Corespondență din Germania

Noul Cod Rutier din Italia și presupusul abuz asupra doi români - cum tratează asigurătorii germani spontaneitățile la volan

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Miercuri, 9 ianuarie 2019, 21:50 Actualitate | Internaţional


La drum in Germania
Foto: Dani Rockhoff
Cazul a doi români, șoferul fiind din Italia, iar posesorul mașinii din Germania, provoacă controverse. Opinia acestora este că amenda aplicată de poliția italiană, la finele anului 2018, a fost un abuz, după cum relatează corespondentul Hotnews.ro. În Germania, un astfel de caz se raportează, ca multe altele, la bani. Fiecare companie de asigurări auto vrea să știe cine va conduce mașina, înainte de încheierea contractului de asigurare. Asigurătorul dorește să evalueze riscul și, prin urmare, întreabă despre alți potențiali șoferi. A lasă „spontan“ pe cineva să iți conducă mașină comportă un risc.

Dacă unul dintre șoferii înregistrați de proprietarul mașinii înregistrate în Germania provoacă un accident, asigurarea plătește, de regulă. Acest lucru depinde de numărul de șoferi înregistrați în polița de asigurare, de vârsta lor, precum și de valoarea asigurării. Titularii de polițe trebuie, prin urmare, să cântărească bine costurile și riscurile, înainte de a-și include, de exemplu, fiica de 19 ani în polița de asigurare.

Să presupunem că tatăl nu și-a înregistrat fiica în poliță. Doar a uitat. La scurt timp după aceea, ea provoacă un accident cu mașina tatălui. Ce se întâmplă acum? În principiu, asigurarea protejează orice șofer legitim care provoacă un accident. Asigurătorul mașinii reglează daunele, chiar dacă a condus altcineva decât șoferul specificat. Cu toate acestea, există riscul ca deținătorul poliței de asigurare să plătească asigurătorului auto în plus.

Reacția cea mai frecventă a asigurătorilor auto germani este că aceștia reglementează daunele, însă pretind diferența față de suma pe care ar fi primit-o la încheierea sau ajustarea poliței de asigurare, prin menționarea corespunzătoare a șoferiței suplimentare. O posibilă consecință, în cazul dat ca exemplu, este ca asigurătorul să impună titularului poliței să plătească o sumă punitivă.

Închirierea propriei mașini în familie sau într-un cerc de prieteni nu este neobișnuită. Dar ce se întâmplă în cazul unui accident? Dacă șoferul mașinii cedate la condus nu e de vină, nu are nicio importanță daca el este trecut în polița de asigurare, pentru că responsabil este cel care a cauzat accidentul. Asigurarea acestuia preia, prin urmare, costurile aferente. Cu toate acestea, dacă asigurarea proprie află de incident, aceasta poate să taxeze în plus, pentru că șoferul suplimentar ar fi putut fi trecut în polița de asigurare a proprietarului mașinii.

Daca șoferul de drept a băut și și-a lăsat un prieten să conducă mașina, care a fost implicată într-un accident, asigurarea îl taxează pe cel dintâi.

Daca șoferul de drept îl roagă pe un prieten sau pe un vecin să îl ducă cu mașina primului la urgențe, iar pe drum apare un incident rutier, asigurarea nu are milă, deoarece consideră că situația ar fi putut fi rezolvată prin chemarea unei ambulanțe sau a unui taxi.

Exista și cazuri extreme, în care asigurările germane arata indulgență. De exemplu, dacă deținătorul poliței, concomitent șofer, este însoțit de un prieten, pe un drum de țară și, dintr-o dată, șoferul suferă un atac de cord. În zonă nu trece nicio mașină și nu există nici semnal de telefon mobil pentru a suna la ambulanță. Astfel, prietenul care nu a fost înregistrat ca șofer suplimentar în polița de asigurare îl conduce pe titularul poliței la spital. Dacă pe drum se produce un accident, majoritatea asigurătorilor de mașini vor accepta, probabil, situația de urgență și vor renunța la restituirea plații eventualelor daune.

În cazul concret din Italia, pe care l-am menționat mai sus, nu a fost vorba de o situație provocatoare de daune materiale sau omenești, în urma unui accident. A fost vorba de amendarea unui șofer „spontan“ al unei mașini înmatriculate în Germania, acesta nefiind înscris în polița de asigurare. În Germania, „spontaneitățile“ se tratează după cum am detaliat anterior. În Italia, amenda pare să fi fost aplicată „la șofer“, după noul Cod Rutier în vigoare acolo.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














3029 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    hmmmm (Joi, 10 ianuarie 2019, 8:42)

    liviu_ [utilizator]

    prevad niste noi idei de marire al RCAului!
    • -1 (1 vot)    
      Imposibil, RCA este hiperumflat deja. (Joi, 10 ianuarie 2019, 9:14)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Pentru RCA se plateste in Romania mai mult sau egal cu cat se plateste pe CASCO in Vest. Dar nu m-ar mira sa ai dreptate docilitatea bovina a poporului votant de infractori este legandara si printre lipitorile mondiale, si acestea stiu cat de tare sa manevreze jugul.
  • +2 (2 voturi)    
    trebuie contestat la un tribunal UE (Joi, 10 ianuarie 2019, 9:19)

    jescu [utilizator]

    Romanii au tot dreptul sa detina o masina inmatriculata in Romania(sau Germania) si sa se plimbe prin Italia, indiferent de rezidenta. Masina n-a stat multe zile in Italia. Trebuie contestat la un tribunal UE. Presupunand ca acel roman care are rezidenta in Italia, are o masina inmatriculata in Romania(sau Germania), si in concediu vrea sa faca un tur al europei, atunci acel roman ar putea sa treaca prin toate tarile UE si este obligat sa ocoleasca Italia. Nu poti sa restrangi dreptul la libera circulatie. Asta din moment ce i-au dat amenda pentru o masina care abia intrase in Italia.
  • 0 (0 voturi)    
    romani-noul cod rutier italian (Joi, 10 ianuarie 2019, 15:50)

    nicnicnic [utilizator]

    Articolul, daca nu gresesc eu ceva, e scris de dragul de a scrie, domnule Dani Rockhoff.
    Autorul vrea sa-si arate competenta in probleme de asigurari, ca si cum pentru vreo asigurare au avut probleme cei doi romani.
    Nu, politia i-a amendat pentru ca soferul era rezident in Italia, iar masina condusa de el era inmatriculata in Germania!!! Nicio treaba cu asigurarile!
    Uite ce spunea tot in Hotnews ieri: 'HotNews.ro a intrat în posesia procesului verbal, pe care scrie: “Şoferul este rezident în Italia de peste 60 de zile şi conducea automobilul (…..) înmatriculat în Germania. Se retrage documentul de circulaţie (…) şi şoferului i se impune să întrerupă imediat circulaţia, să transporte şi să depoziteze imediat autovehiculul într-un loc care nu este public. De asemenea, şoferul este informat că, dacă în termen de 180 de zile nu înmatriculează autovehiculul în Italia sau nu obţine o foaie de plecare pentru a-l duce în afara graniţelor, se va aplica confiscarea administrativă potrivit art 213 din Codul Rutier”.'


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version