110 si 77 este impecabila, dar intre kilometrul 43 si 25 drumul este impracticabil in regim de autostrada.

Ieri, mai multe utilaje lucrau deja si pe o parte si pe alta: la kilometrul 57, pe firul spre Pitesti, si la 85, pe celalalt fir.

Reamintim ca intre anii 1997 - 2000, sub ministeriatul lui Traian Basescu la Transporturi, autostrada a fost reabilitata, cu pretul a 100 de milioane de euro. Lucrarile au fost facute de mintuiala si, la numai citeva luni de la receptie, au reaparut gropile. Firma italiana Federici Astaldi Todini, care a fost antreprenorul general, s-a desfiintat intre timp.

In 2003, Ministerul Transporturilor, condus de Miron Mitrea, a reparat din nou 8 kilometri de autostrada, platind 9 milioane de euro.

Firma abonata la contracte pe bani publici

Lucrarea de reabilitare a autostrazii a fost cistigata la licitatie de firma Euroconstruct Trading 98 SRL Bucuresti, patronata de Dan Besciu si Sorin Vulpescu. Cei doi au celebrul restaurant Golden Blitz din Bucuresti si au fost asociati cu Dorin Cocos, sotul consilierului prezidential Elena Udrea.

Euroconstruct Trading 98 SRL a participat si la reabilitarea din 2003 a autostrazii, dupa cum a declarat presei unul dintre asociati, Dan Besciu.

Aceeasi firma a concesionat, recent, 20 de artere principale din Capitala, printre care Calea Grivitei, bd. Lascar Catargiu, bd. Balcescu, bd. Bratianu, bd. Carol, bd. Tineretului si Piata Universitatii.

Intretinerea acestora ii va baga in conturi aproximativ o suta de miliarde de lei, la care se mai adauga alte 400 de miliarde de lei pentru repararea altor strazi din Bucuresti, pentru care deja a incheiat contracte cu Administratia Strazilor.

Euroconstruct Trading 98 SRL a avut mai multe lucrari de reabilitare a unor strazi din Bucuresti si intre anii 2000 - 2005, cind primar general a fost Traian Basescu. Unul dintre patronii firmei, Dan Besciu, pare sa fi avut relatii excelente si cu celalalt ministru al Transporturilor, Miron Mitrea.

In urma unei licitatii trucate, el a obtinut exclusivitatea serviciilor de taximetrie la Aeroportul Otopeni, in beneficiul firmei sale, Fly Taxi.

Alti bani, alta distractie

Adrian Ionescu, purtatorul de cuvint al Ministerului Transporturilor, ne-a spus ca i s-ar fi parut normal ca lucrarile sa inceapa cu portiunea cea mai deteriorata. Citeva momente mai tirziu, dupa ce s-a consultat cu specialistii, Ionescu ne-a spus ca „s-a inceput cu portiunile care sint mai bune, pentru ca si ele au o problema“, dar nu a precizat care anume.

„In principiu se va lucra pe toate zonele, dar sectoarele mai bune in care s-a inceput necesita lucrari de mai scurta durata. Exista riscul ca tronsoanele care par bune sa ajunga ca zonele proaste si, daca se aminau interventiile, se ajungea la lucrari mai scumpe si riscam sa ajungem la fundatie, care are probleme“, a explicat el.

Aurel Balut, directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, ne-a declarat ca in iarna se va organiza o noua licitatie pentru portiunea cuprinsa intre kilometrul 23 si 46. „Acum se fac reparatii cit sa trecem iarna, iar in ianuarie-februarie vom face o noua licitatie pentru solutia radicala, atribuirea urmind sa se faca undeva prin martie.

Nu am vrut sa cream un disconfort si mai mare cetatenilor in perioada de iarna“, a spus Balut. (M. Nicut)



















34 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri