Traficul din Bucuresti: cateva masuri rapide pe care Primaria Capitalei si Politia Rutiera le pot lua pentru imbunatatirea transportului public

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 25 octombrie 2016, 15:51 Actualitate | Administratie Locala

Traficul pe Soseaua Colentina, Bucuresti
Foto: Hotnews
Traficul din Bucuresti e extrem de aglomerat din mai multe motive. Unul este incapacitatea transportului in comun de a face fata cererii. Mijloacele de transport in comun din Bucuresti sunt vechi, aglomerate, vin greu, stau blocate in trafic, iar traseele RATB nu acopera tot orasul si nu raspund nevoilor bucurestenilor. Este o realitate pe care fiecare cetatean care foloseste transportul public o recunoaste. Iata o lista cu masuri rapide si ieftine pe care Primaria Capitalei si Politia Rutiera le pot lua pentru a rezolva problema.


Solutiile pentru imbunatatirea transportului in comun sunt simple si au fost aplicate cu succes de toate marile metropole:
  • benzi unice pentru transportul public pentru ca autobuzele, tramvaiele si troleibuzele sa nu mai stea blocate zeci de minute in trafic, ci sa aiba prioritate;
  • o flota moderna si adecvata numarului de utilizatori;
  • sanctiuni dure pentru soferii care blocheaza linia de tramvai, prima banda de circulatie si statiile;
  • regandirea integrata a traseelor de transport public.

In Bucuresti, trecand peste faptul ca flota RATB este veche si mica, principala problema o reprezinta faptul ca mijloacele de transport in comun stau blocate in trafic fiindca nu au benzi auto, iar acolo unde sunt, benzile sunt blocate de masini. O alta problema este legata de felul cum traseele mijloacelor de transport in comun acopera Bucurestiul. De exemplu, ca sa ajungi din Colentina in Drumul Taberei trebuie sa schimbi 4 mijloace de transport in comun. In plus, sunt zone din oras neacoperite de transportul in comun.

Primaria Capitalei discuta de cel putin zece ani despre aceste solutii, insa ele nu au fost aplicate. Daca achizitionarea de autobuze/tramvaie/troleibuze dureaza cel putin un an, pana se face licitatia si se livreaza produsele, Primaria Capitalei ar putea implementa intr-un timp relativ scurt un sistem de benzi unice pentru RATB, sa regandeasca integrat traseele RATB, iar Politia Rutiera ar putea sa isi faca mai bine treaba si sa-i sactioneze pe soferii care blocheaza mijloacele de transport public.

Pana acum, noul primar al Capitalei a facut cativa pasi in aceasta directie, cel putin la nivel declarativ. Gabriela Firea a declarat ca implementarea sistemului de benzi unice este prioritara pentru Capitala si ca vrea un proiect - pilot cu astfel de facilitati pentru 12 artere din Capitala. In plus, edilul a declarat ca vrea ca Primaria sa achizitioneze 500 de autobuze noi pentru RATB, 30% urmand sa fie electrice. Ramane de vazut daca proiectele se vor concretiza.

Si Politia Rutiera spune ca va intensifica activitatile de depistare si sanctionare a conducatorilor de autovehicule care opresc sau stationeaza pe trecerile de pietoni, in statiile mijloacelor de transport in comun, pe caile de rulare a tramvaielor sau troleelor.

Ramane de vazut daca aceste promisiuni vor deveni realitate.


1. Amenajarea de benzi unice pentru RATB

Despre amenajarea de benzi unice pentru RATB se discuta de cel putin zece ani la nivelul Primariei Capitalei, insa pana acum s-au facut doar 7 km si acestia sunt de multe ori blocati de masinile parcate neregulamentar.

Un exemplu de proiect de succes este linia unica pentru tramvaiul 41: un proiect criticat la inceput, dar care in timp si-a dovedit utilitatea. Tramvaiele vin in statie la cateva minute, circula rapid, nu sunt blocate de masini si reprezinta sigura modalitate decenta de transport din zona. In perioada respectiva s-a facut si banda unica RATB de pe bd. Elisabeta din centrul Capitalei.

In timpul celor doua mandate ale lui Sorin Oprescu s-a discutat foarte des despre implementarea de benzi unice pentru RATB, insa s-a facut putin: banda unica de pe Calea Dobobanti, de pe bd. Unirii, pe Splaiul Independentei, pe Calea Dorobanti si pe bd. Dacia.

In 2014, in cadrul discutiilor privind elaborarea Planului Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov s-a discutat despre introducerea de benzi unice RATB pe urmatoarele artere:

 Soseaua Viilor, de la Calea Rahovei spre str. Ctin Istrati;
- bd Dacia intre str. Toamnei si Calea Dorobanti;
- bd. Carol de la Piata Rosetti la Calea Mosilor;
- Calea Dorobantilor intre bd. Dacia si Sos. Stefan cel Mare;
- Calea Floreasca dinspre str. Glinka spre Sos Stefan cel Mare si sens invers intre str. Glinka si Soseaua Pipera;
- bd. Mircea Eliade intre str. Radu Beller si Calea Floreasca;
- bd. Lacul Tei intre Barbu Vacarescu si str. Maica Domnului;
- de la Gara de Nord pe str. Polizu, str. Occidentului, str. Gheorghe Manu;
- str. Mircea Vulcanescu de la str. C-tin Noica la str. Berzei;
- Bd Magheru, intre Romana si Universitate;
- Splaiul Independentei intre Opera si Piata Unirii;
- bd Unirii de la Piata Unirii spre Piata Alba Iulia;
- bd. Elisabeta intre Calea Victoriei si Magheru;
- bd. Carol intre bd. Magheru si Calea Mosilor;



Ulterior, in PMUD, documentul final, aflat in dezbatere publica,  se propune implementarea a 25 km de benzi noi cu prioritate pentru autobuze, de-a lungul coridoarelor cu nivel mare de cerere:

- Inel rutier - Stefan cel Mare, 11 km: Bucuresti -Ploiesti - Pavel Dimitrievici Kiseleff - Calea Dorobantilor (sens unic)
- Arcul de triumf-Tineretului, 8 km: Pavel Dimitrievici Kiselef (sens unic)-Lascar Catargiu ¬Magheru - Dimitrie Cantemir -Bulevardul Tineretului;
- Bulevardul Aviatorilor, 1,3km (sens unic Sud-Nord)
- Piata Universitatii - Bulevardul Carol I, 1 km
- Piata Romana - Strada Mircea Vulcanescu (sens unic Est-Vest), 1,5km
- Bulevardul Dacia - Mihai Eminescu (sens unic Vest-Est), 1,5 km
- Piata Alba Iulia - Piata Munci, 1km: Bulevardul Decebal


PMUD Bucuresti Ilfov inca nu a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, urmand sa fie discutat in luna octombrie, anunta noul primar general al Capitalei, Gabriela Firea.


Si fostul viceprimar al Capitalei, Cornel Pieptea, a venit in 2015 cu un proiect asemanator.

Acesta propunea se amenajeze benzi unice pe 37 bulevarde principale printre care: Sos. Bucuresti-Ploiesti, Sos. Kiseleff, bd. Magheru, bd. Lascar Catargiu, Aerogarii, Colentina. Calea mosilor, Iancului, Pantelimon, Nicolae Grigorescu, Dimitrie Cantemir, Decebal, Baba Novac, etc.


In luna august 2016, reprezentantii RATB au propus implementarea unui proiect-pilot de benzi unice pentru 12 artere mari din Capitala, pe o suprafata de 20,5 km, prin care ar creste viteza de exploatare de la 13 km/ora la 20 km/ora.

Gabriela Firea a sustinut ca implementarea sistemului de benzi unice este prioritara pentru Capitala.

"Proiectul benzilor unice are la baza mai multe studii de trafic, realizate de specialisti atat din tara, cat si din strainatate, studii care demonstreaza ca mai multe artere din Bucuresti se pot adapta acestui sistem, fara sa afecteze in mod negativ traficul.


De atunci insa, Primaria Capitalei nu a mai prezentat nimic concret pe subiect: pe ce artere se vor face benzile RATB, cand vor incepe lucrarile, cand se vor finaliza.

"Directia Transporturi detine un studiu privind implementarea sensurilor unice de circulatie si a benzilor dedicate transportului public care a inceput sa fie pus in aplicare de catre Administratia Strazilor in masura in care au fost obtinute toate avizele necesare de la Politia Rutiera. Arterele cuprinse in studiu pe care au fost implementate pana acum, atat sensurile unice cat si benzile dedicate transportului public sunt: Splaiul independentei, intre sos. Cotroceni si bd. Eroilor si in dreptul Centrului Istoric; Calea Dorobantilor si str.Polona, intre bd.Dacia si sos.Stefan cel Mare; Bd. Dacia, intre Calea Dorobantilor si str.Icoanei; Bd.Regina Elisabeta sib d.Mihail Kogalniceanu, intre Calea Victoriei si Piata Operei; Bd. Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.


Ramane de vazut daca benzile unice vor fi cele propuse de PMUD, si proiectul se va implementa dupa aprobarea strategiei de CGMB, sau Primaria Capitalei are in vedere un proiect separat, cu alte artere.


2. Sactiuni pentru soferii care blocheaza linia de tramvai si prima banda a arterelor pincipale de circulatie

Mii de masini blocheaza in fiecare zi prima banda a bulevardelor din Bucuresti, merg pe linia de tramvai, desi nu ar trebui sa faca acest lucru, blocheaza statiile etc. Totul sub ochii ingaduitori ai politistilor. Astfel, mijloacele de transport in comun stau blocate zeci de minute in trafic in fiecare zi.


Ce amenzi a dat Politia Rutiera soferilor indisciplinati, in ultimii 5 ani

Potrivit unui raspuns trimis de Politia Capitalei la solicitarea HotNews.ro, in perioada 01.01.2011-31.12.2011, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 235.255 de sanctiuni contraventionale, participantilor la trafic, care au savarsit abateri la regimul circulatiei rutiere.

Dintre acestea, 23.448 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor, 295 pentru depasire neregulamentara, 274 pentru depasirea coloanei de autovehicule, oprite la culoarea rosie a semaforului electric si 214 circulatia pe sens opus.

In perioada 01.01.2012-31.12.2012, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 125.825 de sanctiuni contraventionale, participantilor la trafic, care au savarsit abateri la regimul circulatiei rutiere.

Dintre acestea, 16.511 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor, 202 pentru depasire neregulamentara, 121 pentru depasirea coloanei de autovehicule, oprite la culoarea rosie a semaforului electric si 122 circulatia pe sens opus.

In perioada 01.01.2013-31.12.2013, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 212.636 de sanctiuni contraventionale, participantilor la trafic, care au savarsit abateri la regimul circulatiei rutiere.

Dintre acestea, 23.106 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor, 391 pentru depasire neregulamentara, 930 pentru depasirea coloanei de autovehicule, oprite la culoarea rosie a semaforului electric si 191 circulatia pe sens opus.

In perioada 01.01.2014-31.12.2014, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 162.409 de sanctiuni contraventionale, participantilor la trafic, care au savarsit abateri la regimul circulatiei rutiere.

Dintre acestea, 14.358 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor, 435 pentru depasire neregulamentara, 324 pentru depasirea coloanei de autovehicule, oprite la culoarea rosie a semaforului electric si 190 circulatia pe sens opus.


In perioada 01.01.2015-30.09.2015, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 130.905 de sanctiuni contraventionale, participantilor la trafic, care au savarsit abateri la regimul circulatiei rutiere.

Dintre acestea, 7.345 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor, 252 pentru depasire neregulamentara, 267 pentru depasirea coloanei de autovehicule, oprite la culoarea rosie a semaforului electric si 162 circulatia pe sens opus.


De la inceputul anului si pana in prezent, politistii Brigazii Rutiere au aplicat peste  27.460 de sanctiuni contraventionale in cazul opririlor si stationarilor neregulamentare. Dintre acestea, peste 4.720 au fost filmate iar peste 2.530 fotografiate, conducatorilor auto fiindu-le atasate instiintari cu privire la abaterea pe care au savarsit-o.

In paralel, mai da amenzi pentru stationarea neregulamentara si Politia LOcala a MUnicipiului Bucuresti.   Din anul 2014 si pana in prezent, Politia Locala a Municipiului Bucuresti a aplicat pentru opriri si stationari neregulamentare 19.207 sanctiuni contraventionale, dupa cum urmeaza, potrivit cifrelor furnizate de institutie la solicitarea HotNews.ro:
-    2014 - 6134 de sanctiuni contraventionale din care 267 pentru opriri/stationari pe pistele de biciclisti
-    2015 - 6823 de sanctiuni contraventionale, din care 585 pentru opriri/stationari pe pistele de biciclisti
-    2016 ( la zi) - 6250 de sanctiuni contraventionale, din care 406 pentru opriri/stationari


"In urmatoarea perioada, politistii Brigazii Rutiere vor intensifica activitatile de depistare si sanctionare a conducatorilor de autovehicule care opresc sau stationeaza pe trecerile de pietoni, in statiile mijloacelor de transport in comun, pe caile de rulare a tramvaielor sau troleelor. Aceste activitati se vor desfasura pentru constientizarea si responsabilizarea conducatorilor auto de respectare a legislatiei rutiere, pentru crearea unei discipline in trafic si mai ales  pentru fluidizarea traficului rutier din Bucuresti", se arata intr-un comunicat de presa emis marti de Politia Rutiera.


Totusi, raportat la ceea ce se intampla in oras - miile de masini care merg zilnic de linia de tramvai sau blocheaza prima banda si statiile RATB, amenzile date sunt o gluma.



Potrivit datelor furnizare de RATB la solicitarea HotNews.ro, in primele 5 luni din 2016, au existat 147 cazuri de autobuze/tramvaie/troleibuze blocate in trafic, totalizand  4495 minute.


Dintre acestea, au fost 64 cazuri la tramvaie, 47 cazuri la troleibuze si 36 cazuri la autobuze

Situatia defalcata pe luni, cu exemple:

IANUARIE 2016: 68 cazuri (34 cazuri la tramvaie, 20 cazuri la troleibuze, 14 cazuri la autobuze) 2190 minute total.

- Linia 46 - 11 cazuri - Sos. M. Bravu/Pta. Iancului,
- Linia 300 si 368 - 6 cazuri-str. Episcopiei
- Linia 36 - 5 cazuri - Bd. Garii Obor ( 1 caz linia 69, 85)
- Linia 65 - 4 cazuri -Str. Occidentului/Str. Sf. Voievozi
- Linia 70 si 79 -4 cazuri-Str. Costaforu/Str.Tepes Voda
- Linia 24 si 44 - 4 cazuri - Str. Cobalcescu
- Linia 178 - 3 cazuri - Str. Brezoianu, Str. Cimpineanu - Str. Maracineanu (zona cap linie Sala Palatului)
- Linia 5 - 3 cazuri - Bd. Aerogarii
- Linia 14 - 3 cazuri - Str. Sf. Vineri
- Linia 7, 23, 27, 47 - 3 cazuri - Str. 11 Iunie

FEBRUARIE 2016: 24 cazuri (8 cazuri la tramvaie; 9 cazuri la troleibuze; 7 cazuri la autobuze) 722 minute total;

- Linia 178 - 3 cazuri - Str. Brezoianu, Str. Cimpineanu - Str. Maracineanu(zona cap linie Sala Palatului)
- Linia 300 si 368 - 2 cazuri-str. Episcopiei
- Linia 65 - 2 cazuri - Str. Occidentului/Str. Sf. Voievozi
- Linia 70 si 79 - 2 cazuri-Str.Popa Nan/Str. Delea Veche

MARTIE 2016: 23 cazuri (9 cazuri la tramvaie; 9 cazuri la troleibuze; 5 cazuri la autobuze) - 619 minute total

- Linia 70 si 79 - 2 cazuri - Str. Al.I.Cuza/Dr. Th.Varnali
- Linia 69 si 85 - 2 cazuri - Bd. Garii Obor
- Linia 243 - 2 cazuri - Sos. Pantelimon/Bd. Chisinau
- Linia 70 si 79 - 2 cazuri-Str.Popa Nan/Str. Delea Veche
- Linia 24 si 44 - 2 cazuri - Str.Sf.Constantin/Str. Ionel Perlea

APRILIE 2016: 26 cazuri (10 cazuri la tramvaie; 8 cazuri la troleibuze; 8 cazuri la autobuze) - 817 minute total

- Linia 178 - 4 cazuri - Str. Brezoianu, Str. Cimpineanu, Str. Maracineanu (zona cap linie Sala Palatului)
- Linia 79 - 2 cazuri - Str. Al.I.Cuza/Dr. Th.Varnali
- Linia 300 si 368 - 2 cazuri - Str. Episcopiei
- Linia 70 si 79 -4 cazuri-Str. Costaforu/Str.Tepes Voda sau cu Str. Mecet
- Linia 24 si 44 - 3 cazuri - Str.Sf.Constantin/Str. Ionel Perlea
- Linia 42 - 3 cazuri - Bd. Expozitiei

Ce sanctiuni trebuie sa primeasca soferii care parcheaza neregulamentar


Sanctiunile prevazute de lege pentru opriri si stationari neregulamentare se incadreaza in clasa a II - a de sanctiuni respectiv 2 puncte amenda, un punct amenda reprezentand 125 de lei, dar si intocmirea unui dosar penal in cazul in care se blocheaza drumul public, precum si retinerea permisului de conducere, durata retinerii fiind stabilita prin ordonanta de catre magistrati.


"In municipiul Bucuresti marea majoritate a trecerilor pentru pietoni semaforizate sau nu, sunt dispuse la coltul intersectiilor, iar in unele intersectii, virajul la catre dreapta se face la culoarea verde intermitent a semaforului electric.

 Este suficient ca un conducator auto sa opreasca sau sa stationeze autovehiculul pe o trecere de pietoni, intr-o asemenea intersectie si traficul rutier va fi perturbat existand posibilitatea ca sa se produca ambuteiaje, iar pietonii sunt nevoiti sa ocoleasca si sa traverseze neregulamentar.

De asemenea, oprirea sau stationarea in statiile de mijloacelor de transport in comun reprezinta o problema care afecteaza traficul, atat a mijloacelor de transport in comun (trolee, tramvaie autobuze), cat si a celorlalti participanti la trafic, intrucat autobuzele sau troleele sunt obligate sa blocheze o banda de rulare, sau mai grav, nu pot inainta, in cazul troleelor, existand riscul decuplarii de la reteaua de tensiune
", se mai arata in comunicatul emis marti de Politia Rutiera.



3. Regandirea si adaptarea traseelor RATB astfel incat sa corespunda nevoilor cetatenilor

Potrivit informatiilor publicate in Raportul de activitate al RATB pe 2015 in Bucuresti sunt 149 linii de transport in comun: 24 de tramvaie, 15 de troleibuze si 110 linii autobuz dintre care 25 de noapte si 11 preorasenesti.

Lungimea traseelor RATB este de 1.592 km (cale dubla) -  231 km la tramvai, 130 la troleibuz si 1.231 km la autobuz. Numarul de statii este de 2.330.

Totusi, sunt zone din cartiere, in special la periferie, care nu sunt acoperite de reteaua de transport public, iar pe anumite trasee liniile RATB se suprapun. IN plus, sistemul de suprafata nu este integrat cu metroul, nefiind un sistem unitar de taxare.


Apoi, deoarece validarea cardului de calatorie, in cazul abonamentelor lunare, nu este obligatorie, iar pensionarii nu au card, RATB nu stie exact cati calatori folosesc o anumita linie si in ce intreval orar.

RATB a anuntat de mai multe ori in acest an ca va lua masuri pentru a se adapta cerintelor calatorilor, modificand recent traseele unor linii de autobuz.


Ramane de vazut daca schimbarea este punctuala sau se va regandi tot sistemul si va fi integrat cu metroul.


4. Innoirea flotei RATB - achiztionarea de noi tramvaie/troleibuze si autobuze

Potrivit informatiilor publicate in Raportul de activitate al RATB pe 2015, flota RATB este compusa din: 485 tramvaie, 297 troleibuze si 1.147 autobuze.

DIntre acestea, inactive sunt: 250 de tramvaie, 128 de troleibuze si 328 autobuze.


Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat in vara lui 2016 ca va cumpara 500 de autobuze noi, circa 30% urmand sa fie electrice. Firea a estimat ca licitatia ar putea fi incheiata in jurul lunii februarie, potrivit Agerpres.

"Suntem in pregatirea documentatiei extrem de importante pentru achizitionarea a 500 de autobuze noi, extrem de necesare pentru innoirea parcului auto al RATB, o actiune care, din punctul meu de vedere, ca fost jurnalist in domeniul economic, ar fi trebuit sa se intample cu multi ani in urma. (...) Potrivit legislatiei de ultima ora, 30% dintre aceste autobuze vor trebui sa fie electrice, ceea ce este un semn bun, pentru ca incepem si noi sa investim in mediu si sa tinem cont la fiecare investitie si de calitatea aerului", a declarat edilul general, care a participat la inceputul lunii la deschiderea lucrarilor Congresului Federatiei Sindicatelor din Transporturi Transloc si Servicii Publice "ATU - ROMANIA".

FIrea  a adaugat ca documentele sunt aproape de finalizare, obiectivul fiind ca in primavara sa fie introduse in circulatie primele autobuze noi ale RATB. Acestea vor fi Euro 6, urmand sa aiba facilitati pentru persoanele cu dizabilitati si sa permita monitorizarea tuturor calatorilor.

Potrivit primarului general, noile autobuze vor avea posibilitatea de monitorizare a tuturor calatorilor, "pentru ca RATB sa nu mai fie pus in situatia de a avea eventuale dialoguri neclare cu ANAF in ceea ce priveste numarul de persoane care au calatorit sau nu, care beneficiaza sau nu de reducere sau gratuitate".

Licitatia inca nu a fost lansata in sistemul electronic.

" In ceea ce priveste achizitia autobuzelor, va informam ca este in curs de finalizare caietul de sarcini, dupa ce in cursul saptamanii trecute au fost ultimele consultari cu reprezentantii operatorului de transport si ai unor asociatii ce apara drepturile persoanelor cu dizabilitati", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

In plus, Gabriela Firea de declarat ca pana la finalul anului se va construi inca un tramvai Bucur in uzina RATB. La rectificarea bugetara din luna iulie, RATB a primit:

- circa 4,5 milioane lei pentru construirea unui nou tramvai Bucur;
- circa 19 milioane lei pentru modernizarea a 10 tramvaie;
- 4,7 milioane lei pentru a achizitia a patru autobuze etajate;


Citeste mai multe despre   









15005 vizualizari
  • +13 (19 voturi)    
    foarte bun planul (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:05)

    eu sunt [utilizator]

    haideti sa facem ceva! blocam un bulevard ceva sa ne facem auziti ? varsam o vidansa plina pe scari la PMB?!

    haideti sa facem ceva, altfel ne mor nervii incet si sigur.
    • +3 (5 voturi)    
      am vrut sa zic: vidanja plina (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:36)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      cu noroc. o pun la dispozitie gratis
      • +4 (4 voturi)    
        legat de flota (Miercuri, 26 octombrie 2016, 0:56)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Legat de flota de autobuze, troleibuze si tramvaie, cred ca pana se face achizitia se poate incerca repararea celor stricate, macar partial.

        In al doilea rand, ar fi important sa se aleaga pentru cele noi un furnizor din Romania. 500 de autobuze noi inseamna f mult si ar asigura locuri de munca pentru cel care le va fabrica.
        • +2 (4 voturi)    
          Well .. insa probabil vor fi de proasta calitate (Miercuri, 26 octombrie 2016, 8:36)

          MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          Well .. insa probabil vor fi de proasta calitate.

          In stil propriu dambovitzean - daca contractual va fi primit pentru construirea in Romania a respectivelor autobuze, din secunda doi vor incepe sa fure din proiect si din echipamentul pus in opera.

          Autobuzele Citaro din dotarea RATB sunt foarte bune, chiar mai bune decat cele din Paris, Roma sau Milano. Daca ar fi ingrijite corespunzator, ar fi usor de suplimentat flota cu cele care sunt defecte sau imobilizate in present.

          Prin simpla reparare a tramvaielor defecte - s-ar dubla flota de tramvaie in circulatie.

          Insa la RATB sunt niste stupizi pusi politic, care trag de scaun .... ar trebui ca la RATB sa nu existe autoturisme de serviciu pentru sefi. Sa mearga cu autobuzul din dotare.

          "Patria si Dreptul Meu!"
          .
  • -16 (24 voturi)    
    benzi unice RATB (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:06)

    tropotaru [utilizator]

    E simplu sa interzici circulatia celorlalte vehicule ca sa eliberezi o banda pentru RATB, dar asta este o solutie sovietica.

    Provocarea este sa reusesti compromisul: sa ai si vehicule parcate, si vehicule in circulatie, si RATB cu banda unica, si primar cinstit si bine intentionat.
    • +7 (19 voturi)    
      solutia e aplicata cu succes.. (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:45)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      ..in Lisabona! Deci, despre ce solutie sovietcia vorbim?!?

      Toate solutiile propuse in articol ignora un lucru foarte evident, dar nu si pentru mainstream media (cumparata de cele mai multe ori): se discuta si nu se face!

      Putem discuta inca 10 ani, daca nu se face nimic, tot aia e!

      Iata o propunere soc: reintroducerea interdictiei alternative de circulatie pentru masinile cu sot si fara sot! I paralel, introducerea in cultura soferilor de autovehicule a respectarii benzii pentru RATB si, cel mai important, sanctionarea cu supendarea permisului pentru soferii care nu respecta marcajele si regulile pentru trecerile intre benzi!
      Si: toate locurile de parcare din Bucuresti vor fi cu plata in timpul zilei(07:00 - 22:00) si gratutie noaptea (22:00-07:00) - in rest plata si dovada platii in parbriz, altfel, amenda - evident ca se pot plati abonamente lunare, saptamanale, trimestriale, semestriale si anuale!
      Gratuitate(parcari) si recompensa(reduceri de taxe locale) pentru biciclisti!

      Dupa ce se vor introduce aceste masuri soc, se vor intampla urmatoarele:
      - bugetul primariei va creste (din amenzi pentru nerespectarea regulilor)
      - numarul soferilor va scadea si va creste numarul calatorilor pe RATB si METROU.. deci crestere de profit pentru cele doua companii
      - sofatul in Bucuresti va fi mai civilizat!
      - gradul de cunoastere a regulilor de circulatie va creste -> examinari pentru recuperearea permisului de circulatie.
      - creste gradul de respect al soferilor pentru ceilalti participanti in trafic.
      - orice abatere - puncte de amenda, ridicare permis, ridicare automobil!
      • -3 (11 voturi)    
        Aplicata cu succes in Lisabona?? (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:43)

        4Runner [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        De unde stii asta? Vrem sa stim si noi cati conducatori auto au lasat masina cel putin in timpul saptamanii si folosesc mijloace de transport in comun de suprafata. Cati, mai exact? Daca tot te pronunti tu ca a fost aplicata cu succes!
        Altfel, o banda pe sens sacrificata ingreuneaza traficul si ridica poluarea!
        • +5 (7 voturi)    
          Well ... aplicata la Paris, Viena, Londra, Munchen (Miercuri, 26 octombrie 2016, 8:40)

          MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

          Well ... aplicata la Paris, Viena, Londra, Munchen.

          Probabil ca 4runner a facut turism la bunici la tara in rep Moldova, nu prin Europa (nu comentez despre spalatul pe picioare, ci despre pasaportul lui).

          Toate masurile de mai sus sunt implementate de decenii la Paris (vezi circulatia de-a lungul Senei si de Bd Saint Michel, etc.), la Viena, la Londra.

          La Bucuresti avem o specie pe cale de aparitie - taranoi cu par limba care parcheaza in statia de autobuz, pentru ca este "aglomeratie" in oras ... ce pacat ca nu este mai aglomerata mintea lui cu ganduri.

          "Patria si Dreptul Meu!"
          .
          • -2 (2 voturi)    
            Draga Mitica, (Miercuri, 26 octombrie 2016, 19:54)

            4Runner [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

            Doar pentru simplu fapt ca ai calatorit asta nu te face neaparat inteligent. Eu ti am cerut argumente clare, studii, statistici, tu ai venit cu exemple si cu atacuri la persoana. Nu e tot una; exemplele vin sa sustina argumentele nu sa le substituie.
            Cum am mai spus, politicienii din orasele enumerate de tine au gasit fraieri ca tine de la care sa ia voturi. Dar la capitolul studii de impact si demonstratii au ramas datori forever.
            Iar pt cultura ta generala, la Bucuresti avem taranoii pe care ii meritam; sunt atat de tarani cat ii lasa politia sa fie. Atat timp cat puneti problema gresit nu se va respecta niciodata legislatia rutiere si situatia nu se va corecta niciodata.
        • +2 (2 voturi)    
          am fost in Lisabona.. (Miercuri, 26 octombrie 2016, 13:34)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

          ..de acolo stiu.
          Lisabona e imens in comparatie cu Bucuresti si are strazi foarte abrupte si intortochiate (ca in Brasov, dar la o scara mai mare).
          Taote locurile de parcare au taxatoare unde in schimbul unor sume de bani (de ordiunul eurocentilor, primesti tichetul de parcare pe care sa il afisezi in geam (ca in orasele mari din Ardeal ca em iasimpla comparatia). Noaptea insa, orice loc de parcare publica e gratuit(incepand cu ora 22:00).

          DEasemenea in Lisabona, linai autobuzuli e sfanta..paote sa fie coada de la universitate la armeneasca, nu intra niciun sofer pe linia autobuzului/troleului. Singura exceptie, taximetristii..

          Din ce am vazut in Lisabona, oamenii respecta aceste reguli, sunt foarte civilizatii ntrafic si foarte linistiti (fara claxoane si alte manevre Dambovitene). Pot spune ca am recunoscut succesul acestor metode de fluidizare a traficului prin efectul lor asupra traficului din capitala Portugaliei!
          So.. tu de unde stii ca nu vor avea succes?!?!
          • -2 (2 voturi)    
            Pui problema gresit, (Miercuri, 26 octombrie 2016, 20:01)

            4Runner [utilizator] i-a raspuns lui akillies

            Nu eu trebuie sa demonstrez ca vor avea sau nu succes ci cei care le au implementat sau care vor sa le implementeze.
            Pana una alta, eu stiu cu siguranta efectele negative: trafic ingreunat si poluare sporita (masinile accelereaza mai des de pe loc si au o densitate sporita intr un trafic ingreunat).
            Deci inca o data spun, dintre toate orasele mentionate aici de voi in comentarii, aveti acces la vreun studiu sa spuneti exact cati oameni si au schimbat obiceiul de transport, procentual sau nominal? Prea putin ma intereseaza unde ati calatorit fiecare si cu ce impresii de turist ati ramas. Complet irelevant! Nu stiti care era situatia apriori si care sunt alti factori externi care au influentat traficul de a lungul timpului. Aveti date? Pe ce va bazati?
      • -2 (10 voturi)    
        Lisabona are 500 de mii de locuitori (Marţi, 25 octombrie 2016, 23:48)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        Nici nu puteai sa gasesti o comparatie mai nepotrivita.
        "Lisbon (/ˈlɪzbən/; Portuguese: Lisboa, IPA: [liʒˈboɐ])[3] is the capital and the largest city of Portugal, with a population of 552,700[4] within its administrative limits in an area of 100.05 km²"
        Am fost acolo chiar recent. Sunt momente in care poti traversa strada si nu vin masini. Incearca asta in Bucuresti la orice ora...
        • +2 (4 voturi)    
          Well..nu te-ai gandit ca este efectul organizarii (Miercuri, 26 octombrie 2016, 8:44)

          MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

          Well..nu te-ai gandit ca este efectul organizarii circulatiei in municipiu ?

          Dar ce zic eu - gandit ... asa ceva este incompatibil cu cojenii veniti cu cobilita la "portile albastre ale orasului".

          Domnu' domnu; ... la Bucuresti raul este in centru ... se numeste Dambovitza si are ici colo niste pontoane de beton ... pentru cei care vor sa se spele pe picioare ...

          "Patria si Dreptul Meu!"
          .
        • +3 (7 voturi)    
          banda unica este o teorie SF (Miercuri, 26 octombrie 2016, 9:52)

          Zergy [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

          Cum sa faci banda unica cand cea mai mare parte din strazile si bulevardele din Bucuresti sunt cu o banda sau doua pe sens ?
          • 0 (4 voturi)    
            Well .. daca sunt 2 benzi ... una este ptr autobuz (Miercuri, 26 octombrie 2016, 10:31)

            MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Zergy

            .Well .. daca sunt 2 benzi ... una este ptr autobus si una pentru autoturisme.

            Capsici ?

            Sau este greu cu aritmetica pentru cei care nu respecta sensul unic ... de circulatie, nu de gandire ...

            "Patria si Dreptul Meu!"
            .
          • +4 (6 voturi)    
            doua benzi sunt suficiente (Miercuri, 26 octombrie 2016, 12:13)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Zergy

            "Bulevard" cu o banda pe sens nu exista prin definitie. O banda dedicata transportului in comun (inclusiv taximetristilor, care astfel vor fi avantajati fata de Uber) este normala. Jumatate din populatie are masina si jumatate foloseste transportul in comun. De ce nu s-ar imparti carosabilul in doua? Tot cei cu masina ar fi avantajati, pentru ca ei pot folosi si transportul in comun daca doresc.

            Un autobuz poate duce lejer 25-30 de pasageri pe scaune si inca 30-50 in picioare (majoritatea au capacitate de 100 de persoane, dar nu vrem sa stam ca sardinele). Comparativ, masinile au in medie mai putin de 2 persoane si ocupa pe banda spatiu cat jumatate de autobuz. Ca sa nu mai vorbim de locurile de parcare - un autobuz va cara zilnic mii de oameni, dar la sfarsitul zile va ocupa o parcare cat 3-4 autoturisme. Spatiul este un factor important intr-un oras in care pretul/m2 in centru poate trece de 1000 de euro.
            • -3 (3 voturi)    
              Ai inteles gresit, (Miercuri, 26 octombrie 2016, 20:09)

              4Runner [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Calculele nu se fac asa in mod idealist cum le faci tu. Daca din 2 benzi una o sacrifici pentru autobuze, traficul greu se va transforma in unul infernal. Intrebarea care se pune este: Cati oameni isi vor schimba comportamentul de calatorie? Cati vor renunta la propria masina in detrimentul autobuzului? Raspuns; extraordinar de putini! Asta e realitatea, astia suntem. Lumea va prefera sa stea 10 minute in plus in trafic decat sa lase masina acasa, sa o vanda sau sa o foloseasca doar in weekend.
              Tu doar ai iluzia ca oamenii se vor schimba, dar pana una alta, asta e o masura electorala.
              • +3 (3 voturi)    
                eu cred ca tu nu intelegi.. (Miercuri, 26 octombrie 2016, 21:59)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

                traficul greu este cauzat de automobile. de ce sa stea un autobuz cu zeci de oameni blocat in trafic intre automobile la ora 6 seara, cand 95% din masini nu au nici un pasager?
                daca nu vor renunta la propria masina, n-au decat sa faca 5 ore pana acasa.. orasul nu a fost gandit sa aiba atata trafic in centru si nu e normal sa demolam cartiere intregi ca sa facem loc masinilor.
          • +3 (3 voturi)    
            transformi acea strada.. (Miercuri, 26 octombrie 2016, 13:46)

            akillies [utilizator] i-a raspuns lui Zergy

            ..in strada cu sens unic!
            Problema ta nu este ca nu se poate face sens unic, ci ca nu se mai paote parca in voie pe o astfel de strada!
            Din apcate, pentru parcari nu sunt alte solutii decat construirea spatiilor de parcare si plata pentru ele!
            Principalul bulevard din centrul Lisabonei avea 3 benzi pe sens, una era petnru autobuz, 2 pentru autoturisme (care doar de pe aceste 2 benzi puteau face stanga sau dreapta sau inainte) in unele locuri, intersectia era prevazuta cu semafoare de inainte-dreapta si unul pentru stanga. Coada era imensa, dar nimeni, absolut nimeni nu se puena pe banda 1 dedicata autobuzelor si troleelor si Taxiurilor..! in orasul vechi cele 3 benzi deveneau 2, iar una era daor pentru autobuz... nimeni nu se gandea macar sa mearga pe acea banda... prin urmare foarte multi oameni foloseau autobuz/troleu)

            Am mers 2000 de km in Portugalia cu autoturismul pe autostrzi private, nationale , pe drumuri si sosele nationale, locale, si in multe orase de-ale lor: peste tot parca eram intr-o alta lume!
            Experiente de acest fel deschid ochii oricarui sofer indoctrinat si incuiat din RO!
        • +1 (1 vot)    
          imi pare rau pentru tine.. (Miercuri, 26 octombrie 2016, 13:37)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

          ..or fi putini locuitori in Lisabona, dar cei care o tranziteaza depasesc nuamrul locuitorilor... si nu o tranziteaza in autobuze ci in automobile.

          In Occident se practica mersul cu masina la locul de munca si locuitul in suburbiile oraselor importante si inafara oraselor importante (taxare prea mare, preturi prea mari ale locuintelor etc.).
          Si eu am fost in Lisabona, in sezon turistic si e foarte aglomerata cel oras, dar nu se simte in trafic tocmai din cauza bunei organizari...
          sunt sigur ca au tot 500 de mii de turisti in oras, in fiecare zi..!
      • -5 (7 voturi)    
        hei (Miercuri, 26 octombrie 2016, 3:54)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        Nu inteleg de ce ar copia Romania din Portugalia altceva in afara de chestii legate de fotbal.
      • -2 (2 voturi)    
        trafic (Miercuri, 26 octombrie 2016, 13:35)

        macaragiul [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        Asta este o gandire comunista.
        E mort de aproape 20 ani, sa il lasam acolo unde ii este locul, la fel si gandirea lui.
    • +7 (13 voturi)    
      Tarane, (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:23)

      Ana.Mihai [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      Asa e in toata lumea, mai putin la sovietici.
      Autobuzul are banda lui. NU se interzice circulatia celorlalti, li se limiteaza accesul pe o banda. Pentru ca si cei din autobuz trebuie sa circule. Dar cum sunt mai multi, mai inghesuiti, mai in picioare decat tine, trebuie sa mearga mai repede. Nu mai spunem ca pentru predictibilitatea transportului in comun trebuie sa stim ca din punctul A in punctul B dureaza 30 min si nu 5 ore ca asa vrea tartanul cu audi care merge pe unde vrea el pt ca asa e-n democratie...
      Bag mana-n foc ca faci parte din cei carora daca li s-ar face parcare supraetajata ar parca tot pe strada, pe motiv ca parcarea costa. Costa, masina e un lux, nu un aparat de privilegii...
      • +2 (2 voturi)    
        Well .. la sovietici este o banda rapida pe centru (Miercuri, 26 octombrie 2016, 8:46)

        MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Ana.Mihai

        Well .. la sovietici este o banda rapida pe centrul strazii - pentru traficul dubelor negre, al ambulantelor si al masinilor militiei.

        Nu exista in Rusia benzi dedicate pentru autobuze. Urmariti pe Youtube marile aventuri ale circulatiei pe drumurile sovietice.

        "Patria si Dreptul Meu!"
        .
  • +7 (19 voturi)    
    mda (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:07)

    SoulSearcher [utilizator]

    nu stiam ca hotnews are glume in program :-)

    pai bucuresteanu` s-a nascut in masina, convinge`l tu pe ala care sta in X6 sau in ML sa lase masina acasa si sa mearga cu autobuzul :DDD

    sanctiuni... de unde ? ca daca opresti orice random bucurestean sa-i dai amenda, scoate imediat telefonul si da vreo 2 telefoane, de te suna chiar seful politie romane sa incetezi cu, completarea PV-ului, ca nu are rost :DDD

    benzi unice ? sunt perfecte de lasat bolidul pe avarii in timp ce bucuresteanu` isi serveste cafeluta de dimineata :DDD

    satira, nu loviti cu pietre, adevarul nu trebuie sa doara, ci trebuie imbratisat, mai ales de colegii de trafic aflati in suferinta zilnica.
    • +5 (5 voturi)    
      pai il convingi (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:26)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      doar sa aplici legea. atat trebuie
    • +8 (8 voturi)    
      mda, mituri urbane (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:20)

      VladSnow [anonim] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Bati campii cu "bucuresteanul nascut in masina".

      Ai vazut cum e la metrou dimineata? Dar autobuzele si tramvaiele? Pe langa faptul ca sunt pline peste capacitate nici macar nu mai este loc in statii. Probabil ai ratat articolul Hotnews de saptamana trecuta:

      http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21361934-foto-cauzele-aglomeratiei-infernale-din-metrou-trenurile-nu-mai-fac-fata-intr-oras-paralizat-suprafata-subteran.htm

      Uita-te la pozele alea. Cred ca nu au mai fost de multi ani la un miting politic atatia oameni cati sunt dimineata intr-o singura statie de metrou. La fel e si in statiile liniei 41 dimineata.

      Asta este adevarul. Oamenii sunt extrem de motivati sa foloseasca transportul in comun. Putini oameni ar alege sa isi toace timpul si nervii aiurea mergand cu masina personala daca ar avea o alternativa.

      Ca traficul din Bucuresti e o jungla si politia ar trebui sa faca mai mult e adevarat. Dar problema transportului in comun trebuie rezolvata in primul rand.
      • +1 (1 vot)    
        ca si calator pe 41.. (Miercuri, 26 octombrie 2016, 14:23)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui VladSnow

        ..zilnic, in ultimii 2 ani, iti dau dreptate: e un haos pe a cel tramvai!

        Consider ca linia lui 41 a fost proiectata prost spre extraordinar de prost si cel mai prost proiect din Bucuresti pe parte de infrastructura!

        Sper ca odata va fi corectat acest proiect si zona Militari se va debloca!

        Din pacate, planurile primariei municipiului bucuresti si ale primarului sectorului 6 sunt comandate pe linie de partid, nu de catre locuitorii zonei!

        Solutiile mele pentur linia 41:
        1. ridicarea acestei linii, dar si a traficului auto, pe un pasaj suprateran in apropierea pietei crangasi (cum este pasajul de la Basarab in care s-a realizat nod RATB-METROREX pe mai multe artere si linii importante pentru Militari - Drumul Taberei.
        2. intersectia dintre soseaua Virtutii cu strada Orsova pentru autoturisme.
        3. transformarea BLVD. Uverturii(numai bulevard nu mai este si strada asta) in strada cu sens unic - pe sensul spre Soseaua Virtutii de la intersectia cu Dezrobirii - pentru toate autovehiculele(RATB sau personale) - ma gandesc la 178 sa circule pe aceasta strada pe sensul spre Crangasi, Sala-Palatului, iar pe Orsova-Dezrobirii, sau Dambovita-Dezrobirii sa faca bucla invers - spre Militari. Nu e cu foarte mult deplasata linia si ar mai relaxa teraficul in zona...
    • +4 (6 voturi)    
      Polutia rutiera de stat degeaba (Marţi, 25 octombrie 2016, 23:50)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      2011, politistii Brigazii Rutiere au aplicat 23.448 au fost pentru oprirea si stationarea neregulamentara a autovehiculelor
      2012- 16.511 amenzi
      2013 - 23.106 amenzi
      2014 - 14.358 amenzi
      2015 - 7.345 amezi

      Pt ce puii mei au luat salarii aia de la rutiera in 2015 ?
      Ca sa nu mai zic ca in anul cu cele mai multe amenzi, 2011, media pe zi este de 64 de amenzi. WTF ! Pai daca merg 1 statie de autobuz pe jos pe oricare bulevard din Bucuresti vad mai mult de 100 de masini parcare aiurea.
      • -5 (5 voturi)    
        nu este asa simplu (Miercuri, 26 octombrie 2016, 1:08)

        RicaZice [anonim] i-a raspuns lui tudor74

        Oprire inseamna max 5 minute, stationare de la 5 min incolo. Trebuie sa poata dovedi in instanta la o adica, deci pentru o stationare trebuie sa filmeze cu un dispozitiv omologat.
        Este mult mai simplu sa stea ascunsi si sa dea amenzi pentru alte chestii. Si mai productiv.
        • +3 (3 voturi)    
          Marfa (Miercuri, 26 octombrie 2016, 12:04)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui RicaZice

          Spune-mi te rog ca nu ai permis ! Mai mult ca sigur ca ai si esti unul din zecile de mii de soferi care interpreteaza codul rutier cum le convine lor.

          Oprirea interzisa inseamna ca NU AI VOIE SA OPRESTI nici macar o secunda ! Termenul de 5 minute se aplica acolo unde oprirea este permisa dar stationarea nu. Stii tu, semnul ala rotund albastru cu margine rosie si taiat in doua care inseamna ca ai voie sa opresti dar nu sa stationezi, care e diferit de ala de oprirea interzisa care e taiat in 4 care inseamna ca nu ai voie sa opresti.

          Cred ca solutia pt Romania este sa anuleze toate permisele de conducere si sa ne puna pe toti sa dam examen din nou. Eu sunt sigur ca il trec, tu ?
        • +5 (5 voturi)    
          ba este foarte simplu (Miercuri, 26 octombrie 2016, 12:33)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui RicaZice

          Oprirea este interzisa in dreptul indicatoarelor de oprire interzisa si, in lipsa lor, in nspe mii de cazuri, cele mai relevant fiind a) la mai putin de 25m de intersectie, trecere de pietoni, statie RATB, b) pe trotuar, daca nu se lasa 1 metru pentru circulatia pietonilor.

          Daca politia rutiera ar da amenzi doar in aceste situatii, nu ar fi nevoie sa filmeze 5 minute, ci pur si simplu sa-i faca o poza masinii si sa-i lase in geam amenda... Oricum, toate bulevardele mari au semnalizare cu oprirea interzisa. Cred ca ar fi suficient de lucru pentru cateva zeci de mii de amenzi zilnic. In plus, mi se pare cam aiurea ca politistul trebuie sa dovedeasca in instanta contraventia. Eu as considera-o din oficiu valida. Daca acuzatul poate dovedi prin orice mijloace (camere de supraveghere din zona) ca nu e adevarat, politistul si-ar pierde slujba. Viceversa nu se aplica - te duci in instanta, pierzi, si ce patesti? platesti amenda... Macar sa o facem egala - daca ai contestat aiurea procesul verbal, sa platesti amenda x100.. ca sa nu mai ai chef s-o faci a doua oara.
    • +4 (4 voturi)    
      de ce sa-l convingi? (Miercuri, 26 octombrie 2016, 12:20)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      cred ca aici este cea mai mare problema - dezbaterea se blocheaza pentru ca multi cred ca se incearca eliminarea masinilor. fals. pentru fiecare dubios cu burta mare care vrea sa mearga cu X6 pana la coltul strazii, sunt 2-3 tineri care ar prefera sa lase masina si sa ajunga la munca in conditii decente, predictibile, cu RATB.
      si daca asta inseamna ca dubiosul ramane in continuare cu masina lui, cine castiga de fapt? eu cred ca toata lumea are de castigat, mai putin dubiosul care ramane cu fundul in masina - pentru el nu s-a schimbat nimic si exact asa ii place.
  • -9 (19 voturi)    
    corect (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:12)

    Nuzic [utilizator]

    de numarul insuficient de locuri de parcare nu zice nimeni nimic?
    • +3 (17 voturi)    
      nu (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:39)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Nuzic

      pt ca in acest oras trebuie sa aiba prioritate oamenii nu masinile... m-am saturat de cererile aberante ale soferilor... oricate locuri ai face nu ar fi suficiente. oricate benzi si pasaje s-ar face nu ar fi suficiente. adica toate orasele tind spre verde doar noi suntem destepti ?!
      • 0 (4 voturi)    
        da (Miercuri, 26 octombrie 2016, 11:22)

        Nuzic [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        dar trebuie sa existe si locuri de parcare; in acest moment nu exista. aberezi - probabil n-ai bani de masina; orasul verde si sufiicente locuri de parcare - de ce nu pot coexista?
        • 0 (0 voturi)    
          eete aberez (Joi, 27 octombrie 2016, 15:10)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Nuzic

          nu aberez. am 2 masini. din care una ff greu de parcat pt ca are peste 5 m lungime (si nu e duba)

          as renunta oricand la masina pt transportul public
    • +5 (9 voturi)    
      Cand ti-ai luat masina (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:18)

      Ana.Mihai [utilizator] i-a raspuns lui Nuzic

      Nu ai vazut ca nu-s locuri de parcare? Sau te-ai gandit ca da-i in ma-sa de pietoni si saraci care n-au masina si merg cu autobuzul: astia tre sa leviteze!
      • +2 (6 voturi)    
        Nu, nu s-a gandit. (Miercuri, 26 octombrie 2016, 1:11)

        RicaZice [anonim] i-a raspuns lui Ana.Mihai

        Sa fim realisti, 90% dintre romani nu le pasa deloc de cei din jurul lor. Vad asta in fiecare zi. Lipsa de educatie... as zice.
        • +1 (3 voturi)    
          Well...gandirea doare...dauneaza grav tzopismului (Miercuri, 26 octombrie 2016, 8:48)

          MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui RicaZice

          Well...gandirea doare...dauneaza grav tzopismului congenital al unor participant in traffic.

          "Patria si Dreptul Meu!"
          .
        • -1 (3 voturi)    
          . (Miercuri, 26 octombrie 2016, 11:23)

          Nuzic [utilizator] i-a raspuns lui RicaZice

          alt parlit; nu vad legatura
      • -2 (2 voturi)    
        ? (Miercuri, 26 octombrie 2016, 11:19)

        Nuzic [utilizator] i-a raspuns lui Ana.Mihai

        tu ai masina?
        • 0 (0 voturi)    
          Da, am (Luni, 31 octombrie 2016, 13:28)

          Ana.Mihai [utilizator] i-a raspuns lui Nuzic

          Am si bicicleta si abonament la metrou si-mi folosesc foarte des picioarele. De ce ma intrebi? Daca am masina nu trebuie sa am si bun simt?
      • -2 (2 voturi)    
        special pentru tine.. (Miercuri, 26 octombrie 2016, 14:38)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Ana.Mihai

        ..si pentru altii ca tine..

        In acest moment al vietii tale, in care esti tanara, independenta, fara obligatii, experimentezi etc. totul este posibil si totul e chill si relaxed!

        E minunata atitudinea ta, si nu te ironizez!

        Dar o sa ajungi sa mergi cu copilul al doctor (fiind racit/bolnav): nu o sa poti face asta pe bicicleta!

        O sa incerci sa mergi cu el in RATB: nu o sa fie posibil la cat de a glomerate sunt unele mijloace de transport..plus ca expui copilul unor pericole (geamuri deschise, oameni bolnavi etc.).
        O sa vrei sa transporti acasa un carucior de cumparaturi, desi e discutabil acest exemplu: nu o sa te edscurci pe RATB sau METROREX - oricat de bineintentionata ai fi, sigur o sa fie o zona in traseul tau unde ambele mijloace vor fi indisponibile.. Dar nu si automobilul.

        Bine, poti folosi taxiul, uber, sau un prieten: dar nu o sa ai suficiente resurse pentru asta (si nu ma refer la bani cat ma refer la timp).

        So, inainte sa critci posesorii de automobile, incearca sa iti faci o imagine mai in ansamblu despre ce inseaman acest oras (Bucuresti) si la ce aventuri au loc in unele zone din acest oras in lipsa automobilului personal!
        • +1 (1 vot)    
          una e un caz exceptional (Joi, 27 octombrie 2016, 15:14)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          alta e regula. acum regula e ca o groaza de lume se urca in masina si merg de colo colo (doar soferul fiind in masina).

          Tu nu intelegi ca daca s-ar descuraja mersul cu masina in favoarea transportului in comun, inclusiv tu ai ajunge mai repede la doctor cu masina in caz de urgenta.. sau ambulanta ar face ff putin pana la cel mai apropiat spital ?!
        • 0 (0 voturi)    
          Pai sa le luam pe rand (Luni, 31 octombrie 2016, 13:35)

          Ana.Mihai [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          1. Las la o parte faptul ca mersul la spital de urgenta e un caz exceptional, nu regula. Deci, un trafic cu mai putine masini, folosite in special pentru situatii de acest gen, ar fi foarte usor si ti-ar permite sa ajungi rapid la spital.

          2. Daca e urgenta, chemi salvarea. Timpul de raspuns trebuie sa fie 5-7 minute. Cam cat crezi ca face o salvare-n Bucuresti, cand nu exista benzi pt autobuz care ar putea fi folosite si pentru situatii de urgenta?! A cui e vina?? Sigur nu a biciclistilor si pietonilor.

          3. Sunt supermarketuri la toate colturile de strada. Du-te pe jos. Eu asa fac. Cand am multe de luat, vine si prietenul cu mine. Prefer chestii fresh, asa ca nu cumpar o magazie odata. Ma duc de doua ori pe saptamana la supermarket. Asa nu-mi rup spatele, fac miscare si nu trebuie sa ma duc cu masina.

          4. Multi din cei care merg cu masina la munca si in centru merg pentru ca e cool si d-aia si-au luat masina. Eu in Bucuresti m-a, folosit masina decat pentru calatorii de serviciu in afara orasului. La tribunal m-am dus mereu cu metroul sau tramvaiul sau per pedes. Cu masina trebuia sa plec cu o ora buna in avans, sa platesc parcagii sau sa le las cheile si tot asa... Dementa pura. Da, la metrou transpiri, ca deh, trenurile noastre nu sunt dotate, sunt putine si aglomerate. Dar din Floreasca la Unirii imi lua 12 min cu schimbat la Victoriei...
  • +10 (16 voturi)    
    o parere (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:17)

    Mihaitza_P [utilizator]

    De acord in mare parte cu masurile, cu mentiunea ca, dupa parerea mea sanctionarea soferilor indisciplinati nu va functiona, e nevoie de masuri pentru scaderea numarului de autoturisme. Sunt prea multi care incalca legea, si, sanctionarea a 5% din ei nu-i va descuraja prea tare.
    Ar fi excelent sa se imbunatateasca circulatia RATB cu tramvaiele si troleibuzele (electric), sau introducerea unui sistem de car-sharing cu masini electrice. Un aspect important e spatiul ocupat de autoturismele parcate, deci nefolosite, care probabil reprezinta peste 50% din parcul auto in orice moment. Deci fortata si eliminarea rablelor stationate cu anii pe spatiul public. E nevoie si de o mai mare severitate in masurarile de noxe - sunt masini care nu imi explic cum sunt autorizate sa circule in oras. Inhalam un aer mizerabil, daca s-ar face publice masuratorile de particule nocive cred ca am fugi toti din Bucuresti. Poate ar trebui introdusa si o vigneta de oras.
    Se mai pot izola liniile de tramvaie cu borduri, astfel incat soferii sa nu mai intre pe sine (pe oi nu le poti tine inchise decat prin gard). Benzile separate RATB ar fi bune, dar, cu numarul actual de masini nu cred ca se vor respecta.
  • -2 (6 voturi)    
    solutie (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:23)

    woe [utilizator]

    ieftina
    se aplica in urmatoarea luna, la urmatoarea sedinta de CL, prin hotarare de consiliu:

    scolile de soferi isi vor desfasura cursurile practice in afara orasului. Punct.
  • +3 (7 voturi)    
    e de fapt o problema de clase sociale (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:36)

    costicar [utilizator]

    Ai masina, ai parte. Ai drepturi, ai atentie politica, ai atentia presei, ai chiar si intelegerea celor care nu au masina (pai ce sa facem, trebuie fluidizat traficul, nu?). In acelasi timp, ai si mai mult stres, dar noblesse oblige, na!
    N-ai masina...ghinion. Strazile au fost impartite si tu n-ai fost acolo.
    Cam asta e la Bucuresti acum.
    Altfel, soferii sunt ca toti oamenii: jumate rai, jumate buni. Problema e ca a fi rau la volan e mult mai daunator societatii decat a fi rau in transportul public. Sau ca pieton. Sau chiar ca biciclist..:-)
    • 0 (2 voturi)    
      s-a depasit de mult timp.. (Miercuri, 26 octombrie 2016, 12:36)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui costicar

      acum poti sa ai masina inmatriculata in Bulgaria la pret de caruta. posesorii acestor vehicule nu cred ca stiu sa traduca "noblesse oblige", nici urmatoarele 2-3 generatii pe care le vor lasa in urma.
      deci e mai curand o problema de educatie. si educatia se face, in acest caz, prin amenzi.
  • +5 (9 voturi)    
    taxa de centru (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:40)

    vindicomvs [utilizator]

    E singura solutie care poate rezolva ceva rapid.
    100 ron/luna ar fi suficient.

    Trebuie neaparat descurajat mersul cu masina.

    Si atunci si mijloacele de transport in comun (ce vor trebui suplimentate) vor putea circula fara probleme.
    • +1 (3 voturi)    
      poate 1000 RON/ luna (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:40)

      RicaZice [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

      100 este prea putin
      • 0 (0 voturi)    
        really? (Marţi, 25 octombrie 2016, 23:51)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui RicaZice

        si va fi vai de cei care locuiesc pe inelul median , adica prima zona in afara centrului unde nu se plateste vinieta. Vor ajunge sa puna cuie pe strada de cat trafic va fi
  • +3 (7 voturi)    
    Softul ala de rahat de la CNADNR pt rovinieta ! (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:45)

    liviul2006 [utilizator]

    Nu inteleg de ce nu se aplica si la verificarea RCA-ului softul ala care acum e testat si nu mai e asa de rahat ca acum 4-5 ani, dar si la amenzi pentru trecerea prin benzile unice dedicate RATB-ului

    Prost sa fii sa nu folosesti o solutie deja implementata si verificata si in alta parte !
  • +4 (8 voturi)    
    Degeba! (Marţi, 25 octombrie 2016, 16:53)

    BibiAfricanul [utilizator]

    Toate aceste idei sunt sterile atata timp cat nu se ataca problema fundamentala a Bucurestiului - extinderea infrastructurii si dezvoltarea spre exterior, cu tot ceea ce inseamna utilitati si facilitate publica.
    Degeba ne tot rasucim si facem sensuri unice sau benzi pentru autobuze, totul se rezuma la numarul foarte mare de locuitori si vehicule, pe o suprafata prea mica.
    Spre exemplu, s-a facut sens unic pe Polona si pe Dorobanti. se circula mai bine? Ati testat accesul din Dorobanti in Polona (pe Dacia) si din Polona pe Dorobanti (pe Stefan cel Mare)? Va spun eu, mergea mai bine inainte.
    Am auzit de sens unic pe Barbu Vacarescu. Si cu tramvaiul 5 ce facem, il facem si pe el sens unic? Sau il scoatem?!
    Se tot discuta ca sunt multe masini. Asa este, dar hai sa ne gandim ca 20 - 30% din automobilisti se transfera la transportul public de suprafata si metrou. Ce se intampla? Ne imaginam cu totii.
    Aceleasi promisiuni si idei fara finalitate. Inca odata, incepeti cu Centura Bucuresti, dezvoltati Metroul, prelungiti liniile RATB, faceti parcari langa Metrou la marginea orasului. Si asta intr-un timp rezonabil, nu in secole.
    In ceea ce ma priveste - in curand ma mut la tara si nu ma mai intereseaza :-).
    • +6 (6 voturi)    
      Metrorex (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:42)

      RicaZice [anonim] i-a raspuns lui BibiAfricanul

      La orele de varf metroul deja nu face fata! Si trenurile de metrou nu stau blocate in trafic de soferi....
    • -1 (3 voturi)    
      nu te mai intereseaza? (Marţi, 25 octombrie 2016, 23:53)

      Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui BibiAfricanul

      atitudine tipic romaneasca. "Ma mut la sat si nu ma mai intereseaza". Felicitari! Esti exemplul perfect al miserupistului de romania
    • +2 (2 voturi)    
      am testat (Miercuri, 26 octombrie 2016, 12:41)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui BibiAfricanul

      nu stii despre ce vorbesti. pe Dorobanti se circula mult mai bine acum si autobuzele nu mai stau deloc blocate in trafic. pe Polona problema este ca isi parcheaza toti masinile in strada si nu are continuitate solutia pe calea floreasca, unde ai o singura banda libera.
  • +2 (4 voturi)    
    Simplu (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:00)

    xanathos [utilizator]

    Benzile unice sunt extrem de simplu de implementat, Probabil primaria va pierde vreo doi ani si cateva zeci de milioane de euro pentru studii iar apoi va mai face pe doua strazi secundare banda pentru ratb.
    Cand de fapt ar putea pur si simplu sa faca asemnea benzi pe toate strazile care au cel putin 3 benzi pe sens. Iar asta in prima faza, ca apoi se poate extinde si la strazile cu doua benzi pe sens.
    Iar parcul RATB nu e invechit. Cel putin nu tot. E doar prost intretinut. Daca ar fi fost facute reparatiile cand trebuie si cum trebuie, autobuzele Mercedes nu ar fi trebuit sa aiba probleme. Nu sunt prea multe orase care sa pensioneze mijloacele de transport in comun la 8-10 ani.
  • +7 (7 voturi)    
    Bagati bani in provincie, "dragi" politicieni! :) (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:03)

    MihaiNicolita [utilizator]

    Acum cateva zile, la un subiect similar, un cititor hotnews a postat ceva interesant. Daca politicienii vor sa nu mai fie aglomeratie in Bucuresti, trebuie sa se investeasca serios in provincie. De ce? Degeaba te ocupi de efect daca nu rezolvi cauza. Cred ca e clar pt toti ca Romania este o tara cu o infrastructura primitiva iar asta ii face pe multi provinciali sa paraseasca locurile natale. Incotro? Pai 4 milioane au sters-o din tara iar aia ce au ramas pe meleagurile noastre, au venit in Bucuresti, in mare parte. Anual, in B vin intre 20 si 30 de mii de romani (insse.ro), din toata tara iar astea sunt doar cifre oficiale. Pe langa, fara acte oficiale, poate inca pe atat. Evident, oamenii astia vor casa, masina, scoli, locuri parcare, hai la mall, saorme si altele. Asta inseamna ca genereaza trafic! Cati dintre provincialii veniti in Bucuresti au masina? :) He-he, multi! Cred ca una din 6-7 masini ce circula prin B este inmatriculata in alt judet si le vedem lasate peste tot: pe trotuare, pe treceri de pietoni, in intersectii etc.

    Oficial, Bucurestiul a ramas la 2 mil suflete (aia nascuti aici si provincialii ce si-au facut buletin de B), adica cat avea si in 1990. Oare chiar asa sa fie? Cunosc mai multe persoane din provincie (rude, prieteni si colegi de munca) care stau in B de cativa ani dar nu au forme legale, adica nu figureaza ca bucuresteni. Cati sunt ca ei? :) Multi, foarte multi, parerea mea ca e vorba de sute de mii. Daca mai punem la socoteala si masinile ce intra zilnic in oras cu navetisti (inclusiv microbuze de transport), pe toate intrarile, cred ca mai intra zilnic alte cateva sute de mii de suflete.

    Deeeci, inainte de a arunca banii in Bucuresti, cred ca trebuie bagati mai multi bani in infrastuctura din provincie (drumuri, aeroporturi, spitale, scoli etc), generand conditii pt investitori si implicit locuri de munca, astfel sa-si faca si oamenii un rost in viata acolo unde se nasc, nu sa se buluceasca toti in Bucuresti, de parca ar fi Mecca. :)
  • +2 (4 voturi)    
    Jalnica si retrograda Politie Rutiera din RO (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:16)

    Telemacara [utilizator]

    Va asteptati la masuri din partea Politiei Rutiere? -P.R. aceasta bataie de joc marca inregistrata RO responsabila in mare masura de traficul haotic si miile de morti care ne tin in top ten EU .Modul de lucru este cel din anii '70. Nu exista munca de prevenire nu exista strategie de inbunatatire a conditiilor de trafic. Doar spaga,si nepasare. Politistii nu au DELOC umor!
  • +3 (3 voturi)    
    Vorbe, vorbe, vorbe ... (Marţi, 25 octombrie 2016, 17:49)

    LaurenţiuFaighel [anonim]

    La capitolul gargară, stăm excelent
    La realizări, mai puţintel
  • +4 (4 voturi)    
    HN faceti va rugam o ancheta si despre igiena (Marţi, 25 octombrie 2016, 20:29)

    Maniu [utilizator]

    mijloacelor de transport! Sunt un pericol pentru sanatatea publica si adesea mirosul de j&g este insuportabil. Ar trebui pe fiecare masina sa fie lipite etichete : " curatat si dezinfectat (scaunele, barele de sustinere, toate elementele cu care omul vine in contact) azi ...ora... firma. Curatenia se face saptamanal. Aici sunt banii dvs.". In plus iau si bani din reclame (care ne opresc vederea pe fereastra sau in masina) si tot mizerie e!
  • +2 (2 voturi)    
    propuneri (Marţi, 25 octombrie 2016, 21:09)

    mistydo [utilizator]

    Problema virajului la dreapta. S-a abandonat ideia virajelor la dreapta dupa intersectie. Sa se inventarieze toate posibilitatile.
  • +3 (3 voturi)    
    Si privatizarea transportului in comun (Miercuri, 26 octombrie 2016, 10:20)

    Ochiana [utilizator]

    Asta ar duce la aparitia mai multor operatori mici care sa foloseasca celebrele maxi taxi- mult mai rapide in trafic. Cu cat sunt mai multe cu atat consumatorul are mai putin de asteptat si nici nu sta asa ingramadit...
    Erau pana acum 6 luni asa in Galati si dupa aia ultimul primar tampit s-a gandit sa desfiinteze transportul public privat...
    Acum toata lumea asteapta la greu, autobuzele mari sunt greoaie si se misca lent si in plus toti stam ca sardelele in autobuz. Vara e cosmar....Plus numai spun investitiile pe care trebuie sa le faca mereu primaria cumpararea de autobuze, in modernizarea reteliei electrice etc, etc...o adevarata gaura neagra in buget
    • +1 (1 vot)    
      corect (Miercuri, 26 octombrie 2016, 13:21)

      dan.d [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      s-a dovedit ani de zile ca transportul public privat e mai eficient decat cel " de regie", care e o permanenta gaura in bugetul primariilor. dar daca dispar regiile ( RATB, RADET shi cate or mai fi prin tara), gura lor de unde mai mananca???? pe privat il prinzi o singura data cand ii dai licenta, dupa care nu prea mai ai cum sa-l ciubucesti; pe cand de la RATB ... eheeeiiii ...
  • 0 (2 voturi)    
    deci... (Miercuri, 26 octombrie 2016, 11:31)

    liviu_ [utilizator]

    1 - este o idee buna in teorie... DAR majoritatea soselelor au maxim 2 benzi, multe dintre ele au o banda. unde amenajezi acele linii ?! Pe langa asta multe benzi de circulatie sunt blocate de masini parcate (Asta fiind si unul din motivele pentru care se circula prost). unde pui acele masini cand noi NU avem parcari?!
    2 - de acord, DAR si sanctiuni pentur cei ce parcheaza aiurea i n general!

    nu cred ca mijloacele de transport in comun sunt unica solutie!
    pe langa faptul ca nu sunt deloc masuri simple si necesita bani, timp si cineva care chiar sa gandeasca...
    lipsesc multe de aici: parcari, sensuri unice , semafoare functionale, disciplina in trafic in general (si aici ma refer atat pa soferi. cat si la pietorni), zebre ceva mai rare nu din 50 in 50 metrii.... etc
    problema e mult mai ampla si numai rezolvarea RATB nu e o solutie... pe langa asta de ce naiba nu facem metrou?!
  • 0 (0 voturi)    
    programul de lucru (Miercuri, 26 octombrie 2016, 13:37)

    dan.d [utilizator]

    la noi e in general de la 9 la 17-18; desi in cele mai multe cazuri nu e neaparat necesar ca angajatul sa fie la birou fix intre orele alea. ba chiar ar putea lucra si de acasa din cand in cand;
    daca ar avea un program mai flexibil, multi ar prefera sa vina la 7-7.30 si sa se intoarca acasa pana in 16; sau de la 10-10.30 pana dupa orele de varf.
  • +1 (1 vot)    
    clisee si iarasi clisee (Miercuri, 26 octombrie 2016, 15:42)

    M62TUB44 [utilizator]

    1.Transportul public este o excursie prin jeg si repugnanti,insotita de pauze lungi si dese in care cei din statii asteapta sa li se reconfirme ceea ce deja stiu: daca traiesti in Bucuresti si nu ai masina, impaca-te cu gandul ratarii provizorii (sau definitive) si inceteaza sa invidiezi soferii si masinile pe care acestia le conduc.

    2.Pietoni rimeaza foarte bine cu pioni,piese nesemnificative pe o tabla de sah.Accepta-ti cu capul plecat si postura umila statutul social (in relatie cu Observatia 1)

    3.Cei cu adevarat inteligenti conduc o masina, deoarece inteligenta se bucura de oportunitati si le valorifica, si nu isi face viata mai grea pedaland prin pis*t si ploaie.Un om inteligent recunoaste masina ca fiind cu adevarat indispensabila.

    4.Clasa submediocra nu conteaza.Ea doar zgarie masinile in diverse ocazii,cu ghearele-i flamande. Transportul public este o alta metoda de a (va) insera in mentalul colectiv ideea de s-u-b-o-r-d-o-n-a-r-e.

    5.Poluarea... In relatie cu observatiile deja mentionate, concluzia este ca cel mai mare factor de poluare il prezinta invidia. Prea multi gandaci in Bucuresti, prea ati ramas toti dupa facultate aici cu ganduri marete. Prea va luati multe credite,faceti copii pe care n-aveti cu ce sa-i cresteti ; ati facut densitatea de prostovani saraci per metru patrat mult prea mare. Mars acasa, magna cum laudae.

    Singura mea propunere pentru cei care vor banda individuala de ratb este sa si-o lipeasca pe gura.

    Al vostru,
    CEO
  • 0 (0 voturi)    
    semafoare cu buton (Joi, 27 octombrie 2016, 13:11)

    DanDan3 [anonim]

    instalarea de semafoare cu buton la trecerile doar pietoni, cele care nu sunt intr-o intersectie. nu golaniile acelea cu senzori de miscare si panouri solare, care sunt doar f costisitoare insa nefunctionale: se activeaza fara pietoni sau nu se activeaza cand sunt pietoni pe trecere, fapt foarte derutant pt. soferi! a se vedea trecerile de pietoni de pe bd. Chitilei, Centura Nord (unde sunt limitari de 30 km/ora pt. doar cativa pietoni/zi) sau bd. Paladi (de ex.) unde se traverseaza dezorganizat, fapt ce incetineste traficul inutil
    • 0 (0 voturi)    
      eu propun (Joi, 27 octombrie 2016, 15:15)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui DanDan3

      sa dispara toti pietonii. adunati si dusi cu trenurile in polonia ... :))))


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă