Primaria Capitalei a platit peste 12 milioane de euro pentru reabilitarea strazilor din Centrul Istoric al Capitalei, lucrarile fiind finalizate in 2012. Odata cu modernizarea strazilor, proprietarii din zona au inceput incet-incet sa reabiliteze cladirile istorice, iar zona s-a animat cu baruri si cluburi, dupa unii considerate kitsch-uri, dupa altii o atractie turistica pentru strainii dornici de distractie si viata de noapte. Centrul istoric are insa acum cateva probleme: accesul masinilor este permis in continuare in zona, iar pavajul este distrus pe anumite portiuni fiindca nu a fost proiectat pentru trafic auto. In plus, terasele au acaparat aproape in totalitate strazile, lasand in anumite cazuri doar un metru pentru trecerea pietonilor.

Centrul Istoric 2015 - 5Foto: Hotnews

In ceea ce priveste organizarea teraselor, desi inca din 2013 Primaria Capitalei a adoptat un regulament de functionare a teraselor din Centrul Istoric pentru a civiliza aceasta activitate, acesta insa nu se aplica. Terasele nu respecta culoarul de trecere de 4 metri impus pentru trecerea pietonilor si a echipajelor de politie, pompieri si salvare. In anumite locuri s-a lasat un spatiu de trecere mai mic de 2 metri.

In plus, comerciantii nu respecta culorile impuse de Primarie pentru mobilier. Astfel, umbrelele de la terase sunt luate de la producatorii de bauturi alcoolice si racoritoare si au culori pornind de la negru pana la verde si roz. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii municipalitatii spun ca s-a ajuns in aceasta situatie deoarece regulamentul nu prevede sanctiuni. Mai exact, regulamentul a fost adoptat prin dispozitie de primar deoarece consilierii generali ai Capitalei nu au vrut sa adopte un regulament in acest sens, sustinand ca regulamentul propus de Primariei este incomplet, iar prin dispozitiile de primar nu se pot stabili sanctiuni. HotNews.ro a scris in mai multe randuri despre aceasta situatie, insa fara niciun rezultat.

Masinile care au acaparat strazile pietonale din centrul istoric sunt o alta neputinta a municipalitatii. Fiindca li se permite, soferii prefera sa parcheze gratuit acolo, in loc sa isi lase masina contra cost cativa metri mai incolo, in parcarea subterana de la Universitate. HotNews.ro a scris despre aceasta situatie inca din 2012, iar explicatia autoritatilor a fost ca in zona sunt mai multe institutii ale statului care au permis de parcare.

Din nefericire insa, numarul masinilor care intra in centrul vechi creste, astfel ca strazile Lipscani, Stavropoleos, Eugen Carada si Smardan sunt ticsite de masini parcate. In plus, aprovizionarea nu se face ntotdeauna intre 6 si 8 dimineata - asa cum scrie la regulament, ci pe tot parcursul zilei. Asa se face ca in miezul zilei te lovesti constant de masinile de marfa pe micile strazi pietonale.

Reamintim ca in zona sunt mai multe parcari publice, inclusiv parcarea de la Universitate construita in parteneriat public privat de Primaria Capitalei, iar daca s-ar fi dorit, s-ar fi putut face un parteneriat intre municipalitate si aceste institutii astfel ca strazile din centrul istoric sa nu mai fie folosite ca imense parcari.