In timp ce AVAS isi declina atributiile, la societatea ARO Campulung situatia devine tot mai grea. Nu cu mult timp in urma, Aro producea cate 50 de masini pe luna, iar in septembrie unitatea inca mai lucra la 10% din capacitate. In prezent, procesul de productie este oprit complet.

"De o saptamana, productia la ARO este oprita, la fel si energia electrica", ne-a declarat liderul sindical Gheorghe Apostu. Sistarea furnizarii de energie electrica are la baza datoriile acumulate, cifrate la circa trei-patru miliarde de lei, si pe care proprietarii ARO refuza sa le achite.

In plus, promisiunile facute de reprezentantii Cross Lander privind acordarea salariilor restante pana la sfarsitul lunii trecute au ramas la stadiul de promisiuni. Nici pana in prezent, o parte a lefurilor aferente perioadei octombrie-decembrie 2004 nu a fost platita, la aceastea adaugandu-se realizarile salariale din iulie a.c. pana in prezent.

Pentru ca problemele de la ARO nu se amelioreaza, sindicalistii de pe platforma cer Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului sa intervina cu orice pret.

"AVAS, prin departamentul de postprivatizare, ar trebui sa ia masuri. Tot cei de aici ar trebui sa ii someze pe americanii de la Cross sa isi indeplineasca obligatiile asumate prin contractul de vanzare-cumparare sau sa faca demersuri pentru anularea acestui act", ne-a declarat Apostu.

O delegatie de la ARO urmeaza sa aiba, in decursul zilei de azi, o intalnire cu vicepresedintele pe probleme de postprivatizare, Corin Nicolae Lunganu, pentru a se cauta solutii privind detensionarea situatiei.

Totusi, este greu de crezut ca se vor gasi solutii miraculoase, in conditiile in care, in repetate randuri, americanii au promis sa relanseze productia, fara ca acordurile de principiu sa se fructifice in vreun fel.

Problemele de la ARO se pare ca au la baza refuzul companiei-mama de a mai baga bani in societate, atata vreme cat AVAS nu le recunoaste cheltuielile facute drept investitii in societatea de la Campulung.

In acest sens, investigatia demarata de AVAS se afla in curs, insa potrivit lui Apostu, este putin probabil ca Autoritatea sa le recunoasca niste investitii pe care nu le-au facut.

AVAS a dispus cu ceva vreme in urma demararea unei anchete privind stadiul indeplinirii obligatiilor prevazute in contractul de privatizare. In prezent, ARO se afla in reorganizare judiciara.

In cadrul acestei proceduri, judecatorul sindic a numit ca administrator judiciar pe S.C. Lichidari Info Consult SRL care, potrivit Legii 64/1995 privind reorganizarea judiciara si falimentul, este singurul competent sa decida cu privire la ARO.

In cadrul acestei proceduri, proprietarii ARO urmeaza sa prezinte propriul program de reorganizare a societatii, in urma caruia se va hotari daca societatea va intra in faliment sau va fi repusa pe picioare.