In situatia in care Comisia Europeana va decide ca Romania a incalcat Tratatul de aderare la UE, prin acordarea de ajutoare de stat, investitorul Ford va putea cere anularea contractului de privatizare a uzinei Automobile Craiova, a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Gheorghe Oprescu. El a aratat ca deciziile CE sunt obligatorii si definitive.

Pana la adoptarea unei hotarari a CE in cazul Automobile Craiova, proiectul legii de privatizare va ramane "inghetat" in Parlament.

Reguli pentru toti

Comisarul european pentru multilingvism, Leonard Orban, a spus ca legislatia comunitara nu interzice acordarea ajutoarelor de stat, subliniind insa ca UE este guvernata de reguli, inclusiv in domeniul concurentei, care trebuie respectate de toata lumea.

Orban a solicitat CE sa aplice cu rapiditate procedurile privind investigatia initiata in legatura cu posibilele ajutoare de stat acordate Automobile Craiova la privatizarea uzinei, indiferent de rezultatul acesteia. "In general, investigatiile si procedurile de acest gen dureaza pana la 18 luni", a punctat comisarul european.

"Rolul meu nu este sa arat cu degetul, ci sa sprijin autoritatile romane. In colegiul Comisiei Europene am subliniat ca privatizarea Daewoo este foarte importanta nu numai pentru Craiova, ci pentru intreaga regiune", a declarat Orban. El a explicat ca la Bruxelles nu se doreste pedepsirea Romaniei, ci din contra: "Exista disponibilitatea de a ajuta.

Dar trebuie sa existe transparenta totala, comunicare rapida si complexa a informatiilor de catre partea romana".

Consiliul Concurentei, ocolit

Presedintele Consiliului Concurentei a recunoscut ca, inainte de semnarea contractului de privatizare a Automobile Craiova, nu a primit nici o notificare legata de un posibil ajutor de stat. "Comisia de privatizare a fost infiintata prin hotarare de guvern. Lucrarile in Comisie au fost secrete.

integral in Romania Libera