Ministerul Transporturilor: Operatorii aerieni nu sunt obligati sa returneze banii calatorilor din cursele anulate * CE: Pasagerii fie isi amana calatoria, fie isi primesc banii inapoi

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 16:41 Actualitate | Esenţial


Operatorii aerieni nu sunt obligati sa le returneze pasagerilor banii pentru biletele la cursele anulate din cauza norului vulcanic, deoarece este vorba despre o situatie de forta majora, a declarat secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Marin Anton, citat de Agerpres. Oficialul a adaugat ca o solutie o reprezinta relocarea calatorilor la alte curse. Oficialii romani sunt insa contrazisi de comisarul european pentru Transporturi, Siim Kallas, care a spus vineri ca pasagerii companiilor aeriene, ale caror curse au fost afectate de norul de cenusa din Islanda, au doua optiuni: fie isi amana calatoria, fie isi primesc banii inapoi, dar in anumite conditii.

"In aceste situatii, companiile nu sunt obligate sa despagubeasca calatorii, pentru ca e vorba de situatie de forta majora. Solutia pentru rezolvarea acestei probleme este relocarea pasagerilor in cazul in care cursele vor fi reluate", a spus Anton.

La randul sau, premierul Emil Boc a afirmat, in cadrul Comitetului pentru situatii de urgenta desfasurat sambata la Palatul Victoria, ca  norul de cenusa vulcanica provenit din Islanda a creat un caz de forta majora, cu implicatii juridice.

Declaratiile oficialilor romani sunt contrazise insa de comisarul pentru Transporturi, Siim Kallas, vicepresedinte PE,care a spus vineri ca pasagerii companiilor aeriene, ale caror curse au fost afectate de norul de cenusa din Islanda, au doua optiuni: fie isi amana calatoria, fie isi primesc banii inapoi, dar in anumite conditii.

"Chiar si in circumstante exceptionale, drepturile pasagerilor din Uniunea Europeana continua sa se aplice, iar calatorii se pot folosi de acestea", a precizat Siim Kallas.

El a amintit ca in afara informatiilor despre evolutia situatiei, companiile aeriene sunt obligate sa ofere bauturi, mancare si servicii corespunzatoare, spre exemplu cazare in astfel de situatii.

Pasagerii au dreptul sa-si amane calatoria sau sa ceara rambursarea integrala a biletului de avion.

"In privinta amanarii, pot face acest lucru numai intr-un termen de 30 de zile de la data initiala a zborului si spre aceeasi destinatie. Aceasta amanare este valabila de asemenea la zborul retur", a anuntat purtatoarea de cuvant a companiei britanice low-cost easyJet, Clotilde Huet.

In schimb, pasagerii nu au dreptul sa solicite compensatii financiare suplimentare, ca in cazul intarzierilor si anularilor care intra in raspunderea companiilor aeriene.

Legislatia europeana a fost adoptata in februarie 2004 si a inrat in vigoare in anul urmator.


Citeste mai multe despre   


















1813 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    Dovada! (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 16:47)

    x [anonim]

    Asta-i dovada ca noi NU SINTEM IN EUROPA; inca.
    • +4 (6 voturi)    
      gresit... (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 16:56)

      Chris M [anonim] i-a raspuns lui x

      E de fapt dovada incompetentei celor de la ministerul transporturilor care nu sunt la curent cu ce legi sunt prin UE (si care automat se aplica si la noi).. O avea scuza ca e legea noua.. doar de prin 2005...
      • +2 (2 voturi)    
        nu chiar gresit (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 17:54)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui Chris M

        E intr-devar dovada ca nu suntem cu totul in UE, dar sunt convins ca cei de la ministerul tranporturilor stiu foarte bine cum stau lucrurile, dar nu sunt dispusi sa ramburseze pe cineva. Este la fel cum au ascuns acele formulare care dadeau dreptul bolnavilor sa se trateze in strainatate pe banii statului.
    • +2 (2 voturi)    
      europa (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 16:58)

      miranda [anonim] i-a raspuns lui x

      Exact! Mai avem vreo 50 de ani, dar cred ca e deja prea tarziu pentru noi.
    • +1 (1 vot)    
      Asta este dovada ca inghiti tot ce zboara (Duminică, 18 aprilie 2010, 10:54)

      revelare [anonim] i-a raspuns lui x

      ori cineva din CE ori cineva ce a colportat stirea a gresit. (ca sa nu zic dezinformat).
      Este caz de FORTA MAJORA si in acest caz transportatorii aerieni sunt exonerati de astfel de obligatii.
      Asta urla toate buletinele de stiri din Europa, numai voi vreti sa mancati cacat cu orice pret si in orice cantitate.
  • +5 (5 voturi)    
    Mda... (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 17:06)

    Regulament [anonim]

    Exista Regulamentul 261/2004, aplicabil in toate statele membre UE. Acolo scrie foarte clar ca pasagerii au dreptul la rambursarea costului biletului (in caz de intarziere de cel putin 5 ore sau anulare) sau redirectionare (in caz de anulare). Existenta unor circumstante extraordinare (forta majora) inseamna ca operatorii nu sunt obligati sa acorde si compensatii.
  • 0 (4 voturi)    
    Regulamentul 261/2004 spune: (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 17:22)

    moucha [anonim]

    "The airline is also required to pay cash compensation as described below, unless one of the following conditions applies: ... the cancellation was caused by extraordinary circumstances that could not have been avoided by any reasonable measure.

    The airline must also provide an explanation to passengers of alternative transport."

    Asadar companiile NU sunt obligate sa returneze contravaloarea transportului, dar sunt obligate sa asigure un transport alternativ. Cu alte cuvinte, in caz de forta majora vei fi transportat cu autobuzul sau trenul catre aceeasi destinatie. Daca nu vrei autobuz ti se spune la revedere si ramai si cu banii luati.
    • +4 (4 voturi)    
      Compensatii (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 17:32)

      Regulament [anonim] i-a raspuns lui moucha

      Din citat rezulta ce am zis mai sus - in caz de circumstante extraordinare nu se platesc compensatii. Compensatiile sunt cu totul altceva decat costul biletului. Companiile SUNT obligate sa dea banii inapoi.
      • 0 (0 voturi)    
        Aveti perfecta dreptate (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 21:21)

        moucha [anonim] i-a raspuns lui Regulament

        Eu am citit printre randuri.
  • +1 (1 vot)    
    drepturile pasagerilor (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 17:55)

    adrian [anonim]

    Ce "drepturile pasagerilor" ca iti pun la taxe ascunse de ajungi si la dublul biletului la finalul tranzactiei... De curand am cumparat un bilet, l-am anulat si imi cer 80 euro taxa de anulare (iar in regulament specifica 60 euro).
    Halal drepturi...
    • +1 (1 vot)    
      dar ai fost informat ? (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 20:24)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui adrian

      Cand iei un bilet de avion esti informat si asupra conditiilor de anulare.
      Daca nu ai fost informat, poti face reclamatie. Desi eu cred ca scrie undeva pe bilet de chestia asta.
      In plus, ai noroc: exista bilete care nu pot fi anulate la cererea pasagerului, deci pierzi toti banii.

      Iar in Europa nu mai este permis sa se afiseze pretul unui bilet fara toate taxele incluse.
  • 0 (0 voturi)    
    Eh - era si aia una... (Duminică, 18 aprilie 2010, 2:09)

    Lucian [anonim]

    Ar fi fost cel mai profitabil accident de mediu din istorie, daca companiile aeriene nu ar mai fi trebuit sa zboare, dar ramaneau cu banii pe bilete luati.
  • 0 (0 voturi)    
    Este Romania in stare de forta majora? (Duminică, 18 aprilie 2010, 5:49)

    iosiP [anonim]

    Din cite stiu, forta majora se anunta pe cai oficiale specifice si, intr-adevar, (intre alte efecte) exonereaza partile afectate de indeplinirea obligatiilor asumate prin contracte comerciale.
    Daca in tara noastra s-a decretat starea de FORTA MAJORA va rog sa-mi spuneti ca ieri am cumparat un frigider si sa dea dracu' de-l mai platesc pina nu se calmeaza vulcanul ala...

    Acum, lasind gluma la o parte: oamenii aceia au platit pentru un serviciu care NU a fost prestat! Desigur, nu este vina companiilor aeriene dar nici nu mi se pare normal sa retina banii pe bilete daca nu au asigurat serviciul platit cu acei bani... iar faptul ca e vina lu' vulcanu nu duce pe nimeni la Londra!
  • 0 (0 voturi)    
    lupu'si schimba parul da' naravu' ba! (Duminică, 18 aprilie 2010, 6:35)

    daca mai era nevoie de vreo dovada [anonim]

    la noi, ca intotdeauna, lupul este pus paznic la oi.
    Aia care sint pusi sa vegheze la respectarea drepturilor consumatorilor sint primii care dau tonul la incalcarea lor.
    Jigodismul din politicianul roman nu se dezice niciodata, indiferent din ce partid vine.
  • 0 (0 voturi)    
    Articol tendentios (Luni, 19 aprilie 2010, 0:13)

    Bogdan [anonim]

    Tocmai, companiile nu sunt obligate sa plateasca despagubiri calatorilor care au avut de pierdut din cauza anularii zborurilor. Insa returnarea contravalorii biletului nu reprezinta o despagubire, ci pur si simplu inapoierea banilor pentru ca serviciul nu a fost prestat.

    Prin urmare, culmea, oficialul roman a spus ceva corect. Asta in cazul astea sunt singurele lui declaratii si n-a mai mentionat si altceva ce n-a fost citat de hotnews.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version