​Stare de urgență

Ministrul de Interne poate decide închiderea site-urilor pe motiv că răspândesc fakenews / ActiveWatch: Nu guvernul trebuie să aibă puterea de a stabili adevărul unei informații

de C.D.     HotNews.ro
Luni, 16 martie 2020, 19:08 Actualitate | Esenţial


Marcel Vela
Foto: Guvernul Romaniei
​​Decretul de instituire a stării de urgență vine cu o serie de prevederi referitoare la fakenews, care merg până la dezactivarea publicațiilor online.

Decizia va fi dispusă de ministrul de Interne, pe baza unei analize realizate de Grupul de Comunicare Strategică, constituit la nivel guvernamental. Dispoziția ministrului va fi implementată prin decizie a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații.

ActiveWatch a atras atenția că decretul de instituire a stării de urgență instituie și posibilitatea cenzurii. „Niciodată nu trebuie ca guvernul să aibă puterea de a stabili adevărul unei informații. Această forță o au numai dictaturile”, precizează ActiveWatch.

Grupul de comunicare strategică susține că reglementarea „nu privește instituțiile de presă recunoscute la nivelul opiniei publice, a căror identitate este cunoscută, și cu care autoritățile se află într-un raport de colaborare și dialog permanent”. „Acest instrument privește combaterea acțiunilor de dezinformare a căror scop este de a induce panica, prin intermediul unor publicații fără identitate ori a unor publicații care în mod sistematic prezintă informații fără bază reală”, precizează Grupul constituit la nivel guvernamental.

Potrivit sursei citate, analiza se va realiza asupra fiecărui caz în parte și va fi în mod obligatoriu deschis un dialog prealabil cu reprezentanții publicației (dacă pot fi identificați) care ar putea face obiectul unei asemenea analize.

Ce prevede decretul de instituire a stării de urgență în cazul fakenews:

Art. 54 - (1) Instituțiile și autoritățile publice, precum și operatorii privați contribuie la campania de informare publică privind măsurile adoptate și activitățile desfășurate la nivel național.
(2) În situația propagării unor informații false în mass-media și în mediul on-line cu privire la evoluția COVID-19 și la măsurile de protecție și prevenire, instituțiile și autoritățile publice întreprind măsurile necesare pentru a informa în mod corect și obiectiv populația în acest context.
(3) Furnizorii de servicii de găzduire și furnizorii de conținut sunt obligați ca, la decizia motivată a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, să întrerupă imediat, cu informarea utilizatorilor, transmiterea într-o rețea de comunicații electronice ori stocarea conținutului, prin eliminarea acestuia la sursă, dacă prin conținutul respectiv se promovează știri false cu privire la evoluția COVID-19 și la măsurile de protecție și prevenire.
(4) În situația în care eliminarea la sursă a conținutului prevăzut la alin. (3) nu este fezabilă, furnizorii de rețele de comunicații electronice destinate publicului sunt obligați ca, la decizia motivată a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, să blocheze, imediat, accesul la respectivul conținut și să informeze utilizatorii.
(5) La decizia motivată a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, furnizorii de rețele de comunicații electronice destinate publicului au obligația de a bloca imediat accesul utilizatorilor din România la conținutul care promovează știri false cu privire la evoluția COVID-19 și la măsurile de protecție și prevenire și este transmis într-o rețea de comunicații electronice de către persoanele de la alin. (3) care nu se află sub jurisdicția legislației naționale.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5311 vizualizari

  • -5 (17 voturi)    
    Cine? (Luni, 16 martie 2020, 19:16)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ministrul Vela? Adica un carierist incompetent care vorbeste fara sa spuna nimic? Ala de tine partea militienilor corupti, a jandarmilor mancurti si nu ia masuri impotriva Tsrabei de diplome numita academie de politie, populata de plagiatori, corupti, escroci si santajisti? Nici macar pe CRIMINALII care au gazat in masa in 2018 nu-i stim - de vreme ce tovarasul `liberal` Vela ii apara. Pe m\inile acestui politruc a pus Fikusul tara. VAI DE NOI - cand il vad la tv vomit!
    • +5 (7 voturi)    
      nu cred ca e bine zis ... (Luni, 16 martie 2020, 22:12)

      VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      nu adevarul conteaza in situatia asta ci propagarea informatiei dorite de autoritati. nu cred ca e gresit ca guvernul sa zica de maine orice informatie legata obiectul starii de urgenta are doar o singura sursa si anume guvernul ! bineinteles ca cei care vor sa aibe pareri pot sa le afirme prin intermediul guvernului ... treaba e simpla, toata lumea e un sef, iar cu multi sefi in situatie de criza nu se face nimic. exact ca la nasterea cu mai multe moase, ramane copilul cu buricul nataiat ... restu’ e doar interes! pentru prostime, anuntul antenei3 de pe burtiera in ziua de duminica a fost apocaliptic, toata prostimea a iesit la pescuit de virusi din supermarket si la golit rafturi ... care a fost scopul acelei dezinformari prin omisiune ? nici macar nu au avut ei de castigat ..
  • +3 (17 voturi)    
    Site-urile : (Luni, 16 martie 2020, 19:18)

    un domn [utilizator]

    Sputnik și aferente televiziunilor mincinoase plus pagini individuale ale numirilor : Mircea 5 secunde și Liviu Plesoianu pot fi blocate de ieri fără probleme
    https://campaniamea.declic.ro/petitions/stop-publicitatii-pe-televiziunile-mincinoase
  • +13 (21 voturi)    
    da incepeti cu televiziunile alarmiste (Luni, 16 martie 2020, 19:23)

    AM1981 [utilizator]

    poate inchid A3 ca tot e degeaba
    • +11 (13 voturi)    
      si (Luni, 16 martie 2020, 20:34)

      andrei1232000 [utilizator] i-a raspuns lui AM1981

      vreti moara de foame Chiriecii, Ciuvicii si alte specii de genul asta?
    • +4 (6 voturi)    
      Mass media nu schimbă opiniile, le conservă (Luni, 16 martie 2020, 20:42)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui AM1981

      Oamenii care se uită la „televiziunile alarmiste” o fac pentru că ele le confirmă părerile pe care le aveau. Acele televiziuni au calitatea pe care o au pentru că acea calitate a emisiunilor îi satisface. Sînt cam 30 de ani de studii în România care susțin acest punct de vedere.

      Ceea ce fac aceste televiziuni însă este să își anestezieze privitorii astfel încît aceștia să nu își pună întrebări și să nu fie obligați să recunoască că s-au înșelat în evaluarea realității. Aici este caracterul nociv al televiziunilor care „mint frumos”.

      Să nu ne închipuim că cititorii Hotnews sîntem altfel. Avem printre noi o pondere ceva mai mare de oameni cae încearcă să gîndească critic, dar motivul pentru care stăm mai mult pe aici ține și de faptul că sînt informațiile pe care dorim să le primim, din unghiul din care dorim să le primim. Dacă la Hotnews sînt standarde mai ridicate, este pentru că cititorii Hotnews doresc în mai mare măsură știri verificate, prezentate mai critic (dar cu respectarea afinităților noastre politice și de alt fel).

      De informații false „fake news” nu ne putem apăra decît singuri. Iar cei care nu pot sau nu vor să se apere, nu vor fi apărați de cenzură. Pentru că știrile care sînt ascunse publicului devin zvonuri iar, dacă zvonurile ajung să circule, ele vor avea credibilitate mai mare decît știrile oficiale nesusținute de argumente. Iar dacă știrile oficiale sînt argumentate, știrile false vor muri de la sine și mijloacele legale normale vor fi suficiente împotriva celor care le lansează și le pun deliberat în circulație.
      • 0 (0 voturi)    
        Nice... (Marţi, 17 martie 2020, 9:25)

        MenInBlack [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

        Superbă descrierea. Imi place si faptul ca scrii rebel cu "î" peste tot, ca pe vremuri, inclusiv în interiorul cuvintelor, ceea ce nu diminuează cu nimic comunicarea, dar adaugă un plus de autenticitate şi chiar sprijină punctul tău de vedere : căutăm, vedem şi auzim de cele mai multe ori exact ceea ce "suntem formaţi" să cautăm, indiferent de dogme sau cenzură...plus că întotdeauna ceea ce e prohibitiv pare mai atractiv :) Discernămantul e discutabil, fiecare trăieşte în lumea lui, totuşi există repere solide care pot face diferenţa între pamantul plat şi cel rotund, apeland la argumente riguros stiinţifice, şi aici poate că "cenzura" ar avea un sprijin solid, făcand astfel diferenţa între "fake" şi "true", prin comparaţie. Ceea ce am vrut să spun, este că nu poţi arunca în aer o sursă fără să aduci argumente, chiar dacă acea sursă este sau a fost susceptibilă de "fake news" în repetate randuri. Cenzorul ar trebui să "le ştie pe toate" dintr-un domeniu specific, pentru a putea avea credibilitate şi a putea justifica măsurile luate.
        Deci : cenzura poate fi bună doar dacă există un cenzor competent, care se bazează pe argumente incontestabile dpdv ştiinţific sau al realităţii nefardate a faptelor ... altfel e doar dictatură mascată. Vezi marxism-leninismul,
  • 0 (16 voturi)    
    Pai, cine stie adevarul? (Luni, 16 martie 2020, 19:29)

    CezarN [utilizator]

    Daca cineva stie adevarul, sa-l publice si gata. Orice alte stire este fakenews si trbuie cenzurata. Dar cine naiba este detinatorul adevarului?
    De la Socrate si Platon am aflat cu totii ca adevarul se afla prin discutii, prin argumente si contraargumente. Singura modalitate de a afla ceva cat mai aproape de adevar, mai ales cand este vorba de oameni si de reactiile lor (stiinte sociale, economie, politica, studii medicale) este chiar informarea din cat mai multe surse. Or, interzicand anumite surse de informatii pe motiv ca mint, insa fara a sti de fapt adevarul (vedeti discutia despre ibuprofen, si asta inca este o discutie cu poleiala stiintifica) nu faci decat sa impedici exact aflarea adevarului.

    Apai si daca totusi faci ceva pe la marginea cenzurii si lasi stabilirea pseudo-adevarului la indemana unor politicieni care nu vad decat voturi si realegerea, daca nu perpetuarea, lor la putere este criminal. Un minister al adevarului mai lipseste avandu-l pe highlander Arafat la carma.
    • +3 (7 voturi)    
      ..... prietene ..... (Luni, 16 martie 2020, 21:54)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Vrei sa intri in dezbateri filozofice despre "adevar' cu cineva care are un site pe care citesti ca "Pamantul este plat" ? (este numai un exemplu din multe altele). Acestor magari care scot bani murdari din "clickbait" trebuie sa le spargi site-ul in cap.
  • -1 (7 voturi)    
    Foarte bine!!! (Luni, 16 martie 2020, 20:16)

    MihailescuDavid [utilizator]

    Sustinem aceasta masura! Sa fie suspendate! Cine e Active Watch? Sa spuna de unde au finantare sa faca ei monitorizare
    • +1 (3 voturi)    
      Sunt niște papagali sovietici (Marţi, 17 martie 2020, 9:17)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui MihailescuDavid

      uitați în tranșee de fratele mai mare și mai agresiv.
      Știrile false nu sunt fabricate degeaba,acestea
      sunt lansate cu un scop clar-bulversarea și
      atomizarea societății.In folosul cui!? Rog să
      ghicească cetățenii normali la cap.
      Starea de urgență este prevăzută în Constituție,iar
      autoritățile au dreptul legal să oprească valul tembel de minciuni sfruntate.Se aude Latrina 3 ?
  • -2 (10 voturi)    
    "Doctrina socului" (Luni, 16 martie 2020, 20:26)

    ww [utilizator]

    Urgenta in tara lui Klaus Voda: virusul ticalos e nimicit prin lovituri aplicate cu dibacie in capul libertatii de exprimare, prin suspendarea dreptului la actiune al unor institutii ale statului cu atributii explicite in domeniul securitatii si sanatatii (ITM) si prin oferirea de sprijin bietelor companii private aflate la ananghie (cele care in vremurile de glorie raportau profituri de 0,5-1%).
    Q.e.d: dezastrele sunt folosite drept pretext pentru a restrange libertatile cetatenesti si pentru a crea conditii favorabile multinationalelor.
  • +1 (7 voturi)    
    fake news (Luni, 16 martie 2020, 20:54)

    HoriaBradu1 [anonim]

    ma bucur ca se va face ordine,prea multe stiri false ....bravo !
  • +3 (5 voturi)    
    adica, (Luni, 16 martie 2020, 20:56)

    loveparade [utilizator]

    daca guvernul centralizeaza informatiile din teritoriu cu imbolnaviri/internari/decese, stie ca sunt X din fiecare si vin sputnik/luju/antenta3 sa spuna ca sunt 5X, guvernul nu are putere de a stabili adevarul informatiei?
    what?
    • +1 (5 voturi)    
      Adica noi nu gandim? (Marţi, 17 martie 2020, 7:57)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

      Adica daca Sputnik spune ca in Romania sunt 5000 de bolnavi si guvernul spune ca sunt 1230, NOI nu avem cap sa decelam adevarul intre astea doua? Trebuie sa stabileasca cineva?

      Apoi (dubito, ergo cogito, ergo sum :) ) de ce sa nu fim constienti ca si guvernul are motivele sale sa prezinte cifre trucate (mai mici, cand vine vorba de a calma populatia si mai mari, cand vine vorba de a aloca bani pentru diverse licitatii, deci pentru spagi). Trebuie sa evaluam si contextul in care se fac aceste afirmatii.

      Aflarea adevarului a fost o intreprindere grea intotdeauna.
  • +1 (7 voturi)    
    sa inceapa cu (Luni, 16 martie 2020, 21:05)

    gopo2016 [utilizator]

    latrina 3 si cu romania lu' ghita, daca tot inchid ceva, aia sint cei mai nocivi
  • -1 (7 voturi)    
    Prinzătorii de fluturi... (Luni, 16 martie 2020, 21:21)

    spirache [utilizator]

    ActiveWatch, v-as duce la prașila a doua la floarea soarelui pe canicula cu apa fiartă și hamsii sărate.
  • -1 (9 voturi)    
    Băi Active Watch, suntem in razboi! (Luni, 16 martie 2020, 22:17)

    Sparafucile [utilizator]

    Si in razboi actionezi chiar si numai pe baza unei BANUIELI. Fiindca decit sa traga inamicul in tine primul, mai bine tragi tu in ceea ce banuiesti ca ar putea fi inamicul. S-ar putea sa gresesti dar ramii viu si data viitoare poate nu mai gresesti. Altminteri nu mai apuci data viitoare.
  • -3 (9 voturi)    
    Nu guvernul (Luni, 16 martie 2020, 22:50)

    Setalcott [utilizator]

    Guvernul isi externalizeaza mai nou cenzura catre Google, Facebook, Twitter, etc, factorii care conteaza. Guvernul face urat catre aceste companii, ele cenzureaza, ca au voie ca entiati private, guvernul n-a incalcat nimic, toata lumea e multumita, cenzura e in toi.
  • +1 (1 vot)    
    Libertatea presei e si mai importanta! (Marţi, 17 martie 2020, 14:03)

    veganu [utilizator]

    Daca presa nu ar pune intrebari incomode, autoritatile ar putea sa devina delasatoare. Daca vreun sef are vreo idee proasta cine sa-l corecteze daca nu ai voie legal sa spui public ca greseste? Eventual ii spui lui si iti zice ca sa-ti vezi de treaba.. Stirile false pot fi combatute prin campanii de informare in primul rand.

    In timpul Marelui Razboi, Spania era neutra si libertatea de exprimare nu era suspendata. Gripa "spaniola" nu a aparut in Spania, dar pentru ca se putea vorbi liber la ei s-a aflat mult mai repede fata de tarile unde libertatea presei era suspendata (FR, DE). Acestea din urma au preferat sa tina ascunse faptele ca sa nu se panicheze populatia (la fel ca si China acum), iar efectele au fost negative gripa raspandindu-se nestingherita.
    • +1 (1 vot)    
      Foarte corect comentariul ! (Marţi, 17 martie 2020, 17:19)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui veganu

      Ideea, exprimarea, exemplul folosit... Un 10+ pentru acest comentariu! Sa inteleaga tot romanul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by