​​VIDEO-FOTOGALERIE O treime din Parcul Operei, defrisata pentru amenajare unui club de tenis

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 27 mai 2013, 19:57 Actualitate | Administratie Locala

FOTOGALERIE Defrisare Parcul Operei
Federatia Romana de Tenis (FRT) a defrisat circa o treime din Parcul Operei, adica 1,6 hectare de spatiu verde neamenajat, acoperit in principal de vegetatie spontana, pentru a reconstrui acolo fostul "Tenis Club Bucuresti". Reprezentantii Federatiei sustin ca au avut toate avizele cerute pentru defrisare si ca pe teren erau buruieni si arbusti care au crescut dupa ce autoritatile comuniste au demolat fostul club. Reprezentantii societatii civile sustin insa ca acei "arbusti" aveau 20 de ani si ca tenis clubul ar fi putut fi construit in alta parte, iar cele 1,6 hectare sa ramana parc.



"Acolo se va reface baza de tenis inchisa de Ceusescu Nicolae in 1989. In prima etapa, pana la toamna, vrem sa amenajam acolo 8 - 10 terenuri de tenis si vestiare. Inainte erau 17 terenuri de tenis. Vom investi 1,250,000 milioane de lei. In a doua etapa, in functie de cati bani vom avea, vrem sa construim acolo o sala de sport acoperita si un hotel pentru sportivi. Pentru defrisarea terenului avem toate avizele de la Primarie. Avem si autorizatie pentru a demara lucrarile la faza I a proiectului. Terenul nu este al nostru, a fost concesionat de la Primarie, pe 49 de ani, gratuit", a declarat pentru HotNews.ro Adrian Rizu, director general FRT.

Intrebat daca se justifica defrisarea acestui spatiu pentru construirea clubului de tenis, Rizu spune ca pe teren era vegetatie salbatica si cresteau buruieni. "Pe acest teren a fost tenis club. Cand am taiat aceste buruieni, fiindca erau buruieni pe teren, nu spatiu verde, am dat de zgura. Sunt un tip care tine la natura, nu printez ca sa nu se distruga copacii, insa daca aici a existat un club de tenis mi se pare un lucru benefic pentru oras ca el sa fie refacut. Avem nevoie de o astfel de baza sportiva in Bucuresti", a explicat Adrian Rizu.

Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Primariei Capitalei sustin ca au dat doar aviz de igienizare a terenului pentru a se putea face un inventar al arborilor de pe teren si ca nu a fost emis niciun aviz de defrisare.

UPDATE: Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca se va duce in Parcul Operei sa vada despre ce este vorba. "Primaria Capitalei nu a dat aviz de defrisare. Am fost de acord doar cu igienizarea zonei, sa se curete tufisurile de acolo. Acolo se face un club de tenis. Asta a si fost. Este un loc perfect pentru asta deoarece pot sa gin studentii", a declarat Oprescu

Nici situatia terenului nu este clara deoarece Adrian Rizu, director general FRT, sustine ca terenul apartine Primariei, fiind concesionat gratuit catre FRT, iar presedintele FRT - George Cosac - spune ca terenul apartine Federatiei. Primaria Capitalei inca nu ne-a furnizat un punct de vedere referitor la situatia juridica a terenului.

Conform Planului Urbanistic General, terenul pe care urmeaza sa se construiasca clubul sportiv este spatiu verde, respectiv parc. Reamintim ca legea interzice construirea pe spatiile verzi. De asemenea, pana in 2012, tot Parcul Operei a fost in paragina. Primaria sectorului 1 a reamenajat 3,5 hectare din acest spatiu verde, acum fiind unul dintre cele mai frumoase parcuri din oras. La vremea respectiva, institutia a vrut sa amenajeze si bucata de 1,6 ha care a fost defrisata insa nu a fost posibil deoarece terenul se afla in litigiu, a declarat la vremea respectiva Alex Ichim, purtatorul de cuvant al Primariei sector 1.

Vezi aici cum arata Parcul Operei inainte si dupa reamenajare.

  • Ce spune societatea civila

Dan Trifu, Ecocivica: "Acest proiect este proiectul "Tenis Club Bucuresti". Terenurile de tenis se vor face pe amprentele fostelor terenuri de tenis demolate de Ceausescu. Intr-adevar au fost niste defrisari in zona. A fost taiata vegetatia crescuta spontan, insa acea vegetatie avea 20 de ani. In Planul Urbanistic General zona este trecuta ca parc. Comisia de Mediu de pe langa Agentia de Mediu a dat un acord de mediu pentru acest proiect. Conditia a fost sa mai reduca amprenta cladirilor si sa respecte amprenta vechilor terenuri de tenis si cladiri. Nu am agreat acest proiect, dar tinand cont ca acolo a fost o baza de tenis si ca am jucat pe ea inainte de '89, asta este. Doar sa nu se faca o tiganie si sa se respecte proiectul. Daca nu se respecta, vom ataca in instanta".

Nicusor Dan, presedinte Salvati Bucurestiul: "Este o decizie aberanta sa defrisezi 1,6 ha de parc pentru a construi un tenis club dupa ce ai concesionat vizavi 10 ha de spatiu public unui investitor privat pentru a construi un mall. De asemenea, este o masura abuziva sa defrisezi o zona din parc cand nu s-a aprobat si pus in dezbatere publica Planul Urbanistic Zonal pentru acest proiect care schimba destinatia de parc".

  • Istoric
Proiectul care prevede construirea unui hotel si a unei sali de sport in Parcul Operei
Foto: Hotnews
Proiectul pentru tenis clubul din Parcul Operei este unul mai vechi. Pe 9 decembrie 2009, Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei, a aprobat construirea unui hotel de 3 etaje, o sala de sport si mai multe terenuri de tenis pe circa o treime din acest parc. De atunci insa nu s-a mai auzit nimic despre acest subiect pana acum, cand s-a defrisat parcul. Mentionam ca Planul Urbanistic Zonal nu a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.


Citeste mai multe despre   











10638 vizualizari
  • +21 (25 voturi)    
    dupa ce ca (Luni, 27 mai 2013, 20:13)

    antitot [utilizator]

    Bucurestiul este un oras plin de praf parca se vrea neeaparat sa ramanem fara spatii verzi.
    • -6 (6 voturi)    
      Mutati-va din oras la tara cat mai curand posibil! (Marţi, 28 mai 2013, 10:18)

      relate4ever [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      Vedeti dupa 30 ani de oras, o familie mutata la tara pe blogul video http://cunostinta.wordpress.com
  • +14 (20 voturi)    
    Plamanii verzi (Luni, 27 mai 2013, 20:35)

    PopescuVirgil [anonim]

    Parca si primarul general promitea ca va tine cu dintii de spatiile verzi existente. Se pare ca ii mai scapa cateva hectare din vedere din cand in cand. Eu cred ca suntem mai lipsiti in acest Bucuresti prafuit de aer curat decat de terenuri de tenis, fie ele si "foste".
    • +1 (7 voturi)    
      Terenul este (Marţi, 28 mai 2013, 20:00)

      arakis [utilizator] i-a raspuns lui PopescuVirgil

      al FRT , iar Sorin Oprescu a dat unda verde pentru salubrizare, toaletare. Daca proprietarul
      face altceva, atunci e grav.
  • +12 (16 voturi)    
    Incredibil! (Luni, 27 mai 2013, 21:04)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Intr-un oras asa de poluat ca Bucurestiul distrugem spariul verde. Bucurestiul are cel mai mic numar de metri patrati de spatiu verde pe cap de locuitor, si asta pentru ca au fost incluse si cimitirele la spariul verde! Exista o lege care spune ca nu este voie sa construiesti pe spariul verde si terenul era nu numai spatiu verde, dar facea parte dintr-un parc, lasat de izbeliste e adevarat. Cum a putut primaria si Sorin Oprescu sa permita defrisarea? Din ultima poza se vede clar ca pe langa 5 terenuri de tenis, grosul distrugerii va fi ocupat de constructii!!!! Nu exista nicio scuza ca un teren al statului, parc, in centrul orasului la cateva sute de metri de primarie, este distrus si inlocuit cu constructii, intr-un oras in care ne sufocam pe zi ce trece. Sunt sigur ca terenurile acestea puteau fi construite in alta parte si spatiul sa fie pastrat ca parc pentru a se bucura de el toti locuitorii orasului. Sper ca autoritatile sa aiba gandul cel bun si parcul sa fie pastrat si reamenajat.
  • +9 (11 voturi)    
    Primari USL...garantati Crin Antonescu (Luni, 27 mai 2013, 21:51)

    Gryphus [utilizator]

    daca afla Antena 3 ce fac primarii USL...
    • 0 (4 voturi)    
      hai frate lasa vrajeala.... (Marţi, 28 mai 2013, 17:40)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      cand e vorba de furat sunt toti la fel...
  • -4 (10 voturi)    
    ar merge si asa.... (Luni, 27 mai 2013, 21:56)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    numai sa nu se transforme baza aia sportiva in niste blocuri . sau vreun mall.
    • +1 (3 voturi)    
      O baza sportiva (Marţi, 28 mai 2013, 21:02)

      milosh [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

      noua pe vechiul amplasament ar fi ceva absolut normal. In 1988 a fost desfiintat complexul sportiv , asa ca au trecut 25 de ani. Aici nu e vorba de nu stiu ce autorizatie data de Sorin Oprescu, sau de FRT. Si sincer, nu-l vad pe Nicusor Dan luptandu-se cu Ion Tiriac.
  • +10 (14 voturi)    
    Doamne (Luni, 27 mai 2013, 22:26)

    florinul [utilizator]

    Ecologistul de el, nu printeaza ca sa nu distruga copacii. Era amenajat parcul ala, arata bine, era gura de aer proaspat pentru o intersectie de marimea aia si incheia frumos bulevardul Kogalniceanu. Offf ce m-am saturat! Nici nu stiu ce as putea sa fac!?!?
  • +15 (17 voturi)    
    A cui este viitoarea afacere ??? (Luni, 27 mai 2013, 22:31)

    andreesanu [utilizator]

    Interesul" sculat din somn" pentru tenis in buricul Bucurestiului pute de la o posta ,voua nu va pute ???
    Stilul este arhicunoscut deacum pentru cei care au ochi de vazut si urechi de ascultat.
    Se practica amenajarea pe bani publici si fonduri europene iar administrarea se face privat prin firma lui ....,vedem mai tirziu care-i pungasul din spatele afacerii si increngatura mafiota.
    Cit despre tenis mai pardon ,mai multe vor fi spatiile cu alte destinatii pur comerciale si care in prima faza nu trebuie amintite ca sa nu sara concurenta in sus.
    Si voi care aveti ceva de spus, vedeti ca v-a trecut vremea sa aveti opinii ,trebuia sa deschideti ochii cind i-ati votat pe astia care azi va scuipa in cap coji de seminte.
  • +13 (15 voturi)    
    Tenis in praf si pulbere (Luni, 27 mai 2013, 22:45)

    un dac [utilizator]

    Dilema este grea...avem nevoie si de parcuri, dar avem nevoie si de un nou ilie nastase...hmmmmmm.
    Dupa secunde bune de gandire, cu tot dragul pentru mare nasty, prefer parcurile si spatiile verzi.

    Cat despre fosta baza a lui ceausescu, ala a daramat mult, nu putem sa reconstruim tot, nu mi se pare deloc un motiv, mai degraba o gluma proasta.
  • +16 (16 voturi)    
    res-pir...praf (Luni, 27 mai 2013, 23:46)

    Aspasia [utilizator]

    A fost o mușamalizare: pe plăcuța cu descrierea parcului au lăsat de la inceput spațiul respectiv alb, ca și cum ar fi lăsat de înțeles că încă nu este amenajat, dar va fi. Iar acum, la 3 zile după Paști, au prins momentul și au început să taie de la mijloc, cât mai în ascuns. În timpul acesta, copiii se joacă la doar câțiva metri de stradă. Ceea ce a mai rămas din parc e o mică bordură verde, înconjurată peste tot de mașini. Iar faptul că acolo a fost teren de tenis nu e un argument. Ce dacă a fost? Dacă ai fost chel și ți-a crescut părul, te tunzi din nou? Sper ca federația de tenis să fie scoasă la plantat.
  • +8 (10 voturi)    
    Tenis?! (Marţi, 28 mai 2013, 8:17)

    cmariusalin [utilizator]

    Chelului ii trebuie tichie de margaritar...
  • +12 (12 voturi)    
    in acel loc sa fie extins parcul existent (Marţi, 28 mai 2013, 9:48)

    roximir [utilizator]

    Locuiesc in zona si sunt mama a 2 copii. Mergem foarte des in Parcul Operei, cu copiii. Parcul este superb, sunt multi copaci cu umbra deasa, gazonul este foarte frumos, este un parc cu o amenajare moderna si o ingrijire impecabila. Padurea din spatele parcului facea parte din conceptul de amenajare si desi erau probleme cu mentinerea curateniei, avea totusi un farmec al ei.
    Am fost socata cand, dupa Paste, intr-o miercuri, am descoperit ca aproape toata padurea a fost taiata. Nu inteleg cum s-a putut ajunge la o astfel de decizie, indiferent de cine e proprietarul terenului.
    Padurea era spatiu verde si pe spatiu verde nu se construieste, indiferent daca proprietar este primaria sau FRT. Exista deja terenuri de tenis la Arenele BNR, foarte aproape. In plus chiar peste drum la Casa Radio, terenul este foarte mare si se poate face acolo baza sportiva.
    Ma doare sufletul pentru toti copacii taiati, doar ca acum nu ii mai putem aduce inapoi. Ceea ce putem face este sa militam ca in acel spatiu sa fie extins parcul existent si sa se plateze arbori noi. Nu sunt de acord cu amenajarea terenurilor de sport, nu se justifica.
  • -8 (16 voturi)    
    Ecologistilor, mai slabiti-ne... (Marţi, 28 mai 2013, 10:11)

    Melchisedec [utilizator]

    Acolo e un maidan de 23 de ani, de cand a murit "marele constructor" al Casei Radio. Ce e rau in a face o baza sportiva, intr-un oras lipsit de asa ceva, in locul unei suprafete complet neamenajate? Acolo vietuiesc doar caini vagabonzi si oameni ai strazii. Nicusor sa mai vina si cu un proiect concret, nu doar cu NU SE POATE...
    • +8 (10 voturi)    
      Matale iti place si cum e la Universitate ? (Marţi, 28 mai 2013, 11:05)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Melchisedec

      Tarii cit mai mult beton si praf ! Aici se pune de o afacere pentru cativa, in detrimetrul celor mai multi. Asta e !
      • -5 (9 voturi)    
        Asta-i capitalismul, tataie! (Marţi, 28 mai 2013, 12:21)

        Melchisedec [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        Comunismul n-a mers, asa ca ne-am intors la capitalism, care e oranduirea unde cativa castiga mult, restul mai putin. Tenis Club a fost creatie burgheza deci e normal sa se reinfiinteze.
    • +8 (8 voturi)    
      maidan = loc viran (Marţi, 28 mai 2013, 11:44)

      jcao [utilizator] i-a raspuns lui Melchisedec

      maidan = teren deschis, loc viran situat în interiorul sau la marginea unei localități (DEX).
      Daca tu l-ai vazut viran, se cheama ca ori ti-au crescut dioptriile, ori esti de rea credinta.
      In Drumul Taberei, pe spatiul verde care inconjura terenul de sport al unei scoli, s-a construit teren de tenis. Tot asa, cu fonduri europene si administrat privat. Si, ce sa vezi, dupa aia au acaparat si un alt spatiu de vizavi de terenul cu pricina, pe care cresteau copaci. Cu totul `dezinteresat`, cei de la ADP au venit, au ras juma' din arbori, iar acum pe locul eliberat jucatorii de tenis - ca oameni sunt si ei - isi parcheaza masinile. In ritmul asta de defrisare, intr-un Bucuresti din ce in ce mai chelit, o sa te sufoci chiar si tu
    • +5 (7 voturi)    
      Nicușor a venit și cu proiecte concrete... (Marţi, 28 mai 2013, 15:36)

      Drumetul_eclectic [utilizator] i-a raspuns lui Melchisedec

      ...dar cei ca tine, categoria „ecologiștilor, mai slăbiți-ne”, l-au votat pe Oprescu.
      • -3 (7 voturi)    
        L-am votat pe Nicusor, dar... (Marţi, 28 mai 2013, 16:25)

        Melchisedec [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

        L-am preferat prin comparatie celor doi clovni, Oprescu si Prigoana, insa raman la parerea mea ca el face parte din categoria carcotasilor de serviciu si nu a oamenilor care fac. In orasul nostru, e nevoie si de unii, si de altii, dar nu e indicat sa schimbe locurile intre ei...
  • +3 (3 voturi)    
    Curatati si balariile din curtea Primariei (Marţi, 28 mai 2013, 10:55)

    BuFeis [anonim]

    Ingrijite sau nu, "balariile" alea filtreaza aerul ..si cresc acolo "spontan", in salbaticie, pentru ca cine administreaza acel spatiu nu isi face datoria fata de oras ..in schimb, atunci cand devine "profitabil", nu are nici o jena sa incalce legea si sa ignore un regulament de urbanism care (cel putin teoretic) presupune dezvoltarea orasului dupa o anumita viziune in perspectiva, cu coerenta si fara conflicte "spontane" generate de derogari accidentale.
    Decizia numitei "Comisie Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei" nu are nici un temei profesional (..ca fiind tehnica, nu i se poate pretinde vreun temei moral, nu?..iar legea este foarte flexibila..mai ales pentru cei care stiu sa se indoaie dupa chichitele ei). Invit membrii respectivei comisii la cursuri de recalificare profesionala; posturile pe care acum le ocupa presupun intelegerea orasului si serviciu in beneficiul comunitatii..exigente pentru care se pare ca nu au calificarea necesara.
    mihai raducanu
  • +8 (8 voturi)    
    Vegetație sălbatică (Marţi, 28 mai 2013, 13:53)

    Drumetul_eclectic [utilizator]

    Din ce înțeleg eu din logica afaceriștilor ăstora (FRT + primărie), spațiul verde e spațiu verde doar dacă e amenajat ca-n reviste, cu gazon tuns și stropit. Vegetația sălbatică nu se pune, aia nu face fotosinteză și nu oxigenează aerul. Decât un crâng sălbatic, mai bine un hectar de zgură unde tot românul să facă mișcare adevărată, oxigenându-și plămânii cu noxele și praful care-l înconjoară din toate părțile. Ar mai fi de zis că zona aia de vegetație „sălbatică” era casă pentru o grămadă de păsări (cum ar fi privighetori care de o lună încoace cântă dumnezeiește, pentru cine are urechi să le asculte), care tocmai își hrăneau puii ieșiți din găoace. Aceia acuma sunt morți. Dar mă rog, pentru unii astea sunt mofturi ecologiste...
    • -5 (7 voturi)    
      un crang salbatic (Marţi, 28 mai 2013, 18:02)

      Andrzej [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

      Da, un crang salbatic care pute a urina si e populat de drogati si ate specimene dubioase. Te invit , daca ai sange in tine, sa faci o plimbare prin acel crang seara pe la ora 10-11, ca mai tarziu nu-ti recomand.
      • +2 (2 voturi)    
        V-a contaminat rau comunismul! (Marţi, 28 mai 2013, 20:18)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Andrzej

        Sa distrugem tot! Daca ai un parc lasat de izbeliste ce faci il ingrijesti si il faci frumos sau il desfiintezi? Bineinteles il defrisezi, il desfiintezi! Daca ai un monument lasat in paragina ce ii faci: il restaurezi sau il demolezi? Il demolezi! Sper ca folosind aceasta gandire daca aveti vreodata mizerie in casa sa nu va apucati sa o demolati! Si il mai blamam pe Ceausescu! In locul acela nu mai este niciun club, este un parc si trebuie pastrat parc si intretinut cum trebuie. Clubul poate fi refacut in alta parte!
  • -2 (6 voturi)    
    Cu parere de rau (Marţi, 28 mai 2013, 14:42)

    Andrzej [utilizator]

    Cu parere de rau trebuie sa aduc aminte ca in acel loc a functionat Clubul Roman de Tenis acum multi ani. Bucurestenii mai varsnici stiu asta. Mai mult, peste drum unde acum se inalta cladirea ( in ruina acum), abandonata "ctitorie ceausista" (care trebuia sa fie Casa Radio), prin anii '70 exista un parc numit "al manejului", sau parcul Hipodrom. Putin mai in spate pe strada fosta (Stefan Furtuna), actual Mircea Vulcanescu la intersectia cu sos. Cotroceni sunt cladirile (unde mai de mult exista clubul studentesc "303") in fapt fostele grajduri regale.
    • +6 (8 voturi)    
      Ai dreptate, numai că... (Marţi, 28 mai 2013, 15:08)

      Drumetul_eclectic [utilizator] i-a raspuns lui Andrzej

      ...înainte de a fi fost acolo un club de tenis era un maidan. Mai înainte, pe la 1500, era o stână, iar prin anul 700 î.Hr. o pădure. Pot să merg până în Mezozoic, dacă vrei. Ideea e că trăim în prezent și ar trebui să prioritizăm niște lucruri - ce este mai important pentru acest oraș ? Câteva terenuri de tenis sau spațiu verde ? Ce ne enervează mai tare în București ? Poluarea sau lipsa cluburilor de tenis ? O dezbatere publică poate ar fi fost utilă, dar discutăm oricum degeaba, pentru că lucrurile s-au petrecut - a câta oară ?! - pe șestache, fără să fie nimeni întrebat. În jungla asta de oraș se aplică politica faptului împlinit, iar pe urmă - prinde orbu, scoate-i ochii...
      • -5 (7 voturi)    
        numai ca.. (Marţi, 28 mai 2013, 15:51)

        Andrzej [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

        Doar asa ca sa nu fie umbra la ceea ce am spus, acea zona fusese amenajata cu mult inainte de de a fi un loc cu vegetatie spontana, un loc de agrement bine gandit: grajdurile regale(nu tegandi la un loc ca la cocarlati unde rumanu' chinuie animalele in conditii primitive!, sic), manejul cu tribune si loc de promenada, si tenis club. tipic burghez si capitalist ....., Ce zici?
  • 0 (8 voturi)    
    Cred ca mai degraba ar trebui demolata (Marţi, 28 mai 2013, 15:00)

    Andrzej [utilizator]

    Mai degraba ar trebui demolata acea magaoaie (casa radio)ruinata si retransformata in ceea ce a fost un parc.
    In anii '70 acest parc se intindea de la intersectia cal. Plevnei, pana jos aproape de sos. Cotroceni, iar in spate era marginit de fostele cazarmi detinute clubul Steaua.
    Cat despre Tenis Club pot sa spun ca pe acele terenuri am vazut la antrenament celebritati romane si mondiale pe vremea cand Romania juca finale de cupa Davis.
    • +3 (7 voturi)    
      Logică strâmbă (Marţi, 28 mai 2013, 15:16)

      Drumetul_eclectic [utilizator] i-a raspuns lui Andrzej

      Un parc/ o pădure are nevoie de ani buni pentru a se dezvolta. Niște terenuri de tenis se pot construi în câteva luni. N-ar fi mai logic, dacă demolăm „măgăoaia”, să facem acolo club de tenis, de fitness, de bowling, squash, darts și ce mai doriți, și să lăsăm în pace spațiile verzi care mai există ?
      • -2 (4 voturi)    
        drumetule (Marţi, 28 mai 2013, 15:44)

        Andrzej [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

        Drumetule, si un parc poate fi construit repede, poate mult mai repedede decat ar fi sa ne hotaram ce vrem cu acest oras.
        concluzionez : Am vrut doar sa stie si cei mai de curand incaltati, ca orasul acesta a fost totusi un oras curat si civilizat(o scurta periada de timp), pana a venit taranul din Olt , apoi pretinii si rudele lor, iar azi urmasii lor.
        Bucurestiul, asa cum eu il stiam va ramane doar in sufetul si amintirea mea, de soarta sa au grija veneticii veniti aici de peste tot, toti cei care in zeflemea ne numesc mitici.
        • +3 (3 voturi)    
          Cum o veni asta! (Marţi, 28 mai 2013, 16:31)

          EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Andrzej

          Ce ironie, cei "mai curand incaltati" doresc sa se pastreze spatiul ca parc (asa cum este definit in PUG) si sa se respecte legea care zice ca nu se construieste pe spatiul verde, iar cei, probabil incaltati mai demult printre care probabil ca aveti impresia ca va numarati, doresc ca acel spatiu sa fie betonat sau acoperit cu zgura. Sunt sigur ca respectivul club poate fi refacut in alta locatie. Asa pastram si parcul si refacem si clubul de tenis. Va aduc aminte ca in zona sunt arenele BNR cu 10 terenuri de tenis:
          http://maps.google.ro/maps?q=arenele+bnr&ie=UTF8&ll=44.430309,26.077359&spn=0.004296,0.004705&client=firefox-a&channel=np&fb=1&gl=ro&hq=arenele+bnr&hnear=0x40b1f93abf3cad4f:0xac0632e37c9ca628,Bucure%C8%99ti&cid=0,0,11981343692254692806&t=h&z=18
          • -1 (5 voturi)    
            Eu si Cu Mine (Marţi, 28 mai 2013, 17:06)

            Andrzej [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

            Stimabile, Tenis Clubul care a existat in locul unde acum "vegetatia spontana" a napadit totul a fost dezafectat din voia lui cesca, inainte de ultima defilare care slavea invazia rusesca (23 august). Acel loc era o scoala de tenis pentru copii. Sunt multi care au primit primele lectii acolo, ulterior mari campioni.
            Acel loc nu era un "spatiu betonat" era chiar un parc ingrijit si bine intretinut.. Pentru informatia dvs. spatiul clubului era in armonie cu parcul Operei, fara nici o stridenta.
            Acum locul dupa care dvs lacrimati este doar un fel de maidan populat noaptea de o fauna umana periculoasa. Cu respect!
        • +5 (7 voturi)    
          Pane Andrzej (Marţi, 28 mai 2013, 16:33)

          Drumetul_eclectic [utilizator] i-a raspuns lui Andrzej

          Admir prețuirea pe care o purtați Bucureștiului de altădată, pe care dealtfel o împărtășesc, dar cu toate astea aflați de la mine că un parc se încăpățânează să aibă nevoie de mult timp pentru a deveni parc și de-adevăratelea, nu doar pe hârtie. Ce să-i faci, copacul pune câte un singur inel pe an, în timp ce drujba trece prin toate inelele într-un singur minut. Până și un țăran desculț din Olt știe asta. Numai bine și spor la passing shots !
          • 0 (4 voturi)    
            din pacate (Marţi, 28 mai 2013, 17:15)

            Andrzej [utilizator] i-a raspuns lui Drumetul_eclectic

            Stimate domn, drujba a trecut cu feocitate prin multe locuri si nimeni nu a schitat nici un gest.
            Un exempu: unde sunt copacii de pe calea Vacaresti, de pe bul. Magheru, Carol I, Maria Rosetti, sau copacii defrisati din parcul Herastrau pentru a face loc carciumilor de fite, sau din parcul si cartieru Drumul Taberei, etc?
            Din pacate drujba isi face loc doar unde sunt interesele puternicilor zile.
            • +2 (2 voturi)    
              Pe principiul dumneavoastra... (Marţi, 28 mai 2013, 20:10)

              EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Andrzej

              hai sa defrisam tot. De fiecare data cand se defriseaza ceva aducem vorba de ce s-a defrisat inainte. Bravo!
  • +4 (4 voturi)    
    mda... (Marţi, 28 mai 2013, 17:39)

    liviu_ [utilizator]

    astia incet incet distrug toate parcurile din bucuresti: IOR, tineretului, acu operei.... au mai fost si altele dar mai putin mediatizate...
    si cand o sa iesim in statistici cu cea mai proasta speranta de viata din europa o sa ne intrebam de ce...
  • -1 (7 voturi)    
    Apropo despe subiectul locurilor verzi (Marţi, 28 mai 2013, 18:12)

    Andrzej [utilizator]

    Nu stiu cati din cei care au postat aici cunosc o locatie cu adevarat unica in romania: zona Vacaaresti, intens mediatizata acum un an.
    Eu am avut proasata inspiratie sa ma aventurez prin acele locuri .
    Habitaclul acestei zone este intradevar socant prin diversitate si unicitate, insa peisajul este dezolant prin mizeria si promiscuitatea exibata de "bastinasii" zonei. Acolo trebuie sa se intervina urgent daca intradevar suntem iubitori ai naturii, mai akes ca zona respectiva se afla practic flancata de trei zone de beton asfalt si aglomeratie urbana: Berceni, Tineretului-Vacarestisi Oltenitei. Cu respect!
    • +2 (4 voturi)    
      Habitaclu? (Marţi, 28 mai 2013, 19:02)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Andrzej

      Nu mai faceti diferenta dintre masina personala si restul?
  • -3 (7 voturi)    
    tenis (Marţi, 28 mai 2013, 18:40)

    hollow [utilizator]

    Nu intru la categoria "varstnici", dar imi aduc aminte foarte bine cum am jucat tenis la clubul ala pana in '88 sau '89, nu mai stiu exact, cand, pur si simplu peste noapte, au bagat buldozerele acolo. A fost anul in care au tinut parada de 23 august prin fata Casei Radio, care era neterminata, dar au facut-o sa para terminata dintr-un var si o filmare cu schepsis. O sa ma faceti burghez sau mai stiu eu cum, dar nu exista an in care sa nu fi trecut pe acolo si sa nu ma fi intrebat de ce naiba tin buruienile alea si nu refac clubul, care era superb, cu atata verdeata si racoare in jur.
    Sincer, nu cred se poate judeca totul dupa calapodul defrisat=evil automat. Oricum e impropriu spus defrisat. Parcul Operei era ingrijit, zona aia nu facea parte din parc nici macar vizual.
  • -2 (2 voturi)    
    Sa respirati bine!...in capitalism (Miercuri, 29 mai 2013, 1:51)

    un dac [utilizator]

    defrisarea este forma de capitalism?
    Multiplele terase din IOR de acum cativa ani erau tot forme de capitalism?
    Blocurile din Tineretului inseamna capitalism?
    Terenul de fotbal din 23 august de unde se aude non stop:"da ba pase in p..a mea" este tot o forma de capitalism?
    ETC
    Se pare ca da, dupa unii comentatori.
    Caz in care tin sa-i anunt ca unde stau ei acum era ba o vie privata, ba un porumb privat, ba o livada. Ce-ar fi sa predati voi cheile de la aprtament/casa si sa refacem noi cu totii capitalsimul pierdut din Bucuresti?
    Ma asteptam la multe de la bucuresteni, dar sa fie de acord cu transformarea unui (potential) parc in teren de tenis, nu!
    Mi-a fost multa vreme scarba ca sunt contemporan cu oamenii politici de dupa '90. Incepe sa-mi fie scarba de cei care i-au votat/tolerat.

    Sa respirati bine!
  • 0 (0 voturi)    
    Pacul Operei teren de tenis (Sâmbătă, 1 iunie 2013, 21:12)

    misa2002_2006 [utilizator]

    Asta manaria cui mai e Oprescule?? Chiar trebuia teren de tenis in mijlocul Bucurestiului in zgomotul asurzitor de masini??? ca acolo e circulatia cea mai mare..mai ales ca e si spitalul de urgenta in zona..asta era necesar acolo??? ce spaga s-a incasat pt realizarea proiectului asta?? ba, da voi chiar credeti ca ne-am nascut toti prosti???


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică