Logan Diesel, premiera mondiala

de Laurentiu Ciornei     Evenimentul Zilei
Marţi, 13 septembrie 2005, 0:00


Dupa aparitia in premiera la un salon auto de mare anvergura, in martie, la Geneva, constructorul Dacia a recidivat ieri prezentand in Germania noul model Logan Diesel. Chiar daca nu a fost inclusa deocamdata pe lista celor 88 de modele noi si concepte, masina care se produce la uzina din Colibasi va fi socotita o premiera mondiala.
Initial, conducatorii de la Dacia-Renault au anuntat ca ultima lor creatie va fi dezvelita pentru prima oara in Romania, la Salonul International Auto de la Bucuresti, expozitie care se va organiza la Romaero

Baneasa intre 7 si 16 octombrie.

Decizia ca Logan Diesel sa fie aratat acum la Frankfurt, unde se afla toata crema industriei auto mondiale, apartine probabil lui Carlos Ghosn, presedintele Aliantei Renault-Nissan. Tocmai de aceea, doua masini Logan Diesel au fost asezate intr-un colt al standului Renault, din hala 3, pavilionul A02.

Ca toate „cenusaresele”, Dacia se mandreste la Frankfurt cu vecini de mare prestigiu: Nissan, Mazda, Ford, Land Rover, Jaguar, Aston Martin si, bineinteles, Renault.
Inclus deja in oferta comerciala pentru Romania, noul Logan 1.5 dCi va fi disponibil in lunile urmatoare si la export, livrarile pentru piata vest-europeana fiind prevazute pentru prima parte a anului viitor.

Modelul cel mai bine vandut in Europa Centrala si de Est

La un an de la lansarea sa in Romania, Logan este comercializat in peste 20 de tari din Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu, Africa si Europa Occidentala. In acest interval au fost vandute peste 100.000 de automobile, din care 26.000 la export.

Potrivit companiei britanice de cercetare a pietei Jato Dinamics, Dacia Logan a fost, in primele sase luni ale acestui an, cel mai bine vandut model in Europa Centrala si de Est, devansand Skoda Octavia, Opel Astra si Renault Megane, indica un comunicat al grupului Dacia-Renault.

Pana la sfarsitul acestui an, lista pietelor de destinatie ale modelului Logan va include 35 de tari, printre care Elvetia, Belgia si Olanda.

O mie de expozanti

Cea de-a 61-a editie a Salonului Auto de la Frankfurt a inceput, ieri, cu doua zile rezervate presei internationale, urmand ca de joi portile sa fie deschise si publicului larg.

Organizatorii salonului percep o taxa de intrare de 13 euro de persoana, iar in zilele de vineri, sambata si duminica, 15 euro. Un abonament pentru intreaga perioada a expozitiei costa 42 de euro.
Salonul se intinde pe o suprafata enorma, 215.000 de metri patrati, cele mai mari spatii fiind arvunite de marii constructori germani (doar sunt la ei acasa) Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen si Opel.

„Cea mai importanta expozitie auto din lume”, daca ar fi sa citam jurnalisti din Germania si Marea Britanie, este pregatita sa asigure spatiu pentru aproape o mie de expozanti din 44 de tari si asteapta peste un milion de vizitatori.

Printre cele mai asteptate modele sunt noutatile de la Mercedes: limuzina S-Klasse si grandmonovolumul R-Klasse. Volkswagen va pune sub luminile reflectoarelor puternicele versiuni ale noului Golf, GT si R32.

O alta bijuterie, multa laudata de presa internationala in ultima vreme, este Audi Q 7, un SUV cu sapte locuri care va ataca piata unde stapani sunt acum Mercedes (cu M-Klasse), Porsche (cu Cayenne) si BMW (cu X5). Noul model va fi scos la vanzare anul viitor, la pretul de 50.000 de euro.

10 pentru confort si 5 pentru dotari

In deschiderea salonului auto de la Frankfurt, presa germana evalueaza calitatile automobilului romanesc fabricat la Colibasi. Reporterii de la „Süddeutsche Zeitung” sunt de parere ca Loganul este o masina de familie confortabila. Chiar daca nu impresioneaza, modelul care deja se comercializeaza in Germania (varianta pe benzina) castiga teren prin pret: cea mai ieftina varianta costa 7.

200 de euro. La aceasta suma, dotarea interioara este la limita: chiar daca are doua airbag-uri, ABS si cinci tetiere, ii lipsesc lampile pentru citit, inchiderea centralizata si servodirectia. Dotarile complete urca pretul la 9.500 de euro, ceea ce in opinia germanilor nu renteaza. Pentru bani putini insa este optiunea ideala: motorul e bun si are garantie trei ani.



















26 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică