Dacia a inregistrat o diminuare a vanzarilor in Romania in primele trei luni ale acestui an. Totusi, grupul ramane lider de piata, cu o cota de 30%, chiar daca piata auto romaneasca este din ce in ce mai competitiva, se arata intr-un comunicat al grupului francez Renault.

Potrivit datelor APIA, in primele trei luni Dacia a comercializat 18.487 de unitati in Romania, in scadere fata de perioada similara a anului trecut. Pe de alta parte, Dacia o duce mai bine la nivel mondial. Exporturile producatorului auto au crescut cu 26,9% in primul trimestru fata de acelasi interval din 2006, in special datorita succesului de care se bucura modelele Logan si Logan MCV.

Conform comunicatului, in regiunea Euromed, care include Europa de Est, Rusia, Turcia si Africa de Nord, vanzarile grupului Renault au sporit cu 4,9%, beneficiind de avansul de 67,5% al modelului Logan pe piata rusa.

Venituri in scadere pentru Renault

Veniturile totale ale grupului Renault au scazut insa cu 2,7% in primele trei luni ale acestui an, pana la 10,25 miliarde de euro, comparativ cu 10,54 miliarde de euro in perioada similara a anului 2006.

RCI Banque, divizia de finantare a Renault, a contribuit cu 478 milioane de euro la veniturile grupului. Aceasta contributie este cu 0,6% mai mica decat cea realizata in primul trimestru al anului trecut. Grosul a venit insa de la divizia auto.

Divizia de automobile a generat in aceasta perioada venituri de 9,77 miliarde de euro, in scadere cu 2,8% fata de primul trimestru al anului trecut, pe fondul scaderii vanzarilor cu 3,8%.

Vanzari

In Europa, vanzarile grupului s-au diminuat cu 8,5%, in ciuda unei usoare cresteri a venitului pe unitate. Pe celelalte piete, grupul a beneficiat de o majorare a volumului vanzarilor pentru principalele sale trei branduri, in principal datorita succesului marcilor Megane si Logan.

In regiunea America, vanzarile Renault au avansat cu 28,4%, datorita cresterilor din Argentina (50,3%), Brazilia (31,5%) si Venezuela (71,5%). Desi in primul trimestru Renault Samsung Motors a consemnat vanzari in crestere cu 1,1% in Coreea, grupul a inregistrat o scaderea a vanzarilor de 4,2% in Africa si Asia.