Privatizarea Tractorul bate pasul pe loc. Firma romaneasca MYO a fost eliminata si a facut contestatie. Iar Mahindra, India, va trebui sa investeasca 170-180 milioane de dolari daca vrea ca datoria de 600 miliarde lei de la Tractorul sa fie anulata. In context, privatizarea uzinei brasovene s-ar putea bloca timp de sase luni.

Romanii nu accepta excluderea

Conform unor surse oficiale din AVAS, MYO a depus contestatie in cursul zilei de ieri. "Aceasta ar inseamna nu numai incetinirea, ci chiar si blocarea privatizarii uzinei Tractorul timp de sase luni, daca MYO se adreseaza instantei", ne-au declarat aceleasi surse.

Pentru a nu se ajunge la acest impas, oficialii AVAS intentioneaza sa poarte discutii amiabile cu MYO, sperand sa-i convinga sa-si retraga contestatia. "Daca MYO va bloca privatizarea, Tractorul va fi tras pe linie moarta incepand cu 1 octombrie, cand se vor termina acele subventii de 100 miliarde de lei", ne-au declarat oficiali.

Conditii dure pentru Mahindra

Nici cu Mahindra situatia nu este foarte clara. Compania indiana intentioneaza sa cumpere Tractorul doar daca statul roman ii va sterge acestuia datoria de 6.000 miliarde de lei. Dar pentru ca aceste datorii sa fie sterse, Mahindra trebuie sa prezinte un plan de restructurare si viabilizare a societatii extrem de convingator.

Este vorba de angajamentul de a investi 170-180 milioane de dolari in urmatorii ani. "Fara aceste angajamente ale Mahindra, AVAS nu poate notifica Consiliul Concurentei, care sa-si dea avizul pentru anularea datoriilor", mai declara oficiali ai AVAS.