TVA-ul a scazut la 20% de la inceputul anului, dar biletele de transport in comun au ramas la acelasi pret: Cum explica RATB si Metrorex

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 18 ianuarie 2016, 11:31 Actualitate | Administratie Locala

Tramvai RATB
Foto: HotNews / DP
De la 1 ianuarie TVA-ul la produsele nonalimentare a scazut de la 24% la 20%, masura care a antrenat dupa sine ieftiniri marginale in preturile de pe piata. Cu toate acestea, biletele de transport in comun in Bucuresti au ramas neschimbate, o calatorie cu autobuzul sau tramvaiul costa tot 1,3 lei, iar o cartela de metrou cu doua calatorii costa tot 5 lei. RATB si Metrorex au explicat pentru HotNews.ro de ce au pastrat aceleasi tarife pentru 2016, in ciuda scaderii TVA.

Metrorex, o societate comerciala pe actiuni, dar cu capital integral de stat, in subordinea Ministerului Transporturilor, sustine ca pentru serviciile sale primeste subventii de la bugeul de stat, ca diferenta intre cheltuielile totale de functionare si veniturile proprii.

"Tarifele de calatorie cu metroul se stabilesc in conformitate cu prevederile OUG nr. 57/2011. Astfel, politica tarifara a societatii are in vedere mentinerea unor tarife accesibile, care sa fie aplicabile, fara ajustari, o perioada cat mai lunga in timp", explica Metrorex intr-un raspuns trimis HotNews.ro.

"In acest context, la fundamentarea veniturilor si cheltuielilor companiei pe anul 2016, pentru acoperirea integrala a cheltuielilor necesare asigurarii serviciului public de transport calatori cu metroul in conditii de siguranta, s-a avut in vedere ca tarifele actuale practicate sa nu fie modificate pe parcursul acestui an", se arata in raspunsul Companiei.

RATB: Tarifele sunt aceleasi inca din 2008, cand TVA-ul era 19%


De cealalta parte, RATB - Regia care opereaza toate transporturile in comun la suprafata (autobuze, troleibuze, tramvai) in Capitala - sustine ca decis sa nu modifice preturile pentru ca, oricum, tarifele sunt aceleasi ca si dinaintea schimbarii TVA in 2010 cand a crescut de la 19% la 24%.

"Tarifele practicate de Regia Autonoma de Transport Bucuresti la vanzarea titlurilor de calatorie se stabilesc de catre Consiliul General al Muncipiului Bucuresti, prin hotarare, iar in prezent ele sunt in vigoare din luna februarie 2008, cu valori mult sub cele practicate in alte orase din tara, care detin o retea mai mica de transport.", se arata intr-un raspuns RATB catre HotNews.ro

In anul 2008, tarifele RATB au fost aprobate in conditiile unui TVA de 19% si au ramas nemodificate "in momentul in care, in anul 2010, Taxa pe Valoare Adaugata a devenit 24%, populatia nefiind obligata la suportarea acestei cresteri de taxa".

"In consecinta, la aceasta data, tarifele practicate de Regia Autonoma de Transport Bucurestila vanzarea titlurilor de calatorie sunt practic cele aprobate in anul 2008, moment la care se practica Taxa pe Valoare Adaugata in valoare de 19%", explica reprezentantii RATB.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
9890 vizualizari
  • -2 (4 voturi)    
    Cei din conducerea Metrorex sunt cam nesimtiti (Luni, 18 ianuarie 2016, 14:26)

    liviul2006 [utilizator]

    au scos si abonamnetul de 62 calatorii acuzand calatorii ca au vrut asta !!! si nici nu au scazut preturile dupa scaderea TVA

    RATB are costuri mult sub operare, si cred ca ar trebui o crestere de tarife, personal cred ca 1.7RON ar fi mai ok, si cred ca si la taxi ar fi necesara o marire.

    Legat de taxi de ce doar transportul public este subventionat in Bucuresti iar cel privat (taxi) nu este ??? Nu este discriminare ?
    • 0 (2 voturi)    
      @Liviul2006 (Luni, 18 ianuarie 2016, 17:17)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

      Pe ce baza ai ajuns tu la 1.7ron calatoria ?

      La nelamurirea cu taxiurile... deja te-as intreba ce ai fumat... ca vreau si eu.

      Cuvintul magic este PRIVAT.. nu poti subventiona ceva ce este privat, din bani publici.
      • 0 (0 voturi)    
        Iti urez sa castigi cat un taximestist la 40h sapt (Luni, 18 ianuarie 2016, 21:36)

        liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        sa vad daca mai ai bani sa scrii comentarii...

        Si pentru ca esti habarnist, de ce PRIVATII din transportul feroviar de calatori primesc subventii ?

        Apropo stii ce e concurenta neloiala ?
        • 0 (0 voturi)    
          @liviul2006 (Marţi, 19 ianuarie 2016, 10:44)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui liviul2006

          Acum se lamureste treaba... esti taximetrist si nu mai merge sa furati cu maimutza?

          Naspa...

          Si ca sa-ti raspund, ca se pare ca in bransa ta se inteleg mai greu anumite lucruri.

          Taximetria NU este un serviciu de importanta publica precum transportul feroviar de persoane.

          Taxiul il iei, de exemplu, cind esti prea beat ca sa-ti poti conduce masina personala de la bodega pina acasa.

          Nu poti compara un vagon de navetisti subventionat cu cei care merg la munca cu taxiul ca le pute (pe buna dreptate) RATB-ul..
          • 0 (0 voturi)    
            daca eu sunt taximetrist => tu esti la salubritate (Marţi, 19 ianuarie 2016, 14:34)

            liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

            daca e sa faci o paralela dupa nivelul cultural (si intuitiv), asa ca ii inteleg pe cei din bransa ta, de ce nu le convine sa curete statiile de taxi si ale RATB de zapada... :)))

            Sa inteleg ca numai navetistii merg cu trenul privat in zonele in care au exclusivitate (exclus CFR Calatori + Marfa) ? Restul merg cu taxiul (privat) sau cu coloana oficiala (de stat, deci subventionat dupa algoritmul(sofismul) tau) ?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri