Noul cod rutier în Italia: Român din Germania, amendat şi cu maşina sechestrată / “Mi-au stricat concediul, voi apela la avocat”

de Miruna Căjvăneanu     HotNews.ro
Marţi, 8 ianuarie 2019, 19:52 Actualitate | Esenţial


Masina cu numere de Germania
Foto: Facebook
O vacanţă la prieteni în Italia se poate transforma într-o aventură neplăcută, dacă vii cu maşina proprie, înmatriculată în străinătate, şi laşi pe altcineva la volan. Este unul din efectele secundare ale noilor prevederi din Codului rutier italian, intrate în vigoare în urmă cu o lună.

Doi români, unul stabilit în Italia şi altul în Germania, s-au ales cu o amendă de 498 de euro şi cu documentele maşinii ridicate, după ce au fost opriţi de un echipaj de carabinieri, cu câteva zile înainte de Revelion. Ei au povestit pentru HotNews.ro ce au păţit şi susţin că sunt victimele unui abuz din partea autorităţilor italiene. Sunt decişi să apeleze la un avocat pentru a-şi apăra poziţia.

Dar iată cum ne-au descris faptele cei doi romani. Andrei Palaghiciuc, român stabilit de cinci ani în Germania, la Lindefels, a hotărât să petreacă Revelionul 2018/2019 în Peninsulă, la prieteni. A plecat spre Lombardia cu maşina înmatriculată regulamentar în Germania, împreună cu o familie de prieteni, în total patru adulţi şi un copil de doi ani.

Vineri, pe 28 decembrie, au ajuns aproape de destinaţie: un sătuc de lângă Pavia. Aici au fost întâmpinaţi de prietenul lor, Răzvan Coldea, român stabilit în Italia.

“Am ajuns vineri în data de 28.12.2018 la destinaţie, spune Andrei Palaghiciuc, pentru HotNews.ro. La ora 18:00 am plecat cu prietenul meu cu reședința în Italia la o cunoştinţă care se afla la 4 km distanţă. Am decis să conducă el până la următoarea oprire, eu fiind în partea dreaptă. După 3 km am fost opriți de Carabinieri, iar şoferul a primit 500 € amendă pe loc. Mie mi-a fost pus sechestru pe maşină, care e înmatriculată în Germania, şi mi-au confiscat talonul. Carabinierii mi-au spus că el nu avea voie sa conducă maşina mea, chiar dacă eram împreună”.

Românii au plătit amenda pe loc şi au avut permisiunea să conducă maşina doar până acasă, documentele maşinii fiind puse sub sechestru. Ei au încercat să filmeze episodul, în timp ce protestau faţă de carabinieri, care nu au solicit, potrivit lor, niciun alt document al maşinii.

“Nu ne-au lăsat să filmăm, au spus că alte documente nu-i interesează », ne-a declarat Andrei Palaghiciuc.

HotNews.ro a intrat în posesia procesului verbal, pe care scrie: “Şoferul este rezident în Italia de peste 60 de zile şi conducea automobilul (…..) înmatriculat în Germania. Se retrage documentul de circulaţie (…) şi şoferului i se impune să întrerupă imediat circulaţia, să transporte şi să depoziteze imediat autovehiculul într-un loc care nu este public. De asemenea, şoferul este informat că, dacă în termen de 180 de zile nu înmatriculează autovehiculul în Italia sau nu obţine o foaie de plecare pentru a-l duce în afara graniţelor, se va aplica confiscarea administrativă potrivit art 213 din Codul Rutier”.

Cei doi au plătit amenda şi au dus maşina într-o curte privată. Luni, pe 31 decembrie, au telefonat în Germania, la banca unde românul are leasing pentru maşină. De acolo, a primit sfatul să facă un recurs, pentru că “maşina, atât timp cât e în leasing, e a băncii şi nu se poate pune sechestru”. Cei doi s-au prezentat la unitatea de carabinieri.

Povesteşte Andrei Palaghiciuc : « M-am dus cu documentele de leasing ale maşinii şi ne-au dat talonul înapoi, dar banii nu i-am recuperat”.

Prietenul din Italia, Răzvan Coldea, este convins că i s-a făcut o nedreptate. “Eu ştiam de legea asta nouă, însă eram în maşină cu proprietarul. Nu ştia străzile, erau doar câţiva kilometri, nici nu mi-am închipuit că aş putea avea probleme. Eu locuiesc de 10 ani în Peninsulă, am avut mereu maşina înmatriculată pe Italia, suntem persoane corecte. Nu e vorba că sunt luaţi în vizor românii; pe noi ne-au oprit cu maşină înmatriculată în Germania. Însă, oricum, nu cred că e normal să iei o amendă de 500 de euro şi maşina sechestrată, doar că ajuţi un prieten aflat în vacanţă!”.

“Apelăm la un avocat în Germania”

Întors în Germania, românul s-a dus la bancă să povestească ce i s-a întâmplat.

“Pe data de 4 ianuarie am fost la bancă şi am discutat cu ei, urmează să mă pună în contact cu un avocat. Toţi cei cu care am vorbit în Germania mi-au spus că e un abuz şi m-au sfătuit să fac o acţiune legală. Maşina e în leasing şi nu au avut dreptul să o sechestreze. Eram patru oameni în vacanţă, cu un copil de 2 ani, ne-au stricat concediul”.

Avocatul: “Se poate face recurs”


Am supus cazul avocatului italian Laura Biarella, jurnalist expert în circulaţie stradală, redactor al publicaţiei Alvolante şi al site-ului oficial poliziamunicipale.it.

Avocatul Laura Biarella ne-a precizat următoarele: “Faptul că a fost plătită amenda nu închide calea unui recurs, în care persoana în cauză se poate apela la faptul că vehicolul se află în leasing, iar compania care a acordat leasingul are sediul în Uniunea Europeană (Germania). Mai precis, articolul 207 al Codului Rutier stabileşte faptul că suma este plătită ca o “cauţiune”, a cărei rambursare va fi cerută în faţa Judecătorului de Pace”.

Hotnews.ro a cerut detalii legate de posibile situaţii de anomalie care ar putea fi generate de schimbările aduse Codului Rutier.

“Pedepsele sunt severe pentru a încuraja respectarea legii”


“E de ajuns ca vehiculul să aparţină unei societăţi de leasing sau să fie dat în locaţie, pentru a “ocoli” legea, din partea unei persoane oarecare, ce conduce un automobil cu număr străin. Mai precis, noile articole 93 si 132 ale Codului Rutier se referă la şoferi care au reşedinţă în Italia de mai mult de 60 de zile, acordând un răstimp de 60 de zile pentru a se pune în regulă şi a înmatricula maşina în Italia. Unica excepţie vizează automobilele în leasing sau locaţie fără şofer, dacă societatea posesoare a mijlocului de transport are sediul în alt stat al UE sau în interiorul Spaţiului Economic european, fără a avea un sediu secundar în Italia. Pentru a încuraja respectarea acestor reguli, au fost prevăzute pedepse mai severe faţă de pedepsele prevăzute anterior, cum ar fi ridicarea documentelor de circulaţie şi o amendă de 712 euro, redusă la 498 dacă e plătită în termen de 5 zile. Cei care încalcă legea au timp 6 luni de zile pentru a se conforma legii şi a înmatricula maşina în Italia, maşina aflându-se în depozit în aşteptarea finalizării procedurilor necesare. Dacă în 180 de zile maşina nu este reînmatriculată sau nu se cere o foaie de plecare din ţară, se aplică automat confiscarea autovehiculului”.

Hotnews.ro a contactat unitatea de Carabinieri care a aplicat sancţiunea celor doi români, cerând informaţii cu privire la caz. Până la publicarea materialului, nu am primit un răspuns la solicitările noastre. Vă vom ţine la curent cu evoluţia cazului.

















31954 vizualizari

  • +5 (37 voturi)    
    ... (Marţi, 8 ianuarie 2019, 20:10)

    Yo_yo [utilizator]

    Au vazut ca sunt romani si hai pe ei. De la atatea macaroane le-a clocit creierii. Fac alinta cu Polonia anti UE. Astia fara UE o sa vorbeasca dialecte zulu, la cati africani debarca la ei. De prea mult bine se urca in capul altora. De aceea ii urasc ca pe rusi. Niste impostori.
    • +7 (9 voturi)    
      ... (Marţi, 8 ianuarie 2019, 22:16)

      B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

      Cred ca problema e altundeva. Mai mult ca sigur asta au vizat carabinierii cand au oprit masina, dar nu aveau de unde stii ca sunt romani pana nu au verificat actele (masina avand numere de Germania). Plus, masina era pe numele bancii, nu al prietenului soferului. Posibil au luat actele masinii, pt ca ala nu a putut demonstra ca e masina lui. A doua zi cand a mers cu actele de leasing i-au inapoiat talonul. Deci adevarul e undeva la mijloc.
      • -1 (5 voturi)    
        cand contestam ? (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 8:34)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        Trebuie sa fie absolut legal sa fii roman si sa poti avea masina inmatriculata in Romania. Si sa poti circula oriunde in Uniunea Europeana. E un drept pe care ni l-au taiat. Cand contestam ?
        • +2 (2 voturi)    
          Poti circula si acum (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 10:01)

          D.M.A.Gogu [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          Problema e cand ai resedinta intr-o tara si folosesti pe termen lung masina inmatriculata in alta tara. In orice tara exista obligativitatea inmatricularii autovehiculului in tara de resedinta, intr-un termen rezonabil, chiar si in Romania.

          Problema in Romania e ca legea nu se respecta (vezi numerele din bulgaria), iar in Italia termenul e prea scurt (doua luni?). Plus ca o situatie precum cea prezentata in articol (daca este intr-adevar exact asa), in care ai condus o masina aflata pe termen scurt pe teritoriul tariii in care locuiesti, insa inmatriculata in alta tara, este absurda.

          Spiritul legii e altul: de a sincroniza statutul masinii cu cel al persoanei. Sincer, nici macar scuza cu leasing-ul in alta tara nu mi se pare potrivita. Vrei sa locuiesti in Italia si vrei masina in leasing, ia una in leasing din Italia.
          • +3 (3 voturi)    
            Problema este (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 11:41)

            Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui D.M.A.Gogu

            Ca nu ai cum sa arati tu ca cetatean ca masina e intrata in tara de scurt sau lung timp. Degeaba arati cu un act recent pentru ca nu ai cum dovedi inexistenta unei intrari prealabile. Este usor sa arati printr-un act ca a avut loc o actiune dar e imposibil sa dovedesti ca lipsa unui act implica lipsa unei actiuni. De exemplu, lipsa unui act de deces nu inseamna ca persoana e vie.
          • 0 (2 voturi)    
            n-au voie sa dea amenda pentru asa ceva (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 12:09)

            jescu [utilizator] i-a raspuns lui D.M.A.Gogu

            Un cetatean roman are tot dreptul sa detina o masina si sa o inmatriculeze in Romania. Si la fel, are tot dreptul sa circule oriunde cu ea in UE, indiferent de rezidenta. Nu poti sa amendezi un roman pentru ca are masina inmatriculata in Romania. Guvernul ar trebui de urgenta sa ia toate masurile sa conteste pe cale legala aberatii care apar de la partide extremiste din UE.
            • +1 (1 vot)    
              Art 82, alin 4 Cod rutier (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 13:54)

              BlaBla1234 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

              Autovehiculele, tractoarele agricole sau forestiere şi remorcile înmatriculate în alte state, deţinute de persoane care au sediul sau domiciliul în România, pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă de maximum 90 de zile de la introducerea acestora în ţară, dacă sunt asigurate pentru cazurile de răspundere civilă ca urmare a pagubelor produse prin accidente de circulaţie.
              • +1 (1 vot)    
                Corect (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 15:26)

                D.M.A.Gogu [utilizator] i-a raspuns lui BlaBla1234

                Mi se pare un raspuns pertinent. Nimeni nu interzice unui cetatean al unei tari sa detina o masina inmatriculata in alta tara, insa masinile inmatriculate in nume propriu trebuie sa fie inmatriculate pe adresa domiciliului primar (s-ar putea sa mai ai si alte domicilii, insa doar unul este primar). Daca ai domiciliul in tara X (pornind de la ideea ca e si tara in care iti petreci majoritatea timpului) si masina e inmatriculata intr-o alta tara, unde vei fi notificat in probleme gen amenzi, verificari tehnice, etc?

                La fel, daca domiciliezi si lucrezi in tara X avand cetatenia Y, in care dintre tari vei plati impozite?

                Inteleg perfect cerintele, nu sunt insa de acord cu modul in care sunt ele aplicate. Ar putea alte solutii, de ex. se retine certificatul de inmatriculare care se inapoiaza proprietarului, ori celui care are contract de leasing daca se prezinta intr-un termen de cateva zile, iar soferului ii dau o dovada.
                • 0 (0 voturi)    
                  ce e corect ? (Joi, 10 ianuarie 2019, 9:10)

                  jescu [utilizator] i-a raspuns lui D.M.A.Gogu

                  Acea masina din articol deabia intrase in Italia. Nu au trecut cateva zile. Noi permitem oricui sa circule in Romania 90 de zile, Italienii nu-l lasa deloc, nici macar o zi se pare. Romanii au tot dreptul sa aiba masina inmatriculata in alta tara(Romania, Germania,...) si sa o conduca prin Italia. Puteau sa zica si ei in lege doar daca masina sta in Italia de obicei(ex. un numar de zile, ceva). Trebuie contestat de urgenta la un tribunal european.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Problema? (Joi, 10 ianuarie 2019, 19:00)

                    D.M.A.Gogu [utilizator] i-a raspuns lui jescu

                    Nu inteleg, cine a spus ca e corect ca omul sa fie amendat pentru ca a condus masina unui prieten venit pentru cateva zile in vizita?

                    Am spus ca e corect faptul ca atat in legea romana cat si in cea a altor state se prevede un numar maxim de zile in care trebuie sa iti reglementezi situatia in cazul in care te stabilesti in alta tara. Sigur, termenul poate ca e prea scurt in unele cazuri, insa principiul cred ca e valabil.

                    Mi se pare greu de justificat faptul ca esti gasit in tara X, unde ai si domiciliul stabil, cu masina inmatriculata pe numele tau insa in alta tara. Sunt probleme de impozite, comunicare, etc.

                    Daca ai pe termen lung domiciliul in alta tara (nu daca vii cateva zile in vizita, ori ai de ex. o bursa de doua luni) e rezonabil sa ti se ceara sa circuli cu masina inmatriculata pe acel domiciliu.
              • +1 (1 vot)    
                corect, dar usor diferit (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 20:11)

                TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui BlaBla1234

                Diferenta e ca este vorba despre domiciliu, nu despre resedinta in legea romaneasca, ceea ce este ok. Cele doua, resedinta si domiciliul pot fi diferite.

                Conform acestei legi e perfect OK sa conduci in Romania o masina inmatriculata in Germania cat vrei tu, daca ai domiciliul in Germania, chiar daca temporar ai resedinta in Romania.

                Nu stiu exact in ce situatie sunt cei din Italia, dar nu pare acelasi lucru.
      • 0 (0 voturi)    
        ok (Joi, 10 ianuarie 2019, 20:50)

        Yo_yo [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        M-am exprimat eu gresit. Dupa ce au oprit masina au vz ca sunt romani si hai tata ca astia ori sunt hoti ori hoti
    • +7 (9 voturi)    
      Mda! (Marţi, 8 ianuarie 2019, 22:53)

      interesantul [utilizator] i-a raspuns lui Yo_yo

      Au văzut o anagrama in numerele nemțești și a rezultatvca șoferul e roman
  • +18 (20 voturi)    
    Bine de stiut (Marţi, 8 ianuarie 2019, 20:53)

    Remulus si Rromus [utilizator]

    Deci o masina straina nu poate fi condusa de un rezident in Italia, in nici o conditie.
  • -16 (34 voturi)    
    cateodata chiar ma intreb (Marţi, 8 ianuarie 2019, 20:56)

    Watcherss [utilizator]

    daca nu cumva unii oameni nu au toate tiglele pe casa.

    cand pleci cu masina in alta tara te documentezi si vezi cine si in ce conditii iti poate conduce masina - mai ales ca s-a facut atata caz cu noua lege. nu e ca in romania sa poti da masina pe mana oricui si daca are talonul totul e perfect.
    • +7 (15 voturi)    
      totusi nu e normal (Marţi, 8 ianuarie 2019, 21:23)

      Gigel2018 [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

      Chestiunea cu tiglele nu tine de oameni cat de idiotii de italieni care au legi facute aiurea.
      Faptul ca nu au avut comunism 50 de ani nu ii face mai destepti.
      In anii '60 mureau de foame si veneau la munca in Romania.
      • +3 (3 voturi)    
        legea este foarte buna (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 17:49)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gigel2018

        Pacat ca nu se aplica si in Romania ceva de genul asta. Cand ti se baga in fata in trafic unul cu numere de BG stii clar ca trebuie sa-l eviti cu orice pret, altfel nu-ti vei recupera niciodata paguba..

        Dar ca orice lege, trebuie sa-i intelegi si spiritul, si textul. Daca proprietarul masinii avea actele la el, ar fi trebuit sa-i lase sa mearga mai departe.
      • 0 (0 voturi)    
        Unde veneau la muncă in România în anii '60? (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 19:46)

        BlaBla1234 [utilizator] i-a raspuns lui Gigel2018

        Ai și niște dovezi care să susțină această afirmație ... mai ales că aceștia se puteau emigra foarte ușor în celelalte state din Vestul Europei sau chiar în SUA ...
    • +9 (15 voturi)    
      Normal... (Marţi, 8 ianuarie 2019, 21:44)

      DT34 [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

      Masina mea conduc eu sau cine vreau eu, daca vreau sa ma duc in vacanta in Elvetia si imi angajez un sofer ca nu stiu drumurile pe acolo e normal sa-mi sechestreze masina?
      Este adevarat ca trebuie sa te documentzi despre anumite aspecte inainte sa pleci in concediu in alta tara, ex. Hotel, bacsis, si elemnte de baza, in nici un caz sa studiez din scoartza in scoartza toate legile de circulatie, etc. Mai ales in UE legile sint cam aceleasi la condus.
      • +1 (13 voturi)    
        nu e chiar asa (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 1:04)

        Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui DT34

        daca e masina ta nu inseamna ca o poate conduce chiar oricine vrei tu. de ex. in UK asigurarea e pe masina pe sofer, adica daca eu nu sunt asigurat pe masina ta, nu o pot conduce, iar daca o conduc si ma prinde politia am cam imbulinat-o amandoi.

        daca te duci in vacanta in elvetia, te interesezi in ce conditii altcineva poate sa-ti conduca masina. nu te duci asa ca surdu-n oaste ...
        • +2 (8 voturi)    
          Eu nu stiu cum e in Europa (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 3:37)

          Orizont [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

          Dar nu cred ca e normal. In state poti conduce orice masina si poti lasa pe oricine cu carnet de conducere sa-ti conduca masina. Cu asigurarea e alta poveste dar nu ilegal, daca lasi alta persoana sa-ti conduca masina si face accident din cauza lui, asigurarea masinii tale plateste despagubirile in functie de ce fel de asigurare ai, nu conteaza daca soferul are asigurare sau nu. Insa nu este nimic ilegal.
          • +1 (1 vot)    
            In Canada e altfel (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 18:30)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Orizont

            Asigurarea e pe sofer, primary driver. Sotia e secondary. Nush cum e exact daca iti conduce altcineva masina, dar trebuie sa specifici asiguratorilor exact cine o conduce.
    • +12 (16 voturi)    
      Stimate domn (Marţi, 8 ianuarie 2019, 22:09)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

      Ti-am dat plus pentru ca in principiu ai dreptate DAR (stiai ca urmeaza asta, nu?) fa-mi legile de 3 pagini si nu numai ca ma oblig sa le respect ci le si INVAT, ca pe Tatal Nostru!

      Cand insa legile au sute de pagini si nici macar legiuitorii nu se pun de acord cu ele, ca dovada: politia aici crede ca actionat legal in timp ce avocatii spun ca e un abuz, asadar cand nici cei care AU FACUT acea lege nu stiu ce e in ea, cum pot eu laic sa le stiu si respecta pe toate?!?!?!?!??!
    • 0 (4 voturi)    
      Ja ja... (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 10:09)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

      cica ..."nu stia strazile"....cativa km...
      Nu trebuie sa fii politist ca sa razi la asemenea scuze
    • +2 (4 voturi)    
      Am locuit 7 ani in Germania (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 10:50)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

      O data am fost la o petrecere cu un prieten neamt (vecin cu mine) cu masina lui. El a baut mai mult si m-a rugat la intoarcere sa conduc eu. L-am intrebat daca nu ar fi vreo problema si mi-a spus ca sigur nu. Am condus vreo 20km din care 7-8 prin oras si am ajuns cu bine. Nu ne-a oprit nimeni asa ca nu pot sti daca chiar nu era nicio problema.
  • +9 (9 voturi)    
    Restricționarea dreptului de a conduce vehicule (Marţi, 8 ianuarie 2019, 21:10)

    Harald [utilizator]

    este rezultatul prostesc al modificării legislației din Italia.

    Cazul descris în articol a fost un abuz clar al carabinierilor, unui posesor de permis de conducere rezident în Italia nu i se poate interzice să conducă mașini înmatriculate în orice alte țări decât Italia.

    Intenția a fost ca rezidenții din Italia să nu mai dețină mașini înmatriculate în țările de origine, dar asta nu înseamnă să confiști o mașină germană sub pretextul că era condusă de un român rezident în Italia.
    • +1 (1 vot)    
      Pai vezi (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 11:38)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Ca desi in principiu ai dreptate poti pune problema si invers: desi unui sofer rezident in Italia nu i se interzice sa conduca masini inmatriculate in alte state, o masina cu numere straine nu poate fi legal condusa pe un drum din Italia de catre un sofer cu resedinta in Italia. Vezi ca cele doua enunturi nu sunt identice si nu, nu e vorba de diatezele pasiva si activa, e vorba de cadrul legal. Unul se refera la sofer si celalalt la masina.
    • +2 (2 voturi)    
      Intenzia ca intenzia (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 18:26)

      Moroshanu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Poate ca intentia a fost ca rezidentii in Italia sa nu mai detina masini inmatriculate in alte state, dar legea intrata in vigoare a 2-a zi dupa publicarea in monitorul oficial (nu stiu cat de normal si constitutional e asta) interzice rezidentilor in Italia de mai mult de 60 zile sa conduca autovehicule inmatriculate in alte state. Exceptie cele in leasing sau inchiriate de la societati care nu au sucursale in Italia. Deci este un abuz al legii.... parerea mea.
  • +5 (7 voturi)    
    se pare (Marţi, 8 ianuarie 2019, 21:28)

    gopo2016 [utilizator]

    ca si italia a ajuns la fundul sacului cu bani de salarii la birocratii de fac asa legi, tara de kk t se pare ca si ei au un guvern la fel de "model" ca si verisori din Romania
  • +1 (5 voturi)    
    Mai bine ar vedea ce fac cu (Marţi, 8 ianuarie 2019, 21:53)

    Zummm [utilizator]

    Refugiatii aia Ca asa baga, baga masiv in Europa. Mafia in sud domneste si uite asa
  • +9 (11 voturi)    
    Stupida legea (Marţi, 8 ianuarie 2019, 22:04)

    tibiro [utilizator]

    Pai sa inteleg, daca eu sunt rezident in Italia si merg in Germania sa cumpar o masina, din momentul in care am intrat in Italia cu masina sunt pasibil de amenda + confiscarea talonului? Pai poate chiar vreau sa o inmatriculez, dar trebuie sa ajung cu ea acasa intai. Inteleg obligativitatea ca in 180 zile sa o inmatriculezi, dar amenda de ce daca inca nu ai ajuns cu ea acasa.
    • +3 (3 voturi)    
      Cam asa (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 18:31)

      Moroshanu [utilizator] i-a raspuns lui tibiro

      Da, dupa noua lege e cam asa. Daca esti rezident in Italia nu poti conduce o masina cu numere straine pe drumurile lor. Asa zice legea si te paste amenda plus sechestrul masinii.
      • +1 (1 vot)    
        Ba poti (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 21:49)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Moroshanu

        Dar trebuie sa arati:

        1. Ca e in leasing

        2. Ca a intrat mai curand de 60 de zile in tara - si asta e cam imposibil. Orice dovada ai arata (vinieta, taxa de drum, asigurare) nu spune ce s-a intamplat cu masina inainte. Daca eu arat vinieta de azi din Austria si Italia desi logic e ca am facut drumul prin Austria catre Italia, nu e neaparat si adevarat: puteam fi in Italia de 10 luni, am luat pt ca sunt nebun vinieta de Austria ca am mers pe acolo si apoi am luat una italiana la intoarcere tot pentru ca sunt nebun.
  • +12 (12 voturi)    
    Carabinierii aia (Marţi, 8 ianuarie 2019, 22:35)

    Godzillagrrr [utilizator]

    sunt efectiv tâmpiti.
    • +16 (18 voturi)    
      de (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 2:54)

      Irina25 [utilizator] i-a raspuns lui Godzillagrrr

      Nu pot avea toti militieni geniali, asa cum avem noi.
  • +9 (9 voturi)    
    Amenda. (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 0:42)

    Zamolxe2017 [utilizator]

    V-ati gandit ca s-ar putea sa fie ca si pe la noi si anume amenzile de circulatie merg la bugetul local al localitatii de pe raza caruia a fost emise si incasate??? Si tare mie ca erau in vreo localitate mai mica unde politistii sunt mai tampiti si nu prea inteleg bine legile in toate amanuntele lor si pe deasupra mai si cred ca ei fac legea asa ca cum au prins ocazia i-au si amendat nu pentru ca erau romani ci ca sa fie apreciati de superiori pentru eficienta si pentru activitate. Sper sa castige in instanta si sa le ceara si daune interese dupa aia ca sa-i invete minte sa nu isi depaseasca atributiile si altadata sa nu mai faca exces de zel.
  • +10 (10 voturi)    
    Hmm (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 4:13)

    europeanul2 [utilizator]

    Au dat hormonii in macaronari!
  • +2 (2 voturi)    
    Teoretic (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 17:20)

    gigiK [utilizator]

    Teoretic prietenul nu ar fi trebuit oricum sa conduca masina din cauza asigurarii din Germania. In Germania asigurarea este personala, nu pe masina. E discutabil daca e OK atata timp cat cel asigurat e in masina. Depinde de compania de asigurari.

    Dar na, se pare ca italienii au vrut sa le faca o cheie.
    • +1 (1 vot)    
      Daca asigurarea e personala (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 21:50)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui gigiK

      Degeaba esti in masina pentru ca responsabil de siguranta drumului e soferul. Nu am auzit pe cineva sa fie condamnat pentru un accident ca era pe bancheta din spate.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version