Stațiile care măsoară calitatea aerului din București arată aproape zilnic depășiri cu până la 400% pentru poluarea cu praf. Ce NU a făcut Primăria Capitalei în ultimii 10 ani

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 22 februarie 2019, 7:51 Actualitate | Mediu


Poluarea aerului in Bucuresti
Foto: airly.ro
Stațiile Ministerului Mediului care măsoară poluarea aerului în București arată aproape zilnic depășiri pentru poluarea cu praf (PM10 și PM2,5) unde valorile maxim admise sunt depășite și de 2-3 ori. Datele sunt confirmate și de airly.ro, o rețea de monitorizare independentă. În ultimii ani nu am știut cu exactitate cât de poluat este aerul, deoarece rețeaua de monitorizare a Ministerului Mediului nu funcționa. Nici acum rețeaua nu funcționează pentru toți parametri. Chiar dacă România riscă sancțiuni drastice din partea Uniunii Europene, iar poluarea afectează dramatic sănătatea oamenilor, Primăria Capitalei nu a făcut mare lucru în ultimii 10 ani pentru combaterea fenomenului.

Abia în ultimul an s-au făcut câțiva pași mici în această direcție (achiziția de noi autobuze, benzi unice pentru tramvaie), însă insuficient, după cum arată realitatea.

Potrivit datelor de la stațiile Ministerului Mediului, la stația din centrul orașului, joi, indicele de poluare cu PM10 a fost de 91.65µg/m³, iar miercuri de 113.18µg/m³, aceasta fiind practic o medie pentru întreaga zi. Potrivit Legii nr. 104/ 2011 valorile limită pentru protecția sănătății umane pentru Particule în suspensie - PM10 sunt de 50 ug/m3. Practic media este aproape dublă față de limita maxim admisă. Rețeaua Ministerului Mediului nu măsoară și poluarea cu PM2,5.

În ceea ce privește intervalele orare, situația este și mai neagră. Potrivit airly.eu, miercuri seară, la ora 20.00, pe bd. Barbu Văcărescu, limita maximă de PM10 a fost depășită cu 348% iar cea de PM2,5 cu 476%. De asemenea, la toate cele 11 stații de măsurare din rețea arătau o calitatea slabă a aerului sau una foarte proastă. Practic doar noaptea aerul devine respirabil.

Potrivit Legii 104/2011, ținta anuală pentru poluarea cu particule în suspensie - PM2,5 trebuie să fie sub 25 ug/m3 și 20 ug/m3 până la 1 ianuarie 2020.

Poluarea cu praf este în principal cauzată de trafic, dar și de spațiile verzi insuficiente sau neîngrijite, dar și șantierele care nu respectă normele de mediu.

Ce măsuri trebuie luate pentru reducerea poluării

Măsurile sunt simple și au fost aplicate de toate orașele civilizate din Europa pentru reducerea poluării. Acestea se află și în Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA) aprobat de Consiliul General al Municipiului București, în iunie 2018.

Măsuri pentru reducerea emisiilor din traficul rutier:
  • fluidizarea traficului prin creșterea vitezei medii de deplasare în oraș prin semaforizare inteligență și finalizarea proiectelor de infrastructură necesare (pasaje, străpungeri, supralărgiri, închidere inel median);
  • Îmbunătățirea parcului auto al STB și cel privat: eliminarea autoturismelor vechi, stimularea achiziției de autoturisme noi, în special pe benzină/GPL/hibrid/electrice;
  • Încurajarea folosirii transportului în comun și a altor mijloace de transport alternative - bicicletă, prin amenajarea de benzi unice și benzi pentru biciclete.
  • Îmbunătățirea calității transportului în comun: RATB, METROREX prin dezvoltarea de noi linii și achiziționarea de autovehicule moderne.
  • Limitarea accesului autoturismelor din alte județe în București (parcări park&ride, transport în comun bun la nivel regional)
  • Descurajarea accesului/tranzitului în zona centrală: creșterea taxei de parcare, taxă de acces în centru;
  • Crearea de zone de emisii reduse (Low emission zones), unde traficul auto este restricționat;

PICA mai propune pentru reducerea poluării și alte măsuri care nu au legătură cu traficul ci cu celălalt mare poluator: sistemul de încălzire al orașului. Aici se propune continuarea modernizării centralelor termice de cvartal, a CET-urilor și eficientizarea consumului de energie termică prin reabilitarea rețelelor de distribuție primară și secundară a energiei termice, încurajarea reconectării la RADET a celor debranșați. O altă măsură în acest domeniu este continuarea programului de reabilitare termică a clădirilor.

Pentru reducerea poluării mai este nevoie de creșterea eficienței programului de salubrizare a străzilor intens circulate (să se curățe praful de la rigolă), respectarea unor norme de salubrizare în domeniul construcțiilor (șantierele produc foarte mult praf), dar și de întreținerea și extinderea spațiilor verzi.

Din păcate, în ultimii 10 ani, Primăria Capitalei a făcut foarte puțin pentru reducerea poluării.

Perioada 2010-2016

În 2010, Consiliul General al Municipiului București a aprobat Programul Integrat de Gestionare a Calității Aerului care prevedea că instituțiile din București trebuia să aplice 43 de măsuri pentru reducerea poluării:

Printre acestea se numără:
  • creșterea suprafeței de spațiu verde până la 26 mp/cap de locuitor până la sfârșitul anului 2013;
  • interzicerea staționarii vehiculelor individuale pe prima bandă de circulație a străzilor principale și dedicarea acestor benzi transportului în comun și cicliștilor;
  • amenajarea de piste pentru biciclete și încurajarea transportului alternativ;
  • salubrizarea stradală prin mijloace de aspirare și spălare cu jet puternic de ape pe sub autovehicule în zonele unde prima bandă e ocupată de autovehicule staționate;
  • modernizarea transportului public/ transport public integrat/ mijloace de transport cu expunere scăzută la blocaje în trafic - metrou tramvai/ implementarea sistemului inteligent de management al traficului;
  • vehiculele mai mari de 5 tone pot circulă în centrul orașului doar cu taxa;
  • realizarea oricărei construcții noi pe suprafețe mai mari de 1.000 mp va fi condiționată de amenajarea și întreținerea corespunzătoare a unui spațiu verde cu suprafață de cel puțin 30% din suprafață totală a parcelei aferentă proiectului;
  • replantarea aliniamentelor stradale de arbori acolo unde este cazul;
  • amenajarea de parcări subterane/supraterane pentru folosirea multifuncțională a spațiului;
  • creșterea tarifelor la parcare în zona centrală în special pentru traficul de tranzit;
  • asigurarea unei lățimi minime a trotuarelor, care să nu fie afectată de mașinile parcate, astfel încât circulația pietonilor și bicicliștilor să se desfășoare în siguranță;

La alegerile din iunie 2016, situația era una dezastruoasă, fiind implementate foarte puține măsuri din cele enumerate: sistemul de managementul traficului nu era funcțional, la capitolul parcări subterane, s-a făcut doar parcarea de la Piața Universității, orașul avea doar 7k de benzi pentru biciclete, 7 km de benzi unice pentru transportul public, nu s-au cumpărat autobuze/troleibuze/tramvaie noi, aveam 23 mp de spațiu verde pe cap de locuitor, tariful de parcare pe oră era de 1,5 lei, nu s-au mai amenajat spații verzi noi, copacii lipsă din aliniamentele stradale nu au fost înlocuiți, prima bandă era ocupată de mașinile parcate neregulamentar. Singurele lucruri făcute au fost spălarea bulevardelor cu jet, însă nu peste tot din cauza mașinilor parcate pe prima bandă, și accesul vehiculele mai mari de 5 tone cu taxă. S-au finalizat lucrările la pasajul Mihai Bravu, pasaj Piaţa Presei Libere. Lucrările la pasajele Piața Sudului, Ciurel și Nicolae Grigorescu nu au fost însă finalizate, șantierele fiind deschise foarte mulți ani, ceea ce a generat poluare cu praf.

Perioada 2016-2019

După venirea Gabrielei Firea la Primăria Capitalei, s-au făcut câțiva pași pentru reducerea poluării, însă insuficient raportat la nevoi.

A fost nevoie de doi ani ca municipalitatea să elaboreze și să aprobe Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA), documentul care doar stabilea ce trebuie făcut.

Lucrările la Pasajele Ciurel și Nicolae Grigorescu încă nu s-au finalizat. Lucrările la parcarea park&ride de la capătul șoselei Pantelimon nu au început. Nu s-au mai amenajat parcuri noi, problema RADET nu a fost rezolvată, în aliniamentele stradale sunt mulți copaci lipsă, trotuarele sunt ocupate de mașini, sunt multe spații verzi neîngrijite, mașinile ocupă prima bandă de circulație și nu permit spălarea până la rigolă, nu avem o rețea de benzi unice pentru transportul public, nu s-a făcut nicio parcare park&ride nouă (cu excepția celei de la Străulești făcută de Metrorex și care stătea goală), nu avem o rețea de benzi pentru biciclete.

Măsurile luate până acum de Primăria Capitalei sunt:
  • a fost reparat sistemul inteligent de managementul traficului;
  • achiziția a 400 de autobuze Euro 6 Otokar care sunt în curs de livrare;
  • s-au amenajat benzi unice pentru tramvaiele 21, 1, 10, insuficient însă la scara orașului;
  • s-au finalizat lucrările la Pasajul de la Piața Sudului, un proiect esențial pentru fluidizarea traficului în zonă;
  • s-au dat 30.000 de vouchere de 500 lei pentru achiziția de biciclete, însă în absența pistelor pentru biciclete măsura este discutabilă. Orașul are acum doar 10 km de piste pentru biciclete:
  • Primăria a demarat în 2018 procedurile pentru realizarea a 4 (patru) trasee, însumând 48,25 km de piste de bicicliști. Valoarea totală a proiectului este de 44.499.000 lei, banii venind de la Ministerul Mediului. Primăria a demarat lucrările doar la primul traseu, Piața Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing- stradă Nicolae Caranfil- Șos. Pipera- stradă Alexandru Șerbănescu- Bd. Aerogării- DN1- Piața Presei Libere- Șos. Kiseleff- Bd. Constantin Prezan, însă acestea nu au fost finalizate.
  • tariful la parcare pentru zona centrală a crescut până la 10 lei/oră, însă măsura a fost aplicată prost, se permite în continuare parcarea pe trotuar și pe prima bandă, ceea ce nu a redus traficul în zona centrală;
  • în 2018, până în luna septembrie, Poliția Locală a efectuat peste 500 de controale pe șantiere și au aplicat 391 de sancțiuni în valoare totală de peste 720.000 de lei;
  • au început lucrările de lărgire a străzii Fabrică de Glucoză;
  • municipalitatea mai are în plan achiziția a 100 de troleibuze, 100 de tramvaie și 130 de autobuze hibrid, însă licitațiile încă nu au fost lansate, dar au fost parcurși o parte din pașii birocratici;
  • sunt în lucru studiile de fezabilitate pentru Pasajele Doamna Ghica, Andronache, trei proiecte esențiale pentru fluidizarea traficului;
  • demararea unui program pentru acordarea a 5.000 de eco-vouchere cu o valoare nominală de 9.000 lei/eco-voucher în vederea achiziționării exclusive de autoturisme noi EURO 6, non-diesel, mijloace de locomoție noi ”prietenoase cu mediul”, non-diesel, hibride sau electrice, obiecte electrocasnice și electronice noi cu clasa energetică superioară, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat.
  • proiectul pentru ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe carosabil este în dezbatere publică.
  • s-a demarat procedura de expropriere pentru Parcul Verdi;
  • s-au creat câteva linii de transport în comun pentru cei care locuiesc în Ilfov;
Totuși raportat la ce trebuie făcut, măsurile sunt insuficiente, fapt confirmat de depășirile zilnice în ceea ce privește poluarea cu praf.

Într-un comunicat de presă transmis la finalul anului trecut, reprezentanții Primăriei Capitalei spun că nu pot rezolva singuri problema.

”Nu putem vorbi de o îmbunătățire reală a traficului bucureștean, cu efecte imediate asupra calității aerului, fără contribuția Ministerului Transporturilor privind demararea și finalizarea rutelor ocolitoare ale capitalei, respectiv Centură Bucureștiului și Autostrada de Sud, darea în folosință a Magistralei 5 de metrou, ruta Valea Ialomiței - Eroilor 2 precum și demararea și finalizarea Magistralei 6, ruta 1 Mai – Otopeni. Referitor la spațiul verde public din Capitală, acesta este gestionat deopotrivă de Primăria Capitalei dar și de cele 6 Sectoare ale Capitalei, iar modalitatea prin care se poate acționa asupra calității aerului este aceea de a conservă, ameliora și extinde spațiile verzi, acțiuni ce intră în responsabilitatea tuturor administratorilor domeniului public al Municipiului București”, se arată în comunicatul Primăriei Capitalei.

România a fost dată în judecată de Comisia Europeană pentru poluarea cu PM10
Reamintim că anul trecut Comisia Europeană a trimis România în fața Curții de Justiție a Uniunii Europene pentru poluarea cu PM10, probleme fiind în principal în regiunea București, unde valorile-limită zilnice au fost depășite în mod persistent încă de la momentul în care dreptul Uniunii a devenit aplicabil țării, iar în 2016 acestea au fost depășite pentru o perioadă de 38 de zile. În cazul unei condamnări, ni se poate aplica o sancțiune sancțiune compusă dintr-o sumă forfetara plus penalități pentru fiecare zi de întârziere a măsurilor. În 2014, de exemplu, suma forfetară era de 1,8 milioane de euro, la care se adăugau penalități între 2.165 euro si 130.000 euro pe fiecare zi de întârziere.

Efectele poluării

23.000 de români mor anual din cauza bolilor provocate de poluare - cancer pulmonar, boală cardiacă ischemică, accident vascular cerebral, infecții respiratorii inferioare sau boală pulmonară obstructivă cronică, iar poluarea aerului omoară de 10 ori mai mulţi români decât accidentele rutiere, arată raportul "Clasamentul eficienței împotriva poluării. Focus pe cele mai mari 10 orașe din România", realizat de Observatorul Român de Sănătate. Bucureștiul este cea mai aglomerată capitală europeană și pe locul 5 în rândul capitalelor cu cel mai aglomerat trafic din lume, arată raportul ORS.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















47055 vizualizari

  • -32 (40 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 8:11)

    Lok [anonim]

    • +9 (17 voturi)    
      Mutati-va .... (Vineri, 22 februarie 2019, 8:46)

      marsur [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Mai lasati Bucurestiul , Clujul , Timisoara pentru zone de munte cu aer curat . Investitorii vor veni dupa voi . E timpul pentru descentralizare . Ai un apartament de 100 000 de euro in Bucuresti , vinde-l cat mai poti si cumpara de exemplu unul cu 20 - 30 000 de euro in Valea Jiului . 3 statiuni montane , 13 supermarketuri , spital de urgenta cu heliport , teatru , cinematografe , sala de sport , stadion cam vechi momentan 2 ore pana la aeroport Sibiu , in 2 ani 2 ore pana la Cluj , Timisoara , Arad , din care mai mult de jumatate pe autostrada . Haideti , curaj
      • -18 (22 voturi)    
        Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 9:03)

        Lok [anonim] i-a raspuns lui marsur

      • +5 (9 voturi)    
        pot sa iti dau numele a trei persoane (Vineri, 22 februarie 2019, 10:24)

        nellino [utilizator] i-a raspuns lui marsur

        care in ultimii doi ani au lasat in urma 13 supermarketuri si un heliport cu spital ca sa vina in Bucuresti.
        can ii intreb spun ca in Valea Jiului aveau teatru si cinematografe, dar in Bucuresti castiga bani.
        • +6 (10 voturi)    
          Banii in plus ..se duc pe chirie si motorina (Vineri, 22 februarie 2019, 11:04)

          marsur [utilizator] i-a raspuns lui nellino

          Si eu iti dau 42 de nume de persoane care castiga intre 700 si 1200 euro net in mediul privat , in Valea jiului .... Daca vrei poti .... si la tara nu doar in capitala .
    • +9 (11 voturi)    
      Nah, mori mai incet, nu te sufoci (Vineri, 22 februarie 2019, 9:40)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Ca-n Asia...dar esti mai tare ca chinejii, esti, si fudul pe deasupra.
      • -5 (9 voturi)    
        Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 10:24)

        Lok [anonim] i-a raspuns lui Dalinar

        • +1 (3 voturi)    
          Unde traiesc poluarea e ca In Retezat (Vineri, 22 februarie 2019, 13:46)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Hint: The Rockies.
          • -3 (5 voturi)    
            Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 16:21)

            Lok [anonim] i-a raspuns lui Dalinar

            • 0 (2 voturi)    
              Troll (Vineri, 22 februarie 2019, 23:48)

              Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

              Retard
    • +11 (13 voturi)    
      ahahahaha (Vineri, 22 februarie 2019, 10:02)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      slugile psd miimizeaza problemele care o sa-i afecteze chiar pe ei... doar ca sa pupe in bot partidul mult iubit!
      • -7 (11 voturi)    
        Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 10:25)

        Lok [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        • +2 (6 voturi)    
          te rog frumos (Vineri, 22 februarie 2019, 10:49)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          sa-mi dai statistica despre care vb.
          si vb. dupa!
          • -5 (7 voturi)    
            Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 10:58)

            Lok [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        • +1 (3 voturi)    
          Daca ai vedea cum e pe la altii (Vineri, 22 februarie 2019, 23:49)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Ai realiza ce inseamna sa mergi pe strada si sa respire silt si rahat de caine.
  • +19 (19 voturi)    
    Corupția ucide (Vineri, 22 februarie 2019, 8:15)

    mr_mojo [utilizator]

    Și noi stăm ca oile.
    • +10 (10 voturi)    
      indolenta si nepasarea ucid mai mult (Vineri, 22 februarie 2019, 10:53)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Cum recunosti un santier activ in Bucuresti? Dupa urmele de noroi lasate de masinile care intra si ies...
      Daca adaugam si spatiile verzi neintretinute, multe din ele distruse de masini parcate haotic, cred ca avem deja motivul pentru 90% din praful de pe strazi.
  • -21 (27 voturi)    
    PR pentru Vlad Voiculescu (Vineri, 22 februarie 2019, 8:21)

    Miky60 [utilizator]

    Nu vedem P-ul de la publicitate, desi e clar un articol platit pt Vlad Voiculescu. La fel ca "donatia" de la OMV Petrom pt spital, de fapt campania electorala a lui Vlad Voiculescu dupa care multi au uitat de pretul benzinei si faptul ca coruptul de Adrian Nastase a vandut Petromul
    • +13 (19 voturi)    
      Esti postac PSD (Vineri, 22 februarie 2019, 8:46)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      si un cersetor. Unii se angajeaza pe merit, tu ti-ai cersit postul platit ilegal din bani publici.
    • +11 (13 voturi)    
      bolșevic prost (Vineri, 22 februarie 2019, 9:19)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ce are sula cu prefectura?
      Vlad Voiculescu a fost ministru la sănătate.
      Aici e vorba de mediu. Ce face grațiela voastră? Nimic multiplicat de 1000 ori. De ea de ce nu te legi? Ce o să invoci? Vechea și greaua moștenire?
    • +7 (11 voturi)    
      ce se ataca postacii psd (Vineri, 22 februarie 2019, 10:04)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      stirea asta circula de ani de zile... alte studii evident!
      si acum pentru ca a fost oprescu si firea de vreo 8 ani si nu puteti da vina pe altii , incepeti sa atacati studiile

      ma da slugi mai sunteti!
    • +1 (3 voturi)    
      rotfl (Vineri, 22 februarie 2019, 15:14)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Daca au ajuns si postacii de serviciu sa asocieze imaginea lui Vlad Voiculescu cu lupta impotriva poluarii si constructia de spitale moderne, e clar ca omul face bine ce face.
  • +15 (17 voturi)    
    o sa va suparati pe mine (Vineri, 22 februarie 2019, 8:24)

    KayT [utilizator]

    Dar va spun ca treaba asta nu intereseaza mai pe nimeni. Pe majoritatea locuitorilor nu ii intereseaza si pe politicieni/ administratori ii intereseaza si mai putin.

    Sigur, statistic vorbind suntem mai bolnavi si murim mai tineri, noi si copiii nostri, dar hai sa fim seriosi, doar nu o sa renuntam tocmai noi la masina personala pentru niste chestii de-astea hipsteresti cu ecologia.

    Ne mai putem indigna asa, din cand in cand pe facebook, ca nu face Firea nimic, dar la urma urmelor, Firea este taman Firea meritata de bucuresteni.
    • -13 (17 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 8:42)

      Lok [anonim] i-a raspuns lui KayT

      • +3 (7 voturi)    
        statistic (Vineri, 22 februarie 2019, 9:57)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        prostia are cel mai mare procentaj la decese.
        Mă mir cum de ai scăpat până acum.
        • -2 (4 voturi)    
          Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 11:14)

          Lok [anonim] i-a raspuns lui nahir

          • +1 (3 voturi)    
            Being ignorant is trully bliss (Vineri, 22 februarie 2019, 13:49)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            So, you're right, you're lucky.
      • +2 (6 voturi)    
        nuuuuuuu (Vineri, 22 februarie 2019, 10:04)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        nu se moare de la poluare...

        https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Smog_of_London
        • -6 (6 voturi)    
          Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 10:28)

          Lok [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          • +4 (6 voturi)    
            eu (Vineri, 22 februarie 2019, 10:51)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            doar aratam ca se poate muri din cauza poluarii
            da, la noi nu e acea situatie. Problema e ca daca s-ar putea diminua poluarea ar trebui sa se faca acest lucru!
            Problema poluarii nu este numai cu mortile directe, sunt multe alte probleme, care exista, dar sunt foarte greu de identificat si de calculat (si pentur ca sunt interese de o parte sau alta).
            • -2 (4 voturi)    
              Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 11:22)

              Lok [anonim] i-a raspuns lui liviu_

    • 0 (16 voturi)    
      Bucurestenii sunt niste prosti (Vineri, 22 februarie 2019, 8:46)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      care nu voteaza. Isi merita soarta. Sper sa moara cat mai multi de boli respiratorii.
      • -6 (12 voturi)    
        Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 8:59)

        Lok [anonim] i-a raspuns lui emil bobu

        • +2 (6 voturi)    
          gata (Vineri, 22 februarie 2019, 10:05)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          s-au terminat argumentele si incep atacurile la persoana... pentru gloria psd si a stapanului dracnea!
          • 0 (6 voturi)    
            Comment sters de user (Vineri, 22 februarie 2019, 10:31)

            Lok [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      • +4 (6 voturi)    
        Cum sa nu votam?! (Vineri, 22 februarie 2019, 10:35)

        Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        Cum poti sa zici asa ceva?!
        La parlamentare, a fost vota masiv pedesereul - 18% l-au votat direct, dar 62% l-au votat indirect, dar la fel de sigur, prin neprezentarea la alegeri!
        La fel cu Duamna Fierea: a castigat cu 43%, dar prezenta la unrne a fost de numai 33%!
        Cei care nu s-au dus au fost perfect DE ACORD ca la Primaria Capitalei sa vina prolifica stirista a Varanului ...

        Si nu este nevoie sa speri tu, chiar o sa murim de boli respiratorii, dar evident ca nu ne pasa de asta - altfel puteam usor sa gasim un primar mai competent decat Gabizta!
      • +3 (5 voturi)    
        Ăia nu sunt bucureșteni (Vineri, 22 februarie 2019, 10:52)

        of of [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        Nu au buletin de București, deși stau aici de ani de zile și e foarte simplu să-ți faci buletin la altă adresă... Apoi înjură primăria când fac mai mult de o oră până la serviciu.
        • +1 (1 vot)    
          partial corect (Vineri, 22 februarie 2019, 15:20)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui of of

          Sunt multi "localnici" fara buletin, dar sunt la fel de multi cu buletin care nu mai sunt "localnici". Din prietenii mei din copilarie nu mai e nimeni in Romania, dar toti si-au pastrat buletinele. Poti sa ai rezidenta fiscala in alta tara si domiciliul permanent in Romania.
    • +4 (4 voturi)    
      nici macar nu e despre masina... (Vineri, 22 februarie 2019, 10:48)

      Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      in comparatie cu marile metropole europene, bucurestiul are putine masini, problema e ca fata de celelalte orase bucurestiul nu are verdeata; nu are centura verde in jurul bucurestiului; nu are parcuri mari, nu mai are copaci pe marginea marilor artere, are in schimb santiere care nu se mai termina niciodata, are utilaje care ies din noroiul santierului direct pe sosea fara sa aiba rotile spalate, are tone de rahat de caine care nu se strange niciunde.

      de fiecare data cand revin in bucuresti in vizita simt cum ima sufoc, probabil plamanii bucurestenilor s-au adaptat...
  • +12 (12 voturi)    
    Nu se spala nimic, nu se curata nimic! (Vineri, 22 februarie 2019, 8:42)

    VVV_RO [utilizator]

    Miile de tone de material antiderapant zac si acum pe liniile de tramvai si la marginea soselelor. Acestea se transforma in praf si este inhalat. Au fost achizitionate sute de Dacia Duster pentru rudele angajate in companiile municipale iar utilaje de spalat nu exista. Asteptam ploile din vara pentru a face curatenie si a respira. Pasajul Unirii este negru la interior deoarece nu a fost spalat niciodata in ultimii 3 ani (benzile reflectorizante nu se mai vad deloc). Bun primar
  • +15 (15 voturi)    
    Felicitari (Vineri, 22 februarie 2019, 9:04)

    Cetateanu [utilizator]

    Va felicit pentru abordarea subiectului. Personal am mai avut abordari pe acesta tema, chiar pe unele articole scrise de dvs., nu neaparat legate de mediu. Din pacate "consortiu" PG, PS, inspectori de mediu si politie locala nu-si fac datoria. As putea spune ca din contra. Mai ales inspectorii de mediu si PL ii banui de "pactizare" cu cei ce incalca legea. Si cateva exemple. Instalatia de monitorizare din parcul Drumul Taberei nu functioneaza de ani cu toti parametrii. Iar langa ea a fost instalat de o gasca de neaveniti impreuna cu primarii Poteras, Manescu si cu Mutu locul de joaca al copiilor mici, de fapt locul din parc cel mai supus poluarii. Terenurile de sport, ilegal construite pe terenul armatei (cu acceptul conducerii MFA, si care ar fi putut fi folosite la dezvoltarea unor spatii verzi) pe langa poluarea sonora si de limbaj, polueaza cu instalatii de incalzire pe lemne, inspectorii de mediu sustinand ca ele sunt conforme. Cam toate celelalte locuri acoperite din cartier pentru sport, utilizeaza sisteme electrice. PUZul pe care primaria generala, dna Firea acum, il tot promoveaza pentru sector, incearca sa indeseasca si sa mareasca densitatea de populatie desi sectorul este supra-aglomerat. Un exemplu, deja in dezvoltare: la intersectia Brasov cu Ghencea, unde pe maxim 2 Ha vor fi peste 1000 apartamente se vor utiliza centrale individuale. Zona Lujeru- Bdul Timisoara, unde iar sunt dezvoltate sute de apartamente cu spatii verzi zero da cu centrale individuale. Sa nu fiu "rau".PS6 a "dezvoltat"un parculet, pe locul fostului parc de distractie falimentar (ar trebui vazute miscarile de bani din spatele afacerii) la care vor avea acces foarte putini locuitori.
  • +13 (13 voturi)    
    Autorizatii de constructie date pe spaga (Vineri, 22 februarie 2019, 9:09)

    Frankie [utilizator]

    Acestea au dus la cladiri construite pe fiecare mp de spatiu verde ramas. Ne-am sapat groapa singuri si noua si urmasilor nostri.
  • +10 (10 voturi)    
    Sutem niste manelisti si ne meritam soarta (Vineri, 22 februarie 2019, 9:19)

    serbanTeodor [utilizator]

    In sectorul 4 Baluta a betonat spatiile verzi care mai erau pe aleile blocurilor si le-a facut parcari.
    Momentan prin zona instaleaza niste borduri, Dimineata masinile sunt toate albe de praf.
    Ma gandesc dimineata cand imi duc copilul la gradinita ca praful ala se aduna si in plamanii lui.
    Dar sunt sigur ca majoritatea o sa-l aprecieze ca au unde sa-si parcheze harburile aduse de samsari.

    Asta e nivelul nostru din pacate. Ne mintim ca PSD-ul a iesit ca n-a mers lumea la vot, in realitate suntem o natie de manelisti si nimic nu se va schimba.
  • +10 (12 voturi)    
    multe de facut, nimeni nu face (Vineri, 22 februarie 2019, 9:35)

    jescu [utilizator]

    1. Vedeti pe google maps vedere din satelit cu Bucurestiul ca sunt zone mari in Bucuresti si in jur unde nu sunt nici blocuri dar nici vegetatie(copaci). Unde este doar iarba, cum da caldura putin se usuca si acel loc devine o sursa de praf. Trebuie plantati copaci(rezistenti la caldura de vara si la inghetul de iarna) pe orice coltisor liber. Facute perdele de padure in jurul Bucurestiului.

    2. Linia unica de tramvai este ineficienta. Mare parte din spatiul carosabil ramane folosit ineficient, restul de masini se inghesuier pe cateva benzi. Ar trebui investit ca liniile de tramvai sa fie circulabile si de autovehicule si sa circule pe acolo autobuzele STB. Linia unica ajuta la viteza de circulatie a tramvaiului, care oricum nu polueaza, dar reduce viteza de deplasare a celorlalti, care defapt polueaza si mai mult. Idei ca lasa lumea masina acasa sa merga cu tramvaiul sunt SF.

    3. Orasul trebuie spalat, strazi, trotuare... Chiar si acoperisurile blocurilor ar mai trebui spalate din cand in cand. Ar trebui masini de maturat automate care colecteaza si praful. Eventual spalat cu furtunul peste tot.

    4. Intersectiile trebuie largite. De exemplu la Dristor, unde e MCDonalds ar trebui un drum care face legatura Mihai Bravu - Camil Resu. La Sudului la fel, largita intersectia unde e Mol si unde e saormeria. Multe alte intersectii se pot largi. La pasaj Mihai Bravu, drumul cu 2 benzi care face dreapta spre Bulevardul Tineretului ar trebui sa inceapa cu 200 de metri mai spre sudului. Multe alte intersectii se pot optimiza.

    5. Multe treceri de pietoni pot sa fie cu buton. Si unde este buton se face rosu din minut in minut.
    • +4 (6 voturi)    
      Hm (Vineri, 22 februarie 2019, 10:26)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Deci solutia ta ptr poluare e sa se mearga mai bine cu masina...
      • +2 (2 voturi)    
        in principiu da (Vineri, 22 februarie 2019, 13:57)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Solutia ar fi optimizarea rutelor existente in paralel cu rute noi sa se construiasca(metrouri, pasaje, poduri, largiri). si nu gatuirea unora existente.

        As putea sa dau exemplu linia tramvaiului 21. De la doamna Ghica pana la Dragonul Rosu, are banda unica. Dar aceea este o iesire din Bucuresti, cei mai multi care merg pe acolo pleaca spre judetele din Moldova, mai sunt si cei care lucreaza inafara Bucurestiului pe la diverse firme unde nu trece auobuzul, mai sunt foarte multe masini de marfa(da depozitele sunt inafara Bucurestiului). Cele 3 categorii n-ar putea sa lase masina acasa indiferent cat de greu se merge. Grosul masinilor de trec pe acolo, adica cele 3 categorii, nu fac in momentul asta decat sa polueze mult mai mult. Ce ajuta in momentul asta ar fi sa fie mai multe benzi, sa se darame toate dughenele de pe marginea drumului si sa fie benzi destule.

        Exemplu urmator, daca de acasa ar fi necesare schimbarea a doua linii de STB pana la gradinita sa duci un copil, inca una o linie STB pana la scoala, sa duci alt copil, si inca doua linii STB/metrou pana la servici. Acel parinte, nu va lasa masina acasa, ca e banda unica la tramvai, doar va polua mai mult. Dar unii viseaza.
  • +3 (11 voturi)    
    dar aveti catedrala (Vineri, 22 februarie 2019, 9:42)

    rdi_ [utilizator]

    Dragi bucuresteni, aveti catedrala mantuirii neamului, nu are rost sa va vaitati. Ma intreb cati bani va mai dona tzatza Firea pentru catedrala anul asta. Apropos, de alegeri nu are rost sa va prezentati la vot, e mult mai misto pe Valea Prahovei. Sunt pensionarii care stiu ce sa voteze in locul vostru.
  • +5 (11 voturi)    
    roman (Vineri, 22 februarie 2019, 10:08)

    ContHotnews [utilizator]

    praf? de praf va arde voua? intr-un oras suprapopulat unde tot taranul (adica romanul venit din afara bucurestiului) isi urca fundu intr-un VW diesel care polueaza mult peste, doar ca sa fie domn si sa se deplaseze 1 km pe zi. Praf?
    Bucurestenii n-au mai vazut aer proaspat din septembrie. Astenia de primavara nu mai vine de la lipsa de vitamine, vine de la lipsa de oxigen - nema fotosinteza iarna.
    • +4 (6 voturi)    
      Praful e dangerous (Vineri, 22 februarie 2019, 10:21)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui ContHotnews

      E trist sa vezi cazuri de silicoza la oameni care nu au lucrat in viata lor in mina.
  • +9 (9 voturi)    
    Betonare IOR si spatii verzi sector 3 (Vineri, 22 februarie 2019, 10:20)

    cetateanul854 [utilizator]

    In sectorul 3 se vor construi blocuri in parcul IOR iar pe langa blocuri se betoneaza spatiile verzi ca sa se construiasca parcari.
    Ceea ce inseamna ca situatia urmeaza sa se inrautateasca semnificativ.

    Daca s-ar creste impozitele pt. masini si taxele pt. parcarile de resedinta (care in prezent sunt simbolice) problema poluarii, drumurilor supraaglomerate si a lipsei de parcari s-ar rezolva usor si am avea si bani de investitii dar nici un politician nu ar indrazni sa isi asume o asemenea masura.
  • +1 (3 voturi)    
    ! (Vineri, 22 februarie 2019, 11:31)

    chiuaua [utilizator]

    Ce de solutii ....care mai de care...
    Auzi, sa se spele blocul de pe acoperis ....pff...
    Cimitirele sunt pline de oameni care nu mai respira.
    Aceia nu se mai plang de calitatea aerului
    ....
  • +4 (4 voturi)    
    astia (Vineri, 22 februarie 2019, 12:29)

    martel55 [utilizator]

    vorbesc din carti...ce conteaza valoarea taxei de parcare atata timp cat se permite parcarea oriunde, politia si politia locala nu isi fac datoria si nu amendeaza constant pe cei care parcheaza in alta parte decat locurile amenajate, in special in zona centrala...in fond nici nu avem nevoie d etaxe de parcare foarte mari, ci de aplicare de sanctiuni drastice celor care parcheaza in lcouri neamenajate, nemaiacceptandu-se pretinsa scuza ca nu a agsit loc, rapsunsul pentur asta trbeuie sa fie dai ture pana gasesti sau vii fara masina , nu o iertare parinteasca din partea agentilor...dar pana nu se va schimba mentalitatea agentilor constatatori, nu se va schimba nimic in calitatea aerului indiferent cate taxe punem si cate pasaje construim
  • +2 (2 voturi)    
    sustin introducerea taxelor de acces in orase (Vineri, 22 februarie 2019, 12:32)

    Gheorghe_Dan [utilizator]

    pentru autoturismele personale, ca fiind cea mai simpla si eficienta metoda de a reduce poluarea (nu numai cea cu praf, cat si cea vizuala, si auditiva), concomitent cu cresterea numarului de autobuze/tramvaie.
  • +2 (2 voturi)    
    O noua preocupare pentru primul consilier (Vineri, 22 februarie 2019, 17:10)

    Isobar [utilizator]

    al Dnei Dancila,Dl Valcov.
    Este singura persoana cu viziuni extraterestre care
    poate rezolva si aceasta dilema a suprapoluarii
    Bucurestiului .
  • +3 (3 voturi)    
    Daca sunt adevarate si e mai rau ca in Beijing (Vineri, 22 februarie 2019, 22:44)

    V. Istina [utilizator]

    Romania e pe un drum intunecat rau...

    O tara este in primul rand, suma oamenilor care traiesc intr-un anumit spatiu geografic. Calitatea umana e masura tuturor celorlalte valori care construiesc o societate.

    Sa citesti asa valori, ca functionar al primariei, ca primar chiar, si sa nu faci nimic, desi copiii tai se joaca in aerul asta... asa ceva nu pot sa inteleg!
  • 0 (0 voturi)    
    e ca-n cantec: (Sâmbătă, 23 februarie 2019, 22:03)

    Levellers [utilizator]

    "What makes you happy ?
    Your missery !"


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by