Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă (DSU) precizează, vineri, referitor la aplicaţia DSU App că fiind vorba despre "o achiziţie particulară a Fundaţiei pentru SMURD", nu a existat o procedură de achiziţii publice, precum licitaţia, fundaţia realizând la momentul respectiv o prospectare a pieţei de IT pentru a selecta operatorul, informează Agerpres.

sigla DSUFoto: Hotnews

Potrivit unui comunicat al DSU, firma care a realizat aplicaţia Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, DSU App, este un startup românesc fondat în 2013, "una dintre cele mai cunoscute pe scena antreprenorială de IT".

DSU precizează, de asemenea, că aplicaţia nu anunţă populaţia despre eventualitatea declanşării unui cutremur, "seismul fiind un fenomen imprevizibil".

Sursa citată mai arată că pentru DSU App, specialiştii din startupul respectiv: asigură îmbunătăţirea continuă a platformei, atât aplicaţiile mobile, cât şi sistemul de administrare al conţinutului; asigură suport tehnic atât pentru utilizatorii aplicaţiilor mobile, cât şi pentru cei din instituţiile MAI; monitorizează continuu performanţa sistemului; proiectează şi dezvoltă funcţionalităţi noi şi monitorizează impactul acestora la utilizatori.

"Fiind o aplicaţie care poate fi utilizată atât pe computer, cât şi pe telefonul mobil de pe un browser de internet, în momentul în care este instalată, utilizatorul este informat de la început că trebuie să se logheze şi să accepte termenii şi condiţiile de confidenţialitate privind datele cu caracter personal şi numai după ce acceptă aceşti termeni poate să se logheze furnizând elemente primare de identificare, specifice de altfel oricărei aplicaţii disponibile în spaţiul virtual. Prin acceptarea termenilor şi condiţiilor, armonizaţi cu legislaţia din domeniu, utilizatorul îşi exprimă liberul acord pentru instalarea aplicaţiei şi folosirea acesteia în deplină securitate. (...) Menţionăm că, aşa cum se precizează în secţiunea Politica de confidenţialitate, procesul este realizat în deplină securitate şi cu respectarea GDPR, precum şi a actelor normative în vigoare", adaugă sursa amintită.

Potrivit DSU, odată ce şi-a instalat aplicaţia, utilizatorul are posibilitatea de a se informa în privinţa alertelor emise de autorităţi, a ştirilor şi notificărilor emise de instituţii, dar şi de a transmite informaţii prin notificări/raportări, "ceea ce presupune un minim de responsabilizare a emiţătorului unui mesaj de interes public".

"Prin logare, utilizatorul poate transmite informaţii care odată ajunse la publicul larg pot afecta sau influenţa comportamentul acestuia. Datele pe care le furnizează utilizatorul la logare sunt o adresă de e-mail, eventual un nume pe care chiar el le furnizează, cu menţiunea că nu există un filtru expres al operatorului pentru verificare suplimentară a acestor informaţii", precizează DSU.

În comunicat se menţionează că aplicaţia a fost pusă la dispoziţia Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, iar gestionarea datelor care apar în aplicaţie "este realizată exclusiv de personal avizat din cadrul DSU ŞI IGSU".

"Costurile privind realizarea aplicaţiei DSU provin din contribuţiile '2% din impozit' asigurate Fundaţiei pentru SMURD, sume redirecţionate din impozitele cetăţenilor, astfel încât putem spune că Aplicaţia DSU nu a consumat fonduri bugetare sau publice", se mai arată în comunicat.

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă mai evidenţiază faptul că este vorba despre "o aplicaţie de top", care a ajuns la o cifră de peste 700.000 de utilizatori, "o adevărată performanţă şi totodată un real ajutor adus cetăţenilor, având în vedere seriile de informaţii utile/de interes public care sunt urcate pe această aplicaţie, alerte meteo".