Asociaţia VeDem Just sesizează CNCD în urma declaraţiilor făcute de ÎPS Teodosie cu referire la femei

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 mai 2021, 22:43 Actualitate | Esenţial


Arhiepiscopul Teodosie
Foto: Agerpres
Asociaţia VeDem Just anunţă, sâmbătă, că a sesizat Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), în urma declaraţiilor făcute de ÎPS Teodosie Petrescu cu privire la femei.

„Membrii asociaţiei VeDem Just consideră discriminatorii aceste declaraţii făcute de un înalt cleric român ortodox şi membru al Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române şi solicită CNCD constatarea comiterii contravenţiei prevăzute de dispoziţiile art. 15 din OG 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată”, a transmis, sâmbătă, asociaţia, potrivit News.ro.

Organizaţia afirmă că este important ca declaraţiile făcute de reprezentanţii instituţiilor să fie „corecte, neutre, de susţinere” şi nu discriminatorii.

„Ţinând cont de eforturile la nivel naţional şi la nivelul Uniunii Europene de implementare a strategiilor de promovare a drepturilor şi combatere a discriminării de orice natură, considerăm că este foarte important ca declaraţiile şi informaţiile emise de reprezentanţii instituţiilor şi entităţilor publice să conţină informaţii corecte, neutre, de susţinere a acestor drepturi, iar comunicările în spaţiul public să nu se transforme în incitare la discriminare de orice fel”, a mai transmis organizaţia.

Arhiepiscopul Tomisului, Înalt Prea Sfinţitul (ÎPS) Teodosie, a afirmat că nu este discriminare faptul că femeia nu are roluri importante în Biserică, aşa cum are bărbatul, deoarece aceasta este condiţia ei şi că femeia „nu poate fi perpetuu într-o rugăciune, pentru că are condiţia slăbiciunilor sale”. „Ea a început păcatul şi iată, se află cu această neputinţă”, a mai explicat arhiepiscopul Tomisului.


Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13204 vizualizari

  • -16 (54 voturi)    
    Ceea ce a zis NU e discriminare ci o parere (Sâmbătă, 8 mai 2021, 23:05)

    Gryphus [utilizator]

    traim intr-o epoca in care Globalistii vor sa impuna FEMINISMUL cu forta. Nu se poate

    daca tu ai o parere despre ceva nu poate nimeni sa ti-o schimbe vreodata si nici nu ar trebui sa fii pedepsit pt ceea ce gandesti, chiar daca acel lucrur e gresit
    • +22 (50 voturi)    
      Ești dus? (Duminică, 9 mai 2021, 0:34)

      Dogul [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Dacă eu îți zic ca ești prost, ca așa consider eu, e doar o părere? Sau dacă tu imi zici că-s prost, ca așa crezi tu, e doar o părere? Sau dacă îți spun că locul tău e la Bucătărie, in afara societății, nu in interiorul ei, e doar o părere? Există niște limite. Nu le pricepi, înseamnă că meriți multe din ce ti se întâmpla
      • +5 (17 voturi)    
        Discriminarea e o FAPTA, nu o parere (Duminică, 9 mai 2021, 9:55)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

        trebuie sa faci diferenta intre a SPUNE ceva si a FACE ceva pt ca sunt lucruri diferite

        eu nu pot discrimina pe cineva spunand ceva despre acel om, ci doar daca il impiedic sa aiba acces la ceva ce altii au prin fapte
        • -3 (5 voturi)    
          Si nu exact asta face biserica? (Duminică, 9 mai 2021, 23:34)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

          Cate femei preoti stii? Si nu am pretentia la procente, ci doar la posibilitate si numire corecta, pe merit.
      • -2 (16 voturi)    
        Tu vorbesti? (Duminică, 9 mai 2021, 10:57)

        Anges [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

        Tocmai ai facut pe cineva dus fiindca nu e de aceeasi parere cu tine.
        Trecand peste, nu stiu ce varsta ai, dar d-asta au murit oameni la Revolutie, pentru ca fiecare sa poata sa spuna ce vrea. Acum 32 de ani era total aberant sa spui ca e gresit comunismul (pentru unii inca mai e aberant), dovada ca opiniile nu ar trebuie niciodata interzise; combatute cu argumente da, interzise niciodata.
        Nu mai vorbim ca in acest caz e o problema de libertate religioasa; oare ce ar trebui sa decida CNCD: rescrierea Bibliei a.i sa apara ca nu Eva a comis pacatul originar, ci a fost din vina ambelor parti sau interzicerea citarii din Biblie a pasajelor considerate incorecte politic de activisti!?
        Societatea romaneasca are propriile mecanisme de reglare a exceselor impotriva discriminarii de gen si nu are nevoie de interventia conceptelor marxiste care probabil ar destabiliza totul.
        Societatea romaneasca e singura din UE care a generat egalitate la salarizare intre barbati si femei, cel mai mare % de femei manager din UE si are un % net favorabil femeilor la absolvirea de studii superioare. Mai bine ati studia societatea romaneasca si invata cum sa replicati in alte tari aceste aspecte decat sa veniti cu lozinci importate!
        • -3 (5 voturi)    
          Nu e vorba de parere, ci de fapte! (Duminică, 9 mai 2021, 23:38)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

          Si da, de ce nu rescrierea Bibliei, Vechiului Testament, etc.? Contin atatea afirmatii neverificate, nedovedite! ca cea pe care o citezi.
      • -9 (11 voturi)    
        Nu pricepe (Duminică, 9 mai 2021, 16:47)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

        asa ca,nu te mai stradui.
      • -3 (3 voturi)    
        nu e doar parere, ci pura realitate! (Luni, 10 mai 2021, 6:59)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Dogul

        .
    • +5 (35 voturi)    
      Sa nu confundam lucrurile... (Duminică, 9 mai 2021, 1:24)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Multe femei detesta feminismul pentru ca nu e o miscare prin care se simt reprezentate sau definite. Si sunt perfect de acord.

      E o diferenta intre egalitatea sexelor si femeia care munceste sa ajuna intr-un punct. Ca e personal, profesional, ca tine de familie, statut social, financiar, irelevant.

      Feminismul este o prostie prin care unele femei care nu au chef sa munceasca se victimizeaza si se considera "minoritate" si joaca rolul unei minoritati. Se victimzieaza la orice si pretind tratament preferential, metoda lor de atac fiind "ah, deci nu faci cum zic eu? esti misogin? faci discriminare?"

      Crede-ma, femeile sigure pe ele, cu scaun la cap, indiferent ca au 2 facultati sau doar liceu nu gandesc asa. Cele mature mental, evident.

      Deci argumentul tau nu merge aici.

      Cat despre neanderthalul de To'arash securist Teo, ala oricum traieste in Evul Mediu. Femeia tre' sa stea in doar doua camere si atat. Nu am nicio asteptare de la el, mai ales care respigne stiinta, desi sunt sigur ca are masina, aer conditionat, smart phone, televizor, computer samd...

      Crede-ma, ce vor femeile e sa fie tratate ca un egal. Si mi se pare normal. Ce face idiotul asta e sa traga inapoi egalitatea sexelor cu 100 de ani. Si din pacate, feminismul face cam acelasi lucru, doar ca o face cu o rata mai mica.

      disclaimer: desi detest feministele nu contest ca au o oarecare dreptate legat de cazuri reale de misogini unde itnr-adevar e posibil ca femeile sa aiba salariu mai mic sau sa aiba sarcini mai mutle decat un barbat... dar sa nu comparam minoritatea misoginilor cu restul si sa generalizam asa cum nici multi barbati nu pun femeile serioase si feministele juvenile in aceeasi galeata :)
    • +7 (25 voturi)    
      alo (Duminică, 9 mai 2021, 1:29)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      CNCD este o entitate anti-constitutionala care n-ar trebui sa existe. Un tribunal stalinist in care esti pedepsit fara sa te poti apara. E aberant asa ceva.
      • -4 (4 voturi)    
        De unde ai scos prostia asta? (Duminică, 9 mai 2021, 23:45)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui john70

        Nu cu existenta, modul de operare, astea sunt discutabile. Dar ca nu te poti apara?? Cine te impiedica sa contesti decizia, sa-i dai in judecata, chiar pana la CEDO? Si nici nu poti spune ca unii (chiar multi, majoritatea fiind personalitati) nu au bani, posibilitatea sa-i dea in judecata...
        • +2 (4 voturi)    
          aha (Luni, 10 mai 2021, 5:15)

          john70 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Deci esti intai condamnat de un tribunal stalinist extrajudiciar, fara sa te poti apara. Abia dup'aia poti sa te duci in instanta.
          Romanii au dreptul la libera exprimare. Eu inteleg din asta ca pot sa spuna ce vor fara amenintarea de a fi condamnati de un organism anti-constitutional.
          • -4 (4 voturi)    
            Se pare ca mai ai de invatat... (Luni, 10 mai 2021, 16:33)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui john70

            Daca vrei sa incerc sa-ti explic: In primul rand, CNCD-ul nu te condamna, ci iti da doar o atentionare, mergand pana la amenda. Ai auzit de cineva condamnat la inchisoeare de catre CNCD? Eu nu! E cam la fel cu politia care te poate amenda, dar tot nu te poate condamna. Si in cazul CNCD si in cazul politiei, poti insa urma dupa aceea caile legale de contestare, mergand pana la judecata. Ai priceput?
            • +4 (4 voturi)    
              Si totusi tu ai de invatat (Marţi, 11 mai 2021, 0:47)

              Anges [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              De unde ai scos-o ca o condamnare e doar la inchisoare!?!? O condamnare poate fi exact la plata unei amenzi!!!
              • -4 (4 voturi)    
                Citeste in DEX de ex ce inseamna condamanare (Marţi, 11 mai 2021, 17:27)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

                Vei vedea ca amenda simpla nu se incadreaza ca fiind o condamnare.
                Deci dupa tine si politia te condamna? Oricum, esentialul era lipsa dreptului la aparare, care de fapt exista, la fel ca in cazul amenzilor politiei.
                • +4 (4 voturi)    
                  Din DEX (Marţi, 11 mai 2021, 21:27)

                  Anges [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                  CONDAMNÁRE, condamnări, s. f. Faptul de a condamna. 1. Obligație impusă unei persoane, prin judecată, de a da, de a face sau de a nu face ceva.

                  Ne lasi deci cu minciunile, Liviule?
                  • -4 (4 voturi)    
                    Gura mincinosului adevar graieste (Marţi, 11 mai 2021, 22:06)

                    LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

                    Tu ai spus ca a fost vorba de condamnare, deci "1. Obligație impusă unei persoane, prin judecată" si tot tu spui ca fara judecata! Hotaraste-te, deci au fost judecati (ca sa fie condamnare) sau nu? Politia te judeca si te condamna sau iti da doar o amenda?
                    Dar inca o data, pentru ultima sper, EXISTA cai de atac a amenzii. Si chiar a condamnarilor.
                    • +3 (3 voturi)    
                      N-are logica ce spui (Miercuri, 12 mai 2021, 8:48)

                      Anges [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                      Cum sa graiasca adevar gura mincinosului!? Dar asa e cand te joci cu cuvintele fara sa le stii intelesul.
                      In primul rand poti sa indici comentariul in care eu am zis ca o condamnare se face fara judecata? Daca nu, atunci minti; scurt.
                      Si in al 2-lea, CNCD n-o sa se intalneasca sa judece cazul?
    • -5 (11 voturi)    
      Nu orice prost poate sa-si dea cu parerea (Duminică, 9 mai 2021, 5:13)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      si sa mai si fie luat in serios. Daca era asa se ducea lumea de rapa de mult timp. Fiecare sa-si vada de ale lui si sa nu judece pe altii, mai ales ca e in acord cu The Comic Book...Zi Bibal!!!
      • +5 (13 voturi)    
        Am inteles (Duminică, 9 mai 2021, 11:01)

        Anges [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Pai hai sa dam o lege in care cei sub un anumit nivel de educatie sau sub un anumit IQ sa nu mai poata exprima opinii. Eventual sa nu mai poata nici vota. Ce zici, ar fi discriminatoriu? Sau pentru un ideal nobil mai mare, totul ar fi permis!?
        • -5 (9 voturi)    
          Ai o bila alba pt ideea cu votul!!! (Duminică, 9 mai 2021, 16:09)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Anges

          Stii ca in Democratia originala din Grecia Antica, nu aveai drept de vot pana la o anumita varsta, destul de inaintata si in senatul lor erau numai batrani??? Eu as ridica varsta de votare si as impune si un test de inteligenta. Cine nu trece nu voteaza!
          • +5 (5 voturi)    
            Ha ha ha! Lol! (Duminică, 9 mai 2021, 19:44)

            ids [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

            Ti-ai dat singur NT la Fazan. Democratia originala din Grecia antica nu permitea votul femeilor! :)
            Si-a gasit cine sa rada de Teodosie...
  • -8 (34 voturi)    
    ........ ce simplu este ...... (Duminică, 9 mai 2021, 0:02)

    cbogdan [utilizator]

    Cine credea ca o organizatie nu se poate acoperi de ridicol complet ! Mai bine s-ar numi VeDem Stramb.
  • +9 (33 voturi)    
    Ce infect ordinar nearthedal (Duminică, 9 mai 2021, 0:53)

    dandra [utilizator]

    i că femeia „nu poate fi perpetuu într-o rugăciune, pentru că are condiţia slăbiciunilor sale”. „Ea a început păcatul şi iată, se află cu această neputinţă”, a mai explicat arhiepiscopul Tomisului
  • +8 (28 voturi)    
    O mare sansa (Duminică, 9 mai 2021, 1:37)

    Setalcott [utilizator]

    Vom afla în sfârșit dacă valorile europene sunt compatibile cu credință creștină.
    • +1 (11 voturi)    
      Haha (Duminică, 9 mai 2021, 12:26)

      Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Nu exista valori europene, pentru ca natiunile europene sunt prea eterogene
  • -3 (11 voturi)    
    Mult zgomot pentru nimic (Duminică, 9 mai 2021, 6:31)

    tontu [utilizator]

    Prea multa reclama in toata presa pentru persoane care nu o merita. Cel mai corect ar fi sa-i ignoram pur si simplu.
  • +8 (20 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 9 mai 2021, 7:46)

    [anonim]

    • -2 (14 voturi)    
      Pai tocmai asta e (Duminică, 9 mai 2021, 11:07)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui

      Ca n-a facut frauda; un tribunal l-a judecat si a decis asta bazandu-se pe lege si jurisprudenta.
      De condamnat l-a condamnat “tribunalul popular” si vad ca inca o mai face. Interesant e ca cei care vor justitie nu respecta justitia de drept...
  • -2 (12 voturi)    
    E de prost gust ce a zis Teodosie (Duminică, 9 mai 2021, 11:38)

    Nyk1 [utilizator]

    Dar parcă Constituția României garanta libertatea de exprimare.
    • -3 (5 voturi)    
      xexe (Duminică, 9 mai 2021, 20:49)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Spre deosebire de Constitutia Rusiei care garanteaza dreptul la novicioc, Yefreytor Nykola1?
  • -9 (11 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 9 mai 2021, 15:57)

    [anonim]

    • -3 (5 voturi)    
      Nu neaparat, dar sa fie adusa la lege (Duminică, 9 mai 2021, 23:51)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui

      Ca e doar o carte, daca vrei ca si Mein Kampf. Sau vrei sa o acceptam si pe asta?
      • +4 (4 voturi)    
        La care lege, neo-marxista? (Marţi, 11 mai 2021, 0:55)

        Anges [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Ca altfel Biblia e cat se poate de in normele legale. Mai bine interzicem Capitalul lui Marx ca a produs probabil mai multe nenorociri si victime decat Main Kampf. Numara numai victemele lui Stalin si pe ale lui Mao.
        • -4 (4 voturi)    
          La legea aflata in vigoare (Marţi, 11 mai 2021, 17:21)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

          Indiferent de care si cum e, atata timp cat e in vigoare legea trebuie respectata. Si da, sunt oarecum de acord si cu cele mentionate.
          Dar iti recomand sa citesti mai bine. Nu am spus nicaieri de interzicere ci doar de adaptarea la lege. Asta se poate fie prin schimbarea continutului (cu care nu prea sunt de acord, pentru ca falsifica cartea, ceea a vrut sa spuna autorul) fie prin adaugarea de mentiuni unde e cazul, spunand ca legea nu e respectata si aratand cum trebuie sa fie.
          • +4 (4 voturi)    
            Care e legea aia!? (Marţi, 11 mai 2021, 21:23)

            Anges [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Zi-ne si noua specialistule...Nu incalca nicio lege Biblia, doar niste doctrine de stanga. Care da, poate pentru tine sint litera de lege. ;)
            • -4 (4 voturi)    
              Nu, incalca chiar Constitutia! (Marţi, 11 mai 2021, 22:09)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

              Care prevede egalitatea in drepturi! Apoi, prevederile internationale SEMNATE de statul Roman au caracter de lege. Deci si Carta Drepturilor Omului! Clar?
              • +3 (3 voturi)    
                Nu e clar deloc (Miercuri, 12 mai 2021, 8:57)

                Anges [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                Si nici tie nu ti-e clar ca nu stii sa exemplifici.
                Da concret paragraful, numele legii si ce din Biblie il incalca in opinia ta.
                Si oricum cel mai tare te contrazice practica. In tara asta cu 95% crestini femeile au cele mai bune sanse din UE privind egaliatea la salarizare si accesul la pozitia de manager.
                Asa ca lasa-ne cu propaganda. Du-te Germania si Franta ca aia au nevoie. Francezii sint in majoritate atei (posibil sa le mai fi stricat emigrantii procentul) si au scoruri proaste la punctele de mai sus. Deci departe de a fi Biblia sau religia problema.
                • -2 (2 voturi)    
                  Era vorba de discriminare (Miercuri, 12 mai 2021, 16:22)

                  LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Anges

                  Nu are sens sa-ti dau eu lege si articole, poti lua chiar legea CNCD-ului, ca doar asta nu a fost infiintat ilegal. Se spune acolo ce este si ce trebuie sa faca. Iar relativ la egalitatea in drepturi, arata-mi cate femei sunt preoti! Incearca sa elimini femeile la o firma oarecare si vei vedea ca CNCD-ul va sari imediat. In cazul bisericii insa tace! Incearca tu sa scrii o carte in care sa spui ca femeile sunt pacatoase, inferioare, etc. si vei vedea ca CNCD-ul va sari imediat. Deci tot ce vreau e ca legea sa fie lege, sa se aplice pentru toti, nu doar pentru unii.
                  • +2 (2 voturi)    
                    Care e legatura!?!? (Miercuri, 12 mai 2021, 20:28)

                    Anges [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

                    Unde e discriminare!?!? In schimb ce ti-am dat eu exemplu e (salarizare, functii de conducere). Arata mie legea care considera discrminare modul in care se desfasoara un ritual religios.
                    Ortodoxia e o comuniune de credinta la care se adera sau din care te poti retrage liber. Parte a modului in care functioneaza aceasta comuniune e ca in baza scrierilor sfinte in care participantii cred reprezentantii lui Dumnezeu pe pamant, preotii, pot fi doar barbati.
                    Asta e credinta; cui nu-i place, nu adera la ea si, mai ales, credinta nu se modifica in functie de doctrine politice, fie ele si de stanga.
                    Panimaesi tavarisci?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by