In urma unei initiative a Guvernului

Legea Contabilitatii: Salariile contabililor s-ar putea majora

de Bogdan Asaftei     HotNews.ro
Joi, 15 martie 2007, 0:00


Modificarile aduse de Guvern Legii Contabilitatii nr. 82/1991 au starnit mai multa confuzie in randul specialistilor din domeniu. In loc sa aduca claritate, aceste modificari adancesc si mai mult confuziile, atat in cazul situatiei financiare, dar si a unor initiative noi, cum ar fi depunerea suplimentara a unor raportari anuale.

Mai mult, potrivit unor contabili din cadrul sectorului bancar, exista temerea ca situatiile financiare vor deveni tot mai stufoase. Exista si o parte buna, cred specialistii. Creste volumul de responsabilitati asupra contabilului, fapt care va determina si o crestere a salariului acestuia.

Aceste modificari au fost prezentate intr-un material pe site-ul Guvernului, care nu continea insa si textul integral al modificarilor. Care a fost de negasit.

Situatia financiara in acest moment

Pana acum, prin legea nr. 82/1991 a contabilitatii, la articolul 35, era prevazut ca situatiile financiare se depuneau in trei exemplare, unul la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor (adica la Administratia Financiara), un exemplar la Registrul Comertului si unul era pastrat de firma.

Termenul pentru depunerea acestor situatii financiare era de 150 de zile (31 mai 2007) pentru persoanele juridice, care aplica reglementari contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, etc.).

Pentru celelalte persoane juridice termenul era de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar (30 aprilie 2007).

Neclaritarile situatiei financiare

Totusi, lucrurile nu stau chiar asa. Exista opinii care sustin ca termenele de 120 / 150 zile pentru depunerea situatiilor financiare sunt inca aplicabile, dar exista si alte interpretari. Una dintre acestea ne-a fost explicata de Alexandru Rusu, avocat asociat la bpv Grigorescu.

„In legea 441/2006 pentru modificarea si completarea legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, la punctul III se stipuleaza ca: de la 1 ianuarie 2007, situatiile financiare anuale si documentele anexate acestora se depun numai la Registrul Comertului, nu si la Ministerul Finantelor.

Prin urmare, articolul 35 din legea contabilitatii 82/1991 este abrogat implicit de legea 441, acestea fiind o lege mai recenta si care a intrat in vigoare la 1 decembrie 2006”. Prin urmare, ar insemna ca situatiile financiare se depun doar la registrul Comertului, iar termenul este la fel de neclar.

Depunerea situatiilor financiare pe 15 iunie?

In interpretarea bpv Grigorescu, ar putea reiesi ca acest termen ar putea fi data de 15 iunie. „In opinia noastra, coroborand prevederile Articolului 111, alineat 1, cu prevederile Art.

201 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale, situatiile financiare anuale trebuie depuse la Registrul Comertului in termen de maxim 15 zile de la data limita pentru tinerea adunarii generale ordinare a actionarilor. Iar aceasta adunare trebuie sa aiba loc in primele 5 luni ale anului, deci cel tarziu la 31 mai 2007. 15 zile dupa 31 mai ar insemna ca termenul limita este 15 iunie 2007
.

Precizez ca acest termen este aplicabil si societatilor comerciale cu raspundere limitata”, a precizat, pentru HotNews.ro, Alexandru Rusu. Pe scurt, exista neclaritati cu privire la datele de depunere a situatiilor financiare si asupra institutiilor unde vor fi depuse acestea.

120-150 de zile

In modificarile facute la Legea Contabilitatii se mentioneaza aceste perioade de 150, respectiv 120 de zile.

“Pentru societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului de Finante Publice (MFP) sunt de 150 zile, iar pentru celelalte persoane care intra sub incidenta prevederilor legii, termenul este de 120 de zile”.

Deci acum se vorbeste de depunerea situatiilor la unitatile teritoriale ale MFP, adica la Administratiile Financiare. Solutia este cel putin bizara, tinand cont de faptul ca atat companiile nationale, cat si regiile autonome si institutele de cercetare-dezvoltare sunt inregistrate la Registrul Comertului.

Si atunci apare intrebarea: nu ar fi indicat sa se aplice un tratament unitar tuturor entitatilor care au obligatia inregistrarii la Registrul Comertului si sa se stipuleze obligatia de a depune situatiile financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor doar pentru celelalte persoane juridice (fundatii, asociatii etc.)?

Raportarea anuala: termene

O alta prevedere introdusa este obligatia societatilor comerciale de a depune la unitatile teritoriale ale Ministerul Finantelor Publice o raportare anuala, in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar. O raportare anuala in afara de situatiile financiare obisnuite.

Aceasta raportare trebuie insotita insa de dovada predarii situatiei financiare anuale la Registrul Comertului spre publicare. Iar aici intervine aceeasi problema la care stam prost: termenele. Termenul pentru depunerea situatiei financiare anuale la Registrul Comertului este 15 iunie, dar la Administratia Financiara trebuie sa o prezentam pana la 30 mai.
Raportarea la Administratia Financiara trebuie depusa pana la 30 mai, dar impreuna cu dovada ca am depus situatia financiara la Registrul Comertului, care situatie poate fi depusa pana pe 15 iunie, potrivit avocatului Rusu. Practic, cele 15 zile din luna iunie sunt inutile.

Raportare anuala: Registrul Comertului si Administratia Financiara

Mai intervine aici o problema. Articolul 185 din Legea Societatilor Comerciale spune ca: „Datele cuprinse in situatiile financiare anuale sunt transmise in forma electronica de catre oficiile registrului comertului catre Ministerul Finantelor Publice, in conditiile stabilite prin norme metodologice aprobate prin hotarare a Guvernului”.

Adica, oricum Registrul Comertului ar trebui sa trimita pe supot electronic la MFP (la unitatile sale teritoriale care sunt Administratiile Financiare) datele din situatia financiara anuala. Si atunci ce sens mai are sa trimit la Administratia Financiara o dovada ca am predat situatia financiara la Registrul Comertului?

Amenzi mai mici, dar mai multe

Forma actuala a Legii Contabilitatii prevede amenzi pentru o serie de contraventii (ex: nerespectarea obligatiei de a publica situatiile financiare anuale, detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, titluri de valoare, numerar si alte drepturi si obligatii, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate etc.) Cuantumul acestor amenzi variaza intre

100 RON si 30.000 RON, neputandu-se spune ca amenzile vor fi majorate de proiectul de lege
. Mai mult, unele dintre ele vor fi reduse. In prezent, nerespectarea publicarii situatiilor financiare anuale se pedepseste cu amenda cuprinsa intre 2.000 si 30.000 RON. Pe viitor insa, aceasta abatare va fi sanctionata cu amenda de la 400 RON la 5.000 RON.

De asemenea, sunt prevazute noi contraventii: (ex: nerespectarea prevederilor referitoare la obligatia membrilor organelor de administratie, conducere si supraveghere ale societatii-mama in ceea ce priveste intocmirea si publicarea situatiilor financiare anuale consolidate, sanctionata cu amenda de la 10.000 RON la 30.000 RON).

Registrele contabile se vor pastra doar 5 ani

O alta modificare importanta vizeaza termenul de pastrare a registrelor contabile si a documentelor justificative. Acesta s-a redus de la 10 la 5 ani. Intrebarea tuturor persoanelor din domeniu este daca pentru statele de plata se va mentine termenul de 50 de ani.

O mare parte dintre contabilii chestionati de HotNews.ro cred ca, cel putin pana la o noua lege sau o noua serie de modificari asupra Legii Contabilitatii, se mentine termenul de 50 de ani. Logica e urmatoarea: intrucat nu s-a precizat nimic despre acest lucru, luam de buna varianta veche, de 50 de ani.

Cresc responsabilitatile contabililor...

Raspunderile contabililor vor creste, pana la a avea si responsabilitate juridica. Ceea ce inseamna ca ei vor putea fi si penalizati in cazul in care companiile pentru care lucreaza comit nereguli. “Cred ca vor creste responsabilitatile celor implicati direct in partea contabila si mi se pare si normal.

Sa nu uitam ca profesionistii contabili sunt obligati sa aiba asigurare de risc professional, ca si auditorii financiari, de altfel. Asta inseamna ca pot fi obligati la plata unor daune daca se stabileste o vina in sarcina lor”, a declarat, pentru HotNews.ro, un contabil din sistemul bancar.

...atunci vor creste si salariile!

Majoritatea persoanelor ce activeaza in acest domeniu considera ca si salariile vor creste. Intrucat cresc responsabilitatile, este normal ca un contabil sa pretinda o plata mai mare. Ceea ce va duce la o majorare a salariilor in aceasta categorie, considera Alexandru Rusu.





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO "Imi spunea ca are o pata pe creier". Prietenii lui Daniel si familia acestuia au 2 povesti diferite despre infectarea cu HIV

Familia tanarului de 24 de ani din Segarcea care a murit in urma cu o saptamana, rapus de SIDA, sustine ca baiatul s-a imbolnavit la spitalul din localitate, cand avea cinci ani. Ba mai mult, rudele spun ca si alti tineri din Segarcea au avut soarta lui Daniel, din cauza ca in vremea aceea instrumentarul medical nu era sterilizat corect.



2539 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    responsabilitati? (Joi, 15 martie 2007, 23:54)

    andrei [anonim]

    pai deja sunt semizei, ce sa-i mai faca? stiu 3 contabili, 2 in sectorul "de stat" si unu' in cel privat. habar n-au ce-i aia lege, apasa doar pe niste taburi in niste softuri pe care nu le inteleg si nu au pic de respect pt. oamenii ale caror salarii le calculeaza. ce alte responsabilitati???
  • 0 (0 voturi)    
    Costul pentru firmele mici il realizeaza careva? (Vineri, 16 martie 2007, 1:04)

    Teo [anonim]

    Costul contabilitatii romanesti este oricum mare pentru firmele romanesti, deoarce orice firma romana are obligativitati de raportare foarte dure (la un numar mare de institutii).

    Iar costurile suplimentare suferite vor cauza multor firme mici dorinta de a-si inchide portile.
  • 0 (0 voturi)    
    pt 2 (Teo) (Vineri, 16 martie 2007, 7:03)

    claudiu [anonim]

    Pai... cam asta e si ideea...

    La aproape toate institutiile statului, firmele mici sunt ca un ghimpe in inima. Asa ca, hai sa scapam de ele!
  • 0 (0 voturi)    
    @Teo (Vineri, 16 martie 2007, 7:06)

    max [anonim]

    bai omule, tu CHIAR crezi ce spui? la un salar de 3-500 euro, hai si 1000 la un contabil bun, firma ta da faliment? inseamna ca tu nu ai o firma, ci o "firma".
  • -1 (1 vot)    
    pt 4 (max) (Vineri, 16 martie 2007, 8:35)

    claudiu [anonim]

    Mda...

    Ca si cum salariul contabilului ar fi singurul element de cost...

    In primul rand, pentru probabil 90% din firmele mici, o suma de 300 euro pentru contabilitate (1000 e deja poveste) este prohibitiva.

    In al doilea rand, marea majoritate a contabililor lucreaza mai degraba pentru guvern decat pentru firma. Activitatea lor in crearea de valoare adaugata este aproape nula. Activitatea lor produce doar costuri si foarte putine venituri.

    Asa ca, DA, Mr. Max, cresterea salariului contabilului, pe langa multe alte cresteri de costuri generate de standardele de mediu si de protectie a muncii, poate duce o firma mica la faliment.

    Dar, apropo, ce inseamna un "contabil bun"?
  • 0 (0 voturi)    
    contabilitate (Vineri, 16 martie 2007, 9:45)

    contacafe.ro [anonim]

    devine din ce in ce mai grea contabilitatea.
  • 0 (0 voturi)    
    @max (Vineri, 16 martie 2007, 10:00)

    Stefan [anonim]

    Max, stiu firma cu 9 angajati in care nici patronul/administrator nu duce acasa 1000 de euro la salar. Totusi forma asta salarizeaza cei 9 oameni suficient cat sa nu iasa in strada si sa strige: "statul sa ne dea de lucru!".
    Crezi ca ar prinde bine niste masuri administrative care sa omoare "firmele" de genul acesteia?
    Sau numai firmele de genul celei mentionate in "Alte titluri": "O frma cu un singur angajat face tranzactii cu energie de 33 milioane euro" merita sa traiasca?
  • 0 (0 voturi)    
    liberalism nu gluma (Vineri, 16 martie 2007, 11:03)

    Claudiu [anonim]

    Halal guvern liberal...

    In afara de cota de 16% a marit cam toate impozitele (cu putin e adevarat).

    Propune legi care ingradesc libera asociatie si contractualismul, ca legea chiriilor.

    Si acum in loc sa simplifice procedurile de contabilitate, le comlica si mai mult.

    Liberalism, doamne unde esti ?
  • 0 (0 voturi)    
    AI VAZUT??? (Vineri, 16 martie 2007, 13:41)

    coca [anonim]

    ...
  • 0 (0 voturi)    
    @max (Vineri, 16 martie 2007, 15:03)

    Teo [anonim]

    Max, imi cer scuze ca nu vad lumea asa ca tine, insa in cazul in care nu stiai nu toate firmele din Romania au marje de profit enorm (nu toate apartin Cocosilor sau altor personalitati).
    Daca o firma mica are o cifra de afaceri de 50000 RON/an, sunt sanse sa nu-si poata permite un contabil atat de scump. Acel salariu de 3-500 sau 1000 EUR despre care tu vorbesti asa de frumos ar reprezenta 12600 RON/an la valoarea cea mai mica. Adica 25,2% din cifra de afaceri (NU PROFITUL) acelei firme.

    Iar daca parerea ta sincera este ca pentru ca o firma sa aiba dreptul sa existe in Romania trebuie sa fie o firma mamut, te invit sa te muti in primul stat comunist in care ajungi.

    Bafta.
  • 0 (0 voturi)    
    Asta mai lipsea... (Vineri, 16 martie 2007, 15:37)

    contabelea [anonim]

    ...sa mai vina guerneanu sa ne mai pretinda niste raportari, ca nu erau suficiente... sa mai pretinda tot guverneanu sa mai avem ceva responsabilitati ca nu ne ajung asa-zisii "patroni" care cred ca un contabil trebuie sa le conduca firma cu totul - eventual si pe gratis... si mai vrea guverneanu ca dupa ce am toata agenda superplina sa mai imi gasesc timp sa verific si bilanturile pe care nu mai pot sa le semneze contabilii autorizati, si eventual sa mai si raspund pentru ce au facut aia... si la toate astea, CECCAR-ul sta cu deshtu' in gura si zambeste tamp, in fond ei isi iau cotizatiile si ii doare in spitz...
  • -1 (1 vot)    
    @Teo:10 (Vineri, 16 martie 2007, 19:29)

    Max [anonim]

    Teo, eu stiu ca sunt firme si firme in .ro, cu profituri mici, medii sau mari. Dar, eu ziceam ca, in general, o firma cu profit mic nu-si va permite niciodata sa plateasca un contabil bun (care inseamna un tip pregatit, asta pt. Claudiu. Fa si tu diferenta intre cineva care are doar facultatea si plimba cateva hartii in firma, si altul care mai are si un masterat in domeniu, un examen de expert contabil, de consultant fiscal, etc).
    Si reversul e valabil - adica o firma cu profit mare niciodata nu-si va angaja/plati un contabil slab, fara cunostinte. Deci, cunostintele inseamna venituri/salariu mare, pe masura competentelor, right?
  • -1 (1 vot)    
    pentru Max (Vineri, 16 martie 2007, 21:25)

    claudiu [anonim]

    Max, ca sa intelegi si tu, iti voi da cateva exemple concrete. Personajele sunt reale, numele sunt fictive.

    1. Prietenul meu Adrian si-a cumparat un camion cu care face transport international.

    2. Matusa mea Malvina are un mic magazin alimentar intr-un oras din Moldova.

    3. Prietenul meu Sorin are o firma in domeniul IT (in special service) in Bucuresti.

    4. Alt prieten are o firma tot in domeniul IT si axata tot pe service la calculatoare.

    5. Cunostinta mea Darius are un mic atelier de finisaj mobila intr-un sat langa Brasov.

    Lista ar putea continua lejer cu cateva zeci de persoane.

    Toate aceste mici firme, raportate la contabilitate, au o gramada de puncte in comun:

    -pe nici unul nu-l intereseaza de fapt contabilitatea si nu foloseste nici o informatie din contabilitate pentru a lua decizii

    -nici unul nu este interesat sa construiasca o companie multinationala din firma lor. Au ales calea asta pentru independenta financiara, pentru libertatea de a fi propriul stapan si pentru ca fiecaruia ii place ceea ce face

    -au intre 1 si maxim 10 angajati

    -nici unul nu-si permite sa plateasca 1000 de euro un contabil a carui contributie la afacere este NULA

    Despre aceste firme vorbea Teo (punctul 2). Si da, chiar crede ceea ce spune.

    Si, culmea, toate aceste firme au taxele si furnizorii platiti la zi. Ceea ce nu se poate spune despre multe din firmele mari (de stat sau private), care au si care isi permit contabili buni.
  • -1 (1 vot)    
    tot pentru Max (Vineri, 16 martie 2007, 21:32)

    claudiu [anonim]

    Si inca ceva. Daca ai curiozitatea sa vezi ce inseamna raportatea financiara de la 31.12.2007, vei gasi o mica monstruozitate.

    Se intocmesc niste note la bilant. Pentru o firma mica sunt niste lucruri fara relevanta. Culmea este ca sunt mai greu de completat decat bilantul, contul de profit si pierdere sau datele informative. Iar istetii de la Finante au decis sa introduca si niste indicatori, pentru care dau modul de interpretare. Mie nu au reusit sa-mi produca decat zambete...

    Daca actionarii firmei nu sunt interesati de acesti indicatori, de ce sunt obligati sa-i calculeze?

    Toate astea intra tot in costurile suplimentare ale unei firme. Costuri care nu creaza nici o valoare pentru client. Si care, adunate, dau o suma frumusica. Plus birocratia, plus toate celelalte obstacole (nelegate de piata si concurenta) duc la, ca sa il citam (sau sa o citam) pe Teo, "dorinta de a-si inchide portile".
  • 0 (0 voturi)    
    pentru claudiu (Sâmbătă, 17 martie 2007, 11:57)

    mefisto [anonim]

    Un contabil bun "arata cam asa" :

    - face analiza veniturilor, cheltuielilor si a altor indicatori ai firmei si iti ofera informatii vis-a-vis de motivele pentru care firma are probleme financiare;
    -cunoaste foarte bine legislatia fiscala astfel incat te poate sfatui in anumite situatii. e util si in cazul in care inspectorii fiscali "fac exces de zel".
    -iti poate propune un buget de afaceri astfel incat sa poti stii in orice moment "cum stai" cu afacerea. Totodata iti poate oferi o prognoza pe termen scurt.
    -se pricepe sa negocieze la banca conditii mai bune pentru tine si e capabil sa aleaga cea mai buna oferta bancara.
    -din contabilitate se vede tot, inclusiv cine te fura.
    -iti face proiectia de cash-flow si te anunta cand vei ramane fara bani.
    -iti poate opimiza stocurile (viteza de rotatie) astfel incat sa nu stai niciodata foarte mult cu marfa in stoc si sa ai intotdeauna suficient stoc de siguranta.
    -daca faci distributie iti poate calcula "drumul optim" pentru fiecare masina in parte.
    - daca negociaza cu furnizorii are grija sa obtina cele mai bune conditii de plata pentru tine.

    Ramane sa evaluezi tu cam cat oferi pentru asa ceva :)
  • -1 (1 vot)    
    pt mefisto (Sâmbătă, 17 martie 2007, 13:28)

    claudiu [anonim]

    1. Cand vei gasi o firma mica in care contabilul negociaza cu furnizorii, anunta si pe altii, sigur vor vrea sa stie.

    2. Cand vei gasi o firma de distibutie la care contabilul calculeaza drumul optim, anunta si pe altii, sigur vor vrea sa stie.

    3. Din contabilitate se vede tot sau se vede foarte putin. In pofida parerii generale, contabilitatea nu este o stiinta exacta.

    4. Pentru restul punctelor, probabil ai dreptate, cu 2 amendamente: (1) daca firma e dispusa sa cheltuie bani pentru ele (adica daca au vreo relevanta pentru gestiunea firmei) si (2) daca persoana care poate face toate aceste lucruri este intr-adevar contabil sau altceva

    Fara exceptie, toate firmele de care am amintit la punctul 13 nu au nevoie decat de foarte putine din activitatile pe care tu le enumeri ca pot fi facute de un contabil bun. Asa ca, din nou, intaresc ceea ce spune Teo, ca Maria Sa Statul nu se gandeste la costurile pe care le suporta o firma pentru contabilitate, disproportionat de mari pentru valoarea oferita afacerii si clientului.
  • +1 (1 vot)    
    conta (Duminică, 18 martie 2007, 11:39)

    miha [anonim]

    mai patronilor de firme mici,eu stiu foarte bine ce vreti voi de la contabili-sa va invete cum sa faceti evaziune in regula si sa nu va prinda fiscul!Ce balanta?habar n-aveti ce-i aia,ca oricum acolo scrie altceva,ca de-aia nici nu va intereseaza!Certati-va cu statul care va cere zeci de mii de raportari,dar nu va bateti joc de contabilii care chipurile nu fac nimic pentru voi!Atunci cand deschideti o afacere analizati care sunt costurile,indiferent ca ele se regasesc sau nu in produsul finit!Luati deci in calcul si costurile cu evidenta contabila,care ne place sau nu este din ce in ce mai complicata din cauza legilor care sunt asa cum sunt!Si ca sa o faci bine iti trebuie multa carte.Daca aveti un contabil slab,bineinteles ca nu-si va face simtita prezenta in afacerea voastra.Daca aveti noroc de unul bun,veti vedea,ca si la o firma mica veti gasi in el un bun consilier!
    Ma gandesc de multe ori cum de nu iasa lumea toata in strada in legatura cu onorariile notarilor(o alta profesie liberala)atunci cand esti obligat sa dai 20RON in 5 minute pe o hartie tip!In schimb pe noi ne-ati plati cu 20RON/luna ca sa va facem zeci de hartii!Peste tot in lume,consilierii financiari sunt apreciati,numai la noi se pricep toti si la politica si la fotbal si evident si la contabilitate
  • 0 (0 voturi)    
    pentru claudiu (Luni, 19 martie 2007, 11:48)

    mefisto [anonim]

    Claudiu, eu ti-am scris care e diferenta dintre un contabil bun si unul slab.

    Iar o firma mica poate deveni mare angajand oameni de calitate. Conteaza insa si mentalitatea patronului...

    In plus faci o mica confuzie. Se pot tine 2 tipuri de contabilitati in paralel, una externa, reglementata, pentru raportarile catre stat si una interna nereglementata care serveste intereselor firmei (cu asta poti depista inclusiv anumite hotii).

    Daca nu crezi ca am dreptate gandeste-te la urmatorul lucru:
    Romania a intrat in UE, si e foarte posibil ca firma ta sa poata obtine fonduri neramburasabile.
    Tu insa habar n-ai cum se pot obtine si nimeni din firma ta nu stie ce trebuie sa faca...
  • 0 (0 voturi)    
    noua lege a contabilitatii (Marţi, 20 martie 2007, 21:08)

    ileana [anonim]

    sunt contabila la o firma de 9 ani licentiata anul trecut in economie, intocmesc actele contabile ale firmei salarii asigur relatia cu institutiile de stat iar contabilul sef doar semneaza. Nu mi s-a recunoscut facultatea pe motiv ca postul de economist nu este trecut in organigrama. Potrivit noii legi am dreptul sa fiu trecuta pe post de economist?
  • +1 (1 vot)    
    contabilitate (Miercuri, 28 martie 2007, 19:12)

    nicu [anonim]

    vad tot soiul de comentarii legate de contabili si contabilitate, ca sunt contabilii platiti prea bine si alte timpenii . Vreau sa intreb pe cei care emit judecati de valoare la adresa contabililor, de ce nu isi fac singuri contabilitatea , sa vad se descurca? Si dupa asta sa mai vorbeasca...
  • 0 (0 voturi)    
    noua lege a contabilitatii (Joi, 29 martie 2007, 21:58)

    una [anonim]

    pentru Ileana
    Da, vezi ca scrie: economisti, contabili sefi etc.
    Au uitat, probabil sa scrie in organigrama...
  • 0 (0 voturi)    
    contabilitate (Joi, 29 martie 2007, 22:14)

    una [anonim]

    Ai dreptate Nicu.
    Plus ca patroneii zic: ce-s acolo 3 hirtii?
    Am citit si despre bilant ce a scris Claudiu si are dreptate.
    Faci note explicative la bilant, care iti iau mult mai mult timp decit bilantul in sine, cu toti indicatorii pe care i-ai zis, ei semneaza ca primarii (unii), cam facem de toate, inclusiv secretariat si juridice, dar munca de contabil nu se vede.
    Si daca mai da norocu sa mai avem firme fara gestionari, sau firma de transport fara impiegati, sa trevbuiasca sa facem si munca lor, s-ar numi cumul de functii, nu?
    Mai ales la firmele astea mici de care ai amintit.
    Da, vreau sa cresca salariile, daca raspunderea o sa fie a mea si nu a administratorului. Mi se pare logic.
  • 0 (0 voturi)    
    incepator (Miercuri, 8 august 2007, 18:35)

    clara [anonim]

    Cum gasesc si eu legea 31 ord 82 si Monitorul Oficial nr 506;513;519 ?
    Multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    noile reglementari (Sâmbătă, 11 august 2007, 22:01)

    emilia [anonim]

    au facut din contabilitate un lucru sofisticat , nu stiu daca cei din uniunea europeana inteleg ceva cin se uita in balantele din Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    PENTRU CONTA (Joi, 16 august 2007, 8:15)

    IONESCU [anonim]

    se tot plinge conta ce greu si dificil e sa faca raporturi si note explicative , de ce nu te faci chiar tu patroana ca sa vezi cum e sa te tot jupoaie unu care se tot plinge ce mare lucru face el si apoi sa vb .
  • 0 (0 voturi)    
    pentru conta (Joi, 16 august 2007, 8:18)

    edgar [anonim]

    mare plingacioasa , vrei mai multi bani ,nimic nou daca e asa greu renunta si incearca sa fii vinzatoare.
  • 0 (0 voturi)    
    Contabil (Miercuri, 12 septembrie 2007, 10:09)

    LOREDANA [anonim]

    Buna. Am si eu o intrebare. Am terminat facultatea de stiinte economice in vara cu licenta. Pentru a semna actele contabile e destul facultatea sau trebuie sa mai dau un examen de autorizare la CECCAR. Sau sa mai termin si masteratul.
    Mersi.
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu sunt buni contabilii (Luni, 17 septembrie 2007, 21:00)

    dannad001 [anonim]

    Contabilii nu sunt interesanti pt.patroni intrucat fac o contabilitate pur si simplu fictiva, foarte diferita de realitate.
    Cum fac asta ? Cu ajutorul patronului ,pe baza actelor primite de la patron, acte-care nu reflecta realitatea intrucat nu sunt Toate (ca numar) sau sunt intocmite la valori mai
    mici decat in realitate.
    In felul acesta lucrarea contabilului nu are utilitate si de aici dispretul patronului care se vede nevoit (saracu') sa dea bani pe ceva inutil lui. Adica, mai direct spus : patronul fura, face evaziune (fapta penala de infractor), isi tine o socoteala simpla (incasari-plati) si are impresia ca are controlul asupra afacerii. Contabilitatea are ca menire printre altele tocmai asigurarea controlului asupra afacerii.
    In paralel cu asta, birocratia creste (impusa de stat) , legile sunt tot mai stufoase, munca contabilului, in felul acesta, a devenit mai grea si mai complexa.
    No problem, se strange latul ! Vezi legea evaziunii, salariile marite in functie de nivelul de pregatire necesar postului, declararea semestriala a facturilor primite/emise, declararea banilor personali ai administratorului/ casierului intr-un registru special, presiunea pe colectarea taxelor/impozitelor (decizii de plata, somatii,executare silia).
    De-abia astept sa se faca curatenie, sa activeze doar firmele performante, utile societatii. Cu o contabilitate care reflecta realitatea, rolul si importanta contabilului va fi in crestere.
    In UE se fura, dar mult mai putin decat aici si stim ce standard de viata au.
    Pentru contabili : vin vremuri bune fratilor !
    Tineti minte asta. Mai 'vorbim' peste 10 ani !

Abonare la comentarii cu RSS
Ultimele articole din aceeaşi categorie
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică