Conform raportului preliminar eliberat de guvernul Etiopiei joi, aeronava de la Ethiopian Airlines a întâmpinat dificultăți din cauza unor erori de citire ale unui senzor principal, iar piloții nu au putut evita prăbușirea, deși au urmat procedurile Boeing în caz de urgență, scrie AP News.

Avioane Boeing 737 MAXFoto: boeing.com

Rezultatele investigației stabilesc cea mai clară legătură de până acum între prăbușirea din 10 martie, de pe teritoriul Etiopiei și cea din octombrie, de pe coasta Indoneziei. În ambele cazuri a fost implicat același tip de aeronavă Boeing, modelul 737 Max.

Ambele avioane aveau un sistem automat care a împins botul avionului în jos în momentul în care senzorii de citire au depistat un pericol de blocaj aerodinamic. Însă se pare că senzorii avioanelor erau defecți.

Boeing a oferit o declarație prin care a recunoscut să datele greșite colectate de senzor au activat sistemul MCAS și că această situație este similară cu cea din octombrie.

Administrația Federală pentru Aviație, responsabilă de autorizarea modelului 737 Max înainte ca acesta să poate decola din nou, a declarat că investigația este abia la început.