Metro planuieste sa atace direct Carrefour si Cora prin deschiderea primului hipermarket din Romania in prima parte a anului viitor, la Timisoara. Dupa Metro Cash&Carry si Praktiker, Real hipermarkets va fi cea de-a treia divizie a grupului german lansata pe piata romaneasca.

Noile magazine vor avea o oferta mai apropiata de Cora si Carrefour decat de Metro: 50.000 de produse, de la alimente la electrocasnice si articole de sport, fata de circa 20.000 in Metro. Tot dupa modelul francofon, noile spatii comerciale vor include si galerii cu diverse magazine.

Intre hipermarket si Cash&Carry

Metro a fost primul grup de anvergura internationala care a atacat piata retailului din Romania. Solutia aleasa in 1996 a fost sistemul Cash&Carry. Potrivit retetei occidentale, acesta se adreseaza mai putin persoanelor fizice si cumparaturilor curente. Tinta vizata este cea a persoanelor juridice - micile magazine care se aprovizioneaza angro.

O alta caracteristica a sistemului este plata cash, spre deosebire de alti distribuitori angro care accepta plata facturilor la un termen ulterior.

Cat timp Metro a fost singur pe piata, reteta Cash&Carry s-a dovedit de succes in Romania. Insa, odata cu aparitia Carrefour si Cora, cei de la Metro au fost nevoiti sa-si adapteze strategia dupa modelul care a dovedit ca are priza mai mare la romani.

Cititi articolul integral in Evenimentul zilei