Peste jumatate de milion de modele Logan, ce au preturi incepand de la 7.400 de euro, au fost vandute in toata lumea de la lansarea sa in 2004. Potrivit Financial Times, in India, unde modelul se construieste in colaborare cu compania locala Mahindra & Mahindra, au fost vandute pana in prezent 2.800 de modele.

In timp ce Logan este probabil cel mai cunoscut nou model low-cost, constructorii auto se intrec in a dezvolta autovehicule cu preturi chiar mai mici decat ale Logan-ului in scopul de a atrage milioanele de clienti din economiile emergente precum India, China, Rusia si Brazilia.

Avand in vedere ca cererea de automobile stagneaza pe pietele lor locale, producatorii din Europa, Statele Unite si Japonia se orienteaza catre segmentul low-cost, segmentul cu cea mai rapida crestere din industrie, noteaza FT.

Constructorii auto consacrati vor trebui sa obtina o pozitie puternica pe acest segment daca nu vor sa piarda teren in fata producatorilor locali, precum indienii de la Tata Motors sau Chery Automobile din China.

Conform Financial Times, piata automobilelor ieftine ar putea revolutiona industria auto, avand in vedere ca tot mai multe persoane isi vor permite un automobil. Aceasta va forta constructorii auto sa isi reduca cheltuielile cu dezvoltarea si producerea automobilelor, dar si cu materialele folosite.

Totodata se va accelera si relocarea capacitatilor de productie in tari emergente, precum India. Un recent studiu al Roland Berger Strategy Consultants, citat de FT, arata ca pana in 2012, 18 milioane de masini, cu un pret de maxim 10.000 de euro, vor fi vandute anual, cu patru milioane mai mult decat in prezent. Astfel, avansul segmentului low-cost va depasi cresterea totala a industriei.

Producatorii de automobile spera ca prin producerea de automobile ieftine sa castige clienti care mai tarziu sa isi poata achizitiona masini mai scumpe. In cele 50 de tari in care se vinde, Logan este expus alaturi de celelalte automobile din gama Renault, al caror pret este insa mai mare.

Carlos Ghosn, presedintele Renault si Nissan, a declarat ca studiaza oportunitatea lansarii unei masini si mai ieftine, de 3.000 de dolari, special creata pentru piata din India.

Compania Tata Motors a anuntat si ea ca anul viitor va lansa o masina al carei pret de baza va fi de 1.800 de euro, ceea ce va face ca aceasta sa fie cea mai ieftina masina din lume.

Toyota, cel mai mare contructor de automobile, si-a anuntat intentia de a produce automobile low-cost, in timp ce Volkswagen va dezvolta o masina de clasa mica, bazata pe modelul Fox produs in Brazilia, al carui pret va fi mai mic de 10.000 de euro.

Dintre producatorii americani, General Motors, Chevrolets si Ford Motor s-au aratat interesati de producerea de masini cu pret scazut.

In termeni absoluti, numarul de masini cumparate in tarile emergente este inca mic, mai scrie FT. Numarul de masini vandute pe piata indiana a fost anul trecut mai mic decat cel din Spania, desi in ultimii zece ani piata auto din India s-a dublat.

Rusii au cumparat in 2006 aproximativ doua milioane de masini, piata rusa fiind una dintre cele mai dinamice la nivel mondial, inregistrand o crestere de 20%.