Pakistan: Sute de parinti, arestati pentru ca au refuzat vaccinarea antipolio a copiilor

de Carla Dinu     HotNews.ro
Marţi, 3 martie 2015, 8:02 Actualitate | Internaţional


Autoritatile pakistaneze au facut primele arestari in masa ale parintilor care refuza sa permita vaccinarea copiilor lor impotriva poliomielitei. La Peshawar, in nord-vestul tarii, au fost retinuti 471 de oameni, acuzati ca "pun in pericol securitatea publica".

Administratia locala spune ca ei nu vor fi eliberati pana cand nu isi dau acordul scris de vaccinare a copiilor, scrie BBCNews online.

Talibanii se opun campaniilor de vaccinare impotriva poliomielitei si au agresat, in repetate randuri, personalul medical implicat in acest tip de actiuni.

Guvernul pakistanez a declarat "razboi" bolii.

"Am decis sa ne ocupam de cei care refuza, cu o mana de fier. Oricine nu accepta va fi trimis la inchisoare", un declarat un oficial de la Peshawar. Pakistanul are cel mai mare numar de cazuri de poliomielita la nivel global.

In 2014, cazurile de poliomielita din tara au fost cele mai numeroase din ultimii 14 ani, adica 306. In iunie 2014, Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) a recomandat celor care calatoresc in Pakistan sa faca vaccinul pentru un preveni raspandirea bolii.

Talibanii considera ca vaccinarea antipolio este o metoda de spionaj sau o conspiratie pentru a-i steriliza pe musulmani.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6994 vizualizari

  • +3 (13 voturi)    
    Incredibil (Marţi, 3 martie 2015, 8:20)

    Daniels22026 [utilizator]

    Cit de inapoiata e lumea!
    • +4 (6 voturi)    
      Din pacate asemenea "talibani" sunt si la noi (Marţi, 3 martie 2015, 10:15)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      :((
  • +3 (13 voturi)    
    ups!!! (Marţi, 3 martie 2015, 8:46)

    sisi [anonim]

    e mina cucoanei Steer??????
    auzi si la aia spionaj si sterilizare!!!!! mare e gradina Doamne/Alah sau mai stiu eu care zeu!
  • +4 (14 voturi)    
    talibanii (Marţi, 3 martie 2015, 8:52)

    Dr. Seringa [anonim]

    acesti olivii steeri ai Pakistanului.
  • +4 (12 voturi)    
    ultima fraza (Marţi, 3 martie 2015, 9:18)

    grongobar [utilizator]

    ultima fraza din articol spune totul.si pe deasupra se aplica si in alte "culturi" talibanizate.
  • -5 (17 voturi)    
    V-ar cam placea asemenea masuri si pe la noi (Marţi, 3 martie 2015, 9:20)

    mihaela001 [utilizator]

    Mie mi se pare ca masura contravine drepturilor omului. Cum poti obliga pe cineva sa-si injecteze seruri pe care nu le vrea? Am ajuns turma de oi controlate in interesul companiilor farma.

    Am prieteni care lucreaza ca agenti de vanzari in farma. Se dau spagi grase doctorilor sa prescrie vrute si nevrute bietilor pacienti. Jumatate din banii care le intra in cont ca salariu sunt destinati spagilor.

    Si scutiti-ma de raspunsurile pe care deja le cunosc: progresul stiintei, responsabilitate civila, etc. etc. samd. E corpul copilului meu si daca va da dracu sa se introduca o astfel de masura si pe la noi, voi iesi in strada sau voi pleca din tara. Nu voi accepta sa mi se impuna asa ceva. Mi s-au impus destule pana acum in tara asta de doi bani.

    Iar voi HN ce tot incercati cu astfel de stiri? Sperati la o masura similara si in Romania? Ati primit bani buni de la companiile farma?

    Ma scarbiti!
    • -3 (9 voturi)    
      Si da, eu mi-am vaccinat copilul anti polio (Marţi, 3 martie 2015, 9:52)

      mihaela001 [utilizator] i-a raspuns lui mihaela001

      Dar nu despre asta este vorba. Am facut-o pentru ca asa am decis EU, nu pentru ca mi-au impus altii.
    • -2 (6 voturi)    
      acum mergi (Marţi, 3 martie 2015, 9:53)

      cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui mihaela001

      si mai vezi filmul tau preferat: zeitgeist
    • +7 (11 voturi)    
      WTF?!? (Marţi, 3 martie 2015, 9:57)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui mihaela001

      Ai citit la ce se refera stirea? Pentru tine poliomielita e un fel de raceala?

      Uite, iti dau o idee de slogan, sa iesi cu el in strada: "Decat spagi grase, mai bine copii paralizati prin case".
      • -1 (1 vot)    
        gindeste (Marţi, 3 martie 2015, 12:47)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui if0014

        intreaba de ce
      • 0 (0 voturi)    
        nu gindi (Miercuri, 4 martie 2015, 13:59)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui if0014

        bine, nu gindi, eu respect libertatea tuturor. :)
    • +7 (11 voturi)    
      probabil habar n-ai ce e poliomielita (Marţi, 3 martie 2015, 10:03)

      Alex Valahul [anonim] i-a raspuns lui mihaela001

      probabil habar n-ai ce e poliomielita. cand erai mica , ai vazut oameni mai in varsta cu probleme grave la membrele inferioare (unul sau ambele membre diforme si nedezvoltate) ? cel mai probabil au avut poliomielita pt ca s-au nascut cand nu exista vaccinul in romania (..sau pentru ca au avut o mama care nu vroia sa-si vaccineze copilul). eu am avut un vecin cu asa ceva . umbla in carje si putea sta doar la parter. similar un profesor la facultate de informatica din Iasi.

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Poliomielit%C4%83

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Poliomielit%C4%83#mediaviewer/File:Polio_sequelle.jpg
    • +6 (10 voturi)    
      duamna, mama lu' copilu' dumneavoastraaaa!! (Marţi, 3 martie 2015, 10:05)

      Dr. Seringa [anonim] i-a raspuns lui mihaela001

      Plodul personal probabil ca nu s-a nascut pe teritoriul american, deci nu va putea deveni Franklin Delano Roosvelt al II-lea in cazul in care se imbolnaveste de poliomelita.

      Dar are foarte mari sanse sa devina un purtator de boli contagioase cu toate beneficiile care decurg din acest lucru. Iar daca va fi si o fire sharing and caring precum mamitzica lui, va fi o binecuvantare pe acest Pamant!
    • +4 (12 voturi)    
      pleaca (Marţi, 3 martie 2015, 10:05)

      Florentin [anonim] i-a raspuns lui mihaela001

      Pai pleaca din tara, dar vezi ca si in alte tari te obliga.
      Pana la urma te poti duce pe o insula pustie pentru ca nu te obliga nimeni sa traiesti in societate unde virusurile circula... iti convine, bine, nu iti convine, pleaca.. E simplu!
    • +4 (12 voturi)    
      drum bun, draga doamna (Marţi, 3 martie 2015, 10:15)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui mihaela001

      Spre pestera spre care tindeti. Daca va inchipuiti ca in alte societati ai libertatea sa te incadrezi in colectivitate cu corpul pur si neintinat va inselati.
    • +5 (11 voturi)    
      Pe mine ma scarbesc prostii de orice sex! (Marţi, 3 martie 2015, 10:23)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui mihaela001

      Ai vazut multi copii cu sechele polio?
      Daca nu ar fi nevinovat copilul tau ai merita sa ti se ureze sa aiba asa ceva ca sa nu mai raspandesti venin inept in jurul tau!
      Nu pot intelege cum unii isi permit sa emita judecati de valoare despre lucruri f.importante despre care nu stiu nimic!
      • +2 (4 voturi)    
        judecata de valoare (Marţi, 3 martie 2015, 12:18)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

        sunt din pacate tot mai multi cei pentru care ideea de specialist (profesionist) devine desueta sau chiar simt ca le lezeaza drepturile.cunosc "intelectuali" care considera ca se pot informa mai bine "de pe net" (bloguri gen madame steer) decat sa mearga la medic,ca deh :"ce mare diferenta,a facut si el 6 ani de facultate si o specializare ,si imi da mie sfaturi ?"stati un pic sa vedeti cand vor vrea sa-si regleze franele si directia de la masina dupa sfaturi "de pe net" decat sa o duca la service ...
        • 0 (0 voturi)    
          nu intreba (Miercuri, 4 martie 2015, 13:59)

          doru001 [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

          daca ai atins perfectiunea
      • -1 (1 vot)    
        gindeste (Marţi, 3 martie 2015, 12:48)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

        daca nu poti intelege, intreaba
    • +3 (9 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 3 martie 2015, 10:27)

      [anonim] i-a raspuns lui mihaela001

      • -3 (7 voturi)    
        Prietene, mi-am vaccinat copilul (Marţi, 3 martie 2015, 10:37)

        mihaela001 [utilizator] i-a raspuns lui

        Dar nu despre asta este vorba. Am facut-o pentru ca asa am decis EU, nu pentru ca mi-au impus altii.

        Daca tu fumezi langa mine si ma imbolnavesti ar trebui sa sun la politie sa te salte?
        • +4 (6 voturi)    
          Nu ai dreptul (Marţi, 3 martie 2015, 11:21)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui mihaela001

          Eu te respect. Respecta-ma si tu! Eu n-am dreptul sa fumez linga tine, daca pe tine te deranjeaza asta. E vorba de bun simt. La fel si tu. Ai putea refuza vreo vaccinare noua anti-gripa. Dar vaccinarea anti-polio NU ai dreptul s-o refuzi.

          Stii ce ti-as face? Nimic. Doar ca as vaccina copilul, indifferent cita galagie ai face. Nici macar amenda nu ti-as da. Eu nu urmaresc sa te pedepsesc pe tine anume. Pur si simplu protejez societatea fata de proasta simtire. In rest, esti libera sa crezi ce vrei. Eu nu te urasc pentru opiniile tale.
      • -1 (9 voturi)    
        Statistica Polio in RO (Marţi, 3 martie 2015, 11:35)

        batranu23 [utilizator] i-a raspuns lui

        Citind postarile vehemente de mai sus, am cautat sa vad incidenta Polio in RO si am descoperit ca a fost eradicata in 1996. Conform cu datele oficiale oferite de Institutul National de Sanatate Publica (http://www.ccss.ro/public_html/?q=content/date-statistice-0) in rapoartele informative pentru Boli infectioase si parazitare pentru 2011-2013 nu este mentionata poliomielita. Deci ZERO cazuri in RO. Raportul pentru 2014 nu este inca publicat.
        De unde aceasta isterie?
        Cum se justifica vaccinarea antipolio, daca de 18 ani nu am mai avit nici un caz in RO?
        In cazul Pakistan as pune o alta intrebare legata de drepturile omului: Cine este proprietarul corpului tau: Tu sau autoritatile?
        • +1 (1 vot)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 3 martie 2015, 14:55)

          [anonim] i-a raspuns lui batranu23

          • 0 (0 voturi)    
            De acord (Marţi, 3 martie 2015, 15:41)

            batranu23 [utilizator] i-a raspuns lui

            Sunt de acord ca nu trebuie sa "jucam sah" cu poliomielita. Cu siguranta nu vom castiga toate bataliile.
            In anii '70, paralizia poliomielitica a fost asociata si vaccinarii cu vaccinul VPO (vezi Cronologia eradicării poliomielitei în România, Autori: Dr. Daniela PIŢIGOI , Prof. dr. Constantin CIUFECU, 27 August 2012). Citez: "din totalul celor 622 de cazuri de poliomielită raportate în perioada 1970–1994, 372 de cazuri (60%) au fost cazuri de paralizie polio asociată cu vaccinarea". De abia dupa introducerea vaccinului VPI au inceput sa fie rezolvate problemele: "După 1995, odată cu introducerea VPI pentru vaccinarea copi­ilor din orfelinate şi accesul la substanţe antibiotice de uz oral, frecvenţa apariţiei cazurilor de poliomielită paralitică aso­ciată vaccinării a fost în medie de un caz /an".
            Ceea ce ma deranjeaza este faptul ca ne admolestam pentru o incidenta a bolii din anii '70 de 0.00311% (622 cazuri * 100% / 20 milioane oameni), astazi incidenta este ZERO, pe cand incidenta bolilor aparatului circulator (153371 decese in 2012, incidenta: 0.77%) respectiv
            tumori (49065 decese in 2012, incidenta: 0.24%), urmate de boli ale aparatului digestiv (14471 decese in 2012, incidenta: 0.07%), sunt trecute cu vederea.
            Cifrele sunt preluate din datele oficiale oferite de Institutul National de Sanatate Publica (http://www.ccss.ro/public_html/?q=content/date-statistice-0): Buletin Informativ Cauze de Deces 2012.
    • -2 (4 voturi)    
      doamna (Marţi, 3 martie 2015, 12:17)

      sisi [anonim] i-a raspuns lui mihaela001

      sa o luam metodic:nu va obliga nimeni sa va vaccinati progenitura, imi pare rau pt.dvs. daca va considerati o oaie.
      - daca cunosteti fapte reprobabile de genul spagilor de ce nu faceti un denunt impotriva celor care se preteaza la asa ceva? nu vi se pare ca sunteti cumva partasa la aceste fapte?
      - de scutit nu va putem scuti de raspunsuri, avem toti drepturi, problema e alta ca dracu a uitat sa va spuna ca in alte tari nu va primeste copilul la scoala sau gradinita fara sa fie vaccinat.
      - in tara asta de doi bani daca vi se imbolvaneste copilul de poliomelita toti ii vom plati tratamentul si pensia de handicap
      - ne intoxicam cu metale grele si mincind o banala salata de fructe de mare, vezi familia BORCEA..........
    • -2 (2 voturi)    
      vaccinuri (Marţi, 3 martie 2015, 12:47)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui mihaela001

      unele chiar au fost otravite.

      adevarul este ca daca ceva e bun, e greu de oprit.
  • -3 (11 voturi)    
    Si totusi (Marţi, 3 martie 2015, 9:41)

    Un cititor [utilizator]

    viata lor e viata lor. Oamenii si-au pierdut increderea in guvernele lor, iar multi dintre ei stiu ca vaccinul este un bun pretext folosit de tarile deszvoltate pentru a controla populatia din tarile lumii a treia. Pina la urma e o chestiune de incredere , de unde sa stiu eu pentru ce e vaccinul? Ce contine si ce urmari poate avea pe termen lung? Pentru ca asa spun comentatorii de pe Hotnews? Sa fim seriosi.
  • -1 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 3 martie 2015, 9:42)

    [anonim]

  • +4 (8 voturi)    
    arestare ca masura de vacinare. ceva nu e ok (Marţi, 3 martie 2015, 9:59)

    jackalphonse [utilizator]

    " ei nu vor fi eliberati pana cand nu isi dau acordul scris de vaccinare a copiilor" - la ce mai este bun un acord scris daca este obtinut cu forta?! asta este culmea paradoxului lumii moderne.

    inteleg ca vaccinarea poate aduce beneficii, insa sa arestezi parinti care nu si vaccineaza copii mi se pare ca ceva a luat o razna. binele facut cu forta nicoiodata nu a aratat a bine. putem sti care sunt furnicorii acestuoi vaccin? poate ca sunt mai inapoiati dpdv cultural, dar nu asa se procedeaza, daca vrei sa nu obtii reactii agresive.
  • +4 (6 voturi)    
    Ce stupid! (Marţi, 3 martie 2015, 10:00)

    hemostatic [utilizator]

    Daca e nevoie de acceptul scris al parintilor, inseamna ca nu e obligatoriu. Daca e optional, de ce sa-i arestezi?
    Mi se pare la fel de nepotrivit sa aud si pe unii din SUA sustinand vaccinarea obligatorie pentru toti copiii. Cred ca trebuie sa fii foarte dezinformat sau manipulat sa te opui vaccinarii (Wakefield, la noi Olivia Steer), insa antidotul este informarea si persuasiunea, NU impunerea. Pe de alta parte, daca tot se face atat tam-tam de cat rau fac cei care nu se vaccineaza, de ce nu e atata suparare si in problema fumatului pasiv pe strada/locuri publice? Problema fumatului este una dintre cele mai mari dovezi de ipocrizie a legiuitorilor din domeniul sanatatii publice in societatea noastra.
    Niste info de pe cdc.gov:
    1. "In 2013, there were 145 700 measles deaths globally – about 400 deaths every day or 16 deaths every hour."
    2. "Exposure to secondhand smoke causes nearly 42,000 deaths each year among adults in the United States" - DOAR in State, DOAR la adulti, si DOAR fumatul pasiv!
    Concluzia: sa ne vaccinam din convingere, dar cu fumatul cum ramane?
    • +2 (2 voturi)    
      continuare (Marţi, 3 martie 2015, 11:02)

      hemostatic [utilizator] i-a raspuns lui hemostatic

      Am zis de rujeola doar ca exemplu. Dar pt ca e vorba de polio in articol: "Polio cases have decreased by over 99% since 1988, from an
      estimated 350 000 cases then, to 416 reported cases in 2013. The reduction is the result of the global effort to eradicate the disease." http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs114/en/
      Sigur, o boala devastatoare si costisitoare pt sistemul de sanatate. Dar sa ne pastram indignarea si pentru alte lucruri la fel de costisitoare, mai aproape de pielea noastra si mai placute (unora).
  • +1 (11 voturi)    
    haideti sa fim constructivi (Marţi, 3 martie 2015, 11:12)

    user [anonim]

    Era o vreme o vreme cand oamenii erau arsi pe rug doar pt ca aveau idei diferite fata de altii. Acum sunt bagati in inchisoare daca nu sunt de acord. Este si asta o forma de evolutie.

    Este clar ca exista o teama in ambele tabere(multe din argumente nu pot fi verificate de omul de rand), si pentru asta ar trebui ca statul roman sa comande mai multe studii in privinta vaccinurilor.

    Cum se platesc mii de studii de fezabilitate pt drumuri si poduri(care nu sunt folosite, de altfel), la fel de bine s-ar putea plati mai multe studii independente care apoi sa fie prezentate populatiei.

    E important sa auzim toate parerile, nu doar cele ale companiilor ce fac aceste vaccinuri. Nu ai cum sa nu te intrebi despre cat de reala e nevoia de vaccinare in contextul in care piata vaccinurilor va atinge ~58 miliarde de dolari in 2019. (http://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/vaccine-technologies-market-1155.html si http://www.statista.com/statistics/265102/revenues-in-the-global-vaccine-market/)

    In loc sa ne certam intre noi, mai bine am cere astfel de studii.

    Pana atunci, puteti urmari un documentar despre vaccinuri(pt cei care nu stiu ce inseamna concret un vaccin, cum se face si ce contine):

    https://www.youtube.com/watch?v=lJGyN3gCsBg

    Iar pentru cei care sunt vehement pro-vaccinare(fara sa fi studiat personal nimic) sa stiti ca ignoranta este cea mai mare cauza a mortii in lume. Ar mai fi si bolile de inima datorate consumului excesiv de zahar, dar in acest caz parca nu ne mai pasa atat de mult de sanatate si de faptul ca in magazine cam tot ce cumperi are foarte mult zahar.
    • +1 (5 voturi)    
      soc si uimire (Marţi, 3 martie 2015, 12:51)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui user

      Dv. sinteti in Romania? N-am mai vazut pe cineva care sa gindeasca articulat de multa vreme.
    • +2 (4 voturi)    
      foarte bine spus (Marţi, 3 martie 2015, 13:32)

      samka [utilizator] i-a raspuns lui user

      studiile independente pe vaccinuri si statisticile transparente, sustinute de stat, ar fi cea mai buna metoda de solutionare a acestei eterne dispute pro si anti vaccinare. deocamdata nici macar pediatrii nu sunt instruiti temeinic in acest sens si nu au acces la informatii, iar parintii, sarmanii, fac ce simt mai bine si incearca sa-si valideze alegerile
  • +4 (6 voturi)    
    apel la echilibru (Marţi, 3 martie 2015, 12:59)

    samka [utilizator]

    orice forma de extremism e daunatoare. preluarea unui articol nemestecat care sugereaza ca limitarea libertatii personale e un lucru bun si pune parintii care refuza sa vaccineze pe acelasi calapod cu talibanii este o forma de extremism si e daunatoare.
    HN e prajiturica de-mi insoteste cafeaua in fiecare dimineata, insa in ultima vreme imi lasa un gust amar :(.

    de dragul echidistantei, verificati si motivele pentru care talibanii au oprit vaccinarea anti-polio in nordul Pakistanului in 2012, si veti da si de vocile care spun ca nu atat refuzul vaccinarii, ci instabilitatea din zona care genereaza migratii masive este responsabila pentru inmultirea cazurilor de polio. si pentru asta sunt responsabili, direct sau indirect, toti sustinatorii extremismului


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by