La cel mai important eveniment din sud-estul Europei, lumea buna a automobilului a venit cu exponate de vis: supermasini, cu performante care nu pot fi atinse niciodata si cu preturi de sase cifre in euro.

Salonul International de Automobile Bucuresti (SIAB), care s-a deschis ieri, s-a umplut ochi cu supermasini. Cel mai important eveniment automobilistic din sud-estul Europei aduna sub acelasi acoperis bolizi care se apropie de monoposturile din Formula 1.

Italienii au venit cu artileria grea: Maserati, cu cel mai recent model: MC 12 si Lamborghini cu Murcielago Spyder. Nemtii au ripostat cu Porsche prin modelul Carrera GT si BMW M6. Britanicii s-au aventurat cu un Aston Martin.

Cu viteze care depasesc 300 de kilometri la ora, cu sute de cai-putere care duduie sub capota si cu o acceleratie de la 0 la 100 de kilometri pe ora in jurul a patru secunde, aveti nevoie de cursuri de racing pentru a va putea urca la volanul acestor bolizi.

Maserati MC 12: Formula 1 de strada

Constructorul italian Maserati a expus la SIAB virful de gama MC 12. Bolidul este special conceput pentru curse. Cu un singur loc, cu un motor V 12 de 6 litri si 600 de cai-putere, pretul de achizitie atinge 750.000 de euro, fara taxe. Modelul este produs in serie limitata. MC 12 accelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 3,8 secunde si atinge o viteza maxima de 330 de kilometri pe ora.

Murcielago Spyder: taurul anglicizat

Anul acesta, firma care poarta numele lui Feruccio Lamborghini a venit la SIAB cu varianta cabrio a lui Murcielago si cu un nume anglicizat. Spyder-ul de doua locuri este echipat cu un motor in V de 12 cilindri, care genereaza o putere de 580 de cai-putere la 7.500 de rotatii pe minut.

Ca si concurentul sau MC 12, Murcielago Spyder atinge 330 de kilometri la ora in 3,8 secunde. Cea mai importanta diferenta dintre cele doua modele este insa pretul: Spyder-ul Murcielago costa de trei ori mai putin.

Carrera GT: legenda de la Le Mans

Germanii de la Porsche au expus cea mai rapida masina a lor: Carrera GT. Lasind la o parte mania pentru motoare in 12 cilindri, Porche si-a echipat bolidul cu un V 10, de 5,7 litri. Motorul a fost preluat de la modelul 911 GT1, folosit in cursele de 24 de ore de la Le Mans.

Carrera GT ajunge in 3,9 secunde de la 0 la 100 de kilometri, cei 612 cai-putere propulsind vehiculul la o viteza maxima care depaseste 330 de kilometri pe ora. Germanii nu-si justifica insa pretul de 460.000 de euro CIP (fara taxe) numai prin performantele masinii, ci si prin delicatesele tehnice, cum ar fi placile de ceramica pentru frinare.

BMW M6: salbaticie in haine de limuzina

Cu un look mai putin salbatic decit concurentii sai, BMW a facut din M6 o limuzina care sa poata tine insa pasul cu performantele masinilor pur-sportive.

Cel mai puternic BMW de serie este propulsat de un motor V 10, cu cilindree de 5.000, care dezvolta 507 cai-putere. Sprintul pina la 100 de kilometri pe ora se face in 4,6 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 250 de kilometri pe ora. Pretul CIP este insa mai cuminte si atinge pragul de 100.000 de euro.

Aston Martin Vanquish: muschii lui James Bond

Britanicii nu s-au dezmintit de aerul nobil, nici atunci cind vine vorba de masini de curse. Masina lui James Bond se prezinta cu un motor de 6 litri si 460 de cai-putere te propulseaza in mai putin de 5 secunde la 100 de kilometri pe ora. Pretul pentru acest britanic sportive este de 225.000 de euro fara taxe.