Fernando Alonso a rescris istoria F1 in anul 2005, devenind cel mai tanar campion mondial, iar Renault a aratat ca poate invinge cele mai mari nume din elita automobilismului mondial.

Fernando Alonso a reusit, la varsta de 24 de ani, sa castige titlul mondial al Formulei 1, aducandu-si aportul decisiv si pentru Renault, devenita campioana mondiala la constructori.

Compania franceza nu mai inregistrase o astfel de 'dubla' din anul 1977. Renault a obtinut un succes formodabil, dupa ce ani de zile Ferrari detinuse monopolul, invingand gigantii industriei automobilistice - BMW, Mercedes, Honda, Toyota.

Presedintele Renault F1, Patrick Faure, a afirmat ca totul a fost rezultatul muncii de echipa, iar diferenta a fost facuta de curaj, 'pentru ca atunci cand a trebuit sa riscam, am riscat si am castigat'.

Primul Mare Premiu al sezonului 2005, cel din martie, in Australia, a insemnat un inceput in forta pentru Renault: pole position pentru Alonso, urmat in cursa de un loc trei. Au urmat apoi trei victorii consecutive pentru Alonso, printre care si in cursa de la Imola, atunci cand pilotul spaniol l-a iinut la respect pe Michael Schumacher.

Alonso a fost un veritabil motor pentru Renault. El a adunat sapte victorii din cele 19 curse ale sezonului (din cele opt ale lui Renault). Lui Alonso nu i se poate reprosa decat o singura eroare: un abandon la Montreal, dupa o ielire in decor.

Reteta Alonso-Renault poate aduce un nou titlu in 2006. Apoi, din 2007, lucrurile vor sta altfel. Alonso a semnat deja cu McLaren si va face o echipa greu de invins cu Kimi Raikkonen, daca finlandezul ramane cu 'sagetile argintii'. Se zvoneste ca Renault ar putea parasi F1 din 2007.

McLaren si-ar dori ca Raikkonen sa faca pereche cu Alonso in 2007. Conform presei italiene, Kimi ar prefera sa alerge pentru Ferrari, cu conditia ca Michael Schumacher sa se retraga la finalul lui 2006. O alta echipa interesata de Raikkonen este BMW.