​​FOTOGALERIE Micile probleme ale Centrului Istoric din Bucuresti: stradute ticsite de masini, loc insuficient de trecere printre terase

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 11 august 2015, 16:45 Actualitate | Administratie Locala

Centrul Istoric 2015 - 5
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a platit peste 12 milioane de euro pentru reabilitarea strazilor din Centrul Istoric al Capitalei, lucrarile fiind finalizate in 2012. Odata cu modernizarea strazilor, proprietarii din zona au inceput incet-incet sa reabiliteze cladirile istorice, iar zona s-a animat cu baruri si cluburi, dupa unii considerate kitsch-uri, dupa altii o atractie turistica pentru strainii dornici de distractie si viata de noapte. Centrul istoric are insa acum cateva probleme: accesul masinilor este permis in continuare in zona, iar pavajul este distrus pe anumite portiuni fiindca nu a fost proiectat pentru trafic auto. In plus, terasele au acaparat aproape in totalitate strazile, lasand in anumite cazuri doar un metru pentru trecerea pietonilor.


In ceea ce priveste organizarea teraselor, desi inca din 2013 Primaria Capitalei a adoptat un regulament de functionare a teraselor din Centrul Istoric pentru a civiliza aceasta activitate, acesta insa nu se aplica. Terasele nu respecta culoarul de trecere de 4 metri impus pentru trecerea pietonilor si a echipajelor de politie, pompieri si salvare. In anumite locuri s-a lasat un spatiu de trecere mai mic de 2 metri.

In plus, comerciantii nu respecta culorile impuse de Primarie pentru mobilier. Astfel, umbrelele de la terase sunt luate de la producatorii de bauturi alcoolice si racoritoare si au culori pornind de la negru pana la verde si roz. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii municipalitatii spun ca s-a ajuns in aceasta situatie deoarece regulamentul nu prevede sanctiuni. Mai exact, regulamentul a fost adoptat prin dispozitie de primar deoarece consilierii generali ai Capitalei nu au vrut sa adopte un regulament in acest sens, sustinand ca regulamentul propus de Primariei este incomplet, iar prin dispozitiile de primar nu se pot stabili sanctiuni. HotNews.ro a scris in mai multe randuri despre aceasta situatie, insa fara niciun rezultat.

Masinile care au acaparat strazile pietonale din centrul istoric sunt o alta neputinta a municipalitatii. Fiindca li se permite, soferii prefera sa parcheze gratuit acolo, in loc sa isi lase masina contra cost cativa metri mai incolo, in parcarea subterana de la Universitate. HotNews.ro a scris despre aceasta situatie inca din 2012, iar explicatia autoritatilor a fost ca in zona sunt mai multe institutii ale statului care au permis de parcare.

Din nefericire insa, numarul masinilor care intra in centrul vechi creste, astfel ca strazile Lipscani, Stavropoleos, Eugen Carada si Smardan sunt ticsite de masini parcate. In plus, aprovizionarea nu se face ntotdeauna intre 6 si 8 dimineata - asa cum scrie la regulament, ci pe tot parcursul zilei. Asa se face ca in miezul zilei te lovesti constant de masinile de marfa pe micile strazi pietonale.

Reamintim ca in zona sunt mai multe parcari publice, inclusiv parcarea de la Universitate construita in parteneriat public privat de Primaria Capitalei, iar daca s-ar fi dorit, s-ar fi putut face un parteneriat intre municipalitate si aceste institutii astfel ca strazile din centrul istoric sa nu mai fie folosite ca imense parcari.



























6564 vizualizari
  • 0 (30 voturi)    
    centrul invechit (Marţi, 11 august 2015, 16:51)

    fane [anonim]

    bordeluri, prostituate, romi, alcoolism, saorma, aglomeratie. Nefrecventabil.
    • +3 (9 voturi)    
      Nefrecventabil dar... (Marţi, 11 august 2015, 17:22)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui fane

      Plin ochi, indiferent de ziua din saptamana! Se pare ca place asa cum e. Cand vor fi terasele goale si se vor inchide din lipsa de clienti, atunci va fi nefrecventabil.
      • +3 (3 voturi)    
        Decebal (Miercuri, 12 august 2015, 9:57)

        ANdrei [anonim] i-a raspuns lui M. G.

        Sa stiti ca o parte din clientii Centrului Istoric s-au mutat in zona Decebal, care celputin in weekenduri e plina ochi.

        HotNews, felicitari pentru articol, dar ar trebui sa vedeti si ce e in zona Deecebal - masini parcate pe 2-3 benzi, in unele seri bulevardul se ingusteaza atat de mult incat devine o ulita greu de trecut. Spatiile verzi dintre trotoar si bulevard au fost defrisate si betonate pentru a face loc teraselor. Pe trotoare aproape ca nu poti trece, terasele au acaparat 80% din spatiile pietonilor, care oricum fac slalom printre masini...
    • -4 (8 voturi)    
      da ce vrei ba (Marţi, 11 august 2015, 18:25)

      a [anonim] i-a raspuns lui fane

      preoti si maicute?
    • +3 (5 voturi)    
      ? (Marţi, 11 august 2015, 19:59)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui fane

      unde, unde?
    • +7 (9 voturi)    
      In centrul vechi poti vedea si: (Marţi, 11 august 2015, 20:34)

      Alex1512 [utilizator] i-a raspuns lui fane

      Muzeul Național de Istorie, Mănăstirea Stavropoleos, Palatul Voievodal Curtea Veche, Teatrul de pe Lipscani, Muzeul BNR, Muzeul Municipiului Bucuresti și altele.
      Fiecare caută și vede ce îl interesează.
      • +4 (4 voturi)    
        asta e ca si cum... (Miercuri, 12 august 2015, 10:03)

        CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui Alex1512

        te duci la bordel sa admiri tapiseriile si argintaria...

        Nu cred ca poti sa te faci ca nu vezi tot jegul din centrul vechi. E o cloaca aglomerata. in care vezi fitosi si smecheri cum se simt boieri sprijiinindu-se cu spatele de anvelopa ce acopera gunoiul din cladirile parasite. Strada acoperita cu zoaie si tot felul de dejectii biologice. Pute de trazneste. Dar provincialii prooaspat aciuati in buc si noii imbogatiti au nevoie de confirmare, de etalare. Pacat de toata zona.
        • -2 (2 voturi)    
          Frustrare sau indignare? (Miercuri, 12 august 2015, 12:47)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui CetateanulRoman

          Jeg e peste tot, nu doar in centru. In afara de faptul ca este ingramadit, e asemenea orașului si a unei mari parti a tarii. Nu stiu de unde ai indignarea asta mare. Spune-mi un loc diferit, unde mergi tu de obicei seara, in weekend.
        • +1 (1 vot)    
          confirm! (Miercuri, 12 august 2015, 16:47)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

          Am trecut intr-o dimineata prin Centrul Vechi si putzea a p*shat (de om!) si a voma, de te traznea!
    • +3 (3 voturi)    
      Ca bine zici! (Marţi, 11 august 2015, 21:00)

      DaniAndi [utilizator] i-a raspuns lui fane

      Ca bine zici!
  • +7 (7 voturi)    
    unde sunt responsabilii? (Marţi, 11 august 2015, 19:17)

    pehash [utilizator]

    o poza cu vitejii de la politia locala care pazesc barierele de acces in centrul vechi nu vedem?
  • +6 (8 voturi)    
    Ba e distractie in CV (Marţi, 11 august 2015, 19:34)

    Alfabetix [utilizator]

    si e un loc necesar pentru viata de noapte si viata in general :) Depinde ce atractie te intereseaza. Pacat ca avem un primar cretin care nu isi face treaba...
  • -3 (5 voturi)    
    probleme (Marţi, 11 august 2015, 20:00)

    doru001 [utilizator]

    Micile probleme ale PNL: au furat prea mult si Ponta a scazut taxele.
  • +6 (8 voturi)    
    Merg des in centru (Marţi, 11 august 2015, 20:28)

    Alex1512 [utilizator]

    Ne e chiar asa rau. Intr-adevar sunt masini parcate, insa nu prin tot centrul vechi, asa cum reiese din articol.
    Problema estetica cea mare o reprezinta fatadele cladirilor. Multe par ca se darama, altele sunt mazgalite, sunt lipite afise aiurea peste tot.
    Problema cea mai mare insa o reprezinta structurile de rezistenta subrezite ale multor cladiri.
    In rest, e ok. Sunt multe localuri, pentru toate buzunarele si pentru toate gusturile.
  • -6 (14 voturi)    
    Centru (Marţi, 11 august 2015, 20:56)

    Nicu [anonim]

    doar taranii merg acolo si atarna la o bere proasta, totul e de kakat in asa zisul centru vechi, manelistii si prostituatele isi fac veacul pe acolo.
  • +6 (8 voturi)    
    Institutii publice in Centrul Istoric? (Marţi, 11 august 2015, 21:52)

    cristina [anonim]

    Mutati din Centrul Istoric toate instirutiile publice care functioneaza in zona! Nu e potrivit sa-si parcheze flota de masini pe strada fix in centru. Cum oare pot sa functionze in asa zgomot si miros de mancare?
    • +1 (1 vot)    
      pai CUM sa le mute?? :O (Miercuri, 12 august 2015, 16:46)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui cristina

      Si BNR este o "institutie publica", la fel si INP (caruia ii apartine Hanul Gabroveni) si teatrul si...
      NU "flota de masini" a lor e problema principala - problema e cu cocalarii care nu-s in stare sa faca 3 pasi pe jos! si care lasa parcarea de la Universitate di de la Unirea goala!!
      Ca asa ie iei: nu-s in stare sa scoata 2 lei din buzunar pentru o parcare decenta!

      Contra unor astfel de obiceiuri fine, continui sa recomand cu caldura o cheie micutza de yala, tinuta cu nadejde in manutza cand suntem nevoiti sa ne frecam de masinile lor :P
  • +1 (1 vot)    
    Lipscani - City Grill (Miercuri, 12 august 2015, 8:53)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2011/01/29/gainarii-la-city-grill-hotii-de-buzunare-sunt-din-partea-casei-cum-servim-%e2%80%9cmetoda-scaunului%e2%80%9d/
  • +4 (4 voturi)    
    cazuri de forta majora (Miercuri, 12 august 2015, 8:54)

    ioana [anonim]

    In Brasov a fost nevoie de un incendiu in centru ca sa se reorganizeze terasele astfel incat sa poata trece masinile de pompieri...
    Probabil ca doar o asemenea situatie nefericita ar putea rezolva macar partial situatia si in centrul vechi din Bucuresti.
  • 0 (0 voturi)    
    E clar ca nu se doreste ! (Marţi, 19 ianuarie 2016, 15:08)

    liviul2006 [utilizator]

    nu cred ca e prostie sau indolenta, mai degraba nu se doreste sa se rezolve aceasta problema.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version