VIDEO Iohannis și Orban au testat trenul către aeroport care va începe să circule din 12 decembrie. Iohannis: Este evident că în acest fel și în acest ritm vom reuși să modernizăm infrastructura din România

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 21 septembrie 2020, 13:30 Actualitate | Esenţial


Gara de la Otopeni
Foto: Hotnews
​Președintele Iohannis și premierul Orban au testat linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroport și au mers cu un tren al CFR Călători pe cei 19 km. Ministrul Transporturilor a spus că trenurile vor circula începând cu 12 decembrie, iar până atunci mai sunt lucruri de pus la punct. Atât Iohannis, cât și Orban au ținut să spună că lucrarea era gata în proporție de doar 11% când liberalii au preluat guvernarea. La aeroport s-au ținut discursuri optimiste, dar și cu iz politic. Nu se poate vorbi însă de o ”inaugurare” fiindcă trenurile vor circula cu călători peste aproape trei luni.



Primele planuri concrete pentru linia către aeroport au fost în 2016 și lucrările au început în 2019, ideea fiind ca traseul să fie dat în folosință până în iunie 2020, când ar fi trebuit să se țină patru meciuri de la Euro. Trenurile ar trebui să facă 21 de minute pe cei 19,1 km.

”Am participat la un test pe singura linie de cale ferată nou construită din 1984 încoace (...) Legătura Gara de Nord - Aeroport este esențială. În acest ritm și în acest fel vom reuși să modernizăm infrastructura din România și nu întâmplător am participat la atâtea evenimente în ultimele zile, la metrou, la autostradă. România are nevoie de o dezvoltare economică sustenabilă, puternică și avem nevoie de infrastructură de transport”, spune președintele Iohannis.

”Sunt convins că acesta va fi ritmul impus pentru anii următori, un ritm care va schimba fața României”.

”Dezvoltarea infrastructurii de transport e fundația pe care se clădește planul de relansare economică. Pentru a putea realiza această infrastructură avem o șansă enormă acum când putem să folosim banii europeni care ne sunt puși la dispoziție. Bani europeni am avut și până acum, doar voință politică până acum a fost puțină”
, dând ca exemplu evoluția proiectului trenului.

”Ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al transporturilor. Și aici au trebuit să treacă 12 ani pentru realizarea acestui tronson. Vă readuc aminte că în momentul când am preluat guvernarea, progresul lucrării era de 11%, iar acum suntem aproape de finalizare”, a spus Ludovic Orban.

Succesul acestei legături va depinde enorm de frecvența trenurilor. Dacă va fi 50 de minute, cum a declarat recent șeful CFR Călători, clar că trenul nu va atrage mulți pasageri. Dacă trenurile vor fi măcar la 20-30 de minute, lucrurile ar fi mai bune.

Linia este neelectrificată. În iunie se spunea că trenul ar putea circula de la 26 august, dar acest lucru nu a fost posibil. În plus, mai sunt litigii legate de exproprieri.

Pe aproape tot traseul trenul va parcurge o parte din magistrala M700 București - Galați unde vitezele medii nu sunt mai mari de 60 km/h. Practic doar 3 km de linie sunt noi construiți, o mică ramificație din linia București - Urziceni).

Vor mai trece câteva săptămâni până când trenul va circula, ministrul Transporturilor declarând că linia va fi deschisă din 12 decembrie pentru publicul larg. Până atunci ar trebui stabilit, prin licitație, operatorul care va aduce trenurile.

Linia Gara de Nord - Aeroport a fost în centrul controversei după ce compania constructoare a făcut teste cu un tren al automotorului privat TFC și ministrul Bode a inspectat traseul tot din acel tren.

Aceste teste i-au făcut pe mulți să spună că este anormal ca o companie privată să facă aceste teste și că ar fi nepotrivit ca linia să fie operată de o companie privată. O soluție ar fi, probabil, ca linia să fie operată și de CFR Călători și de o companie privată, în ideea de a fi mai multe trenuri.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8745 vizualizari

  • +15 (25 voturi)    
    Cum mah sa faci o linie noua de tren (Luni, 21 septembrie 2020, 13:35)

    A_Radu [utilizator]

    Si nici aia electrificata!???
    • -3 (13 voturi)    
      trenul funcționează cu motor disel? (Luni, 21 septembrie 2020, 15:37)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      Am citit că automotorul ar funcționa pe combustibil diesel, e adevărat?

      După ce că Bucureștiul este așa de poluat, ce idee proastă să faci trenuri funcționând pe diesel?

      Dacă poate cineva confirma informația, vă rog. Mulțumesc.
  • -2 (28 voturi)    
    ura! (Luni, 21 septembrie 2020, 13:35)

    cucuveauamov [utilizator]

    traim decenii de impliniri marete
    • -3 (19 voturi)    
      De ce scrie "STATIA CF' ??? nu inteleg romanismu (Luni, 21 septembrie 2020, 13:56)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      in Londra in nicio o gara nu scria:

      statia de tren x si au aia cate 5-6 gari mai mari decat gara de nord

      in Romania nu exista simtul esteticului si nici simtul LOGIC

      Uitati-va cum arata cladirea Bibliotecii Nationale, cum arata placa aia pe de pe cladire unde scrie Biblioteca Nationala, parca e facuta de niste copii cu deficiente


      Scrie doar: STATIA Henry Conada, cu litere FRUMOASE nu cu fontul ala mizer folosit de toate institutiile

      chiar nu exsiat o firma care sa faca ceva estetic?
      • +6 (8 voturi)    
        :) (Luni, 21 septembrie 2020, 14:54)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Biblioteca Nationala, parca e facuta de niste copii cu deficiente...
        Nu am mai ras de mult asa...
        Chiar e facuta de niste copii cu deficiente: Elena Si Nicolae Ceausescu au supervizat cu atentie placa aia..
        Parca scria si 1989 pe ea.
  • +9 (29 voturi)    
    inaugurare fara sa fie gata (Luni, 21 septembrie 2020, 13:42)

    mpx [utilizator]

    pentru votantii pnl hai cu heirup inainte de alegeri!
    • -3 (11 voturi)    
      Liberalii si comunistii au modernizat Romania (Luni, 21 septembrie 2020, 16:15)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui mpx

      Fact-check-ul ne confirma ca partidul Bratienilor pana la WW2 si comunistii dupa WW2 au modernizat si industrializat Romania aceea agricola si populata 90% de tarani saraci si slab alfabetizati.

      Liberalii romani au folosit sistemul capitalist, cu toleranta prea mare fata de mentalitatea orientala de "baksis", cu nepotisme si uneori "monopoluri" de stat.

      Marxistii au folosit sistemul socialist, cu intoleranta specifica lor (violente contra oricarei opozitii, lagare de concentrare, munca silnica, cooperativizarea fortata, etc).

      De remarcat ca si in 2020 ni se propune o solutie cu cele doua forte, liberala (PNL) si neomarxista/progresista (USR-PLUS).

      S-ar putea ca Romania sa se dezvolte intr-un ritm mai rapid si cu mai mare echilibru decat pana acum, pentru ca fiecare dintre cele doua forte care pretind sa guverneze Romania dupa parlamentare au vointa si capacitatea de a moderniza accelerat tara.

      Sigur, liberalii vor o mai mare suveranitate si influenta a Romaniei in interiorul UE (sunt uneori acuzati de "nationalism", dar e firesc, ei sunt un partid "national-liberal").

      Neomarxistii au alte obiective pe termen lung in agenda lor, aceea de a "topi" Romania intr-un ansamblu occidental mai mare inca nedefinit dar "multicultural"," globalist", "ateist", etc.

      In Romania, social-democratia lupta disperat sa supravietuiasca (in Europa e concurata de "social-ecologie") ca forta capabila singura de guvernare (fara 25-30% din electorat nu poate pretinde la asa ceva, sub 20% e izolata fara optiuni de alianta).

      Spre deosebire de Europa, in Romania nu avem nici un curent politic major "conservator" sau "ultra-nationalist" (nici vorba de "pro-rus", Rusia e un dusman al poporului roman).

      Dreapta liberala e pe val in acest moment, cotata clar peste stanga social-democrata si mult peste stanga progresista.

      Guvernul PNL, chiar in minoritate fiind, a reusit mai bine decat credeau/sperau unii si pare mai eficient decat fostul guvern PSD.
      • -3 (7 voturi)    
        Tu esti din acela care vede totul (Luni, 21 septembrie 2020, 17:11)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        in cheia doctrinelor politice "stanga-dreapta", care dupa mine sunt perimate. Stiu ca o sa zici ca sunt fie un ignorant care face confuzii majore, fie vreun neo stangist cu aere de liberal, insa problema tarii asteia au fost OAMENII, calitatea umana din toate colturile tarii si de pe toate nivelurile societatii. Si ca una se zice, si alta se face, indiferent de doctrina.
        Comunistii au zis ca elibereaza muncitorul de sub jugul burgheziei. Au exporpriat burghezii, s-au instalat in vilele lor din Primaversii, o ardeau pe wiskey si bunatati capitaliste iar pe muncitori ii tineau in foame si frig cu ode TV la adresa regimului care i-a "eliberat". Iar nababii PCR-isti nu dadeau socoteala nimanui, burghezii macar se temeau de concurenta.

        Din '90, am zis ca facem revolutie, ca e democratie ( in sfarist ), ca ii dam jos pe cei aminititi mai sus. Am dat doar stema de pe steag, ei s-au reinventat. Copiii lor au castigat functiile grase, samd. Au zis ca ne apara de salbaticia capitalista, ca nu ne vindem tara, insa cand aveau o problema de sanatate dadeau fuga in strainatate, caci de bani nu se punea problema.

        Iar noi, cei de jos, am pus mereu botul ( scuzati expresia ) la povesti cu Mos Craciun si cu fostul secretar de partid care apara interesele oamenilor chiar si in capitalism, ( adevarul ca nu i-a pasat nici inainte, nici acum ) si nu am facut nimic pentru a ne apara drepturile de cetateni.
        Daca dai cu masina intr-o groapa, sau stai 5 ore la coada pentru o autorizatie, sau astepti la spital 2 luni pentru un RMN, si multe altele de genul asta, sunt bani ciupiti in conditiile in care taxele ne sunt luate fara drept de apel. Cat timp nu vom schimba ceva profund aici, in contractul cetateanului cu statul, se vor gasi mereu niste hoti si impostori sa se cocoate in functii, atrasi de mirosul banilor dar si de siguranta ca noi, cei mici, vom asista pasiv la incalcarea drepturilor de cetatean, care nu sunt scrise nicaieri, acesta este din pacate "statul", mai ales la noi.
      • +1 (3 voturi)    
        Adevarul e altul (Luni, 21 septembrie 2020, 20:34)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        Bratienii au fost cei care au schimbat politic pana si femeia de serviciu de la scoli pe apartenente politice.
        Da' asta nu se scriu in manualele de istorie.
    • +7 (7 voturi)    
      Ma uit si ma sperii (Luni, 21 septembrie 2020, 16:58)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui mpx

      Au cazut si astia in boala lu' Victor Viorel? Deschid acum ca sa demoleze la anu' ca nu-i bine facut?

      "În acest ritm și în acest fel vom reuși să modernizăm infrastructura din România și nu întâmplător am participat la atâtea evenimente în ultimele zile, la metrou, la autostradă"

      Sau nu e boala, e definitia clasei politice romanesti....
  • +19 (31 voturi)    
    Ca inaugurarea sa fie completa (Luni, 21 septembrie 2020, 13:43)

    t4v1 [utilizator]

    Trebuiau sa astepte 50 minute trenul la unul dintre capete
  • +13 (27 voturi)    
    evident, car, sigur (Luni, 21 septembrie 2020, 13:45)

    snowflake [utilizator]

    numai ca am si eu o intrebare:
    De ce se taie paglica in septembrie (trecand peste faptul ca trebuia taiata in iunie daca se respectau termenele) dar deschiderea traficului si implicit folosirea de catre public va incepe abia din decembrie?
  • +7 (33 voturi)    
    Greata si penibil (Luni, 21 septembrie 2020, 13:48)

    adi_69 [utilizator]

    Cum dracu sa "inaugurezi" ceva ce va functiona peste 3 luni? Si atunci mai inaugureaza o data?
    Ce nu se spune este ca astia au construit in ciuda litigiului cu Tiriac, pe care mosu' chiar l-a castigat in prima instant. Sa vezi distractie daca castiga definitiv.
    • -3 (9 voturi)    
      Nu s-a inaugurat nimic (Luni, 21 septembrie 2020, 16:09)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

      Scrie peste tot: “testare linie”, nu “inaugurare”
      • +4 (6 voturi)    
        Si care e rolul PM si al presedindelui (Luni, 21 septembrie 2020, 18:49)

        adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

        in aceasta "testare linie", care s-a mai facut acum cateva zile, cu un autovagon privat (si care testari vor mai tot urma)?
        Partizanatul face sa nu mai sesisezi ridicolul absolut. Vezi ca e plin net-ul de bancuri cu oameni care si-au renovat baia si asteapta delegatia oficiala sa "testeze" sau "inaugureze", cum vrei sa ii zici.
      • +4 (6 voturi)    
        testare linie (Luni, 21 septembrie 2020, 18:58)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

        Poate explicati si ce teste au facut KWI si Orban la linii, ei fiind doctori in materie? Or fi testat pernele de sub c...
  • +1 (27 voturi)    
    cam jenant (Luni, 21 septembrie 2020, 13:53)

    maiorulmura [utilizator]

    sa tai pamblica la o lucrare inceputa de veorica si neterminata de tine
  • +9 (29 voturi)    
    Bah, plavanilor! (Luni, 21 septembrie 2020, 14:01)

    Andy500 [utilizator]

    Dar linia asta nu trebuia sa fie gata in mai, inainte de inceperea campionatului de fotbal?
    Nu va e rusine sa inaugurati o chestie care exista in alte tari civilizate de zeci de ani?
  • +8 (24 voturi)    
    nici macar (Luni, 21 septembrie 2020, 14:09)

    martel55 [utilizator]

    nu e o linie dubla electrificata ca in tarile civilizate, desi s-au investit sume destul de mari....jenant
  • +6 (14 voturi)    
    s-a testat linia nu trenul (Luni, 21 septembrie 2020, 14:29)

    aditza_1967 [utilizator]

    bai! oamenii aia nu au testa trenul, au testat lnia de cale ferata, trenul e in functiune de ceva vreme.
    A spus unu o prostie, si apoi toti au copiat-o
  • +6 (12 voturi)    
    De circulat in 12 Decembrie (Luni, 21 septembrie 2020, 14:29)

    Martinezu [utilizator]

    pana atunci mai sunt mici retusuri....
    pana atunci zic sa il inauguram ca cine stie cat dureaza si le ce dacovenii ne mai asteptam ca intervin.
    Si ne pomenim ca primul calator se urca in aprilie 2021.
    Romania Carpeala.
    cam asa se fac lucrurile la noi atunci cand se fac. carpeli de azi pe maine. Cu bani cat pentru un lucru bun nou.
  • +3 (21 voturi)    
    Londra (Luni, 21 septembrie 2020, 14:30)

    aditza_1967 [utilizator]

    pe la 1868, parca lonodonezi i au inaugurat prima lnie de metrou din lume, circa 7 km.
    A fost facuta cu sapa, tirnacopul si roaba in vreo 2 ani,
    Noi ne laudam cu realizari facute in 9-12 ani.
    Rusine!!....!!
    • -1 (15 voturi)    
      am inteles !!! (Luni, 21 septembrie 2020, 15:30)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui aditza_1967

      Erudit si informat nevoie mare amesteci lucrurile dar ....ce are sula cu prefectura !!!!
  • +2 (12 voturi)    
    au inaugurat sina... (Luni, 21 septembrie 2020, 15:08)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu trenul diesel/cu aburi.
  • +3 (15 voturi)    
    emotionant !!!! (Luni, 21 septembrie 2020, 15:26)

    asada [utilizator]

    Nimeni nu a vorbit de inaugurare,nici macar autorul articolului ,dar liota PSD-ista a luat termenul in gura creindu-si posibilitatea de a mananca rahat pe saturate !!
  • -4 (14 voturi)    
    Si Bode (Luni, 21 septembrie 2020, 15:34)

    vodatepes [utilizator]

    Si Bode unde era?Trenul avea girofar si sirena? A ala din decembrie va avea girofar si sirena
  • +3 (5 voturi)    
    altu bre (Luni, 21 septembrie 2020, 16:33)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    vrei sa dezvolti Otopeniul da sa faceti altul v-ati gandit? In cativa ani o sa se blocheze toata regiunea si drumurile si traficul acolo cu tot trenul asta pe o linie !!! O sa fie ca in Gara de Nord sambata dimineata cat sa-l dezvolti? Mai trebuie facut unul in sud ca sa echilibreze cat de cat traficul si ala de la Brasov care o sa ajute daca o sa fie destul de mare si nu pentru 2 avioane/zi. Dezvoltam Otopeniul...
  • +4 (6 voturi)    
    testară trenu (Luni, 21 septembrie 2020, 18:12)

    di livio [utilizator]

    așteptai să-l văd pe fikusz la manșă și Lucovid la bar, face parte din tren...ei aș, tăt bătucitu limbaj de lemn, festivități comuniste...doi păcălici și un girofar
  • +5 (7 voturi)    
    inaugurari pe banda (Luni, 21 septembrie 2020, 19:10)

    atc [utilizator]

    "În acest ritm și în acest fel vom reuși să modernizăm infrastructura din România și nu întâmplător am participat la atâtea evenimente în ultimele zile, la metrou, la autostradă".....spune dl. Presedinte.
    Dle. presedinte, macar stiti ca Bode din "guvernul meu" a promis pentru acest an 75 de km. de autostrada? Macar stiti cati ati inaugurat pana acum? 23 km.!! In ritmul asta modernizati Romania? O sa fie mai multe inaugurari decat km.!
  • +1 (3 voturi)    
    Calea Ferata este INAUGURATA ! (Luni, 21 septembrie 2020, 23:45)

    Rahan5 [utilizator]

    Conceptul de ,,Inaugurare" se refera (cu dovezi) la momentul cand Obiectivul poate sa-si puna in functiune capabilitatile. Iar persoanele care se suie in Gara de Nord in tren pot ajunge in conditii de siguranta pe peronul Garii Otopeni si de aici sa intre pe Aeroport.
    Nu e obligatoriu (din punct de vedere teoretic) sa mearga trenurile de calatori imediat.
    La Autostrazi situatia esta cu totul alta. Acolo cand e gata o Autostrada se desfac barierele de la capete si imediat soferii civili se napustesc sa mearga pe autostrada.
    La Inaugurarea unei Cai Ferata este absurd ca publicul sa se napusteasca cu ,,drezinele personale" pe traseu. :-))).
    Deci, dureaza pana cand se lamureste situatia cu ce Companie Feroviara va efectua Operatile de Transport Public etc.

    Similar:
    Cand s-a inaugurat Canalul Panama (prin apasarea pe butonul care a dus la deschiderea unei ecluze de catre Presedintele SUA pe la 1914) nu inseamna ca era obligatoriu ca deja imediat sa treaca prima nava.
    Prin deschiderea ecluzelor, (care ar fi permis unor nave sa treaca), se demonstra ca Obiectivul ,,Canalul Panama" este gata.
  • 0 (2 voturi)    
    Dam noroc cu coatele, ciocnindu-le! Vezi DEX (Marţi, 22 septembrie 2020, 8:14)

    hotnewsfil [utilizator]

    Nu inteleg de ce si oamenii seriosi, de obicei cu prestanta, accepta sa se prosteasca ciocnindu-si cotul, ca subtstitut pentru obisnuita strangere de mana, din vremurile bune.
    In poze, apare, spre exemplu presedintele, ciocnindu-si cotul uneori cu 29-30 de persoane,pe rand, cu rabdare (pas cu pas) participante la o inaugurare.
    De ce nu se abtin acesti oameni, provizoriu, pana se va pune control asupra virusului nostru cel de toate zilele?. Sa se salute oamenii cu o respectuoasa inclinare a capului.
    Iata ce gasim in DEX : " A-i arăta (sau a-i întoarce) cuiva cotul = a refuza pe cineva în mod batjocoritor; a nu lua în seamă, a trata cu indiferență".


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by