Stadiul rudimentar al infrastructurii rutiere din anumite zone turistice din Romania poate fi un avantaj pentru ecoturism, a declarat, joi, la Moroeni, ministrul Turismului, Elena Udrea.

"Stadiul rudimentar al infrastructurii poate fi un avantaj. Putem porni de la acest stadiu, oarecum inapoiat, si putem crea o zona turistica pretabila la ecoturism", a spus Elena Udrea, referindu-se la drumul de 40 de kilometri, destul de greu accesibil, dintre Moroeni si hotelul Pestera din zona Padina-Pestera, unde s-a desfasurat si conferinta de presa, relateaza Mediafax.

Udrea s-a plans de faptul ca in ultimii 20 de ani turismul romanesc a fost neglijat de autoritatile statului.

"Cat a fost ceva de privatizat, a existat si interesul statului fata de turism. Dupa ce s-au terminat privatizarile, nu a mai existat Minister al Turismului si a fost ba o autoritate, ba oficiu, ba ghiseu", a mai spus Udrea.

Udrea vrea o alternativa la Valea Prahovei, in Bucegi

Ministrul Turismului a mai anuntat, joi, ca va sprijini cu promovare si cu bani din bugetul ministerului un proiect al autoritatilor locale din Dambovita, care prevede construirea unei statiuni turistice in zona Padina-Pestera si care va avea o valoare totala de circa 200 milioane de euro.

"Proiectul acesta trebuie sa demareze cat mai repede. Ne trebuie o alternativa la Valea Prahovei. Ministerul are finantare pentru dezvoltarea zonelor de schi din Carpati, dar cand am facut lista cu proiectele pe care le sprijinim nu am stiut de existenta acestui proiect, insa il vom introduce in aceasta lista", a explicat Udrea.

Proiectul presupune construirea mai multor partii de schi, piscine, stranduri, terenuri pentru sporturi de iarna, capacitati de trasport pe cablu, parcari, instalatii de apa si tunuri de zapada, precum si capacitati de cazare si infrastructura rutiera.

Valoarea totala a proiectului, incluzand si investitiile pe care autoritatile estimeaza ca le vor face firmele private in zona, respectiv hoteluri si restaurante, se ridica la circa 200 milioane de euro. Din aceasta suma, circa 17 milioane de euro vor costa partiile, iar 35 de milioane de euro ar urma sa fie investite in infrastructura rutiera.