Ursus Breweries, membra a SABMiller, unul dintre cei mai mari producatori de bere la nivel mondial, a anuntat joi, o crestere de 22% a cifrei de afaceri a companiei in Romania, in anul financiar aprilie 2005 - martie 2006, comparativ cu anul financiar anterior, potrivit unui comunicat de presa al companiei. Conform estimarilor companiei, cota de piata a Ursus Breweries a ajuns la 23%.

In perioada mentionata, SABMiller a raportat venituri de 15,3 miliarde dolari, in crestere cu 19% fata de anul fiscal anterior.

Pentru perioada aprilie 2005 - martie 2006, SABMiller a inregistrat venituri de 15,3 miliarde dolari, in crestere cu 19% fata de anul fiscal anterior, cand obtinuse venituri de 12,9 miliarde dolari. De asemenea, producatorul a anuntat un profit inainte de impozitare de 2,45 miliarde dolari, in crestere cu 4% fata de anul fiscal anterior.

„A fost un an de progres strategic la nivelul grupului care a completat revenirea initiala a Miller in ciuda conditiilor de piata dificile.

Grupul a continuat sa isi imbunatateasca accesul la piete cu crestere pe termen lung, creandu-si o noua platforma majora in America de Sud prin tranzactia cu Bavaria si investind in acelasi timp in China, India si Vietnam”, a declarat Meyer Kahn, Presedinte SABMiller.

In Romania, Ursus Breweries, membra a SABMiller, a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 22% comparativ cu anul anterior, compania estimand atingerea unei cote de piata de 23% din industria de profil. Cresterea organica a volumelor a fost de 5% comparativ cu rata de crestere de 8% a industriei, datorita limitelor de capacitate in special pentru produsele ambalate la PET.

In prezent, capacitatea de productie este in curs de extindere la 3,9 milioane hl.

Potrivit reprezentantilor companiei, in anul fiscal care a trecut, Ursus Breweries s-a concentrat asupra marcii Ursus Premium, care a crescut cu 9%. Timisoreana Lux a inregistrat cea mai rapida crestere de pe piata, de 48%, odata cu extinderea distributiei.

In anul care urmeaza, dezvoltarea comerciala si distributia marcii importate Peroni Nastro Azzurro vor fi extinse, iar marca Stejar (Strong) lansata recent va fi introdusa selectiv.

„Compania noastra detine un portofoliu de marci puternic si echilibrat, in care anul trecut si-au facut loc nu mai putin de doua noi branduri : Peroni Nastro Azzuro si Stejar. Performantele pe care marcile Ursus Breweries le demonstreaza in mod constant pe plan national sunt de fiecare data un motiv de mandrie pentru noi”, a declarat Dieter Schulze, Presedinte Ursus Breweries.

Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller, este al doilea mare producator de bere de pe piata romaneasca. Compania detine in acest moment 4 fabrici de bere si peste 1.300 de angajati. Ursus Breweries isi desfasoara activitatea in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau, Brasov si Tunari. Marcile URSUS Breweries sunt: Ursus, Timisoreana, Ciucas, Stejar, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell.