​DEZBATERE PUBLICA Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016- 2030 - Bucuresti - Ilfov

Bucurestiul si Ilfovul propun un plan comun pentru investitii uriase in transport si infrastructura: 7 miliarde de euro in 15 ani pentru tramvaie, parcari, metrou si piste de biciclete

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 14 ianuarie 2016, 13:37 Actualitate | Administratie Locala

Traficul pe Soseaua Colentina, Bucuresti
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei si Consiliul Judetean Ilfov au pus in dezbatere publica Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016 - 2030 (PMUD) Regiunea Bucuresti- Ilfov. Documentul reprezinta strategia de transport pentru aceasta regiune. In linii mari, se propune dezvoltarea transportului public - extinderea metroului si a liniilor de tramvai, culoare rapide de la est la vest si de la nord la sub pentru tramvai si autobuz, benzi unice pentru transportul public, realizarea unei retele de 250 km piste pentru biciclete si eliberarea trotuarelor de masini. Strategia urmareste descurajarea utilizarii masinilor personale, in principal prin eliminarea parcarilor fara plata si cresterea tarifului pentru parcarile publice pana la 1 euro/ora. In plus, sunt prevazute doar doua proiecte de extindere a retelei de strazi - largirea strazii Fabrica de Glucoza si extindere bd. Timisoara.

In total, Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016 - 2030 propune investitii de circa 7 miliarde de euro. Din aceasta suma, 3,5 miliarde de euro ar urma sa fie investiti in extinderea metroului, bani de la Guvern sau fonduri europene, iar restul pentru proiectele dezvoltate de autoritatile locale pentru transportul public de suprafata, managementul traficului, benzi de biciclete etc.


Proiecte propuse de Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030


  • Transport public

Dezvoltarea retrelei de tramvai

In principal strategia propune extinderea liniilor de tramvai, acesta fiind cel mai competitiv mijloc de transport de suprafata. Punctual, se propun urmatoarele proiecte:

- infiintarea unei extensii de 1,3 km a liniei de tramvai prin Piata Unirii care va face posibile conexiunile cu liniile de tramvai din zona de sud - est spre cea de nord - est a orasului, oferind un transport public imbunatatit de - a lungul viitorului coridor M7. Valoare proiect: 12,4 milioane euro fara TVA.

- imbunatatirea infrastructurii de tramvai pe urmatoarele coridoare: Piata Unirii (Pta. Sf. Vineri terminus) - Republica; Stefan cel Mare - Pipera; Nord - Vest langa Linia de Metrou 4 (spre Parcul Bazilescu) si coridor vest-est orbital, sudul centrului orasului. Valoare a proiectului este de 216 milioane euro fara TVA.

- dezvoltarea unui nou culoar de tramvai pe ruta Bragadiru - Voluntari prin centrul Bucurestiului. Acesta va avea o lungime de 21 km si este echivalent cu magistrala de metrou M7. Valoare proiect -426 milioane de euro fara TVA;

- dezvoltarea unui nou culoar de tramvai pe ruta Popesti-Leordeni - Piata Victoriei. Acesta va avea o lungime de 13km si va asigura asigurarea un transport rapid, care in prezent lipseste,  pe directia SE-NV pentru conectarea orasului Popesti -Leordeni cu centrul Bucurestiului. Valoarea proiectului -  334 milioane de euro plus TVA;

- achizitionare tramvaie rapide pentru cele doua coridoare - 286 milioane de euro plus TVA;





- achizitionarea de tramvaie noi pentru restul retelei - 635 milioane de euro plus TVA;

- reabilitare depouri tramvaie /mixte: 134 milioane de euro plus TVA;

- reabilitarea statiilor de tramvai: 100 milioane de euro plus TVA;


Dezvoltarea retelei de metrou


- construirea si punerea in functiune a  liniei M6 - legatura cu Aeroporturile - Baneasa (national) si Otopeni (international), cu linia M4 si gara centrala (Gara de Nord) - posibilitate pentru extindere pana la Gara Progresu (Magistrala Nord-Sud) - 14km, 12 statii. Valoarea proiectului este 1 miliard de euro plus TVA;

- construirea si punerea in functiune a  liniei M5  - Drumul Taberei pana in Pantelinom, dupa cum urmeaza: Eroilor -Iancului - orizont 2023; Iancului - Pantelimon - orizont 2030. Valoarea proiectului este de 970 milioane de euro plus TVA;

- construirea si punerea in functiune a  liniei M4 spre Bucurestii Noi - faza a doua. Valoare proiect - 950 milioane euro plus TVA;

- extinderea magistralei M2 in Pipera cu doua statii. Valoare proiect - 200 milioane euro plus TVA;

- extinderea magistralei M3din Pacii cu 4 statii - 3,7 km.Valoare proiect - 300 milioane de euro plus TVA;

- imbunatatirea sistemului de ventilatie in statiile existente - 45 de statii. Valoare proiect - 40 milioane de euro plus TVA;

- reabilitare 51 de statii de metrou dintre care: 25 statii pentru orizont 2023 si 26 statii pentru orizont 2030. Valoare proiect - 510 milioane euro plus TVA;

- Proiect de rezerva: dezvoltarea magistralei M7 Rahova - Colentina. Valoare proiect - 2,7 miliarde euro plus TVA;

Dezvoltarea retelei de autobuze si troleibuze

- realizarea coridorului de Transport Rapid cu Autobuzul pe ruta Buftea - Straulest. Valoare proiect - 40 milioane de euro plus TVA;

- realizarea coridorului de Transport Rapid cu Autobuzul pe ruta Magurele -Gara de Nord. Valoare proiect - 68 milioane de euro plus TVA;

- cumpararea de autobuze articulate, de mare capacitate - 23 milioane de euro;

- benzi de circulatie cu prioritate pentru autobuze. Valoare proiect- 45 milioane de euro plus TVA;






- odernizarea retelei de troleibuze. Valoare proiect - 107 milioane euro plus TVA;

- reabilitarea statiilor de autobuz. Valoare proiect- 22 milioane euro plus TVA;

- imbunatatirea operarii si intretinerii autobuzelor si achizitia de autobuze. Valoare proiect - 256 milioane de euro plus TVA;

- reorganizarea traseelor de autobuz in Bucuresti. Valoare proiect -15 milioane de euro plus TVA;

- modernizarea si constructia de depouri de troleibuz (Modernizare Depou Berceni; Bujoreni, Vatra Luminoasa  si constructie depou nou - 100 troleibuze). Valoare proiect - 100 milioane de euro plus TVA;


Prevederi generale


- crearea si implementarea unui nou program de transport pentru sistemul de transport public din Judetul Ilfov. Valoare - 55 milioane de europlus TVA;

- infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan Bucuresti

- reorganizare RATB din Regie Autonoma in Companie comerciala, detinuta de Consiliul General al Bucurestiului si modernizare institutionala;

- dezvoltarea sistemului de management al traficului prin extinderea acestuia la toate intersectiile, acordarea de prioritate mijloacelor de transport in comun;

- instalarea de camere video in mijloacele de transport in comun;

- promovarea unui sistem de transport public unitar printr-o politica zonala de tarifare, cu niveluri de preturi ce se apropie de media europeana de 50% recuperare tarif calatorii. 

  • Piste pentru biciclete

- realizarea retelei utilitare de 250 km  piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de  60km pe termen scurt:

1. Calea Victoriei: Calea Victoriei - Splaiul Independentei (0.6 km)
2. Ride through Bucharest: Piata Unirii -Piata Victoriei (3.3 km)
3. Ride to Shop: Piata Victoriei - Baneasa (6.5 km)
4. Ride to Leisure: Piata Unirii - Mihai Bravu (3 km)
5. Ride to School: Universitate - Doamna Ghica (6 km)
6. Ride to Office: Doamna Ghica - Pipera (6.3 km)
7. Along the Dambovita: Sos. Virtutii - Piata Unirii (5.6 km)
8. Ride East: Piata Unirii - 1 Decembrie (6 km)
9. Ride to Rail: Basarab - Piata Romana (2.4 km)
10. City Center to Smart City I: Piata Unirii - Sos. Alexandriei (5.2 km)
11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei - Magurele (6.2 km)
12. Bucharest to Ilfov: Ring Road - Voluntari - Doamna Ghica (7 km)

Valoare proiect - 50 milioane de euro plus TVA;

- infiintarea retelei de agrement pentru biciclete:

Traseul 1 - Lacul Cernica
Traseul 2 - Lacul Chitila si Lacul Mogosoaia
Traseul 3a - Padurea Baneasa - Caldarusani
Traseul 3b - Padurea Baneasa - Snagov
Dezvoltarea unui ghid pentru realizarea unei infrastructuri sigure, eficiente si atractive pentru biciclete, pe baza exemplelor de buna practica din alte state europene cu o dezvoltata cultura pentru utilizarea bicicletelor.
Coordonat cu propunerea institutionala de revizuire a normativelor si standardelor si initiativa MDRAP.

Valoare proiect - circa 7 milioane de euro plus TVA;

- introducerea unui serviciu de inchiriere biciclete  Valoare: 15 milioane de euro;


  • Extindere retea drumuri

- construirea conexiunii rutiere dintre A3 si Aeroportul International Henri Coanda. Valoare proiect - 22 milioane de euro plus TVA;

- extinderea Bd. Timisoara, cu aprox. 5.5 km, conexiune la DJ 602. Largire Sos. Fabrica Glucoza si trecere la nivel cu Str. Barbu Vacarescu. Valoare proiecte -  79,6 milioane de euro plus TVA;

- modernizarea drumurilor judetene. Valoare proiect - 100 milioane de euro plus TVA;

Proiecte de rezerva - construirea unor pasaje denivelate pentru fluidizarea traficului in principalele puncte de intersectie intre drumurile judetene, nationale, Centura Bucuresti precum si intersectia cu calea ferata:

1.Pasaj rutier C.B. - Magurele (largire la 4 benzi) plus bretele de acces
2.Pasaj rutier C.B. - Bragadiru (bretea de acces stanga)
3. Pasaj rutier C.B. - Chitila  ( constructie noua)
4. Pasaj rutier subteran  CF: Chitila (zona industriala)
5. Realizare bretea intoarcere (Chitila) DN 7-Str. Libertatii (sub podul CF existent)
6. Pasaj rutier C.B. - Mogosoaia (constructie noua)
7. Pasaj rutier CF - Buftea (DJ 101)
8.Pasaj rutier Cf- Buftea (DJ 602)
9. Pasaj denivelat ( Pantelimon)C.B - DJ 301
10. Pasaj rutier denivelat (Popesti Leordeni) C.B - DN4 ( cu posibilitate de gabarit depasit)
11.Pasaj rutier denivelat ( Berceni) C.B - DJ 401 (cu posibilitate de gabarit depasit )
12. Pasaj rutier denivelat ( Popesti - Leordeni) Sos. Berceni - Str. Drumul Fermei
13. Modernizare pasaj rutier Balotesti - Corbeanca (Prisma)
14. Pasaj denivelat DN1 - Balotesti;

Valoare : 130 milioane de euro plus TVA;


  • Spatii pietonale

- reorganizarea spatiilor urbane din zonele Piata Unirii, Victoriei, Universitatii si Romana pentru a evidentia importanta contributie a acestora la buna functionare a orasului si a retelelor sale de transport, cu o atentie speciala asupra deplasarilor pe mai multe nivele la suprafata si cele cu metroul si pasajele subterane. valoare proiect - 3 milioane de euro plus TVA;

- introducerea  de  noi zone prioritare pentru    pietoni    in centrul    orasului (zone pietonale si cu utilizare mixta). Schimbarea  regimului  de  trafic  pe  o  lungime  de  19 km de strazi si o suprafata de 657.000 m2 (65.7 ha) de  piata  publica  dinspre  transportul  orientat  pe automobil  si asigurarea de locuri de parcare spre zone pietonale de inalta calitate, spatii comune sau coridoare  exclusiv  pentru  transportul  public  si deplasari nemotorizate in cadrul inelului interior. Valoare proiect - 141 milioane de euro plus TVA;

- dezvoltarea  de bulevarde prietenoase   cu pietonii  intre  Piata Unirii   si   Piata Romana. Valoare proiect - 10 milioane de euro plus TVA;

- imbunatatiri privind accesibilitatea pentru  persoane  cu mobilitate redusa. Valoare proiect - 3 milioane de euro plus TVA;

- reamenajarea  malurilor  raului Dambovita  si modernizarea  traseului  pietonal  si  al infrastructurii  pentru  biciclete. Valoare proiect - 7 milioane de euro plus TVA;



  • Strategia de parcare

- crearea de parcari de tip Park&Ride la staiile cheie de transport public (intrarile de pe autostrazile A1, A2 si A3, statia feroviara Progrsul si Poarta Intermodala DN5; AIHC/Otopeni/ Poarta Intermodala DN1; Extensia M2 si Poarta Intermodala DJ208) - 24 milioane de euro plus TVA;

- implementarea proiectelor individuale de parcari subterane elaborate in cadrul PIDU "Zona Centrala" Parcarea subterana la Piata Constitutiei, Piata Lahovary, Piata Cantacuzino, sub spatiul verde de la Sala Palatului, sub o bucata din Parcul Sfintii Apostoli). Valoare proiect - 85 milioane de euro plus TVA;

 Sistem de gestionare a parcarilor pe strada din centrul orasului. Implementarea unui sistem integrat de parcare de suprafata pentru zona centrala, corelat cu propunerile PIDU. Descurajarea parcarii in zone neautorizate (parcare gratuita pe strada) si aplicarea restrictiilor in domeniu - 1 milion de euro plus TVA;

- majorarea tarifului de parcare pentru parcarile publice. "Consultantul a introdus o taxa mai mare de parcare, de 18 Ron/zi sau de 4 Ron/ora in zona centrala a orasului. Astfel de costuri sunt destul de rezonabile
in comparatie cu alte orase europene, dar totusi usor mai mari decat nivelul acceptat in prezent in Bucuresti. Se asteapta ca implementarea unei astfel de politici de parcare in centrul orasului si mai tarziu in alte regiuni a orasului sa influenteze alegerea modului de transport - fortand conducatorii auto sa se indrepte spre moduri de transport mai sustenabile. In plus, taxele de parcare vor oferi autoritatilor noi venituri care vor fi investite inapoi in sistemul de transport", se arata in strategie. Specialistii spun ca majorarea tarifelor la parcare va duce la scaderea cu pana la 15%  a cererii auto de parcare in zonele din centrul Bucurestiului la ora de varf dimineata.

- interzicerea parcarii pe trotuare;





Ce prevede detaliat strategia de parcare - extras din document

Viziunea pe termen lung este crearea unui sistem unic de gestionare a parcarilor pentru toate parcarile pe strada din Bucuresti, in toate sectoarele. Toate strazile vor beneficia de aceleasi reglementari, pe baza unei singure surse. Operarea, managementul si aplicarea vor fi conduse de un singur operator.

Noile reglementari propuse sunt:

a. Spatiile de pe strada ar trebui sa fie rezervate numai pentru urmatoarele categorii:

- Spatii de parcare pentru persoane cu handicap
-  Diplomati, langa consulatele sau ambasadele de care apartin
-  Vehicule de securitate sau pentru urgente, adica ambulante si masini de politie
-  Spatii rezervate pentru vehicule electrice, odata ce aceste vehicule devin populare in Bucuresti.
- Spatii pentru taxi, in statiile de taxiuri

b. Se recomanda ca parcarea cu plata pe strada sa fie functionala in zilele saptamanii, de luni pana vineri, de la ora 8.00 AM la 19.00 PM. Totusi, in zonele in care numarul de vizitatori este mare si dupa ora
19.00 PM, programul parcarii platite poate fi extins pana la miezul noptii.

c. In zonele cu numar mare de vizitatori care au nevoie de servicii de parcare, se recomanda limitarea duratei de parcare a vizitatorilor. Acest lucru poate fi realizat fie prin introducerea de tarife diferentiate
pe baza duratei de parcare, fie prin limitarea parcarii la maximum 2 ore.

d. In toate spatiile de parcare cu plata, rezidentii de pe strada ar trebui sa fie exceptati de la plata tarifelor obisnuite aplicate vizitatorilor. Totusi, rezidentii ar putea plati o taxa anuala fixa pentru acoperirea
costurilor de operare.

e. Pe toate strazile incluse in reglementare, se recomanda rezervarea a cel putin unei parti din strada, in timpul zilelor lucratoare, de la 17.00 PM pana la 8.00 AM a zilei urmatoare. Cealalta parte a strazii poate fi
folosita de vizitatorii care platesc tariful necesar pana la 19.00 PM, sau de rezidentii care sunt exceptati de la plata. Dupa 19.00 PM (inafara cazului in care se specifica altfel), vizitatorii vor putea parca gratuit pe partea care nu este rezervata pentru rezidenti.

f. Daca cererea de parcare din partea rezidentilor din timpul serii sau noptii, in anumite zone, este foarte mare, este posibila limitarea parcarii vizitatorilor dupa ora 17.00 PM doar pe o parte din strada.

g. Rezidentii de pe strada pot parca oriunde pe spatiul rezervat pentru rezidenti. Nu vor fi rezervate spatii specifice individuale (in afara persoanelor cu handicap). Pentru a descuraja parcarea cu durata mare in zonele cu cerere foarte mare, se recomanda cresterea tarifului de baza in aceste zone pentru fiecare jumatate de ora de parcare, conform urmatorului tabel:

- o ora - 1 euro;
- 1,5 ore - 1,75 euro;
- 2 ore - 2,75 euro;
- 2,5 ore - 4 euro;



De asemenea, se recomanda ca in zonele cu cerere mare, durata maxima de parcare sa fie restrictionata la 2,5 ore, fara posibilitatea de a plati tarife mai mari.

Se recomanda ca soferii sa aiba posibilitatea de a alege din cateva tehnologii de plata. Metodele de plata ar trebui sa raspunda urmatoarelor cerinte:

1. Sa fie usor de inteles si de operat de catre conducatorii auto
2. Soferii sa poata folosi aceasta tehnologie in orice sector din Bucuresti
3. Sa suporte nevoia de a aloca veniturile generate de sectoare intr-o forma transparenta
4. Soferii sa poata plati doar pentru timpul exact in care au parcat
5. Sa suporte actualizarea automata a ultimelor reglementari privind parcarea adoptate de Municipiul Bucuresti si de sectoare, in orice moment
6. Soferii sa poata verifica istoricul platilor si jurnalul tuturor tranzactiilor
7. Plata sa fie usor de efectuat, inclusiv posibilitatea de a plati online. In ceea ce priveste plata parcarii de catre rezidenti, recomandam ca rezidentii eligibili sa fie exceptati de la plata tarifelor, in schimbul platii unei taxe anuale mici de inregistrare.

Rezidentii eligibili sunt rezidentii care intrunesc toate conditiile de mai jos:

a. Posesorul vehiculului locuieste oficial in apartamentul de pe strada respectiva, plateste toate facturile de utilitati asociate cu apartamentul si plateste taxele municipale relevante.

b. Vehiculul utilizat de catre rezident este inregistrat oficial la politie pe numele rezidentului

c. Fiecare apartament poate avea numai un rezident eligibil pe gospodarie. Astfel, daca proprietarul oficial al apartamentului isi inchiriaza apartamentul, numai chiriasul va fi rezidentul eligibil

d. Apartamentul nu detine nici un spatiu de parcare in afara strazii, fie sub cladire sau in interiorul curtii cladirii. Daca apartamentul are loc de parcare in afara strazii, rezidentul nu va fi considerat a fi rezident eligibil.  Spatiul de parcare pe strada poate fi rezervat daca cererea de parcare din partea rezidentilor este ridicata. In zona de domiciliu, rezidentii pot parca gratuit in orice moment al zilei. In timpul programului de lucru (luni-vineri, 8.00 AM ¬ 17.00 PM), vizitatorii care ajung in zona de rezidenta isi pot parca masinile conform regulilor aplicabile in zona respectiva (adica, parcare cu plata, durata maxima, etc.).

Se recomanda ca autocolantul care demonstreaza dreptul de parcare gratuit pentru rezidenti sa fie emis unui singur vehicul din gospodarie. Daca o gospodarie detine mai mult de un vehicul, al doilea vehicul poate obtine un autocolant rezidential, dar contra platii unei sume semnificative anuale, iar al treilea vehicul NU ar trebui sa fie eligibil pentru parcarea gratuita si ar trebui tratat in regim de vizitator.

Se recomanda ca cel putin 1% din toate spatiile reglementate sa fie rezervate pentru parcarea vehiculelor persoanelor cu handicap. Aceste spatii ar trebui sa fie amplasate in general langa centrele majore de atractie, precum Primaria, birourile guvernamentale, magazinele principale, spitale, etc.

Vehiculele utilizate de persoane cu handicap pot parca gratuit in spatii dedicate.

Aplicarea reglementarilor privind parcarile

Se recomanda ca urmatoarele situatii sa fie considerate din punct de vedere legal incalcari ale reglementarilor privind parcarea, astfel incat aceste incalcari sa fie penalizate:
a. Parcarea intr-un spatiu de parcare reglementat, pe durata in acest serviciu trebuie platit, fara plata sumei corespunzatoare
b. Parcarea intr-un spatiu de parcare reglementat pentru o perioada mai lunga decat cea permisa pentru locul respectiv
c. Parcarea intr-o zona rezidentiala pe perioada permisa - numai pentru rezidenti - fara eligibilitate
d. Parcarea intr-un spatiu rezervat pentru persoane cu handicap fara a avea un voucher adecvat
e. Parcarea intr-un spatiu ce este legal rezervat unei categorii speciale (ex. diplomati sau servicii de urgenta) fara eligibilitate Se recomanda ca pentru majoritatea incalcarilor sa se foloseasca plata unei penalitati sub forma de amenda.

Totusi, daca posesorul unui autoturism ce a incalcat regulamentul nu a platit penalitatile la timp, se recomanda blocarea rotilor autoturismului pana la asigurarea intregii plati. Se recomanda ca persoanele care se ocupa de control sa fie echipate cu  dispozitive electronice, ce pot:

a. Comunica cu dispozitivele de plata aprobate pentru utilizare
b. Comunica cu centrul de control in timp real, pentru a verifica daca un vehicul parcat si-a platit taxa corespunzatoare parcarii, precum si abaterile anterioare
c. Fotografia un vehicul care incalca regulamentul, pentru a servi ca proba pentru identificarea vehiculului si a locului
d. Verifica daca un vehicul este parcat pentru o perioada mai indelungata decat cea maximum permisa (de exemplu, folosind un sistem LPR mobil (sistem de recunoastere a placutei de inmatriculare) combinat cu GPS.


Administratia Strazilor, institutie  in subordinea Primariei Generale, administreaza aprox. 8.000 locuri de parcare, majoritatea in centrul orasului si de-a lungul strazilor importante. Inainte de anul 2009, serviciul era externalizat catre o societate privata. Dupa preluarea managementului de catre municipalitate, veniturile generate de aceasta activitate au scazut, principalele probleme fiind faptul ca o treime din locurile de parcare sunt de fapt cu plata si numarul insuficient de angajati care sa taxeze soferii, in special dupa-amiaza. Mai mult, unele parcari nu au dispozitive automate de contorizare si de plata sau
alte dispozitive.

Primariile de Sector - responsabile cu locurile de parcare rezidentiale din diferite cartiere. Majoritatea locurilor sunt inchiriate pe perioade mai lungi (in general, 1an) si nu acopera cerere creata de numarul in crestere de autoturisme (aprox. 1.1 mil. autoturisme)

Raportul arata ca majoritatea conducatorilor folosesc parcarea gratuita, pe strada. "Parcarea gratuita contribuie major in alegere utilizarii autoturismului, in detrimentul altor alternative. De fapt, potrivit sondajului privind preferintele, introducerea unui tarif de parcare unic de 5 lei ar reduce gradul de utilizare al autoturismelor cu pana la 56% din traficul auto curent", se arata in document.


Despre Planul de Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030


Planul de Mobilitate Urbana Durabila este un document strategic si un instrument de politica de dezvoltare, folosind un software de simulare a transporturilor avand ca scop rezolvarea nevoilor de mobilitate ale persoanelor si intreprinderilor din orase si imprejurimile acestora pentru a imbunatati calitatea vietii, contribuind in acelasi timp la atingerea obiectivelor europene privind protectia mediului si eficienta energetica. Proiectul este finantat din fondurile BERD, iar titularul contractului de finantare este Guvernul Romaniei, urmand ca Bucurestiul si celelalte localitati din judetul Ilfov sa fie principalii beneficiari ai acestui program.

  • In data de 16 ianuarie a.c, în cadrul Universității Politehnice din București – Facultatea Transporturi – Sala JA103, începând cu ora 10:00 va avea loc o dezbatere publica privind Planul de Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
16270 vizualizari
  • +6 (10 voturi)    
    Minunat! (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:05)

    Martinezu [utilizator]

    Se pot face studiile de fezabilitate degraba.
    De mai multe ori. Arhivarea lor sa se faca totusi in format electronic sa nu ocupe spatiu, si asa se pot face economii substantiale, numai bune pentru investitii in panselute,
    • +2 (2 voturi)    
      crezi? (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:46)

      gigi din berceni [anonim] i-a raspuns lui Martinezu

      cum sa crezi ca ce spun astia e real? revino-ti.
      a fost vreodata real pina acum?

      asta e a alta grupare de interes , in coliziune cu aia care tin in brate PIDU ala de care povestea HN pe la sfasitul anului trecut, remember show-ul de la sfarsitul lui 2015 cu consilierii?

      incepe sa fie interesant, luam floricelele si ne asezam la spectacol, fiind an electoral se anunta un show cu matineu, seria 1, seria 2 si happy end ca in filmele alea coreene cu Choy Min-Sik (ultimul in 2014 a fost bestial).

      eu unul, pe astia nu-i mai cred nici daca ii calca tramvaiul si urla de durere.
      le doresc tot binele din lume in fiecare zi in care ma trezesc varsat in aglomeratia de zi cu zi a frumoasei noastre capitale.
    • 0 (2 voturi)    
      nimic despre pasajul DOMNESTI ? (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:49)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      largire PRELUNGIREA GHENCEA?
      • 0 (2 voturi)    
        rectific dupa ce am citit (Joi, 14 ianuarie 2016, 16:02)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        e precizat.

        Ambitios planul. Doamne ajuta !
  • -1 (9 voturi)    
    Aoleu (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:07)

    silmix [utilizator]

    - infiintarea unei extensii de 1,3 km a liniei de tramvai prin Piata Unirii care va face posibile conexiunile cu liniile de tramvai din zona de sud - est spre cea de nord - est a orasului, oferind un transport public imbunatatit de - a lungul viitorului coridor M7. Valoare proiect: 12,4 milioane euro fara TVA.

    Asta inseamna ca apare o linie de tramvai care sa traverseze splaiul unirii fix in cel mai nenorocit loc posibil?
    • -1 (5 voturi)    
      yup (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:23)

      sictireanu [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      genial, nu? :))
    • 0 (4 voturi)    
      se poate face subteran.... (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:26)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      asa cum e in Bruxelles
      • +1 (1 vot)    
        pe unde ? (Joi, 14 ianuarie 2016, 16:25)

        silmix [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        La unirii avem in subsol:
        -2 magistrale de metrou
        -1 pasaj
        -caseta Dambovitei
    • +2 (4 voturi)    
      De ce intrebi? (Joi, 14 ianuarie 2016, 16:25)

      placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      Esti printre nascutii in masina care sunt de parere ca "tramvaiul incurca traficul"? Ei, afla ca e exact invers!
  • -9 (11 voturi)    
    Sa jupuim posesorii de autoturisme (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:12)

    Worker [anonim]

    Adica jumatate din Bucuresteni. Nu le facem parcari ...se stie ca ei pot parca pe cer dar- nesimtiti ce sunt- nu vor. Asa ca ii vom jupui. De vii daca se poate.

    Vin alegerile baieti...
  • +5 (11 voturi)    
    Caile ferate in zona metropolitana unde sunt? (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:21)

    Emil [anonim]

    N-am vazut nicio mentiune despre reabilitarea cailor ferate si a garilor din zonele limitrofe...orice oras civilizat are un sistem bine pus la punct de trasport feroviar catre periferii. E cel mai ieftin si avem si infrastructura necesara....
    De exemplu, un sistem de trenuri rapide Gara de nord Chitila -Buftea- Otopeni. Cu trenuri la 10-15 minute...
    La fel si Catelu - Cernica.
    Lasa sa dam miliarde pe tramvaie peste tramvaie care si asa incurca circulatia...
    • +1 (3 voturi)    
      la fel (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:46)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Emil

      Basarab - Chiajna - Domnesti exista deja

      nu mai zic ca se pot interconecta cu metroul... ieftin si repede
    • +1 (3 voturi)    
      ar irosi si ei niste bani.. (Joi, 14 ianuarie 2016, 19:46)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Emil

      proiecte fanteziste, fara legatura cu realitatea...
      daca-i intrebi unde sunt studiile de trafic si care sunt proiectiile de densitate a populatiei pentru 2030, pun pariu ca habar n-au ce's alea. 300 de milioane pentru autobuze pe 15 ani? aia de la RATB spun ca e nevoie de banii astia acum. bine ca fac piste de biciclete pentru agrement care incep si se termina in centrul orasului.. ca acolo locuiesc toti bucurestenii.

      se apropie alegerile si baietii si-au adus aminte ca trebuie sa se mai prefaca si ei ca muncesc.
  • +9 (9 voturi)    
    pe hartie si harti totul e frumos... (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:32)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    dar sa le si vedem operationalizate si nu doar prin SFuri...adica sper sa nu cheltuie banii in loc de panselute pe SFuri si cam atat....din 7 mld euro, 600 mil euro pe SF... caci de restul nu vor mai fi bani.
    Chiar, de unde surse de finantare, caci PMB de abia face fata la subventionarea radet si ratb si are deja contractate credite uriase, plus ca in 2016 are de platit la toate investitiile incepute si neterminate...iar CJI nu cred ca are chiar atatia bani..:) sau are?:)
  • +6 (8 voturi)    
    Bravo, hai ca se poate (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:37)

    bigbrother [utilizator]

    Macar jumatate din cele propuse acolo sa fie facute, fara furturi si amanari si tot ar fi o schimbare majora in oras si imprejurimi.

    Se pare ca peste doi ani ar trebui sa putem folosi 50 de autobuze ecologice si numarul lor va creste pana la 250 in 2030. Iar la pagina 621 este un intreg subcapitol dedicat “BUCUREṢTI ECOLOGIC” - ZONE NATURALE.

    Ideile bune continua: si sper sa fie extinse la toate institutiile publice: "La reabilitarea / dezvoltarea clădirii gării (nota: e vorba de Gara de Nord) este de luat în considerare şi utilizarea unor tehnologii
    ecologice, care utilizează energie „verde” (fotovoltaică, eoliană) sau reciclează." Tehnologia a avansat foarte mult si preturile au scazut considerabil, ar fi cazul sa fie luate in calcul.

    Sa vedem daca va fi acceptat acest plan, jocurile de culise sunt mari, interesele pe masura, sume imense iar pana acum am vazut o gramada de planuri si realizari ioc sau cu foarte mari intarzieri si multi bani aruncati pe proiecte stupide. E musai ca sumele platite sa fie auditate extern iar actiunile efectuate sa fie transparente, altfel vom avea o mare gaura de 7 miliarde euro.
  • +8 (8 voturi)    
    Acelasi jaf (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:46)

    Cristi [anonim]

    Planul acesta nu e decat o portita pentru alte furturi.

    De mult timp, inca de pe vremea celebrelor studii facute de japonezi se stiu solutiile - dar nu exista vointa (sau exista rea-vointa) sa fie implementate.

    - minim o centura cu 4 benzi (realizata probabil peste inca 20 de ani in ritmul actual)

    - centura de CF integrata cu reteaua de metrou - simplu de realizat

    - suprataxarea circulatiei prin centru - realizabila prin introducerea culorilor diferite la numerele de inmatriculare - SINGURA SOLUTIE PENTRU REZOLVAREA PROBLEMEI TRAFICULUI INFERNAL- nu trebuie sa inventam "apa calda" - au inventat-o deja altii cu succes

    - benzi exclusive pentru transportul in comun - unde e posibil- IN GENERAL PRIORITATE MAXIMA PENTRU TRANSPORTUL IN COMUN - bineinteles cu o flota moderna nu cu actualele "junghiuri"


    Solutii sunt -dar nu se vrea, clar ca nu
  • +4 (4 voturi)    
    in strategia pentru parcari lipsesc parcarile (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:48)

    Pardel007 [anonim]

    Poate am citit eu prea repede sectiunea legata de parcari - dar nu am vazut pe nicaieri parte de 'creat' parcari - in special in zonele de locuinte.. adica.. vor sa impinga soferii sa mearga cu transportul in comun.. iar masinile soferilor care se urca in tramvai unde vor fi parcate peste zi - pe trotuare/intersectii/spatii verzi/etc, ca si pana acum?

    E bine ca au facut prin centru (unde vine lumea la lucru - desi in cea de la universitate se mira lumea ca e goala, cand cei mai multi care au drum pe-acolo se duc prin centrul vechi la baut.. deci.. fara masina).

    Dar sa dea naiba daca la mine in cartier gasesc o parcare unde sa-mi fac abonament, la mai putin de 1km de bloc (si nu, asta nu inseamna ca e vreuna la 1km, ci doar ca asta ar fi distanta maxima la care as fi dispus sa merg). Si cand m-am mutat, era parcare ' la liber' de-a lungul bulevardului; acum cica l-au modernizat la 2 benzi (si au desfintat parcarile). Iar cerea de la ADP implineste in curand 5 ani..
    • -2 (2 voturi)    
      vitavercea (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:28)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui Pardel007

      pai ei vor sa descurajeze ilfovenii sa mai vina cu masinile in bucuresti. doar ca planul e asa de prost ca nu va avea acest efect. singurul efect va ficastigarea de voturi in campania ptr primarie si sifonarea de bani inuti
    • +5 (7 voturi)    
      masina o vinzi (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:48)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Pardel007

      simplu. daca vrei sa stai in bucuresti. daca nu te muti la botosani.

      am 2 masini dar sa mor daca nu sunt de acord cu renuntarea la masina. decat 2 ore pana la munca cu masina mai bine 30 min cu tramvaiul.
  • +3 (7 voturi)    
    Vrajeli pentru naivi (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:48)

    valahiandusk [utilizator]

    Planul asta intrece in fantezie filmul Interstellar! nu sunt in stare sa repare trotuarele in centru si fac masterplanuri pe milioane de euro
  • +3 (7 voturi)    
    aceste minunatii... (Joi, 14 ianuarie 2016, 14:55)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu vor fi ale noastre, ci ale copiilor, copiilor, copiilor nostri!
    • +1 (3 voturi)    
      Dragi bucuresteni ! (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:33)

      NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Eu nu sunt de acord cu acest plan ! Lipseste autostrada suspendata pe care a promis ca o face Dr.Stopescu !
  • +5 (7 voturi)    
    o propunere de toata jena (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:20)

    costin [anonim]

    Ca locuitor al ilfovului, am studiat cu atentie propunerile, in speranta cane vor simplifica viata. Privita cu atentie, propunerea este o mare mizerie: bani cheltuiti fara o finalitate efectiva. Problema celor din Ilfov este ca nu au cu ce ajunge la marginea Bucurestiului, nu ca nu pot traversa de la Bragadiru la Voluntari. Platim microbuze scumpe si proaste, care ne lasa la marginea campului, departe de orice mijloc de transport
  • +2 (4 voturi)    
    an electoral (Joi, 14 ianuarie 2016, 15:53)

    menumorut [anonim]

    se vede ca se apropie alegerile...
    numai in anii electorali scot baietii din sertare vise din astea...
    dupa alegeri, toate se uita...
  • 0 (2 voturi)    
    Cine a facut aceste studii? (Joi, 14 ianuarie 2016, 16:13)

    Chiar Eu [utilizator]

    Cine a facut aceste propuneri, care au fost solutiile care au fost propuse si cum a fost aleasa solutia castigatoare?
    Greu de raspuns cand astfel de planuri se fac pe genunchi pentru interesele personale ale unora si altora!
  • +3 (3 voturi)    
    Promitem orice, numai... (Joi, 14 ianuarie 2016, 16:30)

    pencu [utilizator]

    ... sa nu-l votati pe Nicusor Dan, ca vrea sa transparentizam hotiile din Primarie! Va facem orice, aducem Parisul, Londra, Berlin si Istambul chiar aici la Bucale, numai sa uitati de Nicusor Dan! Vom face si vom drege, in stilul nostru, traditional!

    Cam asa s-ar traduce initiativa-surpriza a breslei locale a hotilor legali.
  • +1 (1 vot)    
    consultarea va fi sambata aceasta (Joi, 14 ianuarie 2016, 16:43)

    Bogdan31415 [anonim]

    https://www.facebook.com/Planul-de-mobilitate-urban%C4%83-durabil%C4%83-PMUD-Bucure%C8%99ti-Ilfov-954861951236183/?ref=hovercard
  • +2 (2 voturi)    
    banda unica #ratb1 (Joi, 14 ianuarie 2016, 16:52)

    Bogdan31415 [anonim]

    Este utila tuturor.
    Se poate face rapid - 1 luna se pune in practica.

    Este ieftin - tragi 1 dunga galbena pentru a delimita prima banda circulabila.

    Detalii:
    https://www.facebook.com/Banda-unica-Ratb1-918398684903221/?ref=aymt_homepage_panel
  • -1 (3 voturi)    
    Socialism feroce (Joi, 14 ianuarie 2016, 17:01)

    Infiorator [anonim]

    Am parcurs si planul propriu-zis, nu doar acest articol. Prima impresie este aceea ca planul consta intr-o compunere scolareasca de slaba calitate.
    A doua impresie este aceea a lipsei oricarui fundament pentru afirmatiile din plan. Nu exista citate de specialitate, nu exista referire la studii, nu exista fundament stiintific pentru nimic. Metoda "demonstratiei" este prin simple poze de pe google street view, insotite de afirmatii belicoase, dubioase sau de-a dreptul false.

    Si aici ajungem la socialismul feroce: tot planul este bazat pe ideologie si nu pe analize obiective. Planul abunda de expresii precum "reglementare", "interdictie", "descurajare", "schimbarea/modelarea mentalitatii". Tot planul este un delir in favoarea supra-reglementarii obsesive, pe stil socialistic grotesc.

    Propunerile continute in plan sunt infioratoare; nu ma refer la scurta sinteza din acest articol, unde probabil autorii s-au chinuit sa scoata ceva cat-de-cat prezentabil dintr-un document grotesc. Ma refer la sectiuni despre care nu se vorbeste aici, unde autorii, nici mai mult, nici mai putin, recomanda limitarea-interzicerea constructiei de case, recomanda demolarea caselor si inlocuirea acestora cu cartiere-mamut de blocuri etc. Pentru orice cititor neavizat, i-ai putea prezenta acest plan ca directii ale plenarei PMR din 1950, ar face cinste mintilor comunistoide din acele timpuri.

    Intreg planul trebuie respins, iar elaboratorii (adica Avensa SRL din Iasi si o firma din Israel neidentificata clar) trebuie pusi sa dea inapoi banii incasati, pentru ca au "elaborat" ceva demn de Coreea de Nord.
  • 0 (0 voturi)    
    Planuri facute fara cap (Vineri, 15 ianuarie 2016, 16:51)

    Paul [anonim]

    Nu prea vad niciun plan pentru cartierul Berceni, care este al doilea ca marime din Bucuresti si unul dintre cele mai aglomerate.
  • 0 (0 voturi)    
    MOD DE REZOLVARE TRANSPORT ZONA BUCURESTI - ILFOV (Sâmbătă, 16 ianuarie 2016, 12:42)

    tin [anonim]

    pana nu se mareste bucurestiul cu suprafata localitatilor din periferia centurii sau o noua impartire teritoriala cu mai multe sectoare ce v-a cuprinde si localitatile desfiintate , nu se v-a intampla nimic !!! -dupa aceea implementarea transportului public orasenes in afara centurii si darea in folosinta a caii ferate pentru garnituri de transport usor de pasageri in ambele sensuri , tot nimic nu se v-a intampla . - o alta problema pasajele de tot felul in bucuresti si perimetral orasului cum este peste tot in europa . - creearea centurii ca mijloc de traversare a bucrestiului si constructia uneia noi , nu cum este acum proiectata parale cu cea existenta pentru legarea tuturor autostrazilor ce ies din capitala . - prelungirea unde este posibi a liniilor de trleibuz si constructia metroului sau a tramvaiului pentru descongestionarea traficului . si nu in ultimul rand taxa pe zone circulare a parcului auto in deplasare . cand vor plati sa mearga prin bucuresti din ce in ce mai scump spre centru se vor lasa pagubasi . ASTEA SUNT CATEVA MASURI , dar sunt specialisti si studii care pot fi luate in calcul .
  • 0 (0 voturi)    
    hahaha sa vedem... (Duminică, 17 ianuarie 2016, 15:35)

    watashi [anonim]

    am avut si eu o idee sa se faca linii de tramvai bucuresti-magurele si acum vad articolul asta, sper ca e adevarat
  • 0 (0 voturi)    
    Transport in comun (Duminică, 17 ianuarie 2016, 17:47)

    valentinartr [anonim]

    Poate se gandeste cineva sa reintroduca RATB in Bragadiru(Ilfov),deoarece acum sunt 2 cartiere noi si o singura linie de autobuz care circula din ora in ora si cine sa se urce primul...Deci circulam cu MAXI-Taxi care costa mult ,dar si mafia trebuie intretinuta cumva.Suntem la 10 min. de Bucuresti si nu avem autobuz, de ce? A fost o vreme 103 parca,dar a tinut cateva luni si i-a schimbat ruta.Poate ma aude si pe mine cineva totusi la cate milioane vehiculati.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri