Efectele deciziei CSAT de a achizitiona avioane F-16: SAAB isi anuleaza prezenta la Black Sea Defence & Aerospace

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 6 aprilie 2010, 21:49 Actualitate | Esenţial


Grupul suedez Saab isi anuleaza participarea cu avioane multirol Gripen la expozitia Black Sea Defence & Aerospace (BSDA) din aceasta luna si isi amana planurile de a sponsoriza participarea unor forte aeriene din NATO cu astfel de avioane la spectacolele aeriene din Romania. Decizia a fost luata dupa ce compania a luat nota de "recomandarea CSAT catre Parlament de a se achizitiona 24 de avioane F-16 vechi", informeaza Mediafax.

"Grupul suedez Saab isi anuleaza participarea cu avioane multirol Gripen la expozitia Black Sea Defence & Aerospace (BSDA) de luna aceasta, dupa ce a luat nota de recomandarea facuta de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) catre Parlament, de a se achizitiona 24 de avioane F-16 vechi. Grupul Saab a fost surprins de recomandarea CSAT catre Parlament de a dezbate si adopta o decizie bazata numai pe o singura oferta (cea de avioane F-16 vechi) «din cauza lipsei resurselor financiare necesare achizitionarii de avioane de lupta noi».

Compania suedeza spera ca Romania va lua totusi in considerare toate ofertele primite si isi va alege noul avion multirol printr-un proces concurential si transparent, in care contribuabilii sa fie siguri ca oferta aleasa este cea mai buna posibila", se arata intr-un comunicat.

"Saab planuia sa sponsorizeze participarea a doua avioane Gripen Jas 39 moderne, apartinand Fortelor Aeriene Ungare, la spectacolul aerian de la BSDA, unde avioanele Gripen ar fi putut sa fie revazute de catre publicul roman, la patru ani de cand prezenta si evolutia lor au impresionat la evenimentul ROIAS 2006 de la Constanta. Cu toate acestea, Smith a declarat ca grupul suedez ar putea aduce din nou avioanele Gripen la expozitiile aeriene din Romania, daca tara noastra va decide sa cumpere avioane multirol printr-un proces concurential, bazat pe Codurile Uniunii Europene pentru Transparenta in Achizitiile Militare si Offset", se mai arata in comunicat.

CSAT a aprobat, luna trecuta, propunerea MApN de achizitionare a 24 de avioane F16 in uz, documentul urmand sa fie trimis Parlamentului spre dezbatere si decizie. 


Citeste mai multe despre   


















5156 vizualizari

  • +8 (18 voturi)    
    deh, vointa e, bani nu sunt (Marţi, 6 aprilie 2010, 22:11)

    Gigi Maybachistu' Neaviator [anonim]

    Dacă ţi se cer 4,5 miliarde USD şi nu le ai, pot s-o promită ei şi pe bunica lui Gripen în chip de pensionară-porno :(
    • -15 (15 voturi)    
      f bine (Marţi, 6 aprilie 2010, 23:05)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Neaviator

      f bine decit sa vina avioane unguresti, mai bine fara
      • +4 (16 voturi)    
        Cata prostie... si cati prosti! (Miercuri, 7 aprilie 2010, 8:30)

        Goa Uld [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Gogu, tu gandesti inainte sa scoti un cuvant pe cavitatea aia numita gura?
        Sunt o gramada de neaveniti ( si tu esti cap de afis ) pe aici care isi dau cu parerea...
        De unde ai scos tu ca Gripen sunt avioane unguresti ?!
        Tu consideri ca, daca ungurii se plimba cu Loganul in Ungaria, atunci Logan este masina ungureasca? :)))))
        Oricum F-urile astea uzate sunt luate pe baza de comision gras de catre cineva care intermediaza afacerea ( din guvern ).
        • +3 (15 voturi)    
          poate tu nu gandesti (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:50)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui Goa Uld

          Saab-urile ce doreau sa le cumparam noi ar fi fost asamblate in Ungaria in cadrul programului de off-set. Privind uzura avioanelor este o prostie. Toti cei ce au habar de domeniu stiu ca un avion de lupta nu este o masina de sosea. Avionul este in intregime schimbat la cateva sute de ore de zbor deoarece mentenanta este foarte stricta (cam ceva ce se intampla cu masinile de F1). Decizia de a lua avioane testate operational si de a intra in programul SUA de avioane de generatie noua este una din putinele decizii intelepte in aceasta guvernare. dar evident pentru Romania se gasesc destul de multi inepti care, fara a avea cel mai mic habar, isi dau cu presupusul.
          • -2 (8 voturi)    
            Esti pe langa (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:31)

            Nepoate [anonim] i-a raspuns lui bogdan

            Romania nu are sa`si permita in veci sa`si cumpere F35 (presupun ca astea sunt avioanele de generatie noua - g5, la care te referi). Autoritatile americane deja se plang ca estimarile costurilor pentru un F35 au fost depasite cu 100%.
            Sa revenim la ce ofera americanii. Ne dau un avion de la sfarsitul anilor `80. Ne mai dau niste simulatoare, nu de alta dar la cat costa intretinerea la aparatele astea o sa preferam sa le tinem la sol si sa ne jucam pe simulatoare. Contract de offset - aaa, stai ca asta nu dau, ca sunt americani.
            Daca voiam sa face o afacere intr`adevar buna, luam Typhoon care este comparabil cu F22. Sigur intretinerea de te doare mintea, dar aveam avioane ultimul racnet, plus un contract offset de 80%. Altfel erau bune si Gripen`urile. Avioane noi, foarte adaptabile, ieftine, intretinere mai mult decat mica, plus offset de 100%.
            Deci lasa`ma sa`ti spun ca F16 este cea mai proasta alegere posibila.
            • +5 (5 voturi)    
              hmm... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 11:12)

              Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Nepoate

              typhon e g4.5! la fel ca falcon sau gripen, insa are ceva elemente stealth din g5. din generatia g4.5 este probabil cel mai bun.
              Insa crede-ma ca nu este comparabil cu F-22! La ora actuala nimic nu este comparabil cu F-22! verifica nitel "Northern Edge" . Problema cu F-22 insa, este ca este air-dominance, e mai scump decat o autostrada si nu este pt export!
    • 0 (2 voturi)    
      bani sunt (Miercuri, 7 aprilie 2010, 12:47)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Neaviator

      dar deh, tre sa ajunga la Americani ;) Suedezii nu stiu sa faca nimic bine, nu au nimic bun sa ne dea.

      Vai de capul nostru.. vedeti si voi Suedia ce societate are si dupa comentati.. de 10000...000 de ori recomand un //. suedez decat unul american (in cazul ca s-ar pune astfel problema).(editat de HotNews.ro)
  • +9 (21 voturi)    
    de aia nu mai ploua (Marţi, 6 aprilie 2010, 22:22)

    ginel [anonim]

    Saab venea sa-si faca reclama, nu e ca si cum noi am pierdut ceva.
    • -3 (17 voturi)    
      gresesti... (Marţi, 6 aprilie 2010, 23:15)

      cornel [anonim] i-a raspuns lui ginel

      Saab venea sa-si faca reclama dar pe banii lor. Participarea la o expozitie costa si nu putin. S-au pierdut banii care reveneau organizatorului expozitiei. Luate in pripa astfel de lucruri pot parea minore dar pic cu pic se "umple" marea si pana la urma conteaza. Poti considera ca un client din afara a renuntat sa cumpere servicii aici in Romania. E o afacere ca oricare alta care nu s-a mai perfectat. O fi bine, o fi rau, tu ce zici?
      • +3 (5 voturi)    
        EROARE (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:54)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui cornel

        Sabb venea ca Vanzator nu ca un client care sa cumpere ceva. Tot noi am fi platit costurile lor de reclama. Eu zic ca este bine ca am mai scutit niste costuri de la o firma ce mai este tinuta in viata de subventii ale guvernului lor. Poate o sa o vanda la chinezi, ca si partea de automobile, si am fi luat avioane de vanatoare chinezesti facute din plastic cu arme de cauciuc. O fi bine, ofi rau, dar tu ce zici ?
        • +1 (1 vot)    
          nu e nici o eroare (Miercuri, 7 aprilie 2010, 11:44)

          Cornel [anonim] i-a raspuns lui bogdan

          Bogdan, nu ai inteles: oriunde in lumea asta, daca vrei sa participi ca expozant platesti taxa de participare plus o taxa pe fiecare metru patrat ocupat plus alte taxe suplimentare in functie de facilitatile oferite.
          Eu nu am zis ca Saab vine sa cumpere avioane ci a cumparat un serviciu, a inchiriat pe perioada expozitiei un spatiu mai mic sau mai mare. Asta ti-o spun din experienta proprie ca expozant (dar intr-un alt domeniu) de peste 10 ani. Daca aceasta expozitie functioneaza dupa alte reguli atunci mea culpa. Ideea era ca azi se supara unul si nu mai vine la o expozitie, maine se supara altul si inchide o fabrica si daca o tinem tot asa nu e bine. Nu putem spune la fiecare caz de genul asta "ei si ce daca a plecat... duca-se". Sper ca acum e clar ce am vrut sa spun...
  • -1 (15 voturi)    
    Sa fie sanatosi (Marţi, 6 aprilie 2010, 22:27)

    adrian88000 [utilizator]

    Oricum industria auto si industria constructoare de avionae e in cadere libera in Suedia.
    • -2 (12 voturi)    
      Mai cerceteaza (Marţi, 6 aprilie 2010, 23:21)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

      Mai cerceteaza daca vrei sa afli adevarul. La care industrie suedeza te referi ca nu prea e niciuna "in cadere libera"?
      • +4 (12 voturi)    
        :) (Miercuri, 7 aprilie 2010, 8:55)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Pai: Saab si Volvo, dupa ce au fost in proprietatea Ford si GM acum au fost achizitionati de multinationalele "de renume" Skyper Cars si Geely. Asa ca legat de industria auto- sunt de acord cu adrian88000.

        Nu prea ma pricep la industria lor constructoare de avioane, asa ca nu stiu ce sa zic.
  • -10 (28 voturi)    
    Halal (Marţi, 6 aprilie 2010, 22:31)

    Jiji [anonim]

    Multumita conducerii intelepte a Basescului, care confunda interesele europene cu interesele mafiotilor americani de a-si vinde rablele la mana a doua. Ce sa mai comentezi.
    • +13 (23 voturi)    
      Asa Jiji!!!! Zi-le frateeee!..... (Marţi, 6 aprilie 2010, 22:50)

      Baselu [anonim] i-a raspuns lui Jiji

      Asa te-a invatat pe tine Badea-Gadea-Ciutaku?! Ai ramas blocat din campania electorala amice! Basescu e de vina si pentru ca ai tu probleme de erectie, nu?
    • +14 (24 voturi)    
      bai jiji ne sunt bani (Marţi, 6 aprilie 2010, 23:00)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Jiji

      nu ca asa vrea Basescu. In primul rind ministerul a studiat ofertele si apoi s-a discutat in csat.
      de unde 4.5 mld doalri cit cerea compania falimentara saab ? nu mai bine 1 mld pe avioane in functiune, testate in lupta? ce il tot bagati pe presedinte in frunte? n-aveti minte sa ginditi, trebuie sa luati stirea mestecata de gidea, spagat si laptop?
      • +11 (11 voturi)    
        saab (Marţi, 6 aprilie 2010, 23:51)

        griffon [anonim] i-a raspuns lui radu

        nu e falimentara. saab a vandut mai demult divizia auto la gmc. cu banii obtzinutzi din vanzare si'au dezvoltat industria aero.
        volvo a vandu divizia auto la ford, iar cu banii si'a dezvoltat autocamioanele. e plina america de camioane volvo, care le concureaza f. bine pe ale lor. e singurul camion ioropean care a reusit pe piatza americana. ma refer la autotractoare.
        saab auto a fost vandut de gmc la olandezi.
        saab nu merge rau. si'au mai anulat odata participarea la o demonstratzie, cu acelasi avion, pentru ca acolo ar fi participat si izraelul.
        sunt cam ciudatzi.
        revenind la decizia csat, a fost corecta in perspecitva. care este perspectiva pentru saab ? au ceva nou anuntzat, ce urmeaza dupa griffonul lor ?
        • 0 (8 voturi)    
          Daca nu sunt falimentari, foarte bine... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 7:26)

          Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui griffon

          Dar nu inteleg reactia lor anti-business. Chiar li se pare ca Saab este mai bun decat un F-16, chiar la mana 2-a? Ca sa nu mai discutam de raportul calitate-pret.
          • +4 (8 voturi)    
            nu li se pare... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 8:50)

            Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

            chiar este mai bun decat F-16...
            cu tot cu raport calitate pret.
            problema este ca este deja depasit moral.
            Adicatelea orice luam din astea doua era deja vechitura...asa ca am luat vechiturile americane ca sa luam si noutatile lor (f-35) in cativa ani pe un fel de buyback :P
            • +4 (6 voturi)    
              Un avion bun este cel.... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:25)

              Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

              care dovedeste calitati de exceptie in actiuni concrete de razboi. Nu-mi aduc aminte la ce confruntari concrete a participat Grippen, dar F-16 a fost imbatabil in toate actiunile de razboi in care a participat. Si nu este parerea mea, ci a specialistilor. Si chiar daca imi dati minusuri, nu voi renunta sa constat atitudinea anti-business a SAAB.
              • -1 (1 vot)    
                ?!... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 11:27)

                Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

                "Un avion bun este cel care dovedeste calitati de exceptie in actiuni concrete de razboi"

                ciudata afirmatie!
                exista exercitii militare totusi, care iti pot da feedback relativ precis, privind performatele unei ustensile de razboi netestate in camp inca.
          • -3 (3 voturi)    
            ... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:42)

            alin [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

            ... F16 a fost contruit in anii '70 ca raspuns al americanilor la Mig 23,... Mig 29 a aparut ca reactie a rusilor la F16... deci Mig 29 este mai bun ca F16... Grippen a aparut din necesitatea suedezilor de a "combate" Mig 29 M (varianta modernizata)...
      • -5 (7 voturi)    
        seful CSAT??? (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:37)

        jiji2 [anonim] i-a raspuns lui radu

        .... oare cine o fi??? Aaah, stai aici e vorba de campanie electorala, de ura anti-basesciana nu de un simplu adevar... Noi platim niste avioane vechi si proaste doar pt ca unii tre sa isi ia comisioane... iar Base in mod clar stie cine ia comisioanele...

        ps... La ce kkt ne trebuie noua aviane de vanatoare???
      • -2 (2 voturi)    
        minti bai radule! (Miercuri, 7 aprilie 2010, 19:03)

        anton [anonim] i-a raspuns lui radu

        Bai pupinbasescule... Contractul cu F16 costa tot 4,5 miliarde. Doar prima etapa e de 1,2 miliarde. Dar Romania se obliga sa le mai cumpere niste galeti zburatoare peste 1 an pana se intregeste suma la 4.5.
        Iar trimiterea la "presedintele in frunte" e logica din moment ce Base e seful CSAT care a recomandat (parlamentului) cumpararea de avioane din programul rabla. Iar "generalul Oprea" (cel pe care l-a numit nu cu mult timp in urma "seful mafiei personale a lui Adrian Nastase" dar asta nu l-a impiedicat sa-l faca general la apelul bocancilor) e cel pe care tot Base l-a pus ministrul apararii. Deci e omul lui in CSAT.
        Oricat ai incerca sa o dai de gard ca nu are nici o implicare, sitatia din realitate te contrazice.
        • +1 (1 vot)    
          daca nu argumentezi cu vreun link sau o stire... (Joi, 8 aprilie 2010, 10:30)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui anton

          va trebui sa spun ca minti...
          poti arata de unde stii ca peste un an mai cumparam niste galeti (apropo 1.2 miliarde sunt dati pe logistica nu pe avioane)?
    • +10 (16 voturi)    
      Go to Rusia (Marţi, 6 aprilie 2010, 23:15)

      Ionel [anonim] i-a raspuns lui Jiji

      Americanii ne dau pe gratis avioanele iar suedezii ne cereau pe o fabrica veche de chibrituri cat a dat sleapca neocomunista a lui Ilici toata industria. iti dai seama cu cat ne-ar fi vandut numai avioanele. Apropo in ce teatre de razboi au fost testate avioanele Gripen de sunt asa de bune?
      • -1 (1 vot)    
        :( (Miercuri, 7 aprilie 2010, 16:04)

        diablo [anonim] i-a raspuns lui Ionel

        Acum ceva timp am vazut un articol care spunea ca in Romania foarte multi oameni au probleme de intelegere a unui text simplu. Cred ca aici e dovada...

        Potrivit textului urmator :

        "Cu toate acestea, Smith a declarat ca grupul suedez ar putea aduce din nou avioanele Gripen la expozitiile aeriene din Romania, daca tara noastra va decide sa cumpere avioane multirol printr-un proces concurential, bazat pe Codurile Uniunii Europene pentru Transparenta in Achizitiile Militare si Offset"


        suedezii cer doar un proces concurential de achizitie a avioanelor. Din text nu reiese ca vor sa ne bage pe gat avioanele lor, se pare ca vor doar ceva transparent.

        Daca au dat un asemenea comunicat oficial cred ca le miroase a ceva necurat. Si cum fara foc nu iese fum ... si la cum functioneaza treburile prin tara noastra s-ar putea sa facem iar o afacere proasta iar cineva sa ia un comision baban.
  • +15 (17 voturi)    
    . (Marţi, 6 aprilie 2010, 22:45)

    radukku [utilizator]

    JAS-39 e de departe cel mai slab dar si cel mai ieftin avion nou luat in considerare pentru inlocuirea MIG-urilor. Suntem prea saraci ca sa luam lucruri ieftine. Raportul pret-calitate e aproape inexistent in cazul JAS-39, pentru ca ii lipsesc multe din calitatile unui avion multirol. Pana acum nu prea au avut curaj sa il testeze in dogfight-uri pentru ca ar fi fost rapus si de cotetele zburatoare MIG 21 Lancer.
    E manevrabil pana la un punct, punctul in care se defecteaza sensibilul computer. De acolo prabusirea e sigura. Are la activ 5 prabusiri desi fost construit in numar mic si n-a participat in vreo lupta adevarata.
    Suedezii fac acum fite si spera ca Romania se razgandeste. Eu sper sa se razgandeasca si sa nu mai fie luata in considerare achizitia de avioane JAS-39 pentru ca nu vreau sa schimbam umilele miguri cu alt avion modest si neperformant.
    Sa luam 24 avioane F-16 block 25 si sa le aducem la standardul block 50/52 cu doar 1,3 miliarde $ mi se pare cea mai buna afacere posibila, chiar daca nu e cea mai buna varianta si era de preferat cumpararea de avioane noi.
    • +4 (8 voturi)    
      ... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 1:02)

      Gigi Maybachistu' Neaviator [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Nope. F-16 sunt Block 25 recondiţionate. Cele 1,3 miliarde se plătesc pentru întreţinere şi antrenamentele piloţilor, progresiv.

      Cu toată greaţa bine motivată pe care o am de ani buni faţă de nepoţii Unchiului Sam, ei sunt cei care îşi permit să ofere ceva. (Ştiind că îşi vor scoate paguba. Pe viitor achiziţiile de avioane noi vor fi tot F-16 şi promisiunile de F-35 vor rămâne promisiuni pentru decenii întregi, la fel de sigur pe cât e sigur că Băsescu e chel şi Hrebenciuc rozaliu :))
      • +6 (6 voturi)    
        F-35 nu este promisiune (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:45)

        Gelu [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Neaviator

        Sa fim seriosi, F-35 nu este promisiune. Va putea sa fie cumparat de oricine din NATO plus inca 2-3 tari (din afara NATO). Atat ca va fi scump.

        Cat despre Block 25 sau nu, intr-adevar, sper sa fie upgrade la Block 52 ().

        "Afacerea" este inceputa de pe timpul lui Tariceanu (Prim-Ministru) asa ca mai greu sa fie vorba de comision fiind atat de multi implicati. Iar pentru upgrade nu vad ce comision sa fie vorba. In ziua de astazi este destul de usor sa dovedesti asa ceva, vezi ultimele cazuri de procese din SUA. Este plina Romania de convinsi ca trebuie sa fie comision fara nicio baza sau indiciu ca sa nu mai vorbesc de dovezi.

        ... Cei din consortiul JSF (F-35) au platit de la inceput, $2.4 miliarde nu este putin mai ales ca nu vezi nici un avion de banii astia. Este adevarat ca o parte din bani au fost offset ...

        F-35 este in faza de integrare (STD-MIL-499A). Va fi testat si va fi in FRP in 2015. Cine va avea bani va putea sa-l cumpere.
  • +17 (19 voturi)    
    ROAF Pilot (Marţi, 6 aprilie 2010, 22:58)

    Maverick [anonim]

    hai sa fim seriosi, SAAB JAS-39 (Gripen) e bun, dar nu se compara cu un F-16 (Falcon) niciodata. E ca si cum ai compara un elicopter Apache american cu un Puma (IAR) Romanesc, chiar daca ambele sunt multirol. F16 e rege intre Gripen, Eurofighter si Rafale (aka Mirage). Singurul avion care se poate "lupta" cu F16, este Mig-29(Fulcrum) si Suhoi-27 (Flanker), ambele rusesti. Deci nu mai vorbiti tampenii. Sunt pilot (ROAF) si stiu ce zic. Sa luat o decizie perfecta! Impreuna cu aeronavele vor veni si simulatoarele "Top-Gun"...
    • -10 (12 voturi)    
      tu (Miercuri, 7 aprilie 2010, 1:53)

      Pilotu [anonim] i-a raspuns lui Maverick

      si pilot roaf .... daca toti piloti scriu asemenea prostii atunci avem ceva la belisc
    • -1 (1 vot)    
      Maverick... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 8:58)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Maverick

      serios omule...cred ca ai inhalat fumu' de la un Phoenix daca tot esti maniac pe F-14 si top gun! :P
      ca Rafale, nu stiu...dar cu Typhon, chiar nu cred ca se poate compara un Falcon!
      Insa vine la pachet cu Lightning II daca se vor tine de promisiune baietii...si asta-i bine!
      • 0 (2 voturi)    
        ...F35 in Ro cand o zbura porcul... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:52)

        pilot [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

        F35 are ca prima destinatie statele care au contribuit la dezvoltare.... USA, GB, Israel, Olanda, Canada, Australia (parca)... Noi o sa primim in 2050 cand oricum or sa fie la fel de uzate cum sunt aceste F16...
        @Maverick... Daca ai intra Intr-o lupta cu F16le contra unui Su27 (nu zic Su30), ai fi mort cat ai zice "Falcon"
        • +2 (2 voturi)    
          mai pilot... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:05)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui pilot

          eu nu zic ca nu ai dreptate, dar conform acordului, randul nostru dupa statele care au participat ca parteneri, ar veni prin 2018-2020...daca se tin de "agenda"...am inteles ca ar fi niste intarzieri...dar fii si tu optimist nitel:P.
          subscriu la f-16 vs su-27..unul e multirol si celalalat e air dominance cu "ceva" tractiune vectoriala. in dogfight cel putin nu ar fi nici o "intrecere". nu stiu pe avionics+ rachete medii insa (amraam) vs ce au rusii...
    • -1 (1 vot)    
      Te inseli! (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:23)

      F45 AV MRF VTOL [anonim] i-a raspuns lui Maverick

      Iti propun sa te mai documentezi. Ce zici tu este o parere. De zburat n-ai zburat cu nicicare asa ca mucles.

      Eurofigter in Singapore 2005 s-a luat la harţă cu 3xF16 fara probleme (caută pe wiki). Mai documentează-te sau şi mai bine pune mâna pe un şimulator şi vezi acolo.

      Îţi recomand FlightGear ca-i open source şi nu te costa nici un leu. Descarcă-ţi de acolo F16 şi Grippen-ul, Eurofigher etc şi mai vb.

      Mai poţi incerca de la băieţii de la Third wire, personal am încercat Wings over Europe (2006) dar de atunci au scos ceva mai nou. Vezi că şi acolo merge să importi avioane.

      Pt. bibliografie suplimentară pe care am pus eu mâna şi intră în această categorie: Eurofigher Typhoon, Falcon 4, F16 Aggressor, F16 Multirole fighter

      Have fun testing!
    • 0 (0 voturi)    
      Tu, pilot?! (Miercuri, 7 aprilie 2010, 12:50)

      Gabi [anonim] i-a raspuns lui Maverick

      Tu, pilot? Fugi de-aici! Poate ai zburat pe matura!
  • +7 (11 voturi)    
    Dl Saab (Marţi, 6 aprilie 2010, 22:58)

    roko [anonim]

    Stimate domnule Saab, vream sa va aducem la cunostinta ca am evaluat toate ofertele disponibile, din pacate pentru compania dumneavostra avem un buget limitat. Daca am fi cumparat de la Saab, am fi avut bani numai de avioane si am fi ramas fara armamentul necesar avionului de lupta multirol. Asadar, dupa o atenta evaluare a ofertelor am decis sa luam moaca niste avioane de mana a doua si cu bruma de bani ce o avem sa cumparam armamentul necesar si instruirea pilotilor.
    De aceea va rog sa va razganditi si sa aducei avioanele voastre performante la showul acesta, nepotul meu Costica vrea sa la vada, nu puteti sa stricati baiatului placerea asta.

    CSAT Secretary
  • +6 (8 voturi)    
    Hait !!! (Marţi, 6 aprilie 2010, 23:15)

    Tura de noapte [anonim]

    Bai, nu mai vine Saabu? Etetee, s-au crizat? Sa bea niste apa neinceputa si trece... Da' am si io o intrebare: daca avioanele alea F-16 ar fi fost noi ce comentarii ar mai fi facut prespalatii? Aa, si inca una: se invata la Academie de "thrust vectoring", de exemplu. Literatura de referinta este a unor cunoscute companii americane si, din pacate sau nu, rusesti. Bai nenica, da' de ce nu am fost indrumati sa citim si din literatura de profil suedeza?
  • +11 (11 voturi)    
    Dragilor (Marţi, 6 aprilie 2010, 23:35)

    vandervaal [anonim]

    achizitionarea escadrilei de F16 este un ACT EXCLUSIV POLITIC, in contextul NATO, in care USA are cel mai greu cuvant. De acord, avioanele nu sunt noi, dar au (sper) o perioada de functionare standard, la capacitati de zbor, antrenament si lupta normale. Oricum sunt superioare MiG-urilor 21 si apropiate, daca nu la echivalenta, cu MiG 29, pe care, destepti cum suntem (nu ca Luftwaffe), nu le mai avem, pur si simplu. E adevarat ca sunt putin sub MiG 35 sau Su32 optimizate, dar, pt. Ro. sunt, sincer, cea mai buna optiune. Ca valoare de contract, asa cum se specifica public, conditiile sunt realmente avantajoase. Grippen-urile sunt f. scumpe si au performante sub cele rusesti, iar Eurofighterul este, iarasi, prea scump pentru noi. Poate Mirageurile 2000 ar fi putut constitui o alternativa, dar...nu i-am asteptat noi pe americani in munti (partizanii!!) timp de 60 de ani?. Ia analizati putin si politic problema....
    • +8 (8 voturi)    
      Coruptia SAAB (Marţi, 6 aprilie 2010, 23:58)

      cobra [anonim] i-a raspuns lui vandervaal

      Vad ca de coruptia practicata de Saab nu zice nimeni nimic. Atat in Cehia, cat si in Ungaria blonzii s-au manjit pe ambele maini.
      • -2 (4 voturi)    
        pardon (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:05)

        Gioni Gionescu [anonim] i-a raspuns lui cobra

        Nu-i mai sordida decat coruptia practicata de SUA in Estul Europei (de ex. frauda Bechtel).
    • +9 (9 voturi)    
      ... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 1:09)

      Gigi Maybachistu' Neaviator [anonim] i-a raspuns lui vandervaal

      MiG 29 nu mai avem fiindcă doi Stan şi Bran politici grasul de Elţân şi piticania înveninată de Putin nu au mai furnizat nicio piesă de schimb de prin 1993 încoace, tot dintr-un motiv "EXCLUSIV POLITIC". Există o limită până la care mai poate funcţiona celula (airframe) şi motorul fără a fi reparate capital, indiferent cât ai întinde de ele.
  • -3 (9 voturi)    
    la cumparaturi (Miercuri, 7 aprilie 2010, 0:18)

    pilot [anonim]

    F-16 ,Gripen Jas 39 sau Eurofighter si Rafale la ce ne folosesc ....cumparati un avion prezidential lui Base mai bine......
    • +4 (8 voturi)    
      Asa ceva trebuia de mult (Miercuri, 7 aprilie 2010, 1:37)

      Gigi Maybachistu' Neaviator [anonim] i-a raspuns lui pilot

      Balena aia zburătoare de 707 a depăşit de mult durata de exploatare a unui avion obişnuit (30 de ani), are motoare turbojet, nu turbofan, se defectează când te aştepţi mai puţin şi înghite carburantul de parcă ar fi ilustrul ei pasager după un post îndelungat, pus în faţa unui butoi cu whisky :))

      Ar fi trebuit de mult înlocuită cu un aparat mai modern şi mai puţin consumator de carburant, măcar un A330 acolo dacă nu un 777. Dar aşa cum se întâmplă în România, când erau bani au zbierat unii că banii sunt pentru pensii, când nu sunt bani e criză...
  • -2 (4 voturi)    
    multirol (Miercuri, 7 aprilie 2010, 3:58)

    radu [anonim]

    .......pai mai baieti...un avion care are mii de misiuni de lupta la activ...(asta inseamna experienta ..evolutie...)se poate compara cu un avion din suedia ...elvetia ..franta ...rusia ...orice masina de lupta este cel mai bine testata pe campul de lupta ....americani au avut grija sa le testeze ..intensiv ..de ce sa luam niste gripen virgine dpdv al experientei de lupta cand poti sa ai f-urile ...care sunt in comparatie niste veterani-si sunt si gratis ..(nu chiar -tb sa gazduim un scut anti racheta pt ele )..la cat de prapaditi suntem noi pe harta geopolitica sa zicem...merci...
    si basca dupa ce le luam putem sa declaram razboi rp moldova ...si sa ne luam inapoi ce este al nostru..........................
  • +3 (5 voturi)    
    S-au suparat . . . (Miercuri, 7 aprilie 2010, 7:44)

    gheorghe [anonim]

    . . . ca vacarul pe sat. Poate au dreptate sa se simta frustrati dar . . . oare care ar fi fost pierderile pentru Romania daca nu s-ar fi optat pentru F-16? O fi calculat cineva? Si la urma urmei cred ca mai conteaza si pozitia pilotilor care au un cuvant de spus.
  • -4 (6 voturi)    
    f16 sau grippen (Miercuri, 7 aprilie 2010, 8:29)

    Gioni Ionescu [anonim]

    Mi-a zis pe net un inginer pensionar din aeronautica: Pentru RO care are cca 1500 km diametru (tara mica fata de tarile-continent SUA si Rusia, care au si oceanul alturi) e aberant de luat un supersonic F16 care efectiv nu are spatiu sa bage postcombustie sa ajunga la un 2400 km/h. De aceea e mai bun un avion mai slab dar cu alte calitati cum ar fi decolare/aterizare pe distante reduse (Grippen). In anii 80 au fost necazuri cu Mig29 care efectiv la postcombustie ajungea in Ungaria inainte ca pilotul "sa puna frina". Pina una alta RO este plantatie americana si asa ramine: F16 de la casare.
    • +4 (4 voturi)    
      e de bine (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:16)

      pensionarul [anonim] i-a raspuns lui Gioni Ionescu

      ca injinerul dupa net s'a pensionat ca ramasese cu dimensiunile vechi. ro este in spatziul nato, este in spatziul ue si are nevoie de armament care sa se incadreze in acest spatziu. ro are nevoie de avioane care sa participe la operatziunui comune ale aliantzei. f 16 este multirol, adica nu e numai un avion de vanatoare care sa apere spatziul aerian romananesc. are o capabilitate militara mai larga. armata ro trebuie sa fie compatibila cu aliantza, sa joace un rol in aliantza. daca, sa zicem, turcia e atacata, armata romana trebuie sa fie gata sa sara in ajutor impreuna cu alte fortze ale aliantzei. sau daca norvegia e atacata...
      iar in cazul cand ro ar fi atacata, ceilaltzi aliatzi au datoria sa sara in aparare. definitzia nato este apararea colectiva.
      • -3 (3 voturi)    
        serios? (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:47)

        Gioni Gionescu [anonim] i-a raspuns lui pensionarul

        Saraca "aparare colectiva" !
        Adica "apararea intereselor SUA cind ele invadeaza tari din Lume ca sa le ia cu japca resursele" nu?
        Eu vorbeam de apararea Romaniei.
        ATANSION: Ungaria, Cehia, Olanda si Croatia au Grippen.
        • +3 (3 voturi)    
          atansion (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:46)

          sandokan, zmeul vazduhului [anonim] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

          italia, portugalia, spania, olanda, belgia, danemarca, norvegia, grecia si turcia, tzari din aliantza cu f 16.
          numai belgia, ceva mai mica ca ungaria, are peste o suta de f16.
    • +3 (3 voturi)    
      Cam senil inginerul tau (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:02)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Gioni Ionescu

      Daca nu stie ca vitezele si postcombustia sunt elemente tactice utilizate in lupta pentru a evita pericolul si deloc pentru a te deplasa. Altel daca ar fi utilizata postcombustia pentru a merge in teatru combustibilul ar fi epuizat atunci can ai avea mai mare nevoie de el. Restul postarii numai ineptii si tampenii numai bune la ciutacu si restul ANAListilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Spectacol aerian? (Miercuri, 7 aprilie 2010, 8:41)

    Spectatorul [anonim]

    Nimeni nu pare sa observe acest lucru..Spectacol aerian? Ar fi super , dar oare adevarat? Este posibil un spectacol aero la Baneasa?
  • +5 (7 voturi)    
    eu (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:01)

    mda [anonim]

    ce vrajeala ieftina pe Saab...

    asta le zici copiilor mici.. ca nu mai venim la prezentare ca ne-am suparat pe voi ca ati luat avioanele americanilor...

    crecaaa, ei sunt in buda, fac 1 avion la 2 luni, si acu se dau importanti.

    nici nu ar trebui bagati in seama....

    apropo.. daca tot comentati de aproprierea de zona euro... ce naiba ne da UE ?? NIMIC.. mai multi bani s-au primit de la americani prin fmi si banca mondiala..

    UE vrea numai sa primeasca.. si sa dea cat mai putin la statele membre.. ca na, spaniolul trebuie sa aiba salar mare.. italianul la fel.. francezul la fel.. desi sunt niste puturosi care mai bine freaca menta pe acasa si primesc asistenta sociala.. iar romanii imigranti muncesc pentru ei.

    huuuaaa numai prost o ducem de cand am intrat in zona EURO... pretul la mancare creste (desi nu mai exista taxe vamale) si tot asa mai departe... bancile europene ne seaca.. fac profit 100% pe spinarea romanilor.

    cea mai inteleapta decizie pe care ar putea face statul roman.. este sa ne declaram al 51-lea stat American.. sa ne dea americanii de mancare, ca europenii vor numai piata de desfacere in romania
    • -2 (4 voturi)    
      ce????? (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:19)

      Gioni Gionescu [anonim] i-a raspuns lui mda

      Auzi Suedia e "in buda".
      Cel putin in sectorul armament suedezii fac zeci de miliarde anual. Toate armatele lumii (incl. SUA) folosesc la greu tunurile BOFORS si OERLIKON. Tevile tunurilor multor tancuri din lume sunt din otel suedez. Munitia speciala RAUFOSS de 14 mm e trasa de pustile cu luneta americane in Asia. Etc etc.
      PS - Economic, SUA sunt mai in buda decit Suedia.
      • +2 (2 voturi)    
        o mica corectie... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:36)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

        Oerlikon nu sunt suedezi...elvetieni si nemti acum dar nu suedezi...
      • +1 (1 vot)    
        pai sa zburam (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:50)

        gazpefoc [anonim] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

        calare pe tunurile lor bofors atunci, luam si o matura o infigem in teava si gata avionul multirol. si nu se mai supara nimeni. etc. etc.
      • +3 (3 voturi)    
        buzz! (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:51)

        Gigi Maybachistu' Neaviator [anonim] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

        Raufoss e făcută de fraţii lor norvegieni, şi numai în calibrul occidental 12,7x99mm (.50BMG)

        (Dacă nu faci diferenţa între suedezi şi norvegieni, unii sunt socialişti şi alţii zgârciţi :)
    • 0 (4 voturi)    
      f-16 vs. gripen (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:49)

      mad max [anonim] i-a raspuns lui mda

      avioanele Saab sunt in Buda, daca te referi la partea din Budapesta.

      altfel, compania de aparare Saab merge chiar foarte bine - vezi pe Bloomberg, a facut profit in 2009 si intr-adevar vanzarile de avioane de vanatoare nu sunt majoritatea - ei vand si rachete, avioane de supraveghere Saab Eyrie, tunuri, aruncatoare de grenade, solutii de securitate pentru aeroporturi, centrale nucleare, etc.

      e o firma mai mica fata de Lockheed, intr-adevar, insa sunt foarte diversificati si sunt unii din putinii care au ramas profitabili in criza. EADS, Thales si altii au inregistrat pierderi mari anul trecut.

      cand o firma outperforms the market, e ceva de bine pentru ea, inseamna ca fac ceva bine.
    • +1 (3 voturi)    
      UE si romanii (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:53)

      mad max [anonim] i-a raspuns lui mda

      si a propos de UE, stiati ca Suedia e una din tarile (putine) care da drept de munca la romani?

      ce cer oamenii - sa se faca licitatie transparenta, ce avem impotriva acestui lucru. e in interesul clientului (statul roman) sa ii puna pe concurenti sub presiune.
  • +2 (4 voturi)    
    da (Miercuri, 7 aprilie 2010, 9:41)

    mihnea [anonim]

    Mai baieti,4,5 miliarde costa numai avioanele...Mai pune instruirea pilotilor armament,mentenanta...Gripen are raza de actiune de 1200 km adica sunt bune pt a apara tari mici ca Ungaria sau Rep Moldova...F 16 are raza de actiune de 5000 km asa ca vorbiti prostii...
    • 0 (0 voturi)    
      suedia nu e tara mica (Joi, 8 aprilie 2010, 17:34)

      mad max [anonim] i-a raspuns lui mihnea

      daca dai macar un search pe wikipedia inainte sa faci comentarii neinformate, ai vedea ca Suedia nu e o tara mica (a 3-a din UE ca marime) iar Africa de Sud, care are tot Gripen, e si ea destul de mare.

      ne treziram noi tara mare cumva, ca daca baga pilotii viteza supersonica iesim din granite in 5 minute?
  • +1 (3 voturi)    
    ??? (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:03)

    nahir [utilizator]

    avand in vedere ca e vorba doar de o recomandare, urmand ca parlamentul sa decida ce avioane vor fi cumparate, e de mirare cum gripen renunta atat de usor.
    abia acum ar fi trebuit sa-si intensifice eforturile, chiar daca exista riscul sa piarda banii investiti in publicitatea care si-ar fi facut-o prin participarea la expozitia Black Sea Defence & Aerospace.
    sau or fi ajuns la o intelegere cu americanii?
  • +2 (4 voturi)    
    Stiti cum se numeste asta? (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:06)

    Cristi [anonim]

    SANTAJ!!! Pai astia reactioneaza absolut imatur: n-ati cumparat de la noi, ne suparam, ne luam jucariile si plecam. Sincer? Ni se rupe! F16 sunt avioane testate in razboaie si si-au dovedit din plin eficacitatea si fiabilitatea. Aceste avioane sunt inca utilizate de aviatia militara americana si nu vor fi scoase din uz prea devreme. Pe de alta parte americanii sunt cei care ne ofera protectie si nu suedezii! Sa fim seriosi! A face parte din UE nu trebuie sa ne oblige sa cumparam produse fabricate in UE! Ce-i asta? Vorbesc de concurenta si piata libera iar ei ne impun sa cumparam avioane Grippen, netestate in teatrele de razboi????
    • -1 (1 vot)    
      protectie??? (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:27)

      Gioni Gionescu [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Asta cu "americanii ne ofera protectie" e tare de tot.
      Frate daca se impute treaba cu Rusia (si da, se impute!) si Doamne Fereste ne trimite Ivan citeva rachete bumbum, asa, de verificare, stii ce fac americanii? Iti zic eu: se roiesc. Asa cum au facut peste tot. Zgarma shitul, baga hira si apoi se roiesc.
      • +1 (3 voturi)    
        Mda... Am trezit cartitele sovietice din Romania (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:55)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

        Observ ca tie iti cam tremura chilotii pe tine. Motivul real? Ca ne trimit rusii niste rachete? Sunt convins ca tu esti unul dintre acele cozi de topor care si-ar dori prezenta lui Ivan in Romania. Te tradeaza mesajul pe care vrei sa-l transmiti.

        P.S. Ai "uitat" esentialul baietel sovietic. Facem parte din NATO. Care, daca nu stiai, este o organizatie militara bazata pe niste principii. In rest ce sa mai comentez? Elucubratiile unuia cu mintea vraiste? Mi-as pierde vremea sa-ti explic pe ce lume traiesti.
        • +1 (1 vot)    
          bai cristi: (Miercuri, 7 aprilie 2010, 13:00)

          Gioni Gionescu [anonim] i-a raspuns lui Cristi

          Omuletule tastator daca mie nu-mi place ca SUA au 700 baze militare in Lume si ca dinamiteaza ilegal tari din Asia si Balcani inseamna ca-s "baietel sovietic"?
          Mijto logica ai. De Militian as zice.
          De ce nu te duci sa ajuti pe GI Joe in Afganistan? Poate calci pe-o mina si te saturi de periat pe americani.
          Cum zicea Nicolas Cage in "The Lord of War"? "Cel mai mare traficant de arme din Lume este presedintele Americii".
          • -1 (1 vot)    
            Te-ai demascat!!! (Miercuri, 7 aprilie 2010, 13:28)

            Cristi [anonim] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

            In rest ce sa mai comentez? Pe tine defapt te deranjeaza ca luam F-16 de la americani nu faptul ca ar fi mai proaste decat Grippen. Retorica asta sovietica, antiimperialista a la Chavez, Castro, Ahmadinejad si alti antiamericani isterici am mai auzit-o! Tasteaza in continuare aiureli. Crezi ca-mi pasa? Pe tine defapt nu te intereseaza argumentele rationale pe tine te intereseaza galceava antiamericana. Gregara si care da masura lipsei de inteligenta la matale.

            P.S. A afirma ca F-16 sunt mai bune inseamna "logica de militian" doar in opinia ta de militian sadea. A afirma ca un lucru, oricare ar fi acela, facut de americani, este mai bun decat un alt lucru, facut de nu conteaza cine, NU inseamna a-i peria pe americani zanaticule sovietic ce esti! Iata asadar unde e logica de militian! La tine in cap. Si da, continui sa afirmi ca esti un baietel sovietic. Apartinand unei tari care n-a dinamitat, nu-i asa?, pe nimeni, niciodata! Esti jalnic propagandistule sovietic. Tare jalnic. Insa m-am obisnuit cu cozi de topor ca tine. Nu sunteti multi dar faceti multa galagie. Asta e singura problema. Din fericire, lumea serioasa, care rationeaza corect, nu va baga in seama. Pentru ca sunteti niste gandaci.

            P.S. Apropo... Hotaraste-te! Care ti-e pseudonimul? Gioni Gionescu sau Gioni Ionescu? Sau, pur si simplu, Geoana? Ca, sincer sa fiu, n-ar fi deloc de mirare. La urma urmei ganditi identic.
      • +2 (2 voturi)    
        ? (Miercuri, 7 aprilie 2010, 11:12)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

        Cumva te cheama Ivan propagandistule? Rusia aia a ta agresiva a pierdut razboiul rece in urma cu 20 de ani. Si mai inainte cu un an razboiul din Afganistan. Unde s-au facut de ras cu toate rachetele alea care iti fac tie in cap un neincetat bumbum. De-aia esti asa frustrat Ivane? Cam ai imputit treaba aici pe forum cu aberatiile tale... Vezi-ti de drum baiete ca esti pe langa subiect. Insa ai mare grija pe unde o iei ca nu cumva sa-ti cada in cap o racheta din aia bumbum de-a conationalilor tai care traiesc ceva mai la est de noi.
    • -1 (3 voturi)    
      F16 sunt praf (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:49)

      BX [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Cristi, nu mai vorbi despre ceva cu care n-ai treaba.
      F16 erau oarecum bune acum 30 de ani si nu au dovedit decat ca pica mai des decat MiG-urile noastre. Vezi raportul USAF daca nu crezi.
      Si in ce film ai vazut tu sa ne apere americanii ?

      In afara de asta, oferta repsectiva din p.d.v. al UE este ilegala, pentru ca nu au participat mai multe forme cu mai multe oferte.
      Achizitionarea de fier vechi cu titlu de F16 e doar o alta manevra prin care unii isi vor trage parte...la fel cum s-a facut si cu epavele plutitoare anterior.
      • 0 (2 voturi)    
        Hahahahahaa!!! Am trezit alta cartita. (Miercuri, 7 aprilie 2010, 11:04)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui BX

        Ce ma bucur ca are "treaba" unul ca BX despre subiectul in discutie. Hahahahaha!!! Dar ce "treaba". BX, un "adevarat profesionist". Hahahahaha!!! N-am sa-mi mai pierd vremea cu explicatii pentru imbecili prosovietici care se dau "europeni" sadea si am sa te las in mediocritatea ta de propagandist jalnic al unei cauze de mult decedate.

        P.S. Deocamdata America a tinut Europa pe linia de plutire in razboiul rece. Ce fel de istorie cunosti matale baietel? Aia pe care ti-au bagat-o in cap stapanii tai sovietici???? Epavele alea plutitoare sunt in misiune in Afganistan, Iraq, etc. Aberezi ca un veritabil agent prosovietic care nu are argumente dar o tine danga langa cu parerea lui despre lume. Apropo... de unde sti tu ca n-am "treaba" cu subiectul? Dar tu ce "treaba" ai? Esti cumva vreun "profesionist"? De ce prostiile tale ar fi cele de luat in seama? Cine esti tu baietel frustrat? Care raport USAF???? Raport comparat cu ce? Cu cel al fortelor aeriene ruse? Despre ce tot balmajesti acolo rusule? Pe cine vrei sa prostesti? Am habar de "treaba" mai mult decat isi imagineaza un bagator in seama ca tine.
    • 0 (0 voturi)    
      show aviatic (Joi, 8 aprilie 2010, 17:37)

      max [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      OK, cred ca ar trebui clarificat ca nu e chiar un show aviatic pe Baneasa, ci o expozitie pentru specialisti. daca nu se mai tine licitatia, care mai e scopul ca specialistii sa evalueze avioanele care nu se cumpara?

      din cate vad eu, nu e ca s-au suparat, ci nu are rost sa mai faca drumul cu avioanele din Italia sau Suedia, cand nu se mai uita nimeni la ele.
  • -1 (5 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 7 aprilie 2010, 10:19)

    gigi [anonim]

    In primul rand ca tocmai asta e spilul ca avioanele lor noi sunt mai ieftine decat vechiturile F16 incluzand aici tot intretinere, cost de zbor etc... Ei s-au suparat nu pt ca nu am ales Gripen ci pt ca nu se iau in considerare toate ofertele pe baze concurentiale si conform standardelor UE de transparenta. Nu CSAT ia decizia ci Parlamentul.

    Trebuiioa facuta licitatie pe baza de caiet de sarcini..nu sa lungesti decizia 10 ani ca sa spui apoi ca nu ai timp.. treaba ca nu sunt resurse de acord...atunci de ce sa luam vechituri scumpe???
  • +3 (5 voturi)    
    Observ o gramada de ignoranti pe-aici... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 11:23)

    George [anonim]

    F16 se afla in dotarea aviatiei militare a majoritatii tarilor NATO!!! Olanda, Turcia, Belgia, Danemarca, Grecia, Italia, Israel, Norvegia, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Germania, etc... Ce incearca unii sa sustina pe aici n-are absolut nimic de-a face cu realitatea ci doar cu propaganda. F16 este un avion extrem de fiabil, multirol si extrem de eficient. Si-a dovedit aceste calitati in teatrele de razboi. Asadar lasati vrajeala baieti cum ca F16 este o "epava" sau "vechitura"! Ii pacaliti eventual doar pe ignorantii ca voi.
  • -1 (3 voturi)    
    Si inca un amanunt... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 11:50)

    Cristi [anonim]

    Stiti in cate tari opereaza Grippen???? Va spun eu. Suedia, Cehia, Ungaria (Cehia si Ungaria fiind singurele tari NATO care opereaza cu Grippen), Africa de Sud (avand 26 de astfel de avioane in dotare). Si-au mai anuntat intentia (retineti, intentia) sa achizitioneze Grippen tari ca Brazilia, Croatia, Danemarca, India, Olanda si Elvetia. De exemplu, Finlanda a optat, in urma unei evaluari de oferte, pentru F/A-18 Hornet. Ofertele au fost prezentate pentru Grippen, MIG 29, F/A-18 si Dassault Mirage 2000. Prin urmare Grippen nu reprezinta nici pe departe avionul pe care unii l-ar dori castigator in fata F-16. In nici un caz. Nici macar dotarea cu armament nu-l recomanda ca avion multirol mai performant decat F-16. F-16 este superior Grippen din mai toate punctele de vedere. Cine doreste sa se informeze ca de-abia dupa aceea sa vina sa vorbeasca in cunostinta de cauza, ii recomand o documentare mai profunda si nu una facuta dupa auzite si propaganda desantata. Consultati macar wikipedia baieti. Macar atat. Daca nu site-uri de specialitate...
    • 0 (0 voturi)    
      Gripen (Miercuri, 7 aprilie 2010, 14:36)

      maxi lopez [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Ok, domnule expert, macar trebuia sa stii ca nu se scrie "Grippen" ci Gripen.

      Daca tot esti expert, cate tari europene vor mai opera F-16 peste cativa ani? Numai noi si polonezii, ceilalti pensioneaza acest tip de avion.

      F-16 nu e rau, e supersonic, e multirol, motorul e bun, (de altfel e folosit si pe Gripen Jas 39), alearga bine, trage cu rachete, insa e depasit moral, e din era de dinaintea computerelor personale si normal, tehnologia din el e si ea depasita.

      insa problema nu e ce avion luam, ci cum il luam - fara licitatie, fara transparenta. aici e buba.
    • 0 (0 voturi)    
      "Bai" Cristi, (Joi, 8 aprilie 2010, 14:00)

      Pantera Roz [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      (scuze,dar vorbesc pe limba ta,pt. ca asa iti abordezi adversarii de idei),te pricepi si la avioane?!Multilateralule!Pentagonule,hexagonule si octogonule sublim ce esti!Aia cu care te certi spun doar ca F-16 pe care le ia Boc sunt vechi!Rable!Si fara licitatie!Te-ai prins?Stiam ca esti angajat doar la PDL,sa fii oare si la Lockheed Martin-USA???Esti un sublim in cazul asta!
  • -1 (3 voturi)    
    Completare... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 12:23)

    George [anonim]

    Aveti idee cate tari sunt considerate operatori de Grippen???? Extrem de putine. Acestea sunt: Suedia (tara producatoare - nemembra NATO), Cehia (14 bucati), Ungaria (14 bucati) si Africa de Sud (26 bucati)!!!! Potentiale, deci tari care si-au anuntat intentia (doar intentia) sunt: Brazilia, Croatia, Danemarca, India, Olanda, Elvetia si Bulgaria!!!! Deci si acestea sunt extrem de putine. De exemplu Finlanda, care a analizat cu ani in urma mai multe oferte, a ales F/A-18. Ofertele au fost pentru Dassault Mirage 2000, MIG-29, Grippen si F/A-18. Alegerea Finlandei spune multe, nu? Reamintesc ca F/A-18 este generatia imbunatatita a F-16. Recomand tuturor celor care stau cu antiamericanismul in gura sa compare performantele celor doua tipuri de avioane, sa vada in ce teatre de razboi au actionat acestea (Grippen NU a actionat vreodata in vreun teatru de razboi!!!) si sa constate cate tari le utilizeaza pe fiecare in parte. Dupa ce isi vor incheia documentarea sa vina sa posteze aici in cunostinta de cauza. Sunt sigur ca unii vor continua sa abereze, pe cand altii isi vor realiza ca F-16 este superior din aproape toate punctele de vedere (macar cele esentiale) lui Grippen. Informati-va baieti inainte sa vorbiti prostii auzite din cele spuse pe la colturi de nespecialisti. CSAT NU ia decizii aiurea care pun in vreun fel sau altul in pericol siguranta nationala!!! Incetati cu aiurelile baieti!
    • -1 (1 vot)    
      Observ ca Cristi ... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 12:34)

      George [anonim] i-a raspuns lui George

      a fost mai rapid decat mine in a aduce completarile necesare. Si corecte. Chiar mi-a citit intentia. Bravo!
  • +1 (1 vot)    
    achizitie vechituri (Miercuri, 7 aprilie 2010, 12:47)

    ioana [anonim]

    "Sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine/vechi"
    De ce trebuie mereu sa luam vechiturile altora?
    Fregate vechi,avioane vechi,etc...
    Daca imi este absolut necesar iau un lucru bun si nou.
    Asa fac acasa,asa as face si la casa aceasta a noastra-Romania.
    Daca nu imi este absolut necesar,aman pentru alta data .
    Asa vad eu lucrurile, chiar daca al meu comentariu nu este strict legat de Saab .
    • -1 (1 vot)    
      Uneori lucrurile la mana a doua sunt... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 12:55)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui ioana

      mai de calitate decat cele noi. Asadar nou nu inseamna neaparat bun!!! Iar "vechituri" din astea au in dotare 20 de tari membre NATO si multe alte tari de pe lumea asta. E ceva ce nu intelegi? Fa un efort si fii mai inteligent decat incerci sa pari! Ar fi tare bine.

      P.S. Revenind la avioane... F16 sunt mult mai bune decat Grippen. Citeste cateva postari de mai sus si poate vei reusi sa pricepi. Desi mi-e tare greu sa cred ca vei reusi.
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Miercuri, 7 aprilie 2010, 13:05)

      Gioni Gionescu [anonim] i-a raspuns lui ioana

      Pentru ca, mon ami, Romania democratica a devenit de fapt o pubela imunda, jefuita de toti aventurierii. Chiar si in cei mai negri ani de penurie ceausista Romania era o bijuterie curata. Occidentului ii era frica de RSR si tanjea dupa bogatiile ei (tinute in seif de Ceasca); acuma Occidentul scuipa pe RO democratica.
      (Ah ce epistaxis o sa faca Cristi americanul!).
      • -1 (1 vot)    
        asta cu... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 13:15)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

        occidentului ii era frica de RSR m-a facut sa rad bine (cat pe ce sa-mi ud nadragii!)!Probabil din cauza Laserului ala cu care am topit tancurile sovietice la Prut nu?!

        in ceea ce priveste "bijuterie curata", prima iesire din tara am avut-o in vara lui '90! era asa de curata Romania ca atunci cand am ajuns la primarie in Munchen, ca si copil de 12 ani, am avut pentru o secunda tendinta sa ma descalt!
      • -1 (1 vot)    
        Gioni Gionescu sovieticus (Miercuri, 7 aprilie 2010, 13:32)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Gioni Gionescu

        Baga mare la postari! Aiurelile tale baietele sovieticus sunt, cel mult, obiect de studiu pentru psihiatri. Esti un caz patologic de homo sovieticus indoctrinatus. Numai bun de pus in formol. Alaturi de alte specimene sinistre dar, nu-i asa?, binecunoscute cum ar fi Chavez, Morales, Castro, Kim Jong Il, Ahmadinejad, etc.
    • +1 (1 vot)    
      De curiozitate (Miercuri, 7 aprilie 2010, 13:44)

      xolv [anonim] i-a raspuns lui ioana

      Daca ai avea curiozitatea sa intrebi un membru al Marinei Romane ai afla ca "epavele" britanice sunt de 10 ori peste plutele rusesti mostenite de la Ivan. Pe verificate!
      • +1 (1 vot)    
        n`ai inteles..... (Miercuri, 7 aprilie 2010, 14:47)

        capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui xolv

        este irelevant ca fregatele ruginite din uk sunt mai bune decat niste epave rusesti....
        important pt. omu` de rand din tara asta este ca banii de la bujet sa se cheltuiasca transparent si responsabil....
        pt. smenu` facut cu nastase, multe persoane de BAE au dat cu subsemnatu` la politie in UK, iar cateva au fost si inculpate; binenteles pt. Ro a fost o afacere foarte buna, ce mai conteaza cateva milioane poate zeci de euro, date ca si mita, populatia sa plateasca daca vrea armata...
        tarile civilizate au ajuns la bunastare si pt. ca au avut reguli clare de cheltuire a banului public....
        in mod normal trebuia licitatie.. io pun pariu cu oricine doreste ca niste junk`uri mig 29 sau su 27 la aceasi vechime cu americanu` erau mai ieftine, cu capacitate mai mare de inarmare, mai manevrabile, si mai rapide....
        era sa uit, noi suntem, dupa cum spune presedintele republicii pe axa - cred ca-i vorba de axa coruptiei pana la urma, altfel nu inteleg de ce atata lume se agita sa incurajeje un smen facut de csat....comisionu` il vrem si noi...
        se zice prin capitala ca presedintele republicii si familia acestuia au avut si anu` trecut o atractie irezistibila pt. armament uzat........
        decizia de a cumpara f 16 ce stau la sol de mult timp, fara licitatie si doar pt. a arata us ca dorim si noi f 35 - care in conformitate cu ultimele informatii oferite de Pentagon, nu se stie cand va intra efectiv in activitate,cat va costa in final, si daca ni`l putem permite - a fost o greseala majora pe banu` amaratului din tara asta.....amarati ce nu popt astepta de la presedinte decat deviatii,cum sunt ultimele declaratii legate de nr. prea mic de someri...
        dupa arestarile de primari din trim. I 2010, asteptam autodenunturi de la membrii csat, sau cel putin sa nu mai puna angajatii din serviciile secrete sa stea pe site-uri povestind minciuni legate de politica luminoasa a partidului pdl......
        eba sa traiasca ca ne reprezinta; sigur habar n`are unde se duc banii Romaniei...
  • 0 (0 voturi)    
    vai de piloti - Block 25 - prabusiri (Miercuri, 7 aprilie 2010, 14:32)

    maxi lopez [utilizator]

    F-16 Block 25 au cea mai mare rata de prabusiri - 17.6 la suta din aceste avioane au fost pierdute, de trei ori mai mare decat la modele mai vechi, precum Block 15 si de 9 ori mai mare decat la Block 20.

    Modelele mai noi au o rata de prabusire de 1.25 la suta.

    verificati pe www.f-16.net. aici e linkul:

    http://www.f-16.net/fleet-reports_article7.html
  • 0 (0 voturi)    
    programul rabla (Miercuri, 7 aprilie 2010, 16:22)

    rodica [anonim]

    propun lansarea programului rabla in UE - etapa pe avioane: pentru fiecare vechitura cumparata de romani, ungurii sa primeasca discount la fiecare mutirol SAAB nou achizitionat.
  • 0 (0 voturi)    
    Nimic nu se schimba... (Joi, 8 aprilie 2010, 2:05)

    Dapyx [anonim]

    totul se repeta. Afacerea Armstrong Fokker din interbelic seamana foarte mult cu ceea ce se intimpla astazi. Romania cumpara niste epave, cineva isi ia un comision gras, iar statul ia teapa.

    IG Duca despre Carol a II lea "a primit comision de la firma străină Fokker, furnizoare de avioane statului român"...oare cine o sa ia comisionul de data asta?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version