Ce le aduce LOR aderarea

Cadoul Romaniei pentru UE: infiintarea grupului de extrema dreapta in PE

de L.P., M.C     HotNews.ro
Joi, 28 decembrie 2006, 0:00

Vadim european
Foto: phg.ro

La 8 ianuarie, in Parlamentul European va fi constituit in premiera un grup al radicalilor de extrema dreapta. Nationalistii francezi, italieni sau flamanzi - neinsemnati pina acum in forul european - vor putea coagula in fine un grup parlamentar cu sprijinul decisiv al PRM si al ultra-nationalistilor bulgari. Cu unele avantaje materiale de rigoare.

Interesant este insa faptul ca nu toti euro-parlamentarii PRM aveau habar de aceasta initiativa.

Informatia pe scurt:
  • Nationalistii europeni vor constitui in ianuarie un grup parlamentar prin intermediul caruia incearca sa obtina mai multa influenta
  • Partide din Romania si Bulgaria sprijina aceasta initiativa
  • Partidul Romania Mare, prin vocea liderului CV Tudor, a anuntat ca va adera la grupul european. Informatia nu e insa cunoscuta de toti fruntasii partidului
  • Partidul bulgar Ataka - cu o crestere spectaculoasa in doar un an de zile - va fi unul dintre stilpii de rezistenta ai noului grup parlamentar european

    Mai la dreapta nu exista. Inca

    In Parlamentul European (PE) nu exista in acest moment o grupare care sa fie situata la dreapta extrema a spectrului politic. Astfel, grupul Partidului Popular European (European People's Party - EPP) este considerat de dreapta, iar grupul "Independenta si Democratie" (Independence and Democracy) inca si mai la dreapta.

    Majoritatea radicalilor de extrema dreapta, insa, sunt de gasit in grupul membrilor independenti, adica ne-asociati vreunei grupari.

    De ceva vreme au inceput negocieri pentru constituirea unui grup de extrema dreapta la nivelul PE, grup care ar capata greutate odata cu aderarea Romaniei si Bulgariei la Uniunea Europeana.

    [c:1:s]In luna noiembrie, agentia Reuters anunta ca mai multe partide nationaliste negociaza constituirea unui grup parlamentar european. Formatiunile care promoveaza aceasta initiativa sunt partidul belgian Vlaams Belang (Interesul Flamand) si o factiune a Frontului National Francez, al carui lider este Jean Marie Le Pen.

    Lor li se pot alatura Liga Nordului si Alianta Nationala (din Italia), Alianta pentru Viitorul Austriei, Asociatia Independentilor Cehi sau Liga Familiilor Poloneze.

    Discutiile de pina acum se vor concretiza la 8 ianuarie, cind in Parlamentul European se va constitui grupul "Nationalistilor Luminati" care - in ceea ce priveste orientarea politica -, va sustine, printre altele, o suveranitate nationala sporita a statelor membre si un moratoriu privind imigratia, in special din tarile islamice.

    Cum de la 1 ianuarie 2007, urmeaza ca Romania si Bulgaria sa adere la UE, a existat un interes vadit pentru ca la acest grup parlamentar sa fie atrase si formatiuni din cele doua tari. Din Bulgaria discutiile s-au purtat cu Ataka, formatiune de factura ultra-nationalista, care a avut o ascensiune fulminanta intr-un interval de timp foarte scurt.

    Din Romania, "curtata" a fost formatiunea lui Corneliu Vadim Tudor, Partidul Romania Mare. PRM nu a facut nici un secret din negocierile purtate cu extremistii europeni.

    Intr-un comunicat de presa difuzat in aceasta saptamina, liderul PRM a anuntat ca formatiunea sa se va alatura grupului politic al Nationalismului Luminat. Tudor a mai anuntat ca, prin negocieri, PRM a obtinut o functie de vicepresedinte si postul de trezorier al acestui grup, care vor fi detinute de Eugen Mihaescu si, respectiv, Petre Popeanga.

    Informatia a fost confirmata pentru HotNews.ro si de deputatul Lucian Bolcas, care este si vicepresedinte al partidului. In schimb, euro-observatorul PRM Daniela Buruiana a negat-o cu toata convingerea.

    "Nu am luat nici o hotarare in acest sens. Domnul presedinte CV Tudor nu a declarat ca PRM se va alatura grupului nationalismului luminat, sunt doar niste informatii denaturate si rauvoitare. Vom lua o decizie in acest sens abia dupa alegerile din mai, pentru Parlamentul European si dupa alegerile care vor avea loc in Franta", a declarat pentru HotNews.ro Daniela Buruiana.

    Ideologie, dar si ceva bani
    Pentru a forma un nou grup politic in PE este nevoie de cel putin 19 membri, care pana acum nu s-au gasit, dar acest minimum s-ar putea intruni lejer o data cu obtinerea calitatii de europarlamentar de catre observatorii romani (cei cinci reprezentanti ai PRM) si bulgari.

    Chiar daca nu se poate spune cu certitudine citi reprezentanti ai PRM vor deveni parlamentari europeni dupa alegerile din mai anul viitor este foarte probabil - tinind cont de actualele sondaje de opinie - ca numarul lor sa fie cel putin cinci.

    [c:2:d]In plus, Ataka detine 21 de locuri in Parlamentul de la Sofia, iar un reprezentant al sau a intrat in turul doi al alegerilor prezidentiale din octombrie.

    Toate acestea arata ca ponderea partidelor nationaliste din Romania si Bulgaria va fi semnificativa in Parlamentul European.

    Miza formarii acestui nou grup parlamentar este una destul de mare. Pe langa promovarea unor idei care devin tot mai populare in Europa si de cresterea influentei la nivelul institutiilor europene, alcatuirea grupului european presupune locuri in conducerile comisiilor parlamentare, plus alocatii de 50.000 de euro per parlamentar pe an, din fonduri europene.

    La atac linga Ataka
    Unul din stilpii de rezistenta al viitorului grup parlamentar al dreptei nationale europene ar urma sa fie formatiunea bulgareasca Ataka.

    Dar cine este aceasta formatiune? In prima zi in care Ataka ar prelua puterea, Bulgaria s-ar retrage din NATO. In a doua zi ar re-analiza acordul cu Uniunea Europeana, ar redeschide doua dintre mai vechile reactoare ale centralei nuclearo-electrice de la Kozloduy si ar anunta planuri de dublare fortelor armate.

    In a treia zi, Ataka ar pune capat relatiei Bulgariei cu Banca Mondiala si cu FMI, ar interzice partidele minoritatilor nationale si ar reduce programele in limbi minoritare in presa de stat.

    Asa ar arata primele trei zile de activitate ale unui guvern condus de catre un partid popular nationalist in Bulgaria, potrivit declaratiei emfaticului si controversatului lider al acestuia, Volen Siderov.

    Ataka, fondat in aprilie 2005, este un fenomen politic: a reusit in mod surprinzator sa obtina 21 de locuri in Parlament (din 240) la alegerile legislative din 2005, iar un an mai tirziu reprezentantul sau a intrat in turul doi al alegerilor prezidentiale.

    Ataka profita de nemultumirea bulgarilor. Pe plan national, acesta aminteste de cele cinci secole de dominatie otomana, dar evoca si un stereotip al perioadei comuniste referitor la minoritataea turca, sub forma unui "cal troian" al Ankarei.

    Siderov ii catalogheaza pe rromi drept "tilhari" si "lenesi" si exploateaza in special "complexul anti-rrom identificat la 37 la suta dintre bulgari", care ii considera pe acestia "posibili autori de infractiuni", conform Centrului de studiu al minoritatilor.

    Unul dintre principalii sustinatori ai formarii grupului parlamentar al dreptei extreme europene a fost o factiune din cadrul Frontului National francez. Liderul formatiunii, Jean Marie Le Pen este cunoscut pentru declaratiile sale xenofobe si pentru atitudinea sa revizionista fata de ceea ce inseamna Holocaustul impotriva evreilor, pe care il considera „un detaliu“.

    Cele mai recente sondaje arata o crestere de popularitate pentru Le Pen, care este vazut de circa 26 la suta dintre francezi drept reprezentantul „unei drepte patriotice si atasate valorilor traditionale“.

    In afara de perioada imediat urmatoare alegerilor din mai 2002, cind Le Pen ajunsese in turul doi la prezidentiale, iar partidul sau atinsese 28%, aceasta este cea mai mare cifra de sustinatori inregistrata de Frontul National francez.



















  • 154 vizualizari

    • 0 (0 voturi)    
      extrema dreapta (Joi, 28 decembrie 2006, 18:18)

      alpha [anonim]

      sa fim seriosi prm nu e un partid de dreapta cum nu e papa musulman! wc tudor si ai lui sunt comunisiti si nu au nimic in comun cu dreapta lui LePen decat dorinta de a apartine unui grup parlamentar european.wct-istii vor aduce oprobiul public asupra Romaniei asa ca trebuie ELIMINATI prin orice metoda.
    • 0 (0 voturi)    
      nationalismul luminat si democratia (Joi, 28 decembrie 2006, 18:38)

      Soso [anonim]

      Democratia inseamna multe voci. Unele huiduie, altele verbalizeaza coerent ... Sunt si din acelea care vor sa se auda pe sine ( :) ) ... Important este sa nu uitam ... ca democratia opinii diferite, dar inseamna si masura in toate! Daca eu zic da la ceva, se vor gasi unii se zica nu, doar de kiki! Iar democratia le da acest drept! Scandalul recent al denuntarii comunismului, care-l are ca erou pe dom' Vadim si cel al scoaterii icoanelor din scoli, care-l are erou pe dom' Gigi mi-au inlesnit intelegerea anumitor directii politice. Animalul politic are nevoie de show pentru a fi bagat in seama, pentru a deveni popular ... Numai cei care "latra" din tribune ... primesc urale ... Cei care sovaie sau nu au un mesaj cu o rezolutie extrema, care sa patrunda masele pana in limita finala a orizontului lor sentimental ... nu au nici o sansa! Oamenii nu mai vor sa li se promita paine, pentru stiu ca n-o vor primi, vor circ! Da, veti spune ... mai sunt si acei 23 de milioane de romani care sunt destepti si nu mai asteapta nimic de la nimeni. Le doresc numai bine! Trebuie sa intelegem ca noi am creat prin aplauze si lipsa de atitudine aceste curioase personaje hilare ... cum sunt cele enumerate mai sus! Sigur, au multi fani ... se proclama credinciosi ... nationalisti ... onesti ... romani adevarati ... Dar sa ma bata cucu daca are nevoie Europa de asa ceva ... niste latratori cu botul mare si cu dosare de smecheri sau delatori ... Poate ca noi toti am avea nevoie in Parlamentul European de niste oameni normali, destepti, care sa-si aduca aportul la bunastarea comunitatii, iar nu sa latre in tandem cu ceilalti latratori (pentru ca au si altii animalele lor) ... Senzatia aceea de gradina zoologica nu ma paraseste! Sa nu se supere personajele cutarele, sau alti cititori. Lehamitatea este o chestiune personala si pentru ca e democratie si exista aici o tribuna, poftim ... am exprimat-o! :)
    • 0 (0 voturi)    
      Vadim este de stanga (Joi, 28 decembrie 2006, 18:39)

      dan [anonim]

      Poetul lingau al lui Ceausescu nu e de dreapta. Nici buruienile din partidul lui.
    • 0 (0 voturi)    
      Acest ordinar va disparea la urmatoarele alegeri (Joi, 28 decembrie 2006, 19:38)

      Emil [anonim]

      Nu sunt pro Basescu dar, acest om este totusi Presedintele Romaniei. Daca persoana pusa de Vadim l-ar fi scuipat, ar fi scuitat in fiecare roman din tara asta. Cred ca aceasta actiune ii va fi fatala lui Vadim, pana acum a pozat inr-o persoana ultra morala, circul din parlament insa i-a aratat adevarata fata. Generatia tanara nu este interesata de problema comunismului, milioane de oameni cu drept de vot au crescut, (unii din cei care vor vota in 2008 chiar sau nascut) dupa perioada comunista, nu ii intereseaza nici comunismul, nici legea Ticu, astea sunt doua lucruri abstracte peste puterea de intelegere a unora care nu au trait acele vremuri.
      Un partid nationalist ar trebui sa promoveze in primul rand demnitatea natiunii, cum poti sa fii demn daca iti scuipi presedintele in parlament?
    • 0 (0 voturi)    
      Ce Dreapta Domnilor? (Joi, 28 decembrie 2006, 20:11)

      Horia Cornescu [anonim]

      Vadim este o caricatura ceausista-cum sa fie el Dreapta?
      Le Pen insusi si alti leader'i pretinsi de dreapta se comporta ca niste clowni si asta convine de minune globalistilor, inamicilor valorilor nationale.
      O DREAPTA ADEVARATA in Romania este cea reprezentata de Dl TUDOR IONESCU: om cultivat si cu un profil moral de adevarat Roman si Crestin: asupra a asfel de oameni se vor abate uraganele mediilor de presa ale globalismului.
      Vadim-e o chestiune de timp- va sfarsi la lada de gunoi a istoriei.
      HC
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate dan (Joi, 28 decembrie 2006, 21:54)

      obladi [anonim]

      Oare ziaristii Romani chiar nu cunosc diferenta dintre stinga si
      dreapta? In Romania nu exista extrema dreapta, si nu din cauza
      ca nu ar fi adepti pentru aceea extrema ci din cauza ca in
      Romania extrema dreapta e inca ilegala. Miscarea Legionara
      ar fi de extrema dreapta.
      PRM e tocmai in partea opusa la extrema stinga. Nu imi vine sa
      cred ca in presa se scrie ca PRM si vadim sint de dreapta. Adica
      comunismul e tot de dreapta?!? Sau poate ca ziaristii stiu ca tot
      ce e extrema si nationalism e de dreapta.
    • 0 (0 voturi)    
      bine, altceva? (Vineri, 29 decembrie 2006, 0:38)

      roKo [anonim]

      Nemultumitii oricarei societati au avut intotdeauna de ales intre supunere/colaborare si revolta pe fata (ilegala). Democratia e o chestie care favorizeaza posibilitatea a treia, aceea de a spune "NU" fara nevoia de a fugi dupa aia in munti.
      PRM si restul cripto-antidemocratilor din lume zic ca ei vor sa fie totul bine pentru toti. Ma uit la programul lor si cred ca in societatea condusa de ei nu voi putea spune "NU" decit pitit prin munti. Asa ca, pas.
    • 0 (0 voturi)    
      aiureli.... (Vineri, 29 decembrie 2006, 0:50)

      miky [anonim]

      iar s-au apucat pseudojurnalistii de la hotnews de scris.si ca de obicei se fac de ras...vadim e de extrema stanga cum bine zic toti aici.de drepata nu avem in romanica.
      pentru HOTNEWS: sunteti buni la revista presei.foarte buni! FACETI VA ROG REVISTA PRESEI!
      NU MAI FACETI VOI PRESA!
      sau daca tineti neaparat, angajati profesionisti.
      e jenant! a cata oara fac oamenii vostri astfel de articole care nu va aduc cinste?
      parerea mea!
    • 0 (0 voturi)    
      extreme (Vineri, 29 decembrie 2006, 1:59)

      roKo [anonim]

      Extremele nu sint de stinga sau de dreapta. Extremismul nu este decit de un fel: cel care spune ca dreptatea mea e mai buna decit purtarea ta, iar daca te opui vei fi eliminat.

      Oamenii, prin aceasta prisma, nu sint de doua feluri . Exista oameni, si exista de asemenea bipede care vietuiesc multumita omeniei oamenilor, numita si democratie. Vietatile de orice nationalitate sau credinta care pot accepta ca-i normal sa furi si/sau elimini pe altii doar pentru ca au pareri si feluri de-a trai diferite, nu sint decit profitorii democratiei, gata sa muste mina care le permite omeneste sa vietuiasca, desi ei ar face invers privitor la oameni, daca ar putea..

      Extremismul e chestia aia care incearca sa ne impuna ce ar trebui sa gindimi si cum ar trebui sa traim. Nu are nici dreapta si nici stinga. Are doar gura mare si nevoie de multi neuroni mici si disperati. Are, ca mai toata lumea politica, averi bune si nemuncite, adica furate. Mai ales cu limba.
    • 0 (0 voturi)    
      Preferati lichelele si oprtunistii (Vineri, 29 decembrie 2006, 7:37)

      Vaporul esuat [anonim]

      Cred ca aveti sira (de paie) si nu coloana,preferandu-i pe :
      BISNITAR : persoana care practica afacerismul, realizand profituri personale pe cai necinstite, meschine.
      BISNITA : afacere necinstita, marunta; gainarie
      Lucratorii din marina comerciala romana (de la simplu marinar la comandant nava) erau numiti "bisnitari".
      Analizati modul de comportare al primului "bisnitar al tarii"-naravul nu se schimba,doar parul.
      Tismaneanu : fiul agentilor NKVD Hermina si Leon Tisminetchi

      Cristian Pirvulescu (care se mai numeste si Romulus) e odrasla unui colonel de Securitate! Ca si alti profitori, care s-au dat de 3 ori peste cap si au vrut sa para altceva decit sint. Nascut la 9 ianuarie 1965, la Ploiesti, individul respectiv a trait, timp de 24 de ani, ca in sinul lui Avraam. Deh, nu oricine avea tata ofiter de Securitate! Dar, cine era acest tata? Se numea Nicolae Pirvulescu. A lucrat la Directia a II-a a Securitatii Statului (Contrainformatii Economice). In perioada 1981-1985, a fost cadru didactic la Catedra de Informatii a Scolii de la Baneasa. Apoi a trecut la Directia de Cadre, lucrind direct cu generalul Nicolae Andruta Ceausescu. La scurt timp dupa evenimentele din decembrie 1989, el s-a pensionat. A fost darimat sufleteste, efectiv, din pricina fiului sau, care i-a facut numeroase reprosuri si l-a renegat. Batrinul a fost abandonat si de sotie, si de fiica, astfel incit, in 1997, cind a murit, era singur cuc - a fost inmormintat din mila publica, la cimitirul din satul Tomsani, comuna Costesti Deal, linga Titu (jud. Dimbovita). Evident ca nici un membru al familiei nu l-a condus pe ultimul drum. In 1999, licheaua de fi-su a devenit sef la o oficina a lui S?r?s, Asociatia Pro Democratia. Face pe anti-securistul si anti-comunistul. Ce derbedeu!“

      Musca - se stie ce hram poarta

      Plesu - daca luam de bun ce spune Mihai Pelin ,si acesta stim ce hram poarta

      Stolojan - care se pare ca este santajat de bisnitar cu dosarul

      ETC.- cautati si veti mai gasi
    • 0 (0 voturi)    
      Mizerie (Vineri, 29 decembrie 2006, 8:27)

      KAY [anonim]

      Unele vapoare mai bine s-ar scufunda si cu toata liota de handicapati vadim-isti si becal-isti la bord. Esuarea nu ne ajuta cu nimic. Cata vreme vor mai exista romani care sa voteze circari de genul "Cine nu face ce spun eu, sa plece" , copiii nostri nu au prea multe sanse sa se salveze. Romanii lui Cesar (nu romanii) au dominat pentru ca au dat popoarelor hrana preferata: circ si paine. Se pare ca in parlamentul Romaniei sunt cateva exemplare care, daca nu sforaie sau studiaza reviste pentru adulti (nu pentru handicapati cum ar fi potrivit), reprezinta aceasta sintagma: mult CIRC si ceva paine otravita.
    • 0 (0 voturi)    
      neprofesionalism (Vineri, 29 decembrie 2006, 9:00)

      B [anonim]

      Cu ce parte a corpului ati scris articolul asta? Cum sa fie CVT de extrema dreapta?

      Tot ii dati una si buna cu 'extremistii' si 'extremismul'. Care extremism? Hotii care fura Romania de 17 ani de n-a mai ramas nimic n-au fost 'extremisti', ci 'democrati'. E mai bine asa?
    • 0 (0 voturi)    
      vapor esuat - gandire esuata (Vineri, 29 decembrie 2006, 9:31)

      daniel [anonim]

      Ce bine e sa ai acces la un text scris! Il iei frumos si il postezi pe unde ti se nazare, cand ti se nazare. De cate ori consideri ca e necesar.

      Textul e plin de informatii "de dosar". Adica, vezi bine, fiind plin de date si nume, inseamna ca este obiectiv. Iar dupa ce ni s-a lamurit asta, pai hai sa ne si spuna cum sa interpretam informatia asta pe care ne-o da.

      E tare simpatica logica individului: bazat pe un dosar, trece la "demonstratii" logice irefutabile. Mona Musca "se stie" ce hram poarta. Andrei Plesu: la fel, "daca e sa luam de bun" ce spune cutare. Stolojan "se pare" ca e santajat. Iar restul - ETC-istii - sunt la fel, ne garanteaza cu onoarea lui.

      Cu astfel de sincope de logica si gramatica, ma intreb: nu e ceva cunoscut aici, senzatia asta de familiaritate o fi chiar falsa? Daca, de exemplu, as deschide acasa cartea lui Marius Oprea in care sunt descrise metodele de lucru pe dosar ale securitatii, oare as gasi ceva similar? Nu stiu, dar uite asa de curiozitate o sa ma duc sa vad.
    • 0 (0 voturi)    
      Multi chemati, putini alesi (Vineri, 29 decembrie 2006, 10:24)

      Trycy [anonim]

      Aparitia internetului a scos multi prosti la lumina, care se mai si cred gaZetari sau analisti si dau replici, inclusiv aici, in loc sa-i lase pe cei de la Hotnews - echipa serioasa, profesionista- sa-si faca treaba. S-a trezit si Ivan, acum un an, si da din gura, ca are unde si este si plin de ifose. Mare-i gradina lui Dumnezeu!
      Colegi de la Hotnews, nu-i bagati in seama pe prosti. Ramaneti la principiile voastre si la profesionalism.
      In rest, apa trece pietrele raman.
      P.S.Cei care vor sa atace pe unii , pe altii si sa desfiinteze partide, nu sunt altceva decat o varianta, mai coafata acum, de slugoi ai unei dictaturi apuse. Dixit.
    • 0 (0 voturi)    
      vadim si extremele (Vineri, 29 decembrie 2006, 12:46)

      gabriel [anonim]

      vadim e si de extrema stanga si de dreapta. de extrema stanga pentru ca deseori a laudat comunismul si pe ceausescu, iar in partidul lui sunt multi securisti din perioada comunista si multi forti activisti de partid. de extrema dreapta pentru ca e nationalist si xenofob.
    • 0 (0 voturi)    
      vadim si extremele (Duminică, 31 decembrie 2006, 13:22)

      andi [anonim]

      gabriel: nationalism + socialism = national-socialism, ceea ce in germana se traduce prin Nationalsozialismus, pe scurt nazism: http://en.wikipedia.org/wiki/Nazism
      ... asta mai explica si ura lui fata de evrei. Nu cumva se pune astfel baza unui partid nazist european?
    • 0 (0 voturi)    
      vadim si extremele (Duminică, 31 decembrie 2006, 13:24)

      andi [anonim]

      gabriel: nationalism + socialism = national-socialism, ceea ce in germana se traduce prin Nationalsozialismus, pe scurt nazism: http://en.wikipedia.org/wiki/Nazism
      ... asta mai explica si ura lui fata de evrei. Nu cumva se pune astfel baza unui partid nazist european?
    • 0 (0 voturi)    
      PRM (Duminică, 31 decembrie 2006, 22:17)

      Sebi [anonim]

      PRM este un partid de centru-stanga,asa declara liderii sai.Mani festarile si conduita lui Vadim,insa,nu au de-a face nici cu dreapta dar nici cu stanga politica,ci sunt ale unui dezechilibrat,a unui oportunist.Ca exemple,va rog sa va aduceti aminte ca PRM isi propusese in 1997 sa colaboreze cu Frontul National Francez in cadrul Internationalei Nationaliste,apoi incepand cu 2004, Vadim se si vedea ca unul dintre vicepresedintii PPE-ului si in acelasi timp isi punea cenusa in cap cerandu-si scuze evreilor si Israelului. Halal politician!
    • 0 (0 voturi)    
      Cui ii e frica de adevar (Marţi, 2 ianuarie 2007, 8:04)

      Vaporul terminat [anonim]

      Mai copchii taichii , bag sama ca va e cam frica de adevar, justitie(care sa -si faca corect treaba) de faceti spume la gurita(te astept diseara la portita).
      Si mai cred ca va este frica sa nu vi se indrepte coloana vertebrala care acu este indoita cam cu 90 grade(taratori de la tarat pe jos)
    • 0 (0 voturi)    
      Grupul parlamentar "Nationalismul Luminat" (Marţi, 2 ianuarie 2007, 20:28)

      observator [anonim]

      Discutiile dureaza din 2005. Exista 41 de deputati ce nu sunt inscrisi intr-un grup parlamentar, printre acestia mai multi nationalisti. Frontul National francez are 7 deputati europeni, Liga Nordului italiana are 4 deputati, Romania Mare are 4 deputati, Vlaams Belang-ul belgian (flamand) are 3 deputati si Ataka are 1 deputat, total 19 adica ceea ce e minim pt. un grup parlamentar cu toate drepturile aferente (subventii de zeci de mii de euro, birouri, dreptul la sefia unor comisii parlamentare, vizibilitate mediatica, etc.). Le Pen (in plina ascensiune in Franta, ca si Vlaams in Belgia flamanda) vrea sa "securizeze" grupul invitand mai multi deputati independenti. Astfel se discuta cu Allessandra Mussolini (nepoata fostului dictator italian), deputata din partea Miscarii Sociale italiene, cu 1deputat grec conservator independent si cu 3 deputati polonezi de la Liga familiilor (partid catolic nationalist, apropiat ideologic de nationalismul ortodox "becalian"). E probabil ca la viitoarele alegeri din 2009, asa cum arata sondajele acum, FN va avea 10 deputati, Vlaams 5, Romania Mare 6, Ataka 4, Liga Nordului 2-3 + alte mici partide cu 1-2 deputati. Totalul va fi de 30-35 deputati, ceea ce conteaza la un vot mai "strans". Se poarta negocieri dificile si cu Alianta Nationala italiana (10-12 deputati), FPO-ul austriac, British National Party, Miscarea pt. Franta, cu nationalisti maghiari, slovaci, cu Partidul Poporului danez, etc. Aceste partide sunt grupate diferit (unele in alianta cu partide conservatoare sau democrat-crestine) si cele mai multe asteapta sa vada crearea noului grup si eventualele beneficii electorale/parlamentare pe care le-ar avea, vor fi discutii pana in 2009, e sigur. Pozitiv pt. Romania e sa aiba reprezentanti politici in toate grupurile parlamentare influente sau in ascensiune in Parlamentul European (PSE-cu PSD, PPE-cu PD,PNCD si PLD, ALDE cu PNL, Nationalismul Luminat -cu PRM), cu functii de vicepresedinti si acces la media europeana.
    • 0 (0 voturi)    
      pt.Vaporul terminat (Marţi, 2 ianuarie 2007, 21:51)

      Sebi [anonim]

      Auzi "moldovene",lasa ironiile proaste! Cel putin eu, n-am ce sa-mi reprosez d.p.d.v. social ,sunt un cetatean roman corect,fara "bube in cap" si ma consider un bun roman,chiar nationalist,dar nu sunt de acord cu nici un fel de excese.De accea,nu sunt de acord cu excesele,fie ale lui Vadim,Becali,Basescu s.a.In privinta lui Vadim,revin,este un om lipsit de caracter,oscilatiile sale politice,infatuarea extrema ,modul discretionar de a conduce PRM-ul ,iesirile sale schizofrenice-pe 18 dec.2006 a dovedit ca e un potential pacient al spitalului 9-nu-l recomanda pt. Cotroceni.
    • 0 (0 voturi)    
      buna dimineatza Romania! (Luni, 8 ianuarie 2007, 23:57)

      uncetatean [anonim]

      este foarte placut sa citesti pareri si pareri, unele asemanatoare, altele contradictorii, unele cu fundamente serioase, altele ca niste simple copilarii de clasele primare ale unei scoli de stat darapanata si murdara de toate excretiile si subtantele pe care un elev de 8-10 ani le poate procura. Nu a fost bine inainte, inainte de razboi. Nu a fost bine nici dupa, dupa razboi. Nu este bine nici acum. Dar...in aceste timpuri in care razboiaiele teritoriale se demodeaza, lupta corp la corp este deja istori, pentru Romania, democratia este cel mai infect, mai batjocoritor, tradator si injositor sistem politic care a fost vreodata infiintat. parerea mea si sper sa fie cat maimulti in curand care sa o impartaseasca. in ziua de azi parca ar merge un Antonescu.

    Abonare la comentarii cu RSS

    ESRI

    Top 5 articole cele mai ...



    Hotnews
    Agenţii de ştiri

    Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
    hosted by
    powered by
    developed by
    mobile version
    Vineri