Proiectele faraonice ale primarilor din Bucuresti: Sapte lucruri mai urgente pentru Bucuresti inainte sa devina port la Dunare

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 18 octombrie 2016, 9:22 Actualitate | Administratie Locala

Bucurestiul - cel mai poluat
Foto: Pixabay
Primarul Gabriela Firea solicita ca Primaria Capitalei sa preia responsabilitatea mega proiectului "Bucuresti-Port la Dunare", daca actualul Guvern nu se implica. Firea a declarat recent ca in afara de navigatie, canalul ar putea avea si valoare energetica: de-a lungul cursului apei ar putea fi construite si cateva hidrocentrale cu investitie de circa 1,5-1,7 miliarde de euro. Aceasta suma este una uriasa pentru bugetul local, circa 4 miliarde lei pe an, dintre care cheltuielile curente (subventii RADET si RATB, salarii, cheltuieli de functionare) reprezinta circa 2,8 miliarde lei.

Discutia despre acest proiect urias, ce aminteste de autostrada suspendata promisa de Sorin Oprescu, are loc in conditiile in care Bucurestiul este un oras in care este din ce in ce mai greu sa traiesti din cauza traficului infernal si a poluarii. Capitala e pe locul 6 in topul celor mai aglomerate orase din lume, la concurenta cu metropole care au de 5-6 ori mai multi locuitori. Aerul este irespirabil la orele de varf pe arterele aglomerate, iar din 2014 e declansata procedura de infringement pentru poluare cu praf.

In plus, in fiecare an la venirea iernii discutam daca vom avea apa calda si caldura, adica utilitati de baza intr-o capitala. Multe dintre spitalele din subordinea Primariei sufera din cauza lipsei de investitii, iar la primul cutremur risca sa cada cateva sute de cladiri fiindca nu au fost consolidate.

Rezolvarea acestor probleme implica bugetul de pe cel putin doua mandate si accesarea fondurilor europene disponibile, asta in cel mai bun caz, in care toata lumea se mobilizeaza foarte bine.

Reamintim ca un alt proiect fantezist i-a apartinut fostului primar general, Sorin Oprescu. Autostrada suspendata, promisa in cele doua campanii electorale, a ramas doar pe hartie.

In campania electorala din 2008, Sorin Oprescu, candidat la primarie, promitea bucurestenilor ca va face in 2 ani o autostrada suspendata care va traversa Capitala de la Nord la Sud  pentru a scapa urbea de traficul sufocant. Dupa ce a fost ales primar general, Oprescu a mutat proiectul autostradazii suspendate la sol, pe bd. Buzesti, unde se faceau lucrari de largire a strazii, pana la Vasile Parvan.

Intrucat presa si electoratul nu au fost multumiti de aceasta varianta, dupa 4 ani de mandat Oprescu a prezentat alt proiect - inelul median al Capitalei - o sosea de 13,5 km,  paralela cu inelul de cale ferata, intre Colentina si Lacul Morii. Acest proiect a fost aprobat de Consiliul General al municipiului Bucuresti in noiembrie 2013 si costa nu mai putin de 1,6 miliarde de euro. Intrucat este o suma colosala pentru bugetul Capitalei, Oprescu a declarat ca o va face cu investitori chinezi. Dupa noiembrie 2013 nu s-a mai auzit insa nimic de proiect. Singurele care au avut de castigat pana acum sunt doar firmele care au facut proiectul si care primesc pentru el 12 milioane de lei - circa 3 milioane de euro.

  • Metroul si Soseaua de Centura apartin de Ministerul Transporturilor nu de Primaria Capitalei.

Sapte probleme pe care Bucurestiul trebuie sa le rezolve inainte sa devina port la Dunare



1. Rezolvarea problemelor de trafic si poluare;


Potrivit unui studiu care arata indicele anual de trafic in 2015, realizat de TomTom Telematics, in 2015, Bucurestiul s-a aflat pe locul 6 in topul celor mai aglomerate orase din lume (din 174 orase), avand un indice de congestie de 43%. Indicele a crescut cu 2% fata de 2014. Acest indice arata cu cat timp petrec soferii mai mult in trafic, atunci cand exista blocaje, fata de o calatorie fara blocaje.

Mai aglomerate decat Bucurestiul sunt: Mexico City, Bangkok, Istanbul, Rio de Janeiro si Moscova. Totusi, populatia din aceste orase este mult mai numeroasa, comparat cu Bucurestiul: Rio de Janeiro - 6,5 milioane locuitori, Mexico City - 8,8 milioane locuitori; Bangkok - 9,6 milioane locuitori Istanbul - 14 milioane locuitori, Moscova - circa 12 milioane locuitori. Bucurestiul are, potrivit datelor de la ultimul recensamant, circa 1,8 milioane locuitori.

In lipsa unui transport in comun competitiv si a pistelor de biciclete, bucurestenii se orienteaza tot mai mult catre masina personala, iar traficul la orele de varf este infernal. Traficul reprezinta principalul poluator din Capitala.

Potrivit Planului de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov (PMUD), strategia de transport pentru aceasta regiune, pentru decongestionarea traficului Primaria Capitalei trebuie sa investeasca in transportul public (sa modernizeze flota RATB, sa faca benzi unice pentru mijloacele de transport in comun, sa dezvolte reteaua de linii autobuz/tramvai/troleibuz in Bucuresti sin in Ilfov), sa faca piste pentru biciclete si sa imbunatateasca infrastructura rutiera acolo unde este cazul (pasaje, strapungeri, penetratii).

Aceste masuri au fost aplicate si de marile orase din Europa care au redus de la an la an congestia si poluarea. Pentru implementarea lor este nevoie de cateva miliarde de euro.


Ce proiecte pentru rezolvarea problemelor de trafic propune Planul de Mobilitate Urbana Durabila

Dezvoltarea retrelei de tramvai

In principal, PMUD propune extinderea liniilor de tramvai, acesta fiind cel mai competitiv mijloc de transport de suprafata. Punctual, se propun urmatoarele proiecte:

- infiintarea unei extensii de 1,3 km a liniei de tramvai prin Piata Unirii care va face posibile conexiunile cu liniile de tramvai din zona de sud - est spre cea de nord - est a orasului, oferind un transport public imbunatatit de - a lungul viitorului coridor M7. Valoare proiect: 12,4 milioane euro fara TVA.

- imbunatatirea infrastructurii de tramvai pe urmatoarele coridoare: Piata Unirii (Pta. Sf. Vineri terminus) - Republica; Stefan cel Mare - Pipera; Nord - Vest langa Linia de Metrou 4 (spre Parcul Bazilescu) si coridor vest-est orbital, sudul centrului orasului. Valoare a proiectului este de 216 milioane euro fara TVA.

- dezvoltarea unui nou culoar de tramvai pe ruta Bragadiru - Voluntari prin centrul Bucurestiului. Acesta va avea o lungime de 21 km si este echivalent cu magistrala de metrou M7. Valoare proiect - 426 milioane de euro fara TVA;

- dezvoltarea unui nou culoar de tramvai pe ruta Popesti-Leordeni - Piata Victoriei. Acesta va avea o lungime de 13km si va asigura asigurarea un transport rapid, care in prezent lipseste,  pe directia SE-NV pentru conectarea orasului Popesti -Leordeni cu centrul Bucurestiului. Valoarea proiectului -  334 milioane de euro plus TVA;

- achizitionare tramvaie rapide pentru cele doua coridoare - 286 milioane de euro plus TVA;


Dezvoltarea retelei de autobuze si troleibuze


- realizarea coridorului de Transport Rapid cu Autobuzul pe ruta Buftea - Straulesti. Valoare proiect - 40 milioane de euro plus TVA;

- realizarea coridorului de Transport Rapid cu Autobuzul pe ruta Magurele -Gara de Nord. Valoare proiect - 68 milioane de euro plus TVA;

- cumpararea de autobuze articulate, de mare capacitate - 23 milioane de euro;

- benzi de circulatie cu prioritate pentru autobuze. Valoare proiect- 45 milioane de euro plus TVA;

- modernizarea retelei de troleibuze. Valoare proiect - 107 milioane euro plus TVA;

- reabilitarea statiilor de autobuz. Valoare proiect- 22 milioane euro plus TVA;

- imbunatatirea operarii si intretinerii autobuzelor si achizitia de autobuze. Valoare proiect - 256 milioane de euro plus TVA;

- reorganizarea traseelor de autobuz in Bucuresti. Valoare proiect -15 milioane de euro plus TVA;

- modernizarea si constructia de depouri de troleibuz (Modernizare Depou Berceni; Bujoreni, Vatra Luminoasa  si constructie depou nou - 100 troleibuze). Valoare proiect - 100 milioane de euro plus TVA;



Piste pentru biciclete

- realizarea retelei utilitare de 250 km  piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de  60km pe termen scurt:

1. Calea Victoriei: Calea Victoriei - Splaiul Independentei (0.6 km)
2. Ride through Bucharest: Piata Unirii -Piata Victoriei (3.3 km)
3. Ride to Shop: Piata Victoriei - Baneasa (6.5 km)
4. Ride to Leisure: Piata Unirii - Mihai Bravu (3 km)
5. Ride to School: Universitate - Doamna Ghica (6 km)
6. Ride to Office: Doamna Ghica - Pipera (6.3 km)
7. Along the Dambovita: Sos. Virtutii - Piata Unirii (5.6 km)
8. Ride East: Piata Unirii - 1 Decembrie (6 km)
9. Ride to Rail: Basarab - Piata Romana (2.4 km)
10. City Center to Smart City I: Piata Unirii - Sos. Alexandriei (5.2 km)
11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei - Magurele (6.2 km)
12. Bucharest to Ilfov: Ring Road - Voluntari - Doamna Ghica (7 km)

Valoare proiect - 50 milioane de euro plus TVA;

- infiintarea retelei de agrement pentru biciclete:

Traseul 1 - Lacul Cernica
Traseul 2 - Lacul Chitila si Lacul Mogosoaia
Traseul 3a - Padurea Baneasa - Caldarusani
Traseul 3b - Padurea Baneasa - Snagov
Dezvoltarea unui ghid pentru realizarea unei infrastructuri sigure, eficiente si atractive pentru biciclete, pe baza exemplelor de buna practica din alte state europene cu o dezvoltata cultura pentru utilizarea bicicletelor.
Coordonat cu propunerea institutionala de revizuire a normativelor si standardelor si initiativa MDRAP.

Valoare proiect - circa 7 milioane de euro plus TVA;

- introducerea unui serviciu de inchiriere biciclete  Valoare: 15 milioane de euro;

Primaria Capitalei a primit 10 milioane de euro, in 2014, de la Ministerul Mediului, pentru realizarea de piste pentru biciclete, insa nu s-a facut nimic de acesti bani pana acum.



Extindere retea drumuri


- extinderea Bd. Timisoara, cu aprox. 5.5 km, conexiune la DJ 602. Largire Sos. Fabrica Glucoza si trecere la nivel cu Str. Barbu Vacarescu. Valoare proiecte -  79,6 milioane de euro plus TVA;

Pe langa proiectele propuse de PMUD, Primaria Capitalei mai are in sertar cateva proiecte care trebuiau incepute inca de acum cativa ani: largirea str. Prelungirea Ghencea, pasaj intersectia Doamna Ghica, pasaj Piata Delfinului, pasaj intersectie Sos. Andronache - Sos. Colentina, strapungere Buzesti - Berzei - Uranus - Piata George Cosbuc.



Pe langa proiectele care trebuie incepute, Primaria trebuie sa termine pasajul rutier subteran de la Piata sudului, unde a pierdut fonduri europene de circa 100 milioane lei, iar acesti bani trebuie platiti de la bugetul local, Pasajul rutier suprateran de la Nicolae Grigorescu, Pasajul de la Ciurel, reabilitarea Sos. Pantelimon.




Cresterea suprafetei de spatiu verde


Potrivit Registrului Spatiilor Verzi, facut public de municipalitate in 2011, Capitala are 23,21 metri patrati de spatiu verde pe cap de locuitor. Pana in 2013, cantitatea de spatiu verde pe cap de locuitor, potrivit normelor Uniunii Europene, trebuia sa ajunga la 26 mp, insa in conditiile in care nu s-a mai construit niciun parc, iar parcurile existente sunt distruse, aceasta prevedere nu a fost respectata.

Circa 30 de hectare din marile parcuri bucurestene risca sa fie distruse ca spatii verzi si construite daca autoritatile nu vor lua masuri urgente. Este vorba de bucati din parcurile Tineretului, Titan, Circului, Plumbuita si Verdi care au fost retrocedate. Acestora li se adauga alte zeci de hectare pentru care exista cereri de retrocedare sau litigii in curs: 7 hectare din parcul Herastrau si mai multe bucati din parcurile Bazilescu si Floreasca. Solutia pentru salvarea acestor spatii verzi ar fi rascumpararea sau exproprierea, insa nici Primaria Capitalei, nici primariile de sector si nici Parlamentul Romaniei nu si-au manifestat nicio intentie in acest sens.

Citeste aici mai mult.

Primarul general al Capitalei, Gabriela FIrea, a declarat ca aceste terenuri nu trebuie rascumparate deoarece fiind spatii verzi nu se poate construi acolo, ele insa nu pot fi folosite de cetatenii din zona, fiind proprietate privata.

Pentru rascumpararea acestor terenuri retrocedate in marile parcuri ar fi nevoie de zeci de milioane de eoro. Acestora se adauga si sumele necesare amenajarii de noi parcuri, pentru a putea atinge suprafata minima de spatiu verde impusa de UE.

2. Rezolvarea problemei incalzirii centralizate - investitii masive la RADET;

Pe 5 octombrie 2016 RADET, aflat in subordinea municipalitatii, a intrat in insolventa avand datorii de circa 3,9 miliarde lei catre ELCEN, furnizorul de energie termica. Primaria Capitalei a anuntat ca a dorit intrarea in insolventa pentru redresarea regiei si stoparea cresterii penalitatilor. In plus, se va face o analiza a datoriilor pe care Regia le are catre ELCEN, deoarece Primaria nu este de acord cu suma de 3,9 miliarde lei.

In orice caz, o parte din aceasta datorie uriasa tot va trebui platita la un moment dat, ceea ce implica un efort financiar foarte mare pentru municipalitate.

Pe langa asta, RADET are 1000 km retea de transport, 3000 km retea de distributie. Din cei 3.000 de kilometri de retea de transport, doar 8% sunt reabilitati, peste 70% din retea este mai veche de 40 de ani, si-a depasit durata de viata, potrivit informatiilor furnizate de Primaria Capitalei.

In reteaua de distributie a energiei termice se inregistreaza peste 4.000 de avarii, iar circa 85% de retea nu este modernizata.

"Modernizarea a aproximativ 1000 de km de retea primara ar reduce semnificativ pierderile si ar duce operatorul spre eficienta.  Din cauza sistemului invechit de distributie a agentului termic, zilnic se pierd 1.000 de tone de apa. Asta inseamna 20 milioane de euro pe an, care se duc in pamant", potrivit datelor furnizate recent de municipalitate. In cazul in care municipalitatea va construi cele 5 CET-uri, investitia se ridica la circa 120 milioane euro.

Pentru modernizarea retelei sunt disponibile 180 milioane euro fonduri europene si de acesti bani reprezentantii municipalitatii spun ca se pot reabilita 500 km de retea. Primaria insa trebuie sa cofinanteze proiectul si mai raman inca 500km de retea care trebuie modernizati pe banii municipalitatii.

In plus, RADET a anuntat in aprilie 2016, ca noua strategie energetica propune construirea a 5 CET-uri noi, pentru a reduce cheltuielile de transport, iar investitia se ridica la 120 milioane euro. Asta ar fi alta cheltuiala necesara pentru viabilizarea sistemului centralizat de incalzire.

3. Modernizarea celor 19 spitale aflate la Primaria Capitalei


Consiliul General al Municipiului  Bucuresti a alocat in septembrie 130 milioane lei pentru dotarea celor 19 spitale aflate in subordinea Administratiei Spitalelor si Serviciilor Medicale din Bucuresti. Din aceasta suma, 15 milioane vor fi decontati pana la finalul anului, iar restul, anul viitor. Aceasta este o noua cheltuiala de care trebuie sa tina cont primarul Gabriela Firea.

In plus, Primaria Capitalei a anuntat ca va demara un program pentru dotarea si modernizarea cabinetelor de asistenta medicala scolara si de medicina dentara din unitatile de invatamant public prescolar, scolar si universitar din municipiul Bucuresti, un proiect de circa 3 milioane de euro.



4. Consolidarea cladirilor cu risc seismic

In Bucuresti sunt 774 de cladiri care prezinta risc seismic:

- Imobile incadrate in clasa I de risc seismic care prezinta pericol public ¬183 cladiri

- Imobile incadrate in clasa I de risc seismic ¬ 173 cladiri

- Imobile incadrate in clasa II de risc seismic ¬ 318 cladiri

- Imobile incadrate in clasa III de risc seismic -  94 cladiri

- Imobile incadrate in clasa IV de risc seismic ¬  6 cladiri

Din totalul cladirilor expertizate, au fost consolidate din anul 2001 pana in prezent 75 imobile, 18 de catre Primarie, restul pe cheltuiala proprie a proprietarilor.

Pentru 62 cladiri din cele 183 cladiri, au fost depuse documentele legale de catre asociatiile de proprietari, insa doar pentru 11 imobile sunt incheiate contracte de executie a lucrarilor, in conditiile legii, si numai la 3 dintre acestea sunt deschise santiere

Potrivit informatiilor furnizate de Primaria Capitalei, tariful (estimativ)  pe mp pentru lucrarile de consolidare variaza in functie de solutia de consolidare astfel: costurile sunt intre 270 euro/mp si 450 euro/mp. Astfel, consolidarea macar a celor 183 de cladiri incadrate in clasa I de risc seismic care prezinta pericol public inseamna un efort financiar considerabil pentru municipalitate, chiar daca banii vor fi recuperati in rate de la proprietari.


Recent, Primaria CApitalei a infiintat ADMINISTRATIA MUNICIPALA PENTRU CONSOLIDAREA IMOBILELOR CU RISC SEISMIC ¬ institutie publica in subordinea Consiliului General al Municipiului Bucuresti care se va ocupa de consolidarea cladirilor, iar Gabriela Firea a declarat ca reprezinta o prioritate a mandatului sau consolidarea cldirilor. Ramane de vazut daca se va modifica legislatia pentru ca Primaria sa poata consolida cladirile si fara acordul tuturor proprietarilor, si daca municipalitatea va avea resursele financiare necesare.

5. Construirea unei sali polivalente si a unui patinoar

In 2016, Bucurestiul a pierdut organizarea mai multor evenimente sportive (tenis, handbal si sporturi electronice) in absenta unei sali polivalente, acestea fiind castigate de Cluj-Napoca.

Primaria Capitalei a lansat la inceputul anului 2014 licitatia pentru proiectarea si construirea Salii Polivalente din complexul Lia Manoliu, valoarea lucrarilor fiind estimata la circa 290 milioane de lei plus TVA (65 milioane de euro). Fostul primar al Capitalei, Sorin Oprescu, declara ca lucrarile vor incepe in 2015, apoi au aparut probleme cu licitatia,

La finalul anului 2015, contractul pentru construirea salii polivalente  a fost atribuit  asocierii Astaldi Spa - Euro Construct Trading 98 SRL, valoarea fiind de 357 milioane lei cu TVA (aprox. 80 milioane euro). Sala Polivalenta va avea o capacitate de 12.000 de locuri pe scaune, dintre care 2000 de locuri VIP si  500 de locuri noi de parcare.

Durata contractului este de 36 de luni din care 24 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor si 12 luni pentru servicii tehnice de oprare si mentenanta dupa receptia lucrarilor. Lucrarile trebuie sa inceapa in 2016.

Lucrarile nu au inceput nici pana acum.

Patinoarul Flamaropol:
Primaria Capitalei a finalizat licitatia si a semnat contractul pentru lucrarile de executie la noul patinoar Mihai Flamaropol pe pe 17 iunie 2015. Licitatia a fost castigata de asocierea SC Uti Grup SA - Astaldi Spa, valoarea contractului fiind de circa 125 milione de lei.  Municipalitatea atribuise contractul celor doua firme inca din luna septembrie 2014, insa licitatia  a fost contestata.  

Noul patinoar va avea o capacitate de 3.100 de locuri. Functiunea principala va fi patinoarul artificial olimpic si pe langa sportivii de performanta va avea acces si publicul amator.

Functiunile complementare constau in bazin de inot, sala de sport, spatii pentru relaxare si intretinere fizica, spatii pentru recuperare fizica, sala de escalada indoor si dotari pentru escalada outdoor, spatii comerciale si pentru alimentatie publica, potrivit municipalitatii.


Initial, lucrarile trebuiau sa inceapa in 2014, termenul de finalizare al lucrarii fiind sfarsitul anului 2016.

Vechiul patinoar a fost demolat in acest an, insa lucrarile la cel nou inca nu au inceput.




6. Amenajarea de noi parcari subterane si park&ride si cresterea calitatii spatiului public;


Inca din 2012, Primaria Capitalei trebuia sa inceapa lucrarile la 3 parcari park&ride: una langa aeroportul Baneasa, una la capatul Soselei Pantelimon si alta la intersectia bd. Liviu Rebreanu cu bd. 1 Decembrie. ACEste parcarii ii ajuta pe cei care vin din afara Bucurestiului la munca sa isi lase masina acolo si sa foloseasca mai departe transportul public pentru a nu aglomera orasul. ACest lucru este benefic si pentru cetateni (economie la benzina, timp castigat) si pentru oras (se reduce aglomeratia). Pana acum nici una dintre aceste parcari nu a fost facuta.

"In ceea ce priveste parcarea de tip Park&Ride, in acest moment se lucreaza la elaborarea Planul Urbanistic Zonal, urmand sa fie obtinuta si autorizatia de construire", se arata intr-un comunicat emis recent de Primaria Capitalei. Despre celelalte doua parcari nu s-a mai spus nimic.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat in 2016 planurile de urbanism si  indicatorii tehnico-economici (cat costa) pentru 19 proiecte care vizeaza amenajarea mai multor parcari subterane, piatete si bulevarde din centrul Capitalei si amenajarea a doua muzee. Proiectele fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, o strategie care ar urma sa dea o nou fata centrului orasului, iar valoarea estimata a celor 19 proiecte se ridica la circa 925 milioane lei (205 milioane de euro). Proiectele vor fi depuse pentru accesarea de fonduri europene.

Cele 19 proiecte prevad: amenajarea Pietei Constitutiei si a unui parcaj subteran pe trei niveluri, amenajarea unui pod pietonal peste Dambovita in dreptul strazii Lipscani si doua parcaje subterane, reamenajarea Parcului Izvor, reamenajarea spatiului verde de la Sala Paltului si construirea a doua parcaje subterane, un traseu de piste de biciclete in centrul orasului, un muzeu al multiculturalismului pe str Franceza, etc.

Cele cateva parcari subterane construite in zona centrala ar elibera trotuarele de masini.

Chiar daca se obtin fonduri europene pentru realizarea lor, Primaria Capitalei trebuie sa contribuie si ea cu bani, ceea ce inseamna o alta cheltuiala de care trebuie tinut cont. Citeste aici mai mult.




7. Investitii in reteaua de apa si canal si rezolvarea problemei deseurilor;

Inundatii


La fiecare ploaie mai mare anumite zone din Bucuresti se inunda. Aceste probleme pot fi rezolvate prin construirea a trei canale colectoare, investitie ce necesita circa 60 milioane de euro.
Este vorba despre: canal colector Cheile Turzii; canal interceptor nou pe Oltenitei intre colectoarele A2-A3 si construire deversor pentru ape mari din colectorul A3 in Raul Dambovita; Canal interceptor nou pe strada Brasov. Despre aceste discutii se discuta de peste 10 ani, insa nu s-au facut nici pana acum.


Un alt proiect important este "Finalizarea Statiei de Epurare a apelor uzate Glina, reabilitarea colectoarelor principale de canalizare si a canalului colector de apa uzata Dambovita (CASETA)".


Valoarea proiectului: 258,35 milioane euro, din care: 130,49 milioane euro de la Comisia Europeana (prin POS Mediu), 51,55 milioane de euro de la bugetul de stat, 76,3 milioane de euro de la bugetul Capitalei in calitate de beneficiar.

In plus, in Bucuresti inca sunt strazi fara apa si canal.


Deseuri


Bucurestiul are mari probleme cu colectarea selectiva a deseurilor, pe scurt, ea nu se face. In plus, sunt probleme cu gestionare deseurilor menajere, acestea fiind depozitate la cele trei gropi de gunoi de lana Bucuresti. Trendul in Europa este de a recicla cat mai mult din deseurile colectate si de a le folosi pentru a produce energie. Deocamdata Bucurestiul nu face acest lucru. In plus, in ultimele luni, a fost un imen scandal legat de depozitul de deseuri Iridex (una dintre cele trei gropi de gunoi), locuitorii din zona acuzand ca pute pe o raza de cativa km de la groapa de gunoi. Garda de mediu a identificat mai multe probleme, iar inspectorii au dat un termen de doua luni pentru remedierea lor.

Operatorii depozitului au anuntat ca au  implementat toate masurile impuse de Garda de Mediu. Ramane ca inspectorii de mediu sa verifice saptama viitoare daca acest lucru s-a intamplat si daca s-au rezolvat toate problemele.

"In Strategia de dezvoltare si functionare pe termen mediu si lung a serviciului public  de salubrizare in Municipiul Bucuresti, care a fost aprobata prin H.C.G.M.B. nr. 82/2015, alaturi de colectarea separata, au fost stabilite masuri  privind tratarea si neutralizarea deseurilor, precum si valorificarea acestora. Astfel, la Capitolul Masuri de eficienta energetica, se prevede ca la nivelul Municipiului Bucuresti se va realiza Instalatia de tratare termica si valorificare energetica a deseurilor municipale din Municipiul Bucuresti, nu doar un incinerator. Instalatia va produce energie termica si energie electrica. Aceasta instalatie de ardere  va avea o capacitate de 300.000- 350.000 t/an deseuri, perioada de functionare de 8000 ore/an si va produce aproximativ 124.400 MWh/an energie electrica si 335.000 MWh/an de energie termica, obtinandu-se astfel energie termica si electrica (din surse regenerabile, asa cum solicita Directivele Uniunii Europene), contribuind la atingerea tintelor de reducere a deseurilor. Exista 180 milioane euro alocati prin Programul Operational Infrastructura Mare, suma totala necesara fiind de  250 de milioane de euro iar instalatia trebuie finalizata pana in 2022 ", se arata intr-un comunicat al Primariei Capitalei de pe 14 septembrie 2016.

Deci, alti bani pe care municipalitatea trebuie sa-i dea in urmatorii 4 ani.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
24354 vizualizari
  • +36 (44 voturi)    
    Tovara$ha firea (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:37)

    un domn [utilizator]

    nu e capabila sa rezolve fluidele intre RADET si ELCEN si..brusc..este doctorita in mecanica fluidelor Dunare - Marea Neagra...sa fie Mentor nea Nelu cumva ? inginer in mecanica sangelui la Revolutie ?
    • +12 (18 voturi)    
      ipocrizie (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:30)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      pe langa ce a punctat "domnul de mai sus" :) am o nedumerire...

      nu cumva noi faceam gura pe plan international ca Ucraina facea lucrari la canalul Bastroe?

      http://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/romania-relatii-tensionate-cu-ucraina-cel-mai-sensibil-subiect-canalul-bastroe-203858

      oamenii astia (indiferent ca se cheama Firea Pandele sau altii) nu contientizeaza ca natura trebuie folosita cum e data nu modificata?
      • -3 (3 voturi)    
        acolo erau alte chestii... ;) (Marţi, 18 octombrie 2016, 15:57)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

        Principalul organizator al protestelor a fost organizatia lui Mihaiu (Salvati Dunarea si Delta)... vezi si relatia lui cu SOV ;)
        Cine stie ce interese erau deranjate acolo >:)
        • +2 (2 voturi)    
          OZN (Miercuri, 19 octombrie 2016, 18:45)

          boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          hai sa vb ca sa ne aflam in treaba.. constipatii straine si spioni martieni... da da... cunoastem

          acolo parca era cearta la nivel ONU fiindca daca devenea navigabil ajungeau sa polueze delta si biosfera... si de aceea se cheama arie protejata, sa nu te apuci tu sa modifici natura...
    • +17 (19 voturi)    
      Principiul partidului unic:... (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:14)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Unicul partid la guvernare de 70 de ani: PCR-FSN-PDSR-PSD(+USL+U$D+ALDE-UNPR), are un principiu interesant (printre multe altele, precum divide societas et imperat): mituirea chelului cu o tichide de margaritar. Acuma, este necesar ca margaritarele ( adica perlele) sa nu fie luate la puricat de chel, pentru ca va descoperi - 1. ca a lua tzeapa, perlele fiind de fapt plastic chinezesc veritabil; 2. el fiind chel, tichia cu sclipici doar il face chiar si mai caraghios decat este. Dar este prea tarziu pentru toata lumea, Parlamentul este plin de excroci care dau legi pentru protectia infractiunilor si celor care le infaptuiesc. Iar cheii, datorita incalzirii globale, au creierii fierti si uita repede, repetand greselile la fiecare alegeri.
  • +23 (25 voturi)    
    Ale naibii de parcari (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:42)

    TheLionKing [anonim]

    Trebuie propuse varianta ce costa dute de mil de euro pentru parcari?

    In primul rand trebuie sistematizata ideae de parcari.
    Dupa tip:
    - ce este rezidential
    - ce este non rezidential si aici e fie cu plata, fie fara plata (doar pentru cei cu B)

    Dupa tip de stationare
    - maxim o ora
    - maxim o zi
    - maxim 3 ore

    Degeaba faci o parcare la Universitate si lasi pe toate stradutele sa parcheze toata lumea. Wtf?
    • +17 (17 voturi)    
      corect (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:12)

      The Great Cornholio [utilizator] i-a raspuns lui TheLionKing

      1. Atata timp cat in parcarile din fata blocului sunt masini cu numere de Bulgaria sau din afara Bucurestiului, nu ne indreptam nicaieri. Acele masini ar trebui sa se inmatriculeze in Romania si evident, in Bucuresti daca vor sa parcheze gratuit in zonele aglomerate ale orasului.
      2. Apoi, trebuie pus la punct sistemul de parcare ca sa nu mai fie date parcarile intre prieteni si vecini, in asa fel incat unii au cate 3 masini parcate in fata blocului. Este foarte simplu de implementat un sistem de verificare. Cod de bare in geam care sa duca la baza de date a primariei. Nu se potriveste cu numarul de inmatriculare? Zbang, amenda!
      3. Preturile parcarilor sa nu mai fie modice. Sa ai masina este totusi un lux pentru multi. Drept dovada masini care nu se misca cu lunile din fata blocului.
      4. Ridicarea tuturor masinilor abandonate. Si trebuie schimbata procedura pentru ca organele statului sa se poata auto sesiza. Acum trebuie sa te dea in gat un vecin. In fond si la urma urmei sunt stationate pe proprietatea statului, nu a vecinului.
      5. + celelalte solutii prezentate mai sus
  • +30 (32 voturi)    
    mda... (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:46)

    liviu_ [utilizator]

    - pasajul de la piata sudului e gata,
    - centura bucurestiului are 8 benzi (si 0 gropi)
    - avem locuri de parcare pentru carucioare, masini, camioane, biciclete, motociclete si tancuri de 3 ori mai multe decat avem nevoie

    singurul lucru care ne-a mai ramas e sa fim port la dunare...
    apropos de ce sa nu fim port la atlantic?!
    • +5 (5 voturi)    
      Simplu - pentru ca daca Bucurestiul este port... (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:17)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ... la Dunare, este si la Atlantic: Dunare-Canal-Marea Neagra-Bosfor-Marmara-Dardanele-Mediterana-Gibraltar-Oceanul Atlantic!
    • +9 (9 voturi)    
      O sa fim (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:34)

      dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Dar in mandatul 2 a lu' coana Firea
    • +9 (9 voturi)    
      avem alte prioritati (Marţi, 18 octombrie 2016, 12:02)

      The Great Cornholio [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      avem alte prioritati inainte de port la atlantic: baza lunara si pe marte!!!
    • +8 (8 voturi)    
      SI AZI PLEACA LA VIENA... (Marţi, 18 octombrie 2016, 13:13)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Sa se plimbe intr-un autobuz electric!
      Va dati seama?
  • +36 (36 voturi)    
    Foarte bun articol.. (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:49)

    akillies [utilizator]

    ..in sensul ca reaminteste Bucurestenilor care sunt prioritatile orsului. As dori sa fac o pagina web, o platforma ceva, la care sa aiba access cat mai multi oamenisi acestia sa voteze pe ce proiecte sa se orienteze "edilii"..

    Cand am auzit-o pe aia a firelei, cu "Bucuresti port la Dunare", m-am crucit si mi-am spus ca femeia asta chiar ne crede pe toti prosti si incapabil sa recunoastem proiecte inutile si foarte mari, dar fatada pentru furturi din "banul public"..
    • +6 (6 voturi)    
      probabil (Marţi, 18 octombrie 2016, 12:05)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      ca dormit cu capul pe "Omagiu", cartea de capatai a lui ceasca.
    • +7 (7 voturi)    
      radem noi radem... (Marţi, 18 octombrie 2016, 13:07)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      da la ce promisiuni (adica cat minte) psd acum...
      sunt mici sanse sa piarda alegerile...

      sper din tot sufletul sa ma insel... pentru ca nu prea am chef sa plec din Romania pentru ca o sa fie legalizat furtul... dar nustiu ce sa zic...

      au dat drumu la campaniile de discreditare impotriva tuturor... o sa vina campania de pomeni si cand o sa fie la guvernare o sa se p**e pe toti...
      repet sper sa ma insel!
  • +31 (35 voturi)    
    Incredibil (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:50)

    Dellstructor [utilizator]

    Diferenta de cota intre Bucuresti si Giurgiu e 60m. Trebuie sa fi total cretin sa vrei sa faci un canal cu 20 de ecluze cand poti sa faci o autostrada de 60 km.
    Pana si tatuca lor Ion Iliescu s-a opus acestui proiect si Ceausescu l-a exilat din pricina asta.

    Si nu vad de ce ar investi statul Roman 3-4 miloiarde de euro intr-un proiect total nefezabil. Nu se va amortiza niciodata. Mai ales cand principalele orase din tara nu sunt interconectate cu autostrazi si nu au nici macar sosele de centura.

    Dar traiasca socialismul si promisiunile facute de prosti catre si mai prosti. Si Elena Udrea avea idei dinastea.

    3,14ZDA mami voastre de parasute inculte cu ambitii cretine.
    • +7 (13 voturi)    
      Mdaaa......... (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:10)

      Polo-nyca [utilizator] i-a raspuns lui Dellstructor

      ........... da a-ti ales-o !!!! Spalati-va pe cap cu ea....!!!
      • +18 (18 voturi)    
        mda (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:47)

        Dellstructor [utilizator] i-a raspuns lui Polo-nyca

        nu am ales-o ca nu sunt din Bucuresti, dar ma afecteaza indirect prostia asta, ca si pe tine de altfel
    • +12 (12 voturi)    
      Bubuie prostia in ea... (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:42)

      inganduratul [utilizator] i-a raspuns lui Dellstructor

      Ce pretentii sa ai de la o "ziarizda" lingatoare de Varan?
    • +6 (6 voturi)    
      Păi cum să nu (Marţi, 18 octombrie 2016, 13:21)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Dellstructor

      investească statul roman în proiectele personale de apartament ale doamnei Firea și ale acoliților dumneaei?
      Uneori am impresia că această persoană privește Bucureștiul de pe lună... Iar pe noi ne consideră niște microbi foarte puțin periculoși și oricum fără minte...
      Și poate că așa și e devreme ce a fost votată să ajungă primar al capitalei... O spun cu mare tristețe...
    • +5 (5 voturi)    
      in principiu sunt de acord cu tine.. (Marţi, 18 octombrie 2016, 14:05)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Dellstructor

      ..dar am o mica obiectie.

      Tatuca Iliescu a fost exclus din randurile aparatului de stat, deoarece facea parte dintr-un lot de posibili spioni KGB (scoliti in URSS si pregatiti pentru a submina economia tarii sau pentru a trada) - impreuna cu alti fosti ministri si cretini de prin anii '90-'96 (parca Militaru era alt derbedeu judecat si acuzat pentru spionaj..).

      Acum, avand in vedere ca e mai greu sa faci acest canal intre Bucuresti si Dunare, e si normal sa nu investesti atatia bani acum, ci cnad toate celelalte probleme ale orasului vor fi rezolvate... nu e o prioritate.. e o idee interesanta, ar putea fi utila, dar nu e o prioritate.. Metrou, RADET, ELCEN, decongestionarea orasului, RATB , piste biciclete etc.... astea sunt prioritati...!
      • +1 (1 vot)    
        idee interesanta (Marţi, 18 octombrie 2016, 15:42)

        Dellstructor [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        Spune-mi te rog ce gasesti interesant in ideea asta?
        Cu ce ajuta? Sa presupunem ca Bucurestiul nu mai are probleme majore, care ar fi beneficiul?

        Pe Iliescu de il banuiau il mazileau direct. Si da s-ar putea sa ai dreptate a fost angentul kgb care a normalizat situatia, singura Dilema a mea e ca de obicei kgb-ul cand isi instaura un regim favorabil pe undeva prin lume, ii mazilea pe cei din interior care au organizat implementarea regimului si puneu pe altul care nu a functionat in vechiul aparat de subversiune. Ori daca Iliescu era trimis pe teren cu treaba, in nici un caz nu ajungea la putere. S-ar putea sa fi fost si el un mao-ist ca si Ceausescu.
        cum operea kgb-ul (si inca opereaza si in romania):
        https://www.youtube.com/watch?v=5gnpCqsXE8g
    • 0 (0 voturi)    
      S-a mai vazut chestia cu urcatul apei la deal (Miercuri, 19 octombrie 2016, 1:24)

      TheLionKing [anonim] i-a raspuns lui Dellstructor

      60m nu sunt chiar asa de multi :), nu cred ca o sa fie mai mult de 5-6 ecluze

      Dar inteleg ca se va face cu o apa care are multe aluviuni, deci baga nene la curatare.

      Ce nu inteleg cu microcentralele alea, unde le pun. Ca noi urcam apa, nu ne cade de undeva. Daca le pun langa ecluze, doar nu iventam perpetuum mobile? Apa urcata consuma mai multa energie decat apa care iese ...
  • +12 (12 voturi)    
    subscriu (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:51)

    sorvas [utilizator]

    excelenta lista
  • +15 (15 voturi)    
    Chiar nu inteleg ce i-a venit lui madam Fierea (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:51)

    Susufler0 [utilizator]

    sa vorbeasca de proiectul acesta ! Laudarosenie ? Prostie ? Plan ?

    Singurul lucru in care Basescu nu a putut fi contrazis nici de cei mai aprigi contestatari ai sai, a fost acela ca Guvernul PSD Ponta si Guvernul Tehnocrat Ciolos nu au fost in stare sa proiecteze (nu sa realizeze!) un kilometru de sosea din 2012 si pana acum, iar acum, dintr-o data, Gabitza vrea sa ne acosteze cargobotul in Vitan Barzesti. :)

    Inteleg ca doar un studiu de fezabilitate in cazul acesta ar costa cat proiectarea si constructia a 50 de km de sosea si doar cu asta am ramane... aaa...si cu paguba, bineinteles, dar nici asa !!

    Incearca , madam Firea sa rezolvi problemele curente ale Bucurestiului si dupa aceea daca le-ai rezolvat si ai scapat ca populatia Bucurestiului sa nu te inscauneze pe viata la Cotroceni, mai vorbim. :)

    PS. Dar vezi ca intre purtatul in triumf si gonitul cu pietre in Romanika, distanta e atat de scurta ! ;)
    • +6 (6 voturi)    
      campanie (Marţi, 18 octombrie 2016, 12:09)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      electorala si distragerea atentiei de la problemele reale ale orasului.
      toti votacii psd vor observa ca : "uite, doamna fierea vrea sa faca ce n-a apucat ceusescu sa termine si nu o lasa capitalistii astia verosi, in frunte cu ungurul ala de soros si corporatiile alea care vor sa suga sangele poporului". si gata. pac votul.
  • +14 (14 voturi)    
    da, da (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:53)

    costinescu [utilizator]

    terminati cu prostiile, voi credeti ca pe madam pandele o intereseaza asa ceva?
    oricum, as avea o intrebare pentru madam: unde o sa fie portul, in voluntari?
  • +16 (16 voturi)    
    NU (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:53)

    Cetateanu [utilizator]

    Nu pot decat sa ma bucur ca dna primar si consilierii, au dat 15 milioane de euro din banii nostri pentru Catedrala. Asa va fi mai repede gata si ma voi duce sa ma rog ca Dumnezeu sa faca ca prostia sa doara. In mod sigur Primaria Generala si restul primariilor vor deveni coruri de tanguire.
  • +5 (11 voturi)    
    asteia a inceput.... (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:57)

    Ponta [utilizator]

    ....sa-i puta mintea la fel ca alta parte a corpului (conserva de peste stricat).
    O mai suportam mult????
  • +19 (19 voturi)    
    Cu metroul cand se termina? (Marţi, 18 octombrie 2016, 9:59)

    Radius [utilizator]

    Soseaua de centura? Podul spre Domnesti?

    Port la Dunare... tichie de margaritar...
  • +15 (17 voturi)    
    Proiecte realmente prioritare-lipsa (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:06)

    Azra [utilizator]

    Din aceasta lunga lista de proiecte lipsesc cel putin doua care sunt absolut prioritare si de care depind multe dintre proiectele enuntate:
    1. Terminarea rapida a soselei de centura cu 4 benzi minimum,dupa o impotenta de 26 de ani. Ar rezolva in buna parte descongestionartea traficului din Bucuresti-multi din provincie care nu au treaba in Bucuresti trec prin Capitala spre alte destinatii, datorita infernului actual de pe centura. In plus cu o sosea de centura functionala-vezi Perifericul Parisiului- chiar multi dintre locuitorii capitalei, din zone semicentrale sau periferice ar utiliza soseaua de centura spre a se duce la serviciu sau la super-magazinele din marginea orasului. Abia atunci se va putea vorbi si de piste de biciclete in Bucuresti.A introduce acum bicicleta in Bucuresti inseamna cu siguranta cresterea alarmanta a numarului victimelor din trafic, in special copii, tineri si varstnici, deci condamnarea lor la o moarte potentiala dar sigura in acest trafic dement din Bucuresti.
    2. Finalizarea rapida a statiei de epurare de la Glina, inceputa si asta acum peste 26 de ani si realizata in proportie de vreo 5%, desi sunt prevazute fonduri europene pentru finantarea lucrarii.E un proiect pe care toata lumea-oficiala si ne din Bucuresti, il baga sub pres desi toata canalizarea cu ape uzate produse de cei 2 milioane de locuitori ai Bucurestiului se varsa in final in Dambovita, apoi in Arges si ajunge in Dunare si Marea Neagra.Imaginati-va ce poluare colosala produce Bucurestiul si imaginati-va in ce apa va scaldati cand mergeti pe litoral.Acet proiect abandonat de cativa ani este o dovada crasa de iresponsabilitate fata de poluarea masiva a mediului si fata de sanatatea populatiei afectate in mod direct.
    Iata de ce aceste doua proiecte sunt cu adevarat prioritare.
  • -15 (21 voturi)    
    daca ziceti ca sint "faraonice", (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:06)

    victor L [utilizator]

    se vede ca sint nepotii geniului carpatin :P
    Dar, pentru cei cu un gram de umor, doua potriviri recente:
    - "Sapte lucruri mai urgente pentru Bucuresti inainte sa devina port la Dunare ";

    - " Platforma Romania100 si cele zece principii ale unei "guvernari pentru cetateni", dar promite in continuare ca nu va candida."
  • +15 (15 voturi)    
    Bine zis faraonice. (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:06)

    asavreau [utilizator]

    Au fost aleși de oameni să facă ceva pentru oameni.Niște borfași.Inventează proiecte faraonice,în fapt scot de la naftalină proiecte vechi și fură banii de proiectare copiind vechile proiecte.Vă aminintiți de hoția Șova-Ponta cu Pitești Sibiu și Comarnic Brașov când sau dat de gol că erau planuri și studii vechi de pe timpul sovietizării?În final nu au făcut nimic,studiile nepermițând efectuarea lucrărilor,pentru-că erau maculatură inutilă.Așa face și Firea cu gașca ei de borfași.
    • +3 (3 voturi)    
      EXACT!! (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:10)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Asta ma pregateam sa scriu si eu! ;)
      Nici macar proiectanti buni nu mai avem - doar plagiatori! >:)
  • +3 (15 voturi)    
    Prioritatea 0 - Bicicletele (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:17)

    Robert M [utilizator]

    Nu ma intereaza nimic altceva decat problema bicicletelor si a pistelor.
    Vreau cu orice pret sa apara piste prin oras pentru a ma putea plimba in liniste pe ele.
    Traficul auto trebuie eliminat treptat pentru a face loc bicicletelor si tinerilor care au nevoie de locuri de joaca.
    Cei care doresc binele urbei militeaza pentru piste.
    • +10 (16 voturi)    
      Greșit (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:58)

      Mediteranean [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Geșești.

      Se pot face piste pentru biciclete, dar nu sunt prioritatea nicidecum 0, nici prioritatea a 10-, nici prioritatea a 20-a.

      O bătrână sau un moșneag NU merg pe bicicletă toată ziua.

      Când plouă și este frig, când ninge sau când este zăpadă pe jos NU se poate merge pe bicicletă.

      S-au tot făcut piste de biciclete, dar eu nu prea am văzut lume care să meargă cu bicicleta pe ele.

      Le-am văzut și le remarc de fiecare dată deoarece mă deranjează că sunt făcute de formă, SĂ SE FURE NIȘTE MILIOANE DIN BANII PUBLICI și cam atât.

      O pistă de biciclete însemnă un spațiu pe unde bicicliștii să poată circula fără să dea peste pietoni, de exemplu.

      Dar în foarte multe locuri unde sunt trotuare înguste, sau chioșcuri, bănci sau mai știu eu ce, TOT SPAȚIUL TROTUARULUI ESTE LUAT DE PISTA DE BICICLETE!

      Bun, dar atunci pietonii pe unde ar trebui să circule?Femeile cu cărucioare la fel! Pe unde să treacă?
      • -3 (11 voturi)    
        Degeaba... (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:43)

        FilosofulNatiei [utilizator] i-a raspuns lui Mediteranean

        Iarna nu se poate merge cu bicicleta? Aia in Danemarca cu 9 luni de toamna iarna cum or merge...? Sunt probabil mai caliti. De la mersul pe bicicleta.
        Te referi probabil la zapada necuratata. Da, prin troiene nu se poate pedala, dar se presupune ca o capitala se curata. Ca se si dau bani pentru asta. La noi e mai subtire, dar altfel, daca strada ar fi curatata, cu nisip, sare si toate cele, se poate merge lejer cu bicicleta oriunde. Totul e sa ai pe unde sa mergi.
        Si ajungem la ultimul punct. Culmea e ca in Bucuresti pe trotuar am avut mereu loc de biciclisti. De masini n-ai loc. De multe ori pe Floreasca, Vacarescu imi venea sa ma urc si sa merg pe ele, asa de frumos erau parcate. N-avea loc un pieton pe trotuar, d-apai un biciclist.
        • +4 (4 voturi)    
          @Filosoful Nației (Marţi, 18 octombrie 2016, 13:44)

          Mediteranean [utilizator] i-a raspuns lui FilosofulNatiei

          1. Exact asta spun și eu:
          ”...Te referi probabil la zapada necuratata. Da, prin troiene nu se poate pedala...”

          În București NU SE CURĂȚĂ ZAPADA DE PE TROTUARE! Pe Șos. Colentina înnoți în zăpadă săptămâni întregi până se bătătorește!

          În București doar stațiile RATB se curăță iarna. Nu înțeleg ce se întâmplă iarna cu MĂTURĂTORII DE STRADĂ. De ce nu dau zăpada iarna? Când ninge dispar și mai apar primăvara, când se topește zăpada.

          2.”… Culmea e ca in Bucuresti pe trotuar am avut mereu loc de biciclisti.”

          Și eu! Pentru că nu merge nimeni pe bicicletă! NU BICICLIȘTII MĂ DERANJEAZĂ, pentru că sunt cvasi-intexistenți, ci FAPTUL CĂ AU FOST FURATE MULTE MILIOANE DE EURO pe niște piste de biciclete făcute de formă, făcute în glumă, făcute ca să se fure niște bani pe nimic, iar în multe locuri pistele sunt aberante, este imposibil de respectat ca pistă de biciclete pentru că NU MAI RĂMÂNE LOC DELOC PENTRU PIETONI! Ceea ce înseamnă că pista de biciclete este FĂCUTĂ DOAR DE FORMĂ!

          3. De mașini nu ai loc pentru că nu se fac locuri de parcare. Unde își poate parca cineva mașina? Sus pe bloc?
          • 0 (4 voturi)    
            Da, sus pe bloc (Marţi, 18 octombrie 2016, 17:20)

            Ana.Mihai [utilizator] i-a raspuns lui Mediteranean

            Fara suparare, dar unde ai petrecut orele de logica?
            Daca nu erau strazi, oare erau masini?! Pe unde sa mearga biciclistii in siguranta, daca nu sunt piste?! Asta una la mana.
            Vad ca te doare sufletul de pietoni, ca n-au loc de pistele de biciclete, necirculate, dupa cum spui. Dar de faptul ca pietonii n-au loc sa mearga PE TROTUARUL DESTINAT LOR, nu te doare sufletul?! Oare biciclistii aia, mutati pe trotuar, nu sunt inexistenti pentru ca pe pista lor de bicicleta sta parcata o masina?
            Care va sa zica, soferilor trebuie sa li se permita orice: parcat pe trotuar, pe strada, oriunde. Mersul pe orice banda. Traim in Bucuresti sub o dictatura imbecila a celor care-si exprima frustrarile prin cumparatul si condusul unei masini.
            De fapt, peste tot masina e un lux. Luxul costa. Vrei masina? Asigura-te ca ai unde s-o pui. NU trebuie sa suferim toti ca ai tu dorinte. Vrei cu masina in centru? Plateste frate parcare si piteste-o-n subteran. Parcarea de la universitate e cvasi-goala. Pentru ca e 4 sau 6 lei ora. Romanul vrea gratis. Pe banda 1 interzis. Sunt oameni care folosesc transportul in comun. Si aia tre sa mearga unde au de mers, nu sa stea-n trafic ca tine. Pentru ca stau si-n picioare. Pricepi ideea? Pentru ca sunt convins ca daca s-ar face parcare supra sau subterana la tine la bloc, tot in fata intrarii, pe trotuar ai pune-o. E mai ieftin, e mai rapid, e mai comod. CA doar nu ti-au luat masina sa vii pe jos din parcare.
            Hai sa fim seriosi... Pe cine pacaliti voi aici? Toata lumea sufera pentru ca bucuresteanul nu se poate da jos din masina. Si pentru marlania si lipsa de respect pentru pietoni, biciclisti sau utilizatorii transportului in comun, se da vina pe infrastructura. NU o sa faca nimeni inca 10 sosele suspendate ca sa aiba meltenii unde conduce. Cand o sa ne trezim, o sa impunem reguli ca sa limitam si poluarea si traficul asta dement. Voi trebuie sa va adaptati si sa respectati si drepturile celorlalti. Nu invers.
    • +4 (12 voturi)    
      viitorul pe 2 roti (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:01)

      Kromat [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Mai multe locuri de parcare = mai mult trafic
      Mai multe benzi de circulatie = mai mult trafic

      Conduc zilnic de acasa pana la munca(si inaoi evident) si pot spune ca oricate benzi s-ar face, traficul ar fi groaznic. Oricate poduri, tuneluri, parcari sau alte ideei ar mai avea soferul din mine.

      Singura solutie este trasportul in comun sau cu bicicleta. Spre asta se indreapta lumea si in orasele din vest.

      Tot ce imi dorec este o pista de bicicleta pe care sa pot merge in siguranta pana la munca si inapoi. Asta m-ar face sa renunt la masina.

      Iarna cand o da zapada, cu siguranta nu voi merge cu bicicleta, dar cred ca nici cu masina nu m-asi fi dus.
      • 0 (4 voturi)    
        ei ași! (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:32)

        gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui Kromat

        ba io cred că te-ai duce, cum și io m-aș(!) duce.
  • +21 (23 voturi)    
    Metrou, metrou, metrou, metrou! (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:28)

    Mediteranean [utilizator]

    Firea e proastă ca noaptea.
    Bucureștiul NU are nevoie de port și canal navigabil până la Dunăre. Cel puțin nu acum când sunt mii de alte lucruri de care bucureștenii au nevoie mult mai mult decât port la Mare.
    Cu șase miliarde de euro bani europeni se pot face mulți km de metrou.
    metrou de care bucureștenii chiar au nevoie.
    Traficul din București a devenit infernal.
    Asta deoarece toată lumea circulă cu mașina.
    dacă ar exista o rețea cu adevărat dezvoltată de metrou, multă lume ar prefera să ajungă repede la destinație cu metroul, decât să stea ore în șir în trafic în mașină!

    Metrou, metrou, metrou, metrou!

    Și construit repede, nu cum s-a construit până acum, câteva stații amărâte deschise în ultimii 26 de ani.
    Și alea începute de pe vremea comunismului.
  • +4 (8 voturi)    
    Aveti dreptul sa va plangeti (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:29)

    persuasiv [utilizator]

    Insa nu uitati ca doamna Gabriela Firea,a fost aleasa in urma unor alegeri libere si democrate.Majoritatea celor care locuiesc in Bucuresti au ales acest lucru.Dansa vorbeste in numele majoritatii,nu-i asa?Vox populi...
    • +11 (11 voturi)    
      vax pepuli (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:45)

      gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

      majoritatea de care vorbesti este pe undeva pe la 30%. ai dreptatea insa, ei au iesit la vot, restul pe valea prahovei.
      • +8 (8 voturi)    
        Exact asa este. (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:28)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui gazpefoc

        Si acum si-au dat seama ca nu prea le place ce vrea sa faca primarul.Ghinion.''Vrei,nu vrei,bea Grigore agheasma''Mananci ce-ai comandat.Sau si mai rau,mananci ce au comandat altii.
    • -1 (7 voturi)    
      Da (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:45)

      FilosofulNatiei [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

      Asa e. Oamenii au ales-o. Dar tot oamenii i-au ales pe Halaicu, Lis, Basescu, Videanu. Aia ce-au facut? Au facut centura? Au consolidat cladiri? Imi amintesc multe borduri. Altceva nu. Problema aici merge dincolo de partide...
    • +4 (4 voturi)    
      Dupa Constitutie, alegerile nu au fost democrate (Marţi, 18 octombrie 2016, 14:10)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

      Asa au zis judecatorii de la CCR cand au hotarat ca alegerile au fost lipsite de reprezentativitate.
      Din pacate, post-factum.
      In doua tururi, ND era primar acum, cu 30% singur in primul tur.
      Asa ca mai lasati-o cu bascalia la adresa bucurestenilor; de bine de rau se poate vorbi in Bucuresti de o masa critica, care, in conditii corecte, poate face fata reminiscentelor comuniste.
  • -8 (14 voturi)    
    Planuri (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:34)

    Amoredivino [utilizator]

    Vrea Băse să vie cu yacht-ul la Nana...
  • +8 (8 voturi)    
    eh (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:38)

    Adrian_1234 [utilizator]

    cu gugustiucii nu merge cu argumente.
    Ei trebuie sa vada ceva ... o statuie cu aur pe ea, o turla meseriasa, un bloc imens sa poata sa faca selfie si sa dea pe facebook ... uite baaaah am fost aici !!
    Ce vrei sa faca selfie in parcarea subterana ... uite ce misto e ca acum avem parcare ???

    Sincer ar trebui asa sa facem cate o statuie de asta mare, macar 30 m inaltime, dar cu participare populara sa simta poporul ca au facut ceva ... facem pe baza de voluntari care vrea sa faca statuia lu X gasim un loc meserias facem loterie cu care 2000 pot participa si ii lasam acolo sa bata in stanca. Apoi la final facem si filmulet si mai vine si lumea sa se uite ca la zoo asa ca mai scoatem si bani ...
  • +10 (10 voturi)    
    sunt atât de proști (Marţi, 18 octombrie 2016, 10:38)

    gazpefoc [utilizator]

    capul famigliei Pandele nu își dă seama că dacă prelungește metroul de la stația Pipera până în Voluntari va fi ales primar pe viață.
  • +8 (8 voturi)    
    Nimic nou (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:20)

    costicar [utilizator]

    Proiectul nu e al lui Firea si nici macar al lui Ceausescu. In fapt el a fost gandit prin perioada interbelica, cu hidrocentrale cu tot, pentru a asigura energia in vederea electrificarii cailor ferate din regiune.
    Intre timp a trecut apropape un secol si lucrurile s-au schimbat. Lucrari atat de agresive pe Dunare nu mai sunt acceptate la nivel international.
    Dar e adevarat ca Romania, in fine, cineva din Romania, a inclus proiectul acesta in Strategia Dunarii.
    Iar un astfel de proiect nu se initiaza de autoritatile din Bucuresti. Este un proiect national. Firea are nevoie sa iasa pe piata cu proiecte. De preferinta monumentale. Presa ii canta in struna si ramane ca proiectul ei, fie el aprobat sau nu.
    Nu stiu daca acest canal ar fi o idee buna, personal nu imi place, in schimb cred ca ar trebui serios analizata la nivel national problema canalelor de irigatie care chiar au functionat pana acum 10-20 de ani si ar putea fi repuse in functiune. Vezi Dobrogea.
  • -3 (15 voturi)    
    Firea, ca Firea (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:38)

    FilosofulNatiei [utilizator]

    Toti o ard aici cu PSD-ul in sus si in jos, dar sa nu uitam ca nu PSD a condus acest oras pana in 2016, anul de gratie cand aceasta sinistra a ajuns pe scaunul de primar.
    Consolidarea cladirilor cu risc seismic, gestionarea traficului si a poluarii sunt probleme vechi de 20 de ani, ani in care baietii de la CDR, DA, inclusiv marele Basescu, au condus acest oras. Au facut ceva in directia celor de mai sus? Sa fim sinceri cu noi insine: NU! N-au facut nimic.
    Oricine a fost sef la Bucale a tras doar pentru el si familia lui. Halaicu, senilul ala de il aduc pe la tv (nu-mi mai aduc aminte numele lui), Basescu (pe vremea cand era primar si-a dat casa, a angajat-o p-a mica part time la Luxten drept plata ca le-a dat un contract bun in oras), Oprescu-spagaru.
    Fara a fi bucurestean, dar traind in Bucuresti si cunoscand calitatea majoritatii celor de-acolo, pot spune doar ca are primarii pe care ii merita. Firea e doar "motul", dar grosul s-a asternut imediat dupa revolutie, si nu, aia nu erau "comunistii" de la PSD.
    Vina e colectiva aici, nu partinica. Puteti face 10 liste. Atata vreme cat cei care comenteaza "de dreapta" merg tot cu masina, parcheaza tot pe trotuar sau pe trecerea de pietoni, dar subteranele sunt goale ca-s scumpe, putem face nu o lista ci 10 pe hotnews. Nu o sa se schimbe nimic.
    • +5 (5 voturi)    
      ultimile doua (Marţi, 18 octombrie 2016, 12:19)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui FilosofulNatiei

      mandate cine le-a avut?
      "independentul" oprescu.
      consiliul general de cine a fost dominat?
      psd.
      daca vrei, ne uitam si in urma si vom constata ca doar in perioada 2004-2008 pdl a avut sansa sa faca ceva.
      in rest? doar psd, pe linie. ca doar nu ati uitat ca desi base era primar general in 2000-2004, consiliul general era psd cap-coada?
      • -4 (4 voturi)    
        Tot timpul exista o scuza (Marţi, 18 octombrie 2016, 17:23)

        Ana.Mihai [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        pentru ai nostri.
        CDR dadea vina pe greaua mostenire. Basescu nu avea consiliul. Apoi l-a avut si s-a facut premier. A ramas Videanu si s-a facut jupan. Si miliardar. Hai frate, las-o, canta la alta masa. E un singur partid aici. Ala al hotilor. Nu mai spala pe unul si pe altul ca nu suntem toti tampiti.
  • +5 (5 voturi)    
    Fiecare pasarica pe limba ei piere (Marţi, 18 octombrie 2016, 11:50)

    inganduratul [utilizator]

    Daca o tine langa-talanga cu aberatia asta o lespede grea se va asterne pe mormantul ei politic. Similitudine perfecta cu bolovanul Autostrazii suspendate a felcerului.
    Ar trebui incurajata pentru a se dumiri prostimea care a votat-o de "calitatile" individei.
  • 0 (2 voturi)    
    PMUD e gresit ! (Marţi, 18 octombrie 2016, 12:37)

    Bogdan31415 [anonim]

    Cel facut la noi e gresit, fiind tot in stil romanesc. PMUD ca idee ue este bun.

    Al nostru este gresit:
    A). principial - nu s-au respectat principiile pmud.
    B). faptic - castig (3%) mic pentru populatie la un cost imens - 7 MILIARDE eur.

    Principiile PMUD se gasesc la http://eltis.org/ > Mobility Plans > Online SUMP Guidelines > Phase I - Preparing well

    S-a pornit cu sfarsitul, in loc cu inceputul. S-a tinut cont de proiecte existente in loc doar de mobilitatea oamenilor.


    Cresterea prea mica a populatiei expuse: 3% de la 12% la 15%
    Reducerea nesemnificativa a congestiei: 2% de la 27.7% la 25.7% (congestie rutiera)

    Nicio solutie viabila pentru cei care merg cu RATB.

    Detalii
    http://bgoodforyou.blogspot.ro/2016/03/de-ce-nu-este-bun-pmud-bucuresti-ilfov.html
  • +3 (3 voturi)    
    Are chiar multă forțăde muncă... (Marţi, 18 octombrie 2016, 12:38)

    becicherec [utilizator]

    la câți parlamentari sunt condamnați sau urmează,are cine să sape !
  • +5 (5 voturi)    
    Cine ia 10 miliarde euro? (Marţi, 18 octombrie 2016, 12:52)

    Bogdan31415 [anonim]

    Firea face orice ca sa porneasca oricat de multe lucrari. Se poate observa acest pattern in tot ce face.

    Pentru ca asa se transfera bani publici in buzunare private. Este un stil mafiot.

    Nu conteaza ca sunt lucrari inutile pentru locuitori.

    10 MILIARDE euro insumeaza cam toate proiectele de care a zis Firea pana acum
    • +3 (3 voturi)    
      e limpede ca P$D (Marţi, 18 octombrie 2016, 13:04)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      in compliitate cu penele...am remarcat in sedintele de Consiliu PMB ca Voteaza in draci impreuna !
  • +7 (7 voturi)    
    Exact, 6 miliarde de euro pentru mafia P$D-istă (Marţi, 18 octombrie 2016, 13:52)

    Mediteranean [utilizator]

    Exact, 6 miliarde de euro pentru mafia P$D-istă.

    Dacă se ivesc 6 miliarde de euro, toată mafia pesedistă o să se adune în jurul banilor, la furat! toate firmele politicienilor mafioți și ai acoliților lor din ”mediul de afaceri” vor fura cât cuprinde din acei bani.

    Pasajul de la Piața Sudului trebuia făcut cu bani europeni. Bani care se pierd pentru că lucrarea a întârziat. Și va fi plătit din banii noștri! Din taxe și impozite!

    Cine răspunde pentru pierderile de milioane de euro în acest caz?

    Cineva îmi spunea că se întârzie lucrare înadins, deoarece din banii europeni nu prea se poate fura. Din moment ce se va face din banii Primăriei, se va putea fura pe rupte!
    • 0 (0 voturi)    
      COMPLETARE (Miercuri, 19 octombrie 2016, 6:41)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Mediteranean

      Nu numai mafia PSD dar si cea PNL-PDLista. Marlanii sunt intr-un consens perfect. De cel putin 8 ani fura impreuna la greu juma /juma. Arunca banu pe harta Buc. si o sa gasesti exemplu perfect.
      Daca cineva ar impusca cele cateva zeci-sute(?) de consi(g)lieri si primari de la PG si sectoare din ultimii 8-16 ani nu cred ca ar omori un nevinovat.
  • +2 (4 voturi)    
    provincia (Marţi, 18 octombrie 2016, 17:20)

    jolian [utilizator]

    Romania nu este de bicicleta. Nu tot timpul anului. Iarna-i frig de crapi, iar vara mori de cald si ajungi la servici sau scoala mirosind ca un porc. Transportul public masiv e solutia traficului. Pentru ca la cel mai mic strop de ploaie, toti biciclistii se arunca in transportul public sau masini.
    Eu merg zilnic la serviciu cu bicicleta dar am doar 1.5 km si daca merg incet iarna reusesc sa nu inghet de tot pana la birou si vara cu grija nu ajung leoarca. Cand e prea extrem merg pe jos sau in ultima instanta cu masina.
  • +2 (2 voturi)    
    Metroul si soseaua de centura (Marţi, 18 octombrie 2016, 18:58)

    Chiar Eu [utilizator]

    "Metroul si Soseaua de Centura apartin de Ministerul Transporturilor nu de Primaria Capitalei. " Pai apartin de ministerul Transporturilor pentru ca primaria nu le-a vrut nicioadata. Dar chiar si asa cine impiedica primaria sa cofinanteze aceste proiecte pentru a grabi finalizarea lor?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version