Desi au asteptat cu sufletul la gura spectacolul renumitei Companii Maurice Bejart din cadrul Festivalului George Enescu, iubitorii baletului au avut parte sambata seara de o adevarata batjocura din partea conducerii Teatrului National. Cu jumatate de ora inainte de inceperea reprezentatiei, fotoliile erau inca in majoritate goale.

In schimb, scara centrala a salii era ocupata total si abuziv de persoane care fusesera admise fara a avea bilete de intrare.

Se dadeau adevarate batalii pentru strapontine, desi pentru acestea nu fusesera vandute bilete - tocmai pentru a asigura conditii cat mai civilizate de vizonare. In timp ce se fac controale pana si pe stadioane pentru limitarea bagajelor suporterilor, chilipirgiii din sala Teatrului National erau parca intr-o competitie pentru titlul de “cel mai mare rucsac”.

In asemenea conditii, spectatorii indreptatiti sa ocupe un fotoliu pentru care platisera pana la 100 de lei (cel mai scump bilet din intreg festivalul!) se strecurau cu greu printre nesimtitii de pe scara. Nu putini au fost aceia care au stat pana la pauza in picioare, deoarece le-a fost imposibil sa ajunga la locurile lor.

Le-au vazut, in schimb, ocupate de cei fara bilete, care cu greu au cedat locurile celor indreptatiti in partea a doua!

“Mi-am facut reprosuri ca am venit cu copiii la un spectacol care trebuia sa fie un adevarat eveniment”, a declarat pentru HotNews doamna Mariuca M., stapanindu-si cu greu indignarea. “Tot timpul, mi-a fost groaza de o catastrofa, deoarece Teatrul National are deja un trist record al incendiilor.

Scarile fiind complet ocupate, numai panica ar fi produs sute de victime calcate in picioare. Este inadmisibila nesimtirea organizatorilor si a pompierilor care trebuie sa vegheze la buna desfasurare a oricarui spectacol!”.

Desi pe tot parcursul festivalului s-au facut anunturi privind interzicerea aparatelor de fotografiat si filmat de catre spectatori, la spectacolul Bejart de sambata seara fotografii amatori si ilegali au tacanit declansatoarele non-stop, spre indignarea celor aflati in preajma. Chiar daca ar fi vrut vreo oficialitate sa ia masuri, era imposibil sa se ajunga la cei aflati in culpa.

Asteptam, chiar si in ceasul al XIII-lea, masuri severe din partea Ministerului Culturii si a Comandamentului Pompierilor. Nu de altceva, dar daca aceasta practica inadmisibila va continua la Teatrul National, un dezastru nu va intarzia sa se produca. Acest reportaj constituie un avertisment grav - macar sa nu se poata invoca ignoranta!