Companiile de electrocasnice au decis „sa se mute” la sate. Cu vanzarile in scadere puternica, marile retele de electrocasnice se orienteaza catre o categorie de clienti inca neabordata - locuitorii zonelor rurale. Domo, Flanco si Altex incearca sa atraga cat mai multi clienti din mediul rural, piata formata din locuitorii de la sate fiind de 40% din totalul populatiei.

Chiar daca posibilitatile financiare ale taranilor nu sunt prea mari, reprezentantii marilor retaileri spun ca mizeaza pe tentatia fiecarui om de a avea in casa un televizor sau o masina de spalat.

Primul care a trecut la atac este Domo, care a intocmit oferte specifice zonelor rurale, introducand in acestea si cumparaturile la distanta, avand inclusa si facilitatea de achizitionare in rate a produselor. Concret, reprezentantii Domo trimit acasa cataloagele potentialilor clienti de la sate, iar acestia pot sa sune sau sa trimita un fax cu produsul dorit.

Catalogul de comanda este valabil pana in data de 15 septembrie si cuprinde oferta de produse din gamele electronice, electrocasnice si IT&C. “Vrem sa venim in intampinarea nevoilor potentialilor clienti, sa le simplificam viata, punandu-le la dispozitie o gama larga de electronice, electrocasnice si produse IT&C.

Dorinta retelei Domo este de a fi prezenta in fiecare gospodarie din Romania cu cel putin un produs. Noi comunicam catre cei interesati o oferta ajustata la nevoile lor, iar acestia comanda simplu, prin posta sau fax, produsele pe care le doresc livrate la domiciliu”, a declarat directorul de vanzari si marketing al Domo, Gabriela Mandrea.

Compania asigura si transportul la domiciliu al bunurilor, daca in localitate exista magazine Domo. La randul lor, reprezentantii Flanco spun ca se vor orienta si ei catre orasele mici din provincie, dupa 2007. “In acest moment, nu renteaza sa faci investitii in astfel de zone.

Pe masura ce se vor face investitii masive in mediul rural, probabil dupa aderare, vom fi si noi interesati de aceasta piata”, spun reprezentantii Flanco.

Intrucat miza poate atinge doi la suta din cota de piata, nici Altex nu sta departe de mediul rural.

Articol integral in Gandul