VIDEO Andrei Chiliman despre Legea Capitalei: "Aceasta lege vrea sa ia cetatenilor dreptul de a-si alege primarii"

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 3 martie 2011, 16:28 Actualitate | Esenţial

Edilul sectorului 1, Andrei Chiliman, a declarat in cadrul intalnirii online cu cititorii HotNews.ro ca Legea Capitalei da Bucurestiul pe mana unei majoritati politice si este, in ansamblu, o lege proasta, indiferent de culoarea politica a acestei majoritati.

"Legea Capitalei, asa cum o doreste PDL si Elena Udrea, este o lege proasta pentru ca atenteaza la modul de folosire a banului public, incalca principiul descentralizarii. In general, in orasele mari, primariile generale pastreaza doar proiectele mari de infrastrucura, Planul Urbanistic General si chestiunile legate de transport in comun, metrou. Daca vreti, problemele de circulatie din oras, care sunt intr-adevar problemele municipalitatii. Cand vine vorba de spatii verzi, de squaruri, locuri de joaca pentru copii, gradinite, strazi secundare, licee, atributiile se duc catre sectoare. La noi s-a inceput descentralizarea in perioada 2001-2003, care este neterminata, dar care a facut posibila, prin bugetul propriu al sectoarelor, rezolvarea problemelor reale ale cetatenilor, probleme care au fost ignorate pana atunci de Primaria Capitalei si Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Nu conteaza cine ia Primaria Capitalei, aici este vorba de principiu. Nu este bine ca o majoritate sa decida soarta unui oras", a explicat Chiliman.

Acesta a explicat ca, pentru echilibrarea bugetelor sectoarelor exista alte solutii, mult mai corecte: "Bugetul sectorului 1 a crescut de trei ori si ceva intre 2004 si 2008, nu pentru ca sunt impozite mai mari ci pentru ca au fost investitii mult mai mari. Primarii trebuie sa stie sa atraga investitorii. Daca exista un dezechilibru foarte mare intre bugetele sectoarelor putem vedea cum modificam formula de calcul a bugetelor. Dar, nu sunt de acord, in niciun caz, ca un consiliu sa decida cum vrea "muschiul" lor ce bani vin la sector. Daca majoritatea respectiva este suparata pe primarul sectorului 1, 2, 3 atunci nu o sa mai primeasca niciun ban, sau o sa le dea bani doar pentru supravietuire, lucru absolut anormal".

In cazul in care Legea Capitalei se va vota in forma actuala, Andrei Chiliman a declarat ca nu ar vrea sa fie "directorul" sectorului 1. "Nu se mai pune problema, deoarece eu sunt ales de cetateni si nu inteleg sa ma supun unui vot in Consiliul General al Municipiului Bucuresti si sa ajung un fel de directoras. Sa stau la mana consilierilor pentru bani. Eu director al sectorului 1 nu vreau sa fiu. Aceasta lege vrea sa ia cetatenilor dreptul de a-si alege primarii", a afirmat Chiliman.



Citeste mai multe despre   






















1079 vizualizari

  • -6 (14 voturi)    
    Vreau sa imi aleg primarul (Joi, 3 martie 2011, 16:55)

    me_mihai [anonim]

    Avand in vedere ca PDL nu mai are asa multi simpatizati, vor sa le reduca dreptul de vot. Au majoritate in CGMB si astfel asta e singura cale cu care isi pot pune primarii (viceprimarii) din gasca PDL.
  • +9 (17 voturi)    
    extraordinar... (Joi, 3 martie 2011, 16:56)

    mad [anonim]

    D-l Chiliman,

    Dar daca tot ati trecut prin vot popular si stiti despre ce este vorba, lumea va iubeste, va apreciaza pt ce ati facut in sectorul 1, de ce nu va impuneti in USL ca sa fiti candidatul lor la Primaria Generala, castigati alegerile si sunteti primar? Nu credeti ca pana la urma tot referendum-ul trebuie sa decida si sa nu mai fiti atat de iubitor de sectoare? Daca va intalniti cu primarul New York-ului, cine ii explicati ca sunteti? Primarul unui oras in oras sau cum?
  • -6 (14 voturi)    
    pdlisti comunisti (Joi, 3 martie 2011, 16:58)

    romina maria [anonim]

    eu stiam ca am iesit de mult din perioada comunista...de ce au murit atatea oameni in 89?nu cumva pt a avea noi dreptul la exprimare...noi vrem sa ne alegem singuri primarul care ne va conduce nu sa aleaga blonda cea proasta pt noi......
  • +7 (13 voturi)    
    Cum se face la Paris sau Berlin ? (Joi, 3 martie 2011, 16:59)

    Cu pluta pe Dambovita [anonim]

    Desigur, e vorba si de o lupta politicianista, intre oameni bagati in mizerii si afaceri murdare si care se tem ca vor pierde sponsorizari si acces la comisioane grase. Nu va imaginati ca le pasa lor cu adevarat de bucuresteni.

    Totusi, hai sa vedem cum se face pe la altii, care au capitale ce arata mai european decat Bucurestiul (primul loc la poluare in UE, urmat de Budapesta si Barcelona!!).

    Parisul si Berlinul au un sistem de administrare asemanator cu cel propus de PDL, au considerat ca sectoarele trebuie sa fie mai mici pt a fi administrate mai eficient si ca trebuie sa existe o buna coordonare cu politica centrala a orasului, cu celelalte sectoare.
    Daca Parisul are 20 de arondismente, poate si Bucurestiul sa aiba 10-15-20.

    Alta chestiune, cine sa aleaga primarii de sectoare?
    Ar fi bine sa ii aleaga direct cetatenii din acele sectoare, e drept ca asta ar costa alti bani, dar cred ca doar un referendum ar lamuri problema.

    Alta chestiune, buget unic sau x bugete?
    Cred ca ar fi util si mai eficient un buget unic, insa primarii de sectoare sa aiba dreptul la colectarea unor taxe proprii, limitate ca numar si al caror cuantum ar fi stabilit prin consultare cu cetatenii.
    La fel e in multe capitale, nu platesti la fel, depinde de zona, de cat de bun e primarul tau la gestiune, etc.
    Practic nu s-ar schimba decat volumul avut la dispozitie de primarii de sector, ar avea ceva mai putini bani (sau pot avea mai multi dar isi taxeaza alegatorii si acestia vor fi foarte nemultumiti).

    Trebuie explicat ce si cum, guvernul va decide. Sa stiti ca nici in Franta nu au fost chemati parizienii la vreun referendum pt ''Le Grand Paris'', s-a decis tot in guvern, pe criterii de securitate nationala si control al banului public.
  • +8 (16 voturi)    
    fiecare (Joi, 3 martie 2011, 17:02)

    fiecare [anonim]

    fiecare, cand e in pericol sa isi piarda feuda, o baga pe asta cu "dreptul cetatenilor". de parca aia care au votat coalitia de guvernamant care propune o aastfel de lege nu sunt tot cetateni. sau pe oprescu nu tot cetatenii l-au votat?

    si transnistrenii tot cu "dreptul cetatenilo" ii dau inainte. nu constituim si regiunea autonoma chineza in colentina? ca poate e si acolo dreptul cetatenilor...

    pana si cosa nostra e tot un fel de "dreptul cetatenilor". pe cand si la noi?

    toti parvenitii si politrucii striga sus si tare ca ei vorbesc in numele cetatenilor. cand pe ei in cot ii doare, dar nu or putea sa admita in publi ca dom'le, interesele mele *personale* sunt lezate.
  • +5 (11 voturi)    
    Chiliman sa ramolit. (Joi, 3 martie 2011, 17:15)

    mircea [anonim]

    Pana prin anul 2004,Chiliman altfel gandea si vorbea.Parea intradevar un om cult si cu bun simt.Acum,de cand a ramas coleg doar cu Antonescu,Vanghelie,Ponta sa prostit de tot,semn ca daca stai pe langa prosto nu-i faci ma i destepti ci te prostesti si tu.Ce sustine nu poate aduce argumente ca ar fi bine.Argumentul lui este ca se asigura mai multe functii,mai multi la ciolan,nu interesul cetateanului.
  • +4 (8 voturi)    
    Sunt si eu curios (Joi, 3 martie 2011, 17:42)

    Radu [anonim]

    Ce exact a facut chiliman in calitate de primar in afara de a toca bani aiurea? Ca il tot lauda unii ...

    Primaria e in renovare de un car de vreme si nu pare sa fie aproape de finalizare, in timp ce inchiriaza un bloc in baneasa de la un baiat destept ...

    Reabilitarile termince ale blocurilor au costat de 5 ori mai mult decat ar fi trebuit.

    Strazile sectorului sunt din ce in ce mai proste si s-au umplut si de caini vagabonzi.

    In timpu crizei imobiliare s-au cumparat apartamente pentru servicii sociale la preturi mai mari decat in perioada de varf.

    Si mai sunt multe de enumerat. As vrea si eu sa inteleg ce exact este asa grozav chiliman de il voteaza poporul.
    • +4 (8 voturi)    
      sunt de acord cu tine. (Joi, 3 martie 2011, 18:17)

      teodora [anonim] i-a raspuns lui Radu

      sunt de acord cu tine. as mai adauga panselutele care-au costat o avere si care s-au ofilit instant. ca asta conteaza, ce e la suprafata. chiliman a tratat totul cu superfcialitate, si pana acum nimic concret. una peste alta, n-are niciun argument solid impotriva legii capitalei, decat cere intruna referendumul. stati linistit, se va face referendumu si atunci cred ca veti fi uimit de cati bucuresteni isi doresc schimbarea. veti vedea atunci unde veti fi pozitionat.
  • +5 (9 voturi)    
    tot despre bani e vorba (Joi, 3 martie 2011, 17:43)

    ramona [anonim]

    inteleg de ce chiliman se opune. o zice cu gura lui, nu vrea sa stea la mana consilierilor pentru bani. deci tot despre bani e vorba. si-atunci, domnu primar, de ce nu incetati sa fiti ipocrit si continuati sa invocati asta cu `dreptul cetatenilor`?...
    • -1 (3 voturi)    
      Cu si despre ipocriti! (Joi, 3 martie 2011, 20:07)

      Anonimu' [anonim] i-a raspuns lui ramona

      Daca vrei sa vezi un/o ipocrit/a ai cam trebui sa te uiti in oglinda si sa te gandesti:"oare de ce nu imi gasesc eu un job mai ok si accept sa ma fac de ras in halul asta si accept bani de la Udrea pentru a posta aiurea pe site-uri?"Ce bani ar pierde Chiliman?Banii de la investitorii adusi de el pentru a le face viata oamenilor din sect 1 mai usoara si mai frumoasa?Stii prea bine ca "scumpul" tau MDTR nu a alocat fonduri pentru reabilitare in sect 1 si cu toate astea acolo s-au facut cele mai multe reabilitari, gratis chiar!Dreptul cetatenilor zici HA?!Pai esti animal????Nu crezi ca ai dreptul la vot?!Eu cel putin am, si nu vreau sa renunt la el!....ASA, astea fiind zise, sariti cu voturi negative pe mine sa imi acundeti comm-ul, ca am vazut ca se poarta pe "hotinews"
  • -2 (4 voturi)    
    nu ai ce alege (Joi, 3 martie 2011, 18:28)

    dr.ac [anonim]

    atat alesul cat si alegatorul ar trebui sa treca un minim test psihologic. sa nu mai voteze toti prosti pt o galeata din plastic
  • +3 (5 voturi)    
    udrea e bine intentionata (Joi, 3 martie 2011, 19:32)

    carla [anonim]

    atata timp cat o face bine, o majoritate poate decide soarta unui oras. tocmai, o viziune unitara, asta-i ideea. un oras unic, nu 6 orase diferite. si de ce o atacati iar pe udrea, n-ati fost informat ca nu va candida la alegerile primariei? concluzia e ca nu vrea sa-si insuseasca bugetu, deci putem spune limpede ca e bine intentionata.
    • -1 (3 voturi)    
      2 argumente mari si....proaste! (Joi, 3 martie 2011, 19:55)

      Catalin-Andrei [utilizator] i-a raspuns lui carla

      Atat aveti 2 argumente:1-ca asa este in alte capitale europene si asa ar trebui sa fie si la noi(numai ca nu stiti ce ziceti, daca va interesati putin o sa aflati ca multe capitale europene sunt structurate tot pe "sectoare"(ideea decentralizarii), tocmai pentru o functionare si dezvoltare mai usoara) si 2: Udrea nu candideaza deci nu vrea sa isi insuseasca bugetul- pai si normal ca nu candideaza ca ar bate prea mult la ochi, da' vrea ca bugetul sa fie la mana CGMB unde PDL este majoritar, pai prin asta ce face, nu urmareste sa controleze bugetu'?Sau e prea greu?Vrei sa iti desenez?!
  • -3 (5 voturi)    
    Uite-i cum se miscaaaa!!! (Joi, 3 martie 2011, 20:34)

    Anonimu' [anonim]

    Uitati aici pedelaci platiti de udrea sa dea comm-uri aiurea ca sa dea bine la public si sa insele sondajele!Ma voi nu aveti copii pe acasa sau altceva de facut, in afara de a-l ataca pe chiliman???Hai sariti repede pe mine cu voturi negative astia care va simtiti ca e la moda acum!!
    • +2 (2 voturi)    
      Ce or fi (Vineri, 4 martie 2011, 9:22)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui Anonimu'

      SUN 7 PRIMARII
      Sa vina PSD dupa, dar sa fie o singura primarie, asa daca fura primarul PSD, sa vina DNA pe el....nu de genul....7 primarii, consiliu general, prefectura...nici nu mai stim ce e

      De asta avem cabluri atarnate, caini, si afise pe blocuri

      Mi-ar place sa cred ca sunteti invarsta, ca daca e asa, o sa va amintit ca niciodata in istoria sa ante-decembrista, Bucurestiul nu a fost in o asemenea situatie
  • +2 (2 voturi)    
    Un pas mai departe (Vineri, 4 martie 2011, 8:38)

    hotnewsfil [utilizator]

    Andrei Chiliman despre Legea Capitalei: "Aceasta lege vrea sa ia cetatenilor dreptul de a-si alege primarii"
    -------
    Facand un pas mai departe, este de asteptat ca Chiliman sa sustina federalizarea Romaniei fiindca "numai asa romanii vor avea dreptul de a-si alege presedintele".
  • +2 (2 voturi)    
    antiprimar (Vineri, 4 martie 2011, 10:16)

    LC [anonim]

    in comparatie cu ceilalti primari ;negoita si ontanu asta n-a facut nimic decit gargara. nu-l duce capul . eu stau in sectorul 1 in zona piata chibrit....mizerie, masini de-a valma pe trotuare, haite de ciini . zona asta se pare ca nu apartine de nici o primarie in halul in care arata
  • +1 (1 vot)    
    Mare e disperarea lui Chiliman! (Vineri, 4 martie 2011, 13:10)

    Stepanida [utilizator]

    Chiliman e tare disperat!Stie ca Oprescu este preferatul aliantei USL pentru Primaria Bucuresti,dar nu vrea sa se resemneze!Nimic nu ii este pe plac:nici candidatura lui Oprescu,nici o lege noua pentru Bucuresti!E greu sa accepte ca nu va mai fi primar de sector,in 2012!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version