Ar putea fi obligatorie în România vaccinarea anti-COVID, după decizia CEDO? / Ce spune coordonatorul campaniei de vaccinare

de I.H.     HotNews.ro
Joi, 8 aprilie 2021, 17:15 Actualitate | Sanatate


vaccinarea in Romania
Foto: Comitetul de coordonare vaccinare Covid
Autoritățile din România nu iau în calcul ca vaccinarea împotriva COVID-19 să fie obligatorie. Este răspunsul coordonatorului campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorghiță, întrebat despre decizia Curții Europene a Drepturilor Omului (CEDO) potrivit căreia vaccinarea obligatorie este legală și ar putea fi necesară în societățile democratice.

Autoritățile din România iau în calcul ca vaccinarea să fie obligatorie, în campania de vaccinare anti-COVID, dată fiind decizia CEDO?
  • "Nu este cazul în România. Nici nu a fost pus în discuție acest aspect vreodată. Vaccinarea este voluntară și gratuită și se face cu vaccinuri autorizate de Agenția Europeană a Medicamentului", a declarat medicul Valeriu Gheorghiță, joi, într-o conferință de presă.
  • "Măsurile ar putea fi privite ca fiind <<necesare într-o societate democratică>>”, au scris judecătorii CEDO în motivarea deciziei.
Deși hotărârea nu este direct legată de vaccinarea împotriva COVID-19, experții cred că ea ar putea avea implicații în ceea ce privește campaniile de vaccinare anti-Covid, în special pentru cei care refuză să se vaccineze. Decizia "consolidează posibilitatea vaccinării obligatorii sub condițiile actualei pandemii de COVID-19”, a declarat pentru agenția AFP Nicolas Hervieu, un jurist specializat în deciziile CEDO.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7158 vizualizari

  • -3 (11 voturi)    
    Vaccinare prin HG nepublicata, ca sa nu poate fi (Joi, 8 aprilie 2021, 17:19)

    xolv [utilizator]

    atacata la CCR, bineinteles.
  • +1 (35 voturi)    
    ar trebui (Joi, 8 aprilie 2021, 17:30)

    sucaa [utilizator]

    cei care nu se vaccineaza pot sa omoare prin impudenta.
    maine o sa auzim ca din cauze libertatilor, soferii pot conduce cu orice viteza altfel li se ingradeste drepturi.
    total gresit! sau pot sa arunc cu pietre pt ca este dreptul meu.
    vrei sa traiesti intr-o societate, respecti regulile.
    cand sunt astfel de epidemii, vaccinarea trebuie sa fie obligatorie. pt ca in acest caz nu este vorba doar de ei si de drepturile lor. este vorba de toti si de drepturile tuturor. de ce sa contactez eu boala pt ca unu are fluturasi in cap si o da in stanga si-n dreapta?
    nu vrei sa te vaccinezi, ok, stai in casa. nu pe strada si la mall cu toti ceilalti.
    • +3 (21 voturi)    
      dupa cate stim pana acum (Joi, 8 aprilie 2021, 18:05)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      cand te vaccinezi nu incetezi sa fii infectios. vaccinul il faci strict pentru tine,pentru a nu face forme grave dupa infectie.
      daca eu sunt nevaccinat si iti dau tie care esti vaccinat, tu nu ai probleme. probleme sunt mai degraba invers.
      ?omor prin imprudenta. Ei nah ma.Cum poti abera asa fara macar sa stii la ce-i bun vaccinul ala pe care l-ai facut ??
      • 0 (14 voturi)    
        exact (Joi, 8 aprilie 2021, 18:29)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        "dupa cate stim pana acum". ai spus exact ce trebuie
        nu ai de unde sa știi ca nu am probleme dacă sunt vaccinat. momentan nimeni nu stie cat tine vaccinul. poate la unii tine mai putin si habar nu are nimeni. ce se stie acum este ca protejeaza, dar nu stim exact cat. peste un an sau doi putem avea o viziune mai clara.
        da, poate fi catalogat ca omor prin imprudenta pentru ca aia de nu vor sa-si faca vaccin, indiferent de motiv, poate duce la infectarea altora si de aici poate duce la deces. sunt unii cu anumite boli care chiar nu trebuie sa faca vaccin si vine un antivaxer si i-o da in freza...
        nu este aberatie, statistic poate duce acolo!
        eu inca nu pricep indarjirea unora de a nu face vaccin. pur si simplu nu pot crede ca am ajuns sa ne fie frica de medicamente. sau in cipuri :))
        sunt 3 lucruri care au marit speranta de viata a oamenilor in ultimul secol: sapunul, antibioticele si vaccinurile.
        ce dracu facem acum, regresam?
        la cei din jur nu ne mai gandim?
        este aberant sa nu mai ai incredere in vaccin, nu ceea ce spun eu.
    • +8 (14 voturi)    
      1 picior (Joi, 8 aprilie 2021, 19:43)

      Lukkian [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      Dar daca ti-ar spune CEDO sau statul ca intr-o societate democratica trebuie sa sari intr-un picior, ca nu ai nevoie de doua, ba chiar ti l-ar taia pe cel pe care nu-l folosesti, ar fi bine? Ar fi democratic?

      Gandeste-te putin: faci vaccinul si ramai paralizat (se intampla rar, dar se intampla, cu unele vaccinuri si nu stii daca o sa ai tu ghinionul asta), ce faci dupa? Cu cine te certi, cui ii ceri socoteala?

      Treaba cu vaccinurile e ca iti asumi un risc cand il faci, asa cum iti asumi un risc daca nu il faci, la fel cum e si la o interventie chirurgicala: semnezi ca iti asumi riscurile, altfel nu te opereaza nimeni. Dar ITI ASUMI TU, nu te obliga nimeni sa te operezi. Pentru ca orice e obligatoriu, trebui sa vina la pachet cu garantarea sigurantei tala corporale. Altfel, nu se poate.

      Se striga anii trecuti, mai ales in SUA, legat de avorturi: corpul meu, alegerea mea (erau cele care voiau sa poata face avorturi). Sa inteleg ca in astfel de cazuri (avorturile) poti face orice cu corpul tau, dar in cazul vaccinurilor nu ar trebui? De ce? Pentru ca traiesti in societate? Pai cei vaccinati nu se mai imbolnavesc, nu? Iar cei nevaccinati se impart in doua categaorii: cei care nu vor si cei care au contraindicatii. Cei care nu vor, isi asuma consecintele, cei care nu pot sunt priviti ingaduitor. De ce? Judecat la rece, din perspectiva bolilor transimisibile care pot fi prevenite prin vaccin, ei reprezinta o problema pentru societate, cel putin la fel de mare ca cei care opteaza sa nu se vaccineze. Daca ii trimiti pe unii in padure, ii trimiti si pe ceilalti: medical, au aceeasi problema, anume ca pot transmite bolile pentru care nu se vaccineaza.

      Sau in lagare ar trebui sa fie cei care refuza doar, poate si pentru ca au o alta parere?

      Cititi cu atenti si ganditi, ca de aceea nu suntem animale si am reusit, cu bune si cu rele, sa ne cladim o societate.
      • -1 (1 vot)    
        vorbesti pe langa (Sâmbătă, 10 aprilie 2021, 13:00)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

        aici este vorba de cu totul altceva. faptul ca nu te vaccinezi poti da altora virusul si unii din ei pot sa moara. nu este acelasi lucru cu avortul sau saritul intr-un picior. asta nu vreti voi sa intelegeti.
        cand unul nu se vaccineaza pune in pericol alte persoane.
        ai vrea ca statul sa dea drumul tuturor personelor de tuberculoza pe strada in numele libertatii?
        ai vrea la scoala sa se perimita primirea copiilor cu paduchi sau purici tot in ideea ce este corpul meu si pot sa am ce vreau eu?
        trebuie gandit in felul urmator, daca lumea nu se vaccineaza mor mult mai multi oameni. daca se vaccineaza mor infim mai putini. ce crezi ca aleg eu? sa va stiu pe strada imprastiind virusul sau sa stiu ca am o sansa la un milion sa mor daca fac vaccinul?
        ne-am claddit o societate si pentru ca am folosit sapunul, antibioticele si vaaccinul. altfel aveam speranta de viata de 40 de ani si mortalitate la bebelusi de 50%.
        este absolut stupid sa spui ca: este corpul meu fac ce vreau, in aceste conditii. corpul tau poate sa omoare alte persoane daca nu vrei sa ai grija de el. este ca si cum a da drumul masini goale intr-o panta pentru ca este a ta si faci ce vrei cu ea. fara sa te gandesti ca poate lovi pe cineva.
        duceti discutia in zone fara nicio legatura cu subiectul. trebuie inteles un lucru in acest caz: oricine are virusul poate sa omoare alte persoane.
        si eu ca parte a societatii nu accept asta. nu accept sa imi pierd rudele pentru ca o persoana ce se inchipuie atotstiutor a iesit pe strada cu virusul si l-a dat in stanga si-n dreapta. ok?
    • 0 (6 voturi)    
      care (Joi, 8 aprilie 2021, 20:11)

      gigifisiune [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      societate, nea sucaa? ti se pare tie ca traiesti intr-o societate? stiu, am fost acolo, unde esti tu acum, inca crezand ca exista duhul apelor, dar nu exista. stii cum se misca banii tai prin buzunarele lor? habar nu ai, iti zic. povestile despre "societatea" romaneasca ii lasa cu gura cascata chiar si pe brazilieni, iti vine sa crezi asa ceva?

      nu vei crede, dar in brazlia nu exista reparatie de conducta sparta pe o strada, pana cand administratorul ales al acelei strazi nu este de acord cu reparatia si cu costul reparatiei, astfel incat sa nu se faca bani aiurea.

      digi/rds tocmai au "fost plecati" din ungaria, adica noi nu mai tragem bani din ungaria, deficitul va deveni mare intre noi si ei. ei vand la noi, noi nu prea. la fel ca in cazul altor tari. toti vand la noi, noi nu prea vindem mare lucru in afara. pentru ca nimeni nu face nimic in acest sens.

      aceeasi "societate" nu renunta la astra zeneca, in timp ce multe tari au pus pauza masiv pe acest vaccin.

      stiu, e greu sa accepti realitatea, e foarte greu, dar ti-ai fac eun bine, mai ales ca vezi cu ochii tai, zi de zi, ca europa de est este sinonima cu coruptia endemica
    • +6 (6 voturi)    
      daca in europa este normal ca sa nu existe femei si barbati... (Joi, 8 aprilie 2021, 21:49)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      esti gata sa-ti treaca cu bisturiul prin chiloti?
    • +4 (4 voturi)    
      Te asteapta NK, China. Emigreaza! (Vineri, 9 aprilie 2021, 8:16)

      amelisa [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      Oare vaccinul tau preaslavit iti da si ceva neuorni ca duci mai multa lipsa de ei decat de anticorpi....
  • -7 (29 voturi)    
    Incercati, numai! (Joi, 8 aprilie 2021, 17:36)

    Iorgovan [utilizator]

    Daca va mananca spinarea. Romanii nu sunt atat de alienati, cum credeti voi.

    Sunt un om linistit, in banca lui. Port masca, nu ies la manifestatii, respect regulile, ca majoritatea romanilor. Totusi, la fel ce cei multi, m-am cam saturat de voi...
    • -4 (20 voturi)    
      da nene (Joi, 8 aprilie 2021, 18:34)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Iorgovan

      du-te in padure daca te-ai saturat de stat in societate. acolo respecti ce vrei tu.
      si eu m-am saturat de carantina, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne vaccinam. chiar nu vreau sa pierd pe cineva drag pt ca ai uitat intr-o zi sa-ti mai pui masca si o dai mai departe.
      v-ati gasit toti cu mot ca vaccinul nu-i bun. toti va pricepeti la tot, inclusv la medicina acum...
      cand o sa se ajunga la 40-50% vaccinati o sa vedeti ca restaurantele cluburile si alte tari or sa va primeasca doar cu vaccinul facut. este dreptul fiecaruia sa-si aleaga clientela asa cum este dreptul vostru (chipurile) sa nu va faceti vaccin.
      o sa va fac cu mana din restaurant atunci :)
      • +8 (14 voturi)    
        Nu sunt ipohondru. (Joi, 8 aprilie 2021, 19:48)

        GoTrump [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        Amice, vaccinarea este un act medical și conform codului deontologic al medicilor, nici un act medical nu poate fi impus. Dacă ti-e frică de covid, te vaccinezi frumos cu toate cele 3 vaccinuri de pe piață, de 2 ori pe an, îți pui frumos 2-3 rânduri de măști și combinezon și stai cuminte în casă, până trece ”pericolul”. Eu nu sunt ipohondru și nu mi-e frică de moarte.
      • +2 (2 voturi)    
        Daca nu "vrei sa pierzi pe cineva drag" (Vineri, 9 aprilie 2021, 8:06)

        UnchiulSam [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        Daca nu "vrei sa pierzi pe cineva drag" atunci du-te suca si vaccineaza-te tu si toata familia, in grup, ca turma de bovine. Sunteti liberi sa va duceti sa va bagati astrazeneca si in fund, nu va opreste nimeni. Ba mai mult, va donez si vaccinul pe care statul l-a cumparat in numele meu, sa va faceti tu si familia ta cate 5-6 vaccine pe zi din partea mea!!
  • -16 (28 voturi)    
    Perversilor (Joi, 8 aprilie 2021, 17:41)

    iulisimo [utilizator]

    Vandutilor cu articolele voastre... CEDO a zis cel mult că ar putea fi... Nu că este.
    • +5 (11 voturi)    
      Citeste mai jos ce a zis CEDO , (Joi, 8 aprilie 2021, 18:02)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui iulisimo

      si nu mai minti : a zis ca vaccinarea obligatorie nu incalca drepturile omului referitoare la viata privata.


      https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24720952-cedo-decide-vaccinarea-obligatorie-putea-necesara-societate-democratica.htm
    • +5 (11 voturi)    
      Saracul de tine, ti-a fost greu sa mergi la scoala (Joi, 8 aprilie 2021, 18:10)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui iulisimo

      Pai articolul ca si medicul ce zic? Tocmai asta, ca nu e obligatorie. Iar CEDO a zis ca DACA (!!!) ar fi, nu ar fi nimic ilegal in asta. Roaga pe cineva sa-ti citeasca, ca vad ca tu nu stii carte...
  • +4 (28 voturi)    
    N-ar putea, ci ar trebui (Joi, 8 aprilie 2021, 17:41)

    Alex_capsunar [utilizator]

    N-ar putea, ci ar trebui sa fie obligatorie. Eu, intelectual, care stiu ce e aia un vaccin, stiu ce e ala un studiu stiintific, stiu sa interpretez niste date, nu trebuie sa imi pun viata in pericol fiindca badea Gheorghe orasean, (dar care isi spune Gigi), microbist spargator de seminte si cu scoala facuta pe FB si YT, care le estie el pe toate, nu vrea sa se vaccineze, si di cauza lui sa risc si eu.

    Oamenii fara studii n-ar trebui sa aiba acelasi drept de vot ca si cei cu studii, fiindca nici macar nu stiu ce e mai bine pentru ei, d'apoi pentru ceilalti
    • +1 (9 voturi)    
      O_o (Joi, 8 aprilie 2021, 18:05)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

      Nu e putin cam nazi mentalitatea ta?
    • +1 (19 voturi)    
      ,,1984,, (Joi, 8 aprilie 2021, 18:10)

      bubalacap [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

      ,,Cei fara studii ar trebui dusi intr-un ghetou. La fel si parintii sau bunicii tai.
      Cat priveste vaccinarea, daca eu am o reactie adversa si survine decesul vei avea tu grija de copiii mei? Pentru ca statul nu raspunde in niciun fel, ci doar ma asigura prin trompetele mass-media ca nu este riscant si ma obliga/duce cu politia sa ma vaccinez.,,
    • +8 (14 voturi)    
      Țării cât mulți Telectuali (Joi, 8 aprilie 2021, 19:27)

      Rolly [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

      „badea Gheorghe orasean, (dar care isi spune Gigi), microbist spargator de seminte si cu scoala facuta pe FB si YT” Pe bune, tu unde ai fost făcut intelectual?

      E treaba ta dacă vrei să fii cobai cu niște vaccinuri în testare, eu nu vreau. Da, sunt de acord cu vaccinarea, dar nu cu injectarea unor chestii care abia ce sunt abia de 4 luni în aplicare și chiar au și provocat decese.

      Deci, da, sunt perfect de acord cu vaccinurile care s-au dovedit în timp (îndelungat) eficiente, care au măcar 95% din efectele adverse cunoscute. Ca să priceapă și intelectul tău că există nuanțe.

      Alți intelectuali știu că un produs proaspăt lansat este de fapt în prim fază de testare reală. Este vorba inclusiv de mașini. Apoi, pe măsură ce apar defectele vin și variantele optimizate.

      Deci dacă tu ai chef să îți oferi corpul științei pentru testarea acestor chestii este problema ta. Eu nu voi accepta așa ceva niciodată pentru mine.

      Tu ce intelectual ești intelectual făcut pe TikTok?
    • +5 (9 voturi)    
      Cine vrea , să se vaccineze! (Joi, 8 aprilie 2021, 19:51)

      GoTrump [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

      Spune-i-o lui Vasile Astărăstoaie, intelectualule!
    • +2 (2 voturi)    
      @Alex_capsunar (Vineri, 9 aprilie 2021, 8:12)

      UnchiulSam [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

      Nu pot decat sa imi doresc (nu ma "rog" ca nu am la cine) sa nu am de-a face cu "intelectuali" ca tine pana scap din viata asta. Si la fel iti doresc si tie, sa nu ai de-a face cu mine, pentru ca iti promit ca voi pleca cu mainile in gatul tau. Planeta asta nu iti apartine tie, retardule, te-ai nascut aici ca si mine si ca si ceilalti. Faptul ca decizi sa iti injectezi un kkt de vaccin nu iti confera drepturi divine si nu te face superior celorlalti - si in nici un caz, NIMIC nu iti da dreptul sa decizi in locul meu.
  • -3 (15 voturi)    
    Vaccinare (Joi, 8 aprilie 2021, 17:55)

    panda_rosu [utilizator]

    Deci nu e etic nici sa o faca obligatorie, dar cica nu e etic nici sa aiba ceva privilegii vaccinatii. Deci stam asa in mocirla mult si bine ori ca suntem vaccinati, ori ca nu, o sa ne iasa pe gat restrictiile si nenorocirea asta care nu se mai termina.
  • -10 (22 voturi)    
    hehe (Joi, 8 aprilie 2021, 17:58)

    Mazeta [utilizator]

    „Din toamnă vaccinarea va fi obligatorie...”
    - Ura! Beneficii. Solidaritate. Progres. Bravo!

    „... și vaccinul va fi Sinopharm.”
    - Aaa... aaa ...
    • -6 (8 voturi)    
      Uneori Mazeta are dreptate. Dar e scos din context (Joi, 8 aprilie 2021, 18:28)

      Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Dialogul de mai sus chiar a avut loc. Nu la noi, ci intr-o tara mai mare si mai comunista. Noroc ca nu mai suntem in situatia lor.

      Oricum, infumurarea asta, a europenilor si a americanilor, ne face sa credem ca tot ce se produce in China e de proasta calitate. Sincer, eu sunt convins ca in China exista enorm de multi cercetatori foarte buni, din toate domeniile (inclusiv medical, dar si program spatial, IT, transporturi etc), si avem multe marturii indiscutabile ale dezvoltarii societatii chineze: autostrazi, trenuri de mare viteza, tuneluri, poduri, orase supertehnologice, program spatial etc

      Fraza corecta e ca (aproape) tot ce VINE din China e de proasta calitate. Nu tot ce se produce in China.

      Cat despre vaccinurile chinezesti, cred ca noi, muritorii de rand, inca nu avem date suficiente pentru a le judeca eficienta. Vom afla mai multe pe masura ce unele tari (inclusiv China) vor administra acest vaccin si vom vedea in ce tari se eradicheaza epidemia si in ce tari nu
  • +6 (10 voturi)    
    In conditiile in care (Joi, 8 aprilie 2021, 19:09)

    Dilematic [utilizator]

    atat in privinta eficacitatii cat si a efectelor adverse ale vaccinurilor anticovid exista inca controverse, regula voluntariatului vaccinarii este potrivita.
  • +3 (3 voturi)    
    Asta cu obligatia (Vineri, 9 aprilie 2021, 9:38)

    ACP [utilizator]

    fara exceptii inseamna practic ca nu mai decizi nici pentru propriul corp. Statul controleaza substante pe care nu ai voie sa le consumi si acum pe deasupra iti poate impune si ce consumi. Exact ca in comunism, salam cu soia pentru mase, carnea pentru tovarasii primi. Pur si simplu nu mai ai libertatea de a alege pentru propriul tau corp si vor decide experti, posibil numiti in acele pozitii politic. Experti care asugurau cu putin timp in urma ca serul AZ e sigur iar acum in UK spun ca sub 30 de ani riscurile depasesc beneficiile. Experti care nu au prevazut criza financiara din deceniul trecut, votul pentru Brexit si alegerea lui Trump, ca sa nu mai amintesc de expertii de la OMS. ..


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by