Blogurile romanesti nu au depasit inca stadiul unui fenomen de nisa, in timp ce, in alte tari, ele s-au transformat intr-un fenomen de masa, in special pentru utilizatorii de internet, concurand puternic celelalte medii de informare.

Cu toate acestea, ultimul an a marcat si la noi, asa cum aprecieaza majoritatea bloggerilor si a specialistilor de pe piata, o deschidere atat a publicului, cat si a clientilor de publicitate, spre acest nou mediu. Alexandru-Bradut Ulmanu, fondatorul jurnalismonline.ro, vede blogurile specializate in principal ca pe o foarte buna sursa de informare.

“La noi, inca nu s-a ajuns ca pe fiecare domeniu sa existe cel putin cateva bloguri cu autoritate, tinute de specialisti in aria respectiva, asa cum se intampla in SUA, de exemplu”, spune el. Potrivit lui Ulmanu, bloguri credibile in Romania sunt, in special, pe zona de media, publicitate si marketing.

“Eu simt nevoia unei cristalizari, a unei cerneri, a diferentierii clare intre diferitele tipuri de bloguri. Acum, multi tind sa priveasca blogurile cumva la gramada, sa nu diferentieze intre ele”, explica Ulmanu.

Si Cristi Manafu, Managing Partner Evensys si proprietarul blogului manafu.blogspot.com, spune ca anul 2007 a fost marcat de cresterea numarului de bloguri ale unor ziaristi si de atentia pe care politicienii au inceput sa o dea fenomenului (mesajul adresat de Traian Basescu bloggerilor in preajma suspendarii sale, intalnirea lui Adrian Nastase cu un grup de bloggeri si altele asemenea).

Cristi Manafu este de parere ca, in strainatate, blogurile ca sursa de informare sunt considerate, pana la un anumit punct, o alternativa la media traditionale de catre utilizatorii de internet si consumatorii de media. In Romania, in schimb, avem de-a face cu un fenomen de nisa, spune el.

Cu toate acestea, Manafu este de parere ca, in ultimul an, odata cu integrarea blogurilor de catre trusturile de media mari, nisa si-a deschis mai mult portile.

Bobby Voicu, detinatorul blogului blogoree.ro, spune ca blogurile sunt o sursa de informatii proaspete atat la noi, cat si afara. Diferenta in alte tari fata de Romania este ca, in afara, audienta blogurilor este mult mai mare si, astfel, sunt mult mai influente.

De asemenea, si el crede ca blogosfera castiga din ce in ce mai mult in credibilitate. In plus, spune el, din ce in ce mai multa lume isi da seama ca “site-ul” pe care au citit ceva este de fapt un blog.

integral in Bussines Standard