Pentru a fi mai vizibili pe motoarele de cautare si pentru a reusi sa pacaleasca mai multa lume sa le viziteze site-urile, fraudatorii prefera sa deturneze link-urile sponsorizate din capul paginii. Google a indepartat reclamele care apar linga cautarile pe motorul sau si care redirectionau utilizatorii catre site-uri periculoase.

Cu toate acestea, conform expertilor in securitate, rezolvarea problemei este temporara si utilizatorii motoarelor de cautare nu ar trebui sa presupuna ca toate link-urile sponsorizate sint demne de incredere.

„Motoarele de cautare sint tinte prea usoare pentru persoanele cu intentii rele“, considera Roger Thompson, reprezentant al Exploit Security Labs.

La 25 aprilie, Exploit Prevention Labs a raportat ca distribuitorii de programe de tip malware folosesc reclamele plasate de programul AdWords al Google (prin care proprietarii de site-uri isi fac publicitate) pentru a infecta utilizatorii naivi cu virusi destinati furtului de date personale, precum numele si parola cu care se logheaza la bancile ale caror clienti sint.

Integral in Cotidianul