Cartea de identitate electronica, criticata de ONG-uri

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 20 august 2010, 18:23 Actualitate | Esenţial


Legislatia privind introducerea cartii de identitate electronica a fost criticata, vineri, intr-o dezbatere publica, de reprezentantii ONG-urilor pentru drepturile omului si lideri de opinie care au sustinut ca aceasta contravine prevederilor Constitutiei si incalca dreptul la viata privata.

Membrii APADOR-CH au spus ca nu se justifica prelevarea obligatorie de amprente a cetatenilor motivand ca in acest fel oamenii ar fi tratati ca niste infractori adaugand ca nu exista dreptul de optiune al cetatenilor privind cartea de identitate pe care o vor primi, subliniind ca oamenii au toate garantiile sa se indoiasca privind respectarea drepturilor lor.

"Este dreptul omului sa nu fie supus unui experiment. Trebuie sa existe dreptul de a alege intre cele doua carti de identitate. Daca sunt suficiente garantii pentru aceste carti de identitate, atunci le vom adopta cu totii, dar nu de la inceput, cum vreti dumneavoastra", a spus un reprezentant al ONG-ului, citat de Agerpres.

Reprezentantii societatii civile au criticat si faptul ca prea multe institutii ale statului au acces la ''o multitudine'' de date personale.

De cealalta parte, comisarul-sef Sorin Balasa, de la Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, a precizat in cadrul dezbaterii ca procesul de amprentare pentru cartea de identitate electronica nu este asemanator celui aplicat infractorilor si a explicat ca amprentarea se va face pe baza unor dispozitive electronice care retin imaginea digitala a amprentelor de la doua degete.

In context, el a explicat ca cip-ul din interiorul cardului electronic functioneaza ca un procesor care are diferite niveluri de securizare, amprenta si imaginea faciala reprezentand cea mai securizata parte care nu poate fi modificata.

Potrivit MAI, costurile pentru implementarea sistemului depasesc 30 de milioane de euro, iar licitatia va incepe in 25 august.

Reprezentantii MAI vor ca, de la 1 ianuarie 2011, romanii sa aiba doar carti de identitate electronice.

Noua legislatie introduce posibilitatea ca unei persoane sa-i fie eliberata cartea de identitate electronica chiar de la varsta de sase ani.

Potrivit proiectului supus dezbaterii de MAI, cartea electronica de identitate este de tip smart card si contine date cu caracter personal, inclusiv date biometrice ale titularului, in format tiparit si/sau in format electronic, precum si elemente de particularizare si de siguranta.

Datele incluse pe cartea electronica sunt imaginea fetei si imaginile amprentelor a doua degete, iar continutul smart card-ului se supune avizarii Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3393 vizualizari

  • +3 (21 voturi)    
    Franarii (Vineri, 20 august 2010, 18:58)

    Alf [anonim]

    ONG-urile “Gicacontra”, popii si cluburile “Conspiratia mondiala” sa ne mai lase in pace! Stiu eu o vitrina libera la Muzeul Gr. Antipa pe unde nu trece niciun vizitator. Acolo le este locul!
    • +6 (18 voturi)    
      ideea e ca au cip... (Vineri, 20 august 2010, 19:40)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui Alf

      mai stiti povestea cu pasaportul biometric si numarul satanei? mare e gradina iar spaima de "cip" face babele sa scuipe in san de trei ori....dar ce ne facem cu telecomenzile, cuptorul cu microunde, ceasul desteptator etc care toate au "cip" si sunt lucratura diavolului....adevarul e ca tehnologia a luat multa lume prin surprindere , acestia pur si simplu neputand sa-si explice lucruri elementare gen cum functioneaza o telecomanda....
      • -2 (6 voturi)    
        asa e mai baiete (Sâmbătă, 21 august 2010, 1:58)

        fsdgd [anonim] i-a raspuns lui dadan

        daca nu ai habar de cum functioneaza mizeriile alea tu nu ai decat sa iti faci.

        problrma cu biometricele e ca pot fi citite de la distanta daca ai o antena suficient de buna.
    • +1 (5 voturi)    
      ai putintica rabdare ... (Vineri, 20 august 2010, 19:46)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Alf

      Ca acusi apar si aia de la biserica, cu 666, si vre-un ONG pentru protectia viitorilor puscariasi, ale caror drepturi ar putea fi atinse pe viitor .. si tot asa, daca au liber la vorbit prostii, de ce sa nu-si foloseasca dreptul ? Prosti sint aia de le cauta-n gura, ca sa nu mai zic ca deja am auzit la radio de doua ori, si acuma citesc si pe hotnews despre marea problema....niste becali ...
    • 0 (2 voturi)    
      POgrese (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:51)

      Mootoo [anonim] i-a raspuns lui Alf

      Alocarea unei sume atat de mari ACUM e o tampenie. Nu are nimic de-a face cu progresul, indiferent de cardurile de identitate infractorii vor prospera intr-o tara unde nu se aplica nicio lege. Chiar nu se puteau aloca banii acestia in domenii cu adevarat vaduvite: Invatamant, Sanatate, Cercetare ?
    • +2 (2 voturi)    
      Ai ratat complet (Sâmbătă, 21 august 2010, 16:58)

      bobo21 [anonim] i-a raspuns lui Alf

      Acele ONG-uri mai degraba SUSTIN ideea. Cum asa? Pai daca vrei ca 10 oameni rationali sa nu mai fie auziti, inconjoara-i cu 100 de mascarici.

      Vrei sa trantesti un bloc intr-un cartier de case si 5 familii se opun? Adu 200 de zbieratori, presa in goana dupa senzational ii va arata doar pe astia, iar spectatorul credul va asocia: opozant = mascarici. Misiune indeplinita.
  • +6 (18 voturi)    
    Romania in avangarda prostiei (Vineri, 20 august 2010, 19:10)

    bibicu [anonim]

    Nu stiu ca vreo alta tara UE sa aiba deja carti de identitate electronice. Ne-am gasit noi, desteptii pamantului, sa ne punem in fruntea tuturor. Ce au astea de plastic? De ce nu mai sunt bune? Sau niste baieti destepti tre' sa-si mai traga niste bani si nu stiau cum?
    • 0 (16 voturi)    
      De cine ne ascundem? (Vineri, 20 august 2010, 19:21)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui bibicu

      Care-i problema ta .daca apare o carte de identitate mai greu de falsificat.Ai o afacere cu carti de identitate false si-ti pierzi jobul?
      • 0 (6 voturi)    
        De imbecili ne ascundem.. (Vineri, 20 august 2010, 19:51)

        Alius [anonim] i-a raspuns lui mircea

        .. care pot sa fure orice informatie pe suport electronic. Asa o sa te trezesti mai usor ca ai facut nu stiu ce infractiune prin habar nu am ce tara si ca esti interzis peste tot. Si toate acestea.. stand acasa...

        Mai greu de falsificat nu insemana si "imposibil" de falsificat. Acum o sa aiba acces la informatii mai multe si mai usor de obtinut.

        Poate nu ai vazut demonstratia aia cu dispozitivul ala de-ti citeste toate informatiile de pe cip, de la foarte mica distanta.
        • +3 (3 voturi)    
          exagerezi (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:17)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Alius

          cartile de identitate care exista acum sunt foarte usor de falsificat. nici macar n-are nevoie de poza ta, doar de cnp, si nume.. restul se verifica foarte greu oricum.
          In contextul actual, cand Romania este la granita UE si avem si programul de dubla cetatenie cu moldovenii de peste prut suntem o tinta ideala pentru toti emigrantii din restul asiei si africii care vor sa ajunga in UE. O spaga mica la frontiera si un plastic de cativa lei si sunt cetateni europeni... si Romania devine un fel de pres la usa europei..
          Cum nu-ti fura nimeni datele de pe cardul bancar zi de zi nu cred o sa ti le fure nici de pe cartea de identitate. Se vor gasi tot timpul ONG-uri care isi fac publicitate militand impotriva oricarei tampenii..
      • -4 (6 voturi)    
        da cate ai vazut tu? (Vineri, 20 august 2010, 21:28)

        dorul [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        eu n-am auzit de buletine falsificate. Nu ma pricep dar buletinul asta pe care il am pare cam greu de falsificat. De ce sa imi ia amprentele?

        Nu mi se pare normal sa ne inregistreze in halul asta. Daca exista un buletin si functioneaza de ce nu investim banii aia in altceva?!?
        • 0 (4 voturi)    
          exista (Sâmbătă, 21 august 2010, 0:19)

          spy [utilizator] i-a raspuns lui dorul

          si cardurile biometrice de afara au fost deja falsificate. poti citi cardul cuiva si face o copie. cauta pe youtube.
          • -2 (2 voturi)    
            nooooo (Sâmbătă, 21 august 2010, 2:05)

            sdfgs [anonim] i-a raspuns lui spy

            stati linistiti, mergeti inapoi la culcare, ca buletinul biometric e perfect sigur :)))))

            am auzit la Radio Erevan ca o sa sporeasca siguranta nationala.

            ce i-ar fi placut la Ceausescu sa aiba asa aparatura :))) mai, mai :)))

            acusica se rezolva, ne trebe doar un nou Ceausescu si ne-am incaltat.
      • -1 (3 voturi)    
        tu nu ai decat (Sâmbătă, 21 august 2010, 2:02)

        ljho [anonim] i-a raspuns lui mircea

        tu nu ai decat sa dormi in curu gol in mijlocul strazii daca nu ai nimic de ascuns.

        ai auzit vreodata de termenul "privacy"?

        ti-ai pus vreodata problema ca odata ce datele tale personale ajung in baza de date a guvernului sunt vulnerabile?

        te-ai gandit vreodata ca daca vine cine nu trebuie la putere o sa aiba acces la datele tale personale?

        sincer, astora ca tine le doresc o combinatie de Hitler cu Stalin si cu Mao Zedong.
      • 0 (2 voturi)    
        S-o krezi dumneata! (Sâmbătă, 21 august 2010, 14:48)

        Klopo_tare [anonim] i-a raspuns lui mircea

        ... ce daca e mai greu de falsificat? creshte pretzu!
        Nu exista sekurizat in cazul cartzii de identitate, ca shi kardul, mai devreme sau mai tarziu se rezolva!
    • +4 (12 voturi)    
      - (Vineri, 20 august 2010, 19:37)

      Dacianna [anonim] i-a raspuns lui bibicu

      Exact! De ce nu mai sunt bune? Si cine garanteaza ca vreun hacker care fura cartea de identitate electronica nu poate accesa acele date cu caracter personal?
    • +1 (5 voturi)    
      Sunt multe (Vineri, 20 august 2010, 20:06)

      frankestain [utilizator] i-a raspuns lui bibicu

      tari care au deja carti de identitate si chiar sunt dragute cand vezi fotografia de bebelus.
      Iar in alta ordine de sunt foarte utile te scuteste de pasaport poti circula in UE fara probleme,nu mai ai nevoie de carnet de sanatate,de cartela pentru siguranta sociala.si chiar cartela de la finante
      In tara care traiesc exista cam de patru ani si sunt foarte utile si te scuteste de a umbla cu un brat de documente.
  • -1 (13 voturi)    
    vraja marii,cu un ONG care se baga in seama (Vineri, 20 august 2010, 19:15)

    Eneas [anonim]

    puturosii astia nu mai stiu ce sa inventeze sa se reinventeze ....
  • +5 (15 voturi)    
    Tara arde... (Vineri, 20 august 2010, 19:26)

    Aurel [anonim]

    ... babele se piaptana. In contextul in care nu toate tarile au carti de identitate, documentele actuale sunt mai mult decat suficiente. In unele tari din UE documentele de identitate nu sunt obligatorii (Danemarca, Finlanda, Suedia) sau nu exista deloc (UK). Numai Italia, Spania si Belgia au carti de identitate electronice (cu cip), iar dintre acestea, numai in Spania contin si amprente.

    Costul sistemului nu se justifica, mai ales in conditii de criza. Banii ar fi mult mai bine folositi in sistemul de sanatate, de exemplu.

    Cu ce justificare ne pot cere autoritatile amprentele? Cum functioneaza prezumtia de nevinovatie? Este avizat statul roman ca un cetatean care nu este suspectat de nici o incalcare a legii poate refuza prelevarea amprentelor?

    Cum poate statul roman garanta ca aceste date sunt confidentiale, intr-o tara aflata in debendada totala? Aceste date vor putea junge oricand, printr-o simpla spaga, in mana unor elemente criminale.

    Toata tarasenia asta pare mai degraba un contract cu spagi in vremuri de criza si inca un pas catre o viitoare dictatura in care orice cetatean este suspect.
    • 0 (2 voturi)    
      .. (Vineri, 20 august 2010, 22:09)

      xulescu [anonim] i-a raspuns lui Aurel

      foarte bine zis ...subscriu
    • -2 (2 voturi)    
      bun comentariu (Vineri, 20 august 2010, 22:21)

      cip [anonim] i-a raspuns lui Aurel

      mi-ai luat-o inainte cu contra argumentele si chiar ai argumentat f. bine
      in plus, as mai adauga ca, de multe ori, greselile din trecut au servit unor conducatori ce au urmat la putere, in special dictatori. ganditi-va ce ar fi ca dupa aparitia cartilor electronice - stupid and bad idea- sa fie instaurata o dictatura militara in Romania. ce bine ar servi cip-urile domnului Blaga unui astfel de regim. si tineti minte: niciun regim nu este vesnic. asa ca sa tinem la viata noastra privata, fratilor!
      si eu cred ca sunt niste presiuni de ale unei multinationale si in plus niste comisioane, spagi la mijloc
      sustin campania ONG-urilor si dezaprob comentariile de la inceput care sunt ale unor tipi superficiali afundati cu mintea exclusiv in ceea ce inseamna tehnologia informatiei. Sa folosim aceasta tehnologie, dar nu in scopuri ce pot deveni inrobitoare.
      Opriti-va domnule Blaga cu lucrurile inutile in timp de criza si cautati sa alocati banii pentru reintegrarea romilor, ordine publica etc.
      • -1 (1 vot)    
        Alocarea banilor (Vineri, 20 august 2010, 23:03)

        Frobenius [anonim] i-a raspuns lui cip

        In conditiile in care schimbarea cartilor de identitate costa cam tot atit cit fondul de salarii pentru sistemul bugetar pentru anul 2011 (sursa: RRA), este clar ca ONG-urile dusmanoase vor sa duca statul de ripa. Dar sint sigur ca Alf Dadan Eneas stia de acest aspect si nu vorbea ca bocu, sa se afle in treaba.
        Despre partea legata de libertate, drepturi cetatenesti si alte "fosile de la muzeul Antipa"... cui ii pasa? Nici macar nu stim exact cu ce se maninca. Da' poate ne spune miine domnu' ministru si ne facem si noi mai destepti.
  • 0 (4 voturi)    
    Imi pare rau, (Vineri, 20 august 2010, 20:04)

    Iuliana [anonim]

    dar cu amprentele nu sunt nici eu de acord. La tiganii deportati acum din Franta, ca sa le ia amprenta sa nu le mai dea o data 300 euro, trebuie sa isi dea acordul, altfel nu le poate lua amprenta.
    O aberatie totala sa ne oblige sa ne ia amprenta pentru cartea de identitate. Cand o sa trebuiasca sa imi schimb CI-ul, o sa ma duc cu manusi sa imi ia amprenta.
    • 0 (2 voturi)    
      fost (Sâmbătă, 21 august 2010, 0:21)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Iuliana

      am fost amprentat dupa un furt la noi in magazin si nu e o senzatie placuta.
  • 0 (4 voturi)    
    pacaleala (Vineri, 20 august 2010, 20:10)

    Alex N [anonim]

    Cine v-a pacalit ca alea biometrice nu se pot falsifica ? Sau daca vrei sa faci o nefacuta si validarea e data de un oeprator uman, mai conetaza ca e biometric sau nu ?
    Astia vor sa de ade munca armatei de securisti/militienui/hartzogari pe care inca nu au dat-o afara !
    Pentru aia de dau cu minusuri sa -si dea in cap sa se gandeasca a cui e afacerea cu cipurile vandute nu a aluia cu carti vechi conrtafacute. Iar e vorbade firma tu-i care vinde certificate de semantura electronica si softuri de autentificare.
  • +1 (5 voturi)    
    chiar nu inteleg (Vineri, 20 august 2010, 20:49)

    cosminrs [utilizator]

    Mintea mea pus si simplu refuza sa conceapa ca exista oameni care sa fie de acord cu orice masura o ia un guvern doar ca sunt fani, mebri sau adulatori.
    IN Uk a fost vorba de un asemenea program, care pana la urma a fost desfiintat iar cele 15000 de carti de identitate biometrice urmeaza a fi distruse iar baza de date stearsa. INca mai cer pentru rezidenta acte biometrice la cei care sunt dinafara UE. Si se pare ca si acestea nu o sa mai fie cerute.
    Ce tari folosesc asa ceva? Iraq si Israel. Cu ele ne comparam. De aia avem nevoie.
    PS. Sunt rau aici. AR trebui sa pun si a 3a tara, SINGURA din UE care foloseste asa ceva. Olanda.
  • -1 (5 voturi)    
    nu stiu (Vineri, 20 august 2010, 21:08)

    Ceasca [utilizator]

    ce aveti de ascuns, de ce va temeti.Argumentati logic,sa inteleg.Ma uimeste cat de refractari sunteti.Am 50 si ceva de ani.
    • +1 (3 voturi)    
      cauta (Sâmbătă, 21 august 2010, 4:17)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui Ceasca

      Imi pare rau sa iti spun, dar ai 50 si ceva de ani si ii ai ... . Tie ti-ar conveni sa umble unu toata ziua dupa tine sa scrie tot ce faci, sa faca poze, sa inregistreze tot? Daca n-ai nimic de ascuns, n-ai nimic impotriva, nu?
      Va ca sti sa folosesti internetul, atunci cauta "First they came for the Jews" poate o sa intelegi ceva de acolo. In plus citeste cum Stalin, Hitler si altii au ajuns la putere. Cauta si ai sa gasesti.
    • +1 (1 vot)    
      de fapt ... (Sâmbătă, 21 august 2010, 13:08)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui Ceasca

      ... noi nu avem nimic de ascuns ACUM.
      Dar daca guvernul vreodata te va considera indezirabil, atunci ai sa fii surprins cat de multe pot face cu informatiile de care acum nu-ti pasa. (de ex pot sa iti stearga identitatea prin cateva butoane si sa ajungi un paria in cateva minute. )

      Si in timp vei descoperi ca daca urmezi "linia oficiala" de comportament, toate-s bune. Dar daca o sa vrei sa protestezi, se pune impotriva ta o masinarie cu care nu se poate lupta. (Cine a fost in afara politicii oficiale stie cum e: esti ponegrit in presa, esti urmarit de politie, esti batut si arestat fara motiv .... da, astea in plina democratie).
      Asta se cheama inchisoare globala. Si cea mai performanta puscarie este aia unde nu vezi gratiile.
    • +1 (1 vot)    
      Cateva argumente (Sâmbătă, 21 august 2010, 17:18)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Ceasca

      1. Costul. Pasaportul s-a scumpit cu peste 100 Lei atunci cand s-a introdus sistemul biometric. (si am impresia ca s-a si diminuat perioada de valabilitate de la 10 la numai 5 ani).

      2. Obligativitatea. Sunt tari care nu au carti de identitate sau unde acestea sunt optionale: Marea Britanie, Germania, ...

      3. Radio. De ce RFID? De ce nu un CIP care sa poata fi citit doar prin contact (ca la cartelele de telefon)? Prin RFID poti fi urmarit de la distanta. La un miting de protest Politia poate afla rapid cine e in multime, iar daca nu detectezi asupra unuia ca are buletinul la el, pac in duba, amprentat si amendat ca si-a lasat actele acasa. Azi e Politia, dar maine poate fi Militia.

      4. Securitatea sistemului. Cel mai recent caz pe care-l tin minte din presa in legatura cu credite bancare obtinute cu buletine false a fost al unor indivizi care operau impreuna cu angajati de la Evidenta Populatiei. Cu ce ajuta RFID in acest caz? S-ar putea chiar sa incurce, deoarece cei ce trebuie sa verifice identitatea se vor baza doar pe acest act si nu vor mai cere si alte dovezi.
  • -3 (5 voturi)    
    omul - creatie, persoana - nu numar (Vineri, 20 august 2010, 21:12)

    piktor [anonim]

    alfi, eneasi si altii - vad ca sunteti dornici sa va inregimentati intr-o baza de date
    din pacate, ceea ce se promoveaza azi in numele luptei contra infractionalitatii (terorismului, etc) e renuntarea la libertatile fundamentale si incorporarea intr-un stat cu puteri din ce in ce mai mari
    istoria ne arata ca atunci cand statul capata puteri discretionare, el devine stat totalitar iar sistemul de conducere devine dictatura; puterea corupe pe om, au cazut ei si ingerii din cer din cauza asta
    dar istoria nu se preda la mc donalds si la televizor, asa ca n-am la ce sa ma astept la de-alde voi!

    pentru ceilalti, care totusi tin la demnitatea lor umana, la dreptul lor de a nu fi socotiti un numar intr-un sistem si un posibil infractor, pentru cei care considera ca trupul e un templu personal a carui coloane nu trebuie inscrise in locuri unde oricine poate trage cu ochiul, acelora le spun sa se gandeasca inainte sa zica da unui sistem care doreste control din ce in ce mai strans peste societate...
    si sa nu uitam: dictaturile se nasc in aplauzele multimilor!

    la final un moment de gandire: tot ce e digital se poate multiplica, prezenta fizica devine nenecesara si ca importanta, secundara; omul devine un numar (incercati sa priviti in viitor, nu va limitati la weekendul de acum)
    deci va recomand Orwell, 1984...
    pentru cunoscatori!
  • -2 (4 voturi)    
    Offffffff (Vineri, 20 august 2010, 21:15)

    Zoltan din Timisoara [anonim]

    Dar de ce populatie nu poate hotara asta?

    Cati stiu sa umble cu cardurile astea?
    De ce politicienii i-au hotarari pentru noi. Oare noi nu putem sa supunem la vot acest demers al UE.?
    Ma intreb daca era facut un sondaj electoral fara costuri,era mare bai?


    Sa ne fi reprezentat ONG-urile si sa de-a verdictul noistru, adica al populatiei.
  • -3 (5 voturi)    
    CONTRA INROBIRII, PRO RESPECTULUI CREDINTEI (Vineri, 20 august 2010, 22:19)

    Catalinoiu Constantin Bogdan [anonim]

    In legatura cu aceasta cartea de identitate electronica , se impune sa precizez cateva aspecte jridice de o importanta deosebita:
    1. Autoritatile Romane trebuie sa se abtina sa impuna ROMANILOR lucruri care aduc atingere grava libertatilor si credintei noastre;
    2. Libertatea Credintei este grav incalcata pentru simplul motiv ca o persoana care este credinciasa indiferent ca este crestina sau nu ,nu poate fi pusa in situatia de a fi obligata sa faca un lucru care i-ar putea aduce atingere moralitati, credintei, constiintei si ar putea sa o puna in situatia de a renunta la toate drepturile constitutionale ,in cazul in care ar refuza sa accepte noua carte de identitate. In cazul in care ar exista sanctiuni in aceasta privinta asta ar da de nota faptul ca traim intr-o societate dictatoriala unde democratia nu-si mai are nici un cuvant.
    3. Nimeni nu este impotriva progresului dar in numele progresului nu putem condamna o ,,minoritate credincioasa " chiar invechita fiind.....
    4. Exista un precedent periculos deoarece anumite autoritati ale statului vor putea impune la un moment dat orice populatiei indiferent de patura sociala ,credinta , culoare , sex, rasa, pentru simplul motiv ,, Ca se poate!';
    5. Lipsa de reactie a unora dintre noi , va costa foarte scump in viitorul apropiat , iar acest lucru nu trebuie suportat si de aceia care au avut o Reactie chiar slaba fiind ;
    6. Nici o autoritate a statului nu poate garanta indiferent de gradul de securizare al noii carti de identitate ca furtul de identitate nu va mai exista;
    7. Autoritatile statului ar trebui sa foloseasca aceste fonduri in ale scopuri benefice comunitatii si ar tebui sa apere interesele natiunii nu sa discrediteze si sa -si bata joc de credinta unora pe motivul ca daca ar face asa sa stii ca ar scadea infractionalitatea in mod vertiginos si din acest motiv suntem obligati sa facem acest efort financiar in vederea introducerii noilor carti de identitate.
    8.Azi liber maine poti fi sclav electro
  • 0 (4 voturi)    
    Nu sunt de acord cu noile acte de identitate (Vineri, 20 august 2010, 22:26)

    luxdesign28 [utilizator]

    Probabil ca anul viitor nu voi mai avea act de identitate. Daca asa vrea statul roman, atunci asa sa fie. Eu nu sunt sclavul nimanui.
  • 0 (6 voturi)    
    Buletin cu impus. (Vineri, 20 august 2010, 22:44)

    Stefan H [anonim]

    Sincer nu mi se pare corect sa ma oblige sa imi fac buletin biometric.Eu pur si simplu nu vreau.Dar ei ma obliga.Maine poimaine vor anula buletinele si pur si simplu ne pun un cod de bare pe mana.Mare chestie,nu?Nu e diferenta prea mare.Cine nu vrea buletin biometric sa nu isi faca,nu?Asa ar fi raspunsul lor.Cand vine timpul ca si noi cetatenii sa fim ascultati?Trebuie cumva sa iesim in strada sa ni se auda vocea?
  • +2 (4 voturi)    
    opinii (Vineri, 20 august 2010, 23:16)

    Előd [anonim]

    Cred și eu că nu se procedează în interesul nostru. Cum au mai spus-o alții, pe timp de criză strângi bănuții și-i cheltui mai cu cap.

    Pe de altă parte, dacă s-ar garanta că pot accesa o sumedenie de servicii extrem de simplu și cu mult mai puțină birocrație, aș fi de acord să-mi fac CI de tip smart-card.

    Aș dori să pot plăti prin virament bancar gratuit (evident că nici la plăți online nu mă taxează pentru facilitate) orice taxă imaginabilă fără să mă deplasez la un ghișeu, să completez formulare, să le cer voie să plătesc, etc.

    Aș vrea să se organizeze referendumuri (consultări, cum vreți) cu o frecvență mai mare (să spunem lunar). Cu siguranță am găsi teme. Îmi imaginez că merg la Primărie, bag cardul în ATM, apăs pe trei butoane și am votat. Dacă vreau. Cu acest pas am mai putea scăpa de încă o jumătate de parlament. Știu foarte bine că democrația directă are și probleme, insă s-ar putea găsi un echilibru.

    Aș dori să pot încărca documente pe acel smart-card. Sau pe un server al .gov.ro (eventual ca back-up). Folosind criptografie extrem de puternică, evident, ca să nu le poată citi oricine. Datele să fie accesibile doar dacă dau autorizația expresă: amprentă, keyphrase, etc. Mă gândesc c-ar fi util să ai copii după certificat de naștere, diplome, etc, care să fie însă tratate ca autentice din moment ce provin din CI-ul tău.

    S-ar găsi aplicații inteligente, dar sunt sigur că nu se vrea ceva modern cu mai puțină birocrație, ci mai scump și cu mai multă birocrație dacă se poate.
    • 0 (0 voturi)    
      Vise (Sâmbătă, 21 august 2010, 17:19)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Előd

      mai degraba vor avea si celelalte servicii smart-cardurile lor.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu esti putin cam naiv (Sâmbătă, 21 august 2010, 23:06)

      Goe [anonim] i-a raspuns lui Előd

      Curios cum uita lumea istoria... si pentru un aparent confort isi vinde libertatea.
  • -4 (4 voturi)    
    Adevarul despre biometrice (Sâmbătă, 21 august 2010, 0:21)

    Innovanet.ro [anonim]

    Este ca nu se stie ce e in spatele "afacerii". Eu stiu, are legatura cu identificarea softului inimii si posibilitatea de oprire a inimii prin accesare frecventei proprii unui anumit individ. Asa "am vazut un film", dar putini stiu asta. Apropos, la Parlamentul UE se voteaza biometric, dar ei cred ca stiu ce se poate intampla cu ei daca nu voteaza cum se canta, ca au datele lor biometrice. Se pune cineva cu meseriasii din umbra? Nici in filmul de vam povestit mai sus nu a iesit bone. Mai sus, e o fabulatie, sa nu ma credeti! Si on film ONG urile erau lupi cu blana de oi!
    • -1 (3 voturi)    
      mai mult decit inima (Sâmbătă, 21 august 2010, 0:34)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Innovanet.ro

      fiecare celula are un cimp electromagnetic, cu atit mai mult intregul corp. prin intrarea pe frecventa acestui cimp electromagnetic si modificarea lui se pot provoca modificari de sanatate, stari pshihice si cine stie mai ce...
  • -2 (2 voturi)    
    si prosti si agresivi (Sâmbătă, 21 august 2010, 6:57)

    barka [anonim]

    Cred ca n-ati inteles ! Este vorba in special de incalcarea dretului la optiune ! deci incalcarea libertatii umane! Restul este doar vorba..
    Uitati ca chestia asta a fost pusa pe tapet din anii trecuti si au fost reactii impotriva majoritare ale opiniei publice. De ce face asta Ministerul internelor si politia? Pentru ca urmeaza ordinele Sua ! iar noi ne aolim si dam replici provocatorilor Politiei care posteaza comentarii ca sa bagatelizeze chestiunea si sa creeze un curent favorabil in opinia publica...
    Am vazut ca unii deja au inghitit galusca si se dau "telectuali"fara inhibitii. Exact cum am spus in subiect !
  • +1 (1 vot)    
    cipul ca cipul (Sâmbătă, 21 august 2010, 11:24)

    alexandru [anonim]

    mai, sincer mi se cam rupe daca au sau n-au cip, da cu amprentarea.... astia-s palii la creier; ce pana mea, cand oi fi infractor sa ma amprenteze, pana atunci pa si pusi!
  • 0 (2 voturi)    
    Adevarul despre biometrice 2/2 ultima interventie (Sâmbătă, 21 august 2010, 14:19)

    Innovanet.ro [anonim]

    Retineti doar ca datele biometrice extrase din 2 degete, asa cum e propus nu are legatura cu imaginea amprentelor celor 2 degete, lucrurile sunt mult mai grave, date biometrice inseamna acces din satelit la softul inimii si posibilitatea transmiterii de agresiuni. Daca s-ar prelua amprentele pe metoda clasica cu cerneala si apoi foaia respectiva sa fie scanata ar fi ok, dar nu e asa. Pentru cei amatori de voturi negative, poate verificati activitatea institutului american de matematica a inimii, si voi veti fi tinte, indiferent daca comentati sau votati negativ ca misiune, va stiti voi. Oricum, lucrurile sunt grave pt ca datele biometrice pot fi preluate direct din voce, asculti un telefon si gata...
    Un lucru bun este ca sunt dispozitive de protectie care neutralizeaza atacurile pe baza datelor bipmetrice.

    Ce e mai sus e fictiune, sa nu ma credeti, sa cercetati singuri. Spor la vot negativ pt acest comentariu pt cei cu aceasta misiune. Apropos, la piloti, militari si civili, in film, aparea ca au donat deja datele biometrice la INMAS, daca o fi real sau nu, intrebati la Spitalul militar, eu zic ca e doar fictiune. ;)
  • 0 (0 voturi)    
    CONTRA CIP (Duminică, 22 august 2010, 22:15)

    AS [anonim]

    Cred ca trebuie sa le facem aceste buletine numai autoritatilor, guvernantilor si politistilor ca dupa cum se vede situatia din Romania ei sunt corupti caci au adus tara in pragul colapsului.

    Daca-I intrebi pe unul dintre ei cine este mai inteligent el sau calculatorul cu siguranta raspunsul o sa fie CALCULATORUL. Si sigur cred ca se trag din maimuta. Numai ca de aceasta data maimuta e mai inteligenta ca oricare dintre ei.

    NU avem nevoie de amprentare ca si bovinele. Cine se crede bou sau vaca sa plece de la conducere, sa doarma in grajd nu in vila.

    CONTRA CIP.
  • 0 (0 voturi)    
    cartea electronica (Duminică, 22 august 2010, 22:52)

    european citizen [anonim]

    In alte tari (destule, le gasiti pe net) cartea electronica iti permite sa stai cu fundul in fotoliu si sa-ti rezolvi toate afacerile cu autoritatile publice (semnatura electronica, tranzactii financiare etc). Peste tot apar servicii de genul e-administratie, e-sanatate, iar cartea asta ar fi cheia catre ele. Dar nu, noi inca mai suntem suparati ca s-a inventat masina cu aburi... In Finlanda, urci in autobuz si platesti calatoria cu telefonul mobil. Noi, daca avem cip cu antena, suntem musai urmariti de toti satelitii din lume, stau la rand americanii, rusii si japonezii sa vada pe unde se plimba badea Gheorghe. Cat despre amprente... Nu ti le poate lua nimeni decat din cip, nu? Ca in in rest umbli cu manusi peste tot.
    E mai sus un comentariu: "date biometrice inseamna acces din satelit la softul inimii ". No problem. Eu si cu Chuck Norris avem soft-ul piratat si greu de controlat din satelit.
  • 0 (0 voturi)    
    CIE (Luni, 20 septembrie 2010, 15:45)

    giv giv giv [anonim]

    Cartea de identitate e doar o afacere ordinara a celor ce ne conduc, oare de ce mai e nevoie de card de sanatate daca o sa avem carte cu cip. Pentru a avea acces la e-guvernare noi romani avem CNP si pe baza lui se poate genera un set de parole pentru fiecare persoana in parte. deasemenea se poate accesa un server de sanatate, de identitate, de acces la diferite servicii servere care pot pastra datele de sanatate, identitate, etc. pe care le poti verifica, accesa si asa mai departe.....
    cei pe care ii intereseaza cartea electronica de identitate documentati-va de la cine se cumpara masinile si conceptul budesdrunkeri parca se numeste, uni zic ca pentru semnarea contractelor au un departamenrt specializat in arta convingeri.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by