Airbus Helicopters ar putea închide linia de asamblare de la Ghimbav, dacă nu primește o comandă fermă din partea Armatei române: „Răbdarea noastră are limite” (presa)

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 28 mai 2018, 16:59 Actualitate | Esenţial


Elicopter Airbus la Ghimbav
Foto: Hotnews
Airbus Helicopters ar putea închide și muta în altă țară linia de asamblare de elicoptere de la uzina din Ghimbav, în lipsa unei comenzi ferme din partea Armatei române, scrie luni presa franceză, în ziua în care ministrul român al Apărării, Mihai Fifor, începe o vizită în Hexagon.

Noul șef al Airbus Helicopters, Bruno Even, cere o poziționare clară din partea României, scrie cotidianul latribune.fr, într-un articol amplu dedicat acestui subiect.

„Pentru constructor, datele dosarului sunt clare, notează publicația franceză: fie Bucureștiul cumpără elicoptere de la constructorul franco-german, pentru a porni linia de asamblare de elicoptere de transport H215 de la Ghimbav, inaugurat în august 2016 în prezența lui François Hollande, fie acesta este închisă și transferată în altă țară. Cu această linie de asamblare, România ar intra în cercul restrâns al țărilor care stăpânesc producerea de elicoptere (Franța, Statele Unite, Rusia, China, Italia, India, Marea Britanie)”, se arată în acest articol.

"Sunt gata să sacrifice 50 de ani de cooperare. E o decepție imensă", au declarat surse din cadrul constructorului franco-german, care a format deja 50 de muncitori români la Marignane. Airbus Helicopters va menține însă uzina de mentenanță de la Ghimbav, care a modernizat recent 23 de Puma ale RAF (Royal Air Force).

"Răbdarea noastră are limite”, au spus surse din Airbus Helicopters, care au arătat că este nevoie de o comandă de cel puțin 16 aparate H215M din partea armatei române pentru a lansa linia de asamblare, dar „românii nu mai par interesați.

Vizita în Franța (luni la Paris și marți la Marignane) a ministrului român al Apărării, Mihai Fifor, care se întâlnește cu omologul său Florence Parly, ar putea să clarifice un pic lucrurile, notează publicația franceză, care adaugă că, în ciuda promisiunii făcute lui Emmanuel Macron în august 2017 în timpul vizitei în România, nu s-a întâmplat nimic concret. Între timp, Bucureștiul a construit relații strânse cu Bell, care vizează de 45 de elicoptere de atac (24 AH-1Z Viper) și de transport tactic (21 UH-1Y Venom). Aceste aparate ar urma să fie asamblate la IAR (Industria Aeronautică Română), care nu este altul decât partenerul istoric al Airbus Helicopters. Cele două grupuri au creat în 2000 Airbus Helicopters Romania, deținută în proporție de 49% de IAR.

În martie, partea română a fost în Statele Unite, unde au vizitat și sediul social al Bell din Fort Worth, în Texas, alături de uzina americană din Amarillo.

Această linie de asamblare de la Ghimbav (lângă Brașov) a fost concepută pentru o capacitate de producție de 15 aparate pe an. Airbus Helicopters s-a angajat să producă în România aparate vândute pe piețele de export. Cu comenzile deja obținute, constructorul susține că avea deja un plan de producție pentru doi ani la Ghimbav (5/pentru România, 9 pentru export.

Când Airbus Helicopters a inaugurat uzina din România, țară cu un cost redus al forței de muncă, conducerea companiei a afirmat că primele aparate ar fi trebuit să iasă de pe linia de asamblare în 2018, "cu condiția să avem rapid o comandă semnificativă". Această uzină are un centru de mentenanță, reparații și întreținere dotat cu o forță de muncă calificată, de bună calitate și competitivă, potrivit cotidianului francez. Aici ar fi trebuit să lucreze peste 300 de persoane în vederea fabricării a 15 aparate H215 începând cu 2020.


Serge Durand, seful fabricii Airbus Helicopters de la Ghimbav: La un an de la inaugurarea fabricii nu am primit nicio oferta concreta din partea Romaniei. Durand spera intr-o "licitatie transparenta"


















4995 vizualizari

  • +14 (36 voturi)    
    Da' na- fost macron zilele astea pe la rusi (Luni, 28 mai 2018, 17:06)

    Adri4n [utilizator]

    si a zis ca sa fie prieteni. Si Merkel nu face Nord Stream 2 cu rusii? Pai atunci vindeti elicoptere tot la rusi, noi nu avem incredere in prietenii rusilor. Hai, cantati la alta masa.
    • +2 (6 voturi)    
      Sau o muta la Videle (Luni, 28 mai 2018, 19:22)

      Pasarea_PuieMontix [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      ca sa fie si mai simplu si n'or sa mai aiba nevoie de nimic altceva. E colea sha. 2 km mai incolo
    • +4 (8 voturi)    
      periculos sa ai fabrica.. (Marţi, 29 mai 2018, 2:14)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

      invata omul meserie, plateste airbus taxe in Romania, e pericol mare pentru famiglia traditionala...

      las' ca mai bine cumparam niste elicoptere vechi de 30-40 de ani pe o spaga de miliarde si cand vine vremea de mentenanta le uitam prin hangare si ii lasm pe rusi sa ne controleze cu postaci de la vocea rusiei si politicieni platiti sa distruga tara.
  • -24 (32 voturi)    
    iese ficusul si spune ca nu trebuie sa alegem... (Luni, 28 mai 2018, 17:10)

    demaGOGU [utilizator]

    ...intre US si EU!

    dar nu ii putem indestula pe toti cu furnituri militare, mai devreme sau mai tarziu va veni vremea unei alegeri dure

    dupa cum s-a mai explicat, cand bate cu pumnul in masa ptr 2% PIB ptr inarmare, amerlocul se gandeste la propriul complex industrial-militar, nu la zisul complex francez!
  • -24 (40 voturi)    
    noi preferam SH americane... (Luni, 28 mai 2018, 17:12)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    care sunt mai bune, desigur.
    • +14 (38 voturi)    
      . (Luni, 28 mai 2018, 18:00)

      Ingwar [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      cred ca ar fi mai oportun un parteneriat cu SUA, cel mai de nadejde aliat al Romaniei. nemtii si francezii daca sunt controlati si cumparati de catre Putin(inca nu total dar spre aceasta merge, cititi despre NordStream 2 si compania franceza "Total" ca sa intelegeti) o sa-i faca pe plac cracanatului.
      si in primul rind americanii se pricep cel mai bine la elicoptere de lupta asa ca mai bine SUA
    • +1 (1 vot)    
      nu este o idee rea daca se vorbeste de OH58D Kiowa (Marţi, 29 mai 2018, 18:07)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      care chiar sunt ultra ieftine.

      Discutiile cu Bell au fost pentru fabricatia (asamblarea) loco de elicoptere noi si transferul mentenantei in Romania.

      Pe de alta parte si Airbus are dreptate in conditiile in care Armata Romana trage de ultimele ore posibile de zbor din elicopterele actuale si deja a anuntat ca trebuie sa cumpere elicoptere de transport si asalt.Problema este ca se vorbeste de elicoptere de asalt de 20 de ani si inca nu s-a facut nimic in afara de programul SOCAT care este bine ca exista dar nu rezolva problema elicopterelor de asalt.
      De elicopterele de transport se stie de cel putin vreo 15 ani ca sunt in pioneze si ai nostri inca prefera sa carpaceasca pe ele.

      Pe de alta parte Airbus nu stiu pe cine incearca sa prosteasca. Au facut un atelier de asamblare in Romania in speranta comenzilor de la Armata Romana? Pe bune?
      Pai daca IAR Ghimbav nu a primit nici o comanda serioasa in ultimii 20 de ani, cu exceptia Puma Naval, Airbus ce credea? Ca se intimideaza guvernele de numele lor si pun banii jos in conditiile in care pana si cablajele vin din Turcia?

      Consider declaratia actuala strict parte din recuzita de sales a celor de la Airbus.
      Sa mai taie din pret, sa se mai agite si ei pentru integrarea in tara si mai vedem.
      Elicopterele Airbus nu sunt rele, dar mai exista si altii si vrem sa vedem si noi competitia aia de piata cum se intampla acum la corvetele care se vor cumparate pentru marina.
  • +23 (25 voturi)    
    puma (Luni, 28 mai 2018, 17:15)

    emil@79 [utilizator]

    Frate pt ce draq sa cumperi alte elicoptere Puma de transport cand deja ai 59 de elicoptere in batatura in aceeasi categorie (elicopter civil de transport) Armata are nevoie de alte tipuri de elicoptere.
    • +4 (4 voturi)    
      problema (Luni, 28 mai 2018, 19:44)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui emil@79

      cred ca trebuie pusa in corelare cu intelegerea parafata cu statul roman atunci cand airbus s-a hotarat sa investeasca in linia de asamblare de la Ghimbav si nu cu alte considerente.
  • +29 (37 voturi)    
    ... (Luni, 28 mai 2018, 17:16)

    cartograful [utilizator]

    Adica inchide o linie de asamblare care inca nu a asamblat nici un elicopter deci inchide o linie inchisa.
    Airbus trebuie sa inteleaga ca nu poate obtine comenzi prin santaj.
    Armata, MAI si alte institutii romanesti au atat dreptul cat si obligatia sa-si aleaga aparatele de zbor prin procese competitive prevazute prin lege. Santajul pe care-l practica Airbus Helicopters nu se include printre ele. Pur si simplu nu e corect asa.
    Daca vorbim strict de armata, dotarea cu elicoptere americane de atac (fie AH-1Z+UH-1Y fie varianta mai puternica AH-64+UH-60) pur si simplu nu suporta comparatie cu oferta europeana.
    • +4 (8 voturi)    
      Poate (Luni, 28 mai 2018, 18:07)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      Imi place sa cred ca ei au venit, ca si alte firme (de exemplu de masini) in speranta ca vor produce sa vanda. Cel mai probabil a fost o oferta si o intelegere (cel mai probabil gentlemen's agreement, nu contractual) ca odata inaugurata sa inceapa macar ceva modesti, simbolic pentru inceput, apoi sa inceapa pe banda rulanta. Dar producerea pentru intern, nu cred ca s-a pus problema sa exporte din Romania.

      Acum, santajul acesta nu este bine-venit, evident, dar ceva imi spune ca totul se rezuma la aceasta fraza: "Sunt gata să sacrifice 50 de ani de cooperare. E o decepție imensă". Aici tind sa iau partea Airbus, dupa ce vedem cum coruptii sacrifica relatia diplomatica prin mutarea ambasadei la Ierusalim, ca sa nu mai zic de "onoarea" de care a avut parte PM Japoniei cand ne-a vizitat. Continuam cu opunerea fata de alte decizii ale UE (tot diplomatice) si ajungem la un tipar.

      Eu nu spun ca ce face Airbus este OK. Spun doar ca este un beneficiu sa ii avem aici (altfel nu ii convingeam sa deschida o fabrica si sa investeasca in personal, nu?) si acum ne batem joc, ca de obicei.
      Sa ne aducem aminte ca si Renault a avertizat Romania ca duce lipsa de infrastructura si deci isi puneau problema daca sa mai ramana in Romania.

      All-in-all nu arata bine, recunosc. Dar nu este cu nimic mai diferit decat numeroasele santaje practicate de catre "iubitii nostri alesi" ca sa le iasa si lor ceva pe felie, de fiecare data cand ceva din lumea civilizata este adus si in Romania, de ti se ia sa abandonezi tara asta ca investitor (iarasi un avertisment impartasit de multi din mediul privat din 2017 pana acum).

      Deci, obiectiv spus, nu imi place ceea ce face Airbus. But can you blame them? Aduceti-va aminte cine conduce tara asta...

      Poate gresesc, dar repet: nu avem cum sa stim tot adevarul. Eu am extrapolat bazat pe tiparul cretinilor de la putere care isi bat joc constant de mediul privat, de antreprenori si de investitori.
      • 0 (0 voturi)    
        nu sunt de loc cretini! (Marţi, 29 mai 2018, 11:28)

        complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        Observatia:
        "isi bat joc constant de mediul privat, de antreprenori si de investitori"

        este foarte corecta, insa pedeseristii nu a fac de loc din prostie sau incompetenta, ci deliberat!

        Urmasii komunistilor stiu foarte bine sa gestionez penuria, nu belsugul, pentru ei o romania cu o economie dezvoltata ar fi un dezastru!

        Cu cat este in tara mai multa mizerie si saracie, cu atat mai multe voturi aduna Partidul lui Ilici.

        De aceea saboteza si autostrazile, ei vor ca Ford si renault s aplece de la noi!

        Intr-o tara plina de someri si asistati social, oamenii pot fi mult mai usor pacaliti cu traditionala sacosa electorala rosie!!!
    • +1 (9 voturi)    
      Ce procese competitive?!? (Luni, 28 mai 2018, 20:27)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      De exemplu ca acelea prin care au fost achizitionate F16?
  • +3 (11 voturi)    
    ... (Luni, 28 mai 2018, 17:18)

    gorky.park [utilizator]

    Borat, nimic mai mult! Țara lu' pește.
  • -12 (50 voturi)    
    vă rugăm să ne scuzați (Luni, 28 mai 2018, 17:31)

    Mazeta [utilizator]

    avem prea mulți aliați.
    • +20 (26 voturi)    
      Zici ce-a zis Putin in 2014, (Luni, 28 mai 2018, 17:59)

      2087 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      si el avea prea multi aliati.
    • +7 (11 voturi)    
      Decat vre-un meleon de Omuletzi Verzi (Luni, 28 mai 2018, 22:58)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Care abia asteapta, sa-i chemi, asa-i Mazeta?
  • 0 (12 voturi)    
    Cu asa santaj mizerabil (Luni, 28 mai 2018, 18:30)

    mitg [utilizator]

    Mergeti si integrati-va elicopterele in Rusia.
  • +9 (13 voturi)    
    Airbus (Luni, 28 mai 2018, 18:58)

    mimo [utilizator]

    Decit vechiturile din familia Puma, mai bine vechiturile din familia Bell. Care de fapt sint foarte moderne, comparativ cu laturile de la Airbus.

    Combinatia Venom/Viper e foarte potrivita armatei romane. Le facem local si cit avem nevoie! Poate mai si exportam, ca sint cereri in Cehia si alte tari!

    Spre deosebire de Puma, care sint in curs de a fi scoase din uz si civil si militar!
  • +4 (6 voturi)    
    new deal (Luni, 28 mai 2018, 19:26)

    cugetatorul [utilizator]

    Daca nu sunt bani si pentru elicoptere americane si
    pentru franceze, mai bine ramanem cu cele americane,
    ca cele franceze arata a fi mai mult civile. Pe francezi
    i-am putea multumi daca luam de la ei ceva rachete
    antinava etc. pentru fregatele noastre, ca acolo se pricep mai bine.
  • +4 (8 voturi)    
    Mda (Luni, 28 mai 2018, 20:34)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Asta-mi suna a santaj ordinar.
    Nu se seseaza niciun organ?
    Cand avem chef, punem de-o sesizare, cand nu, nu se ridica sesizarea, nu?
  • -4 (8 voturi)    
    Si (Luni, 28 mai 2018, 20:49)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Polonezii incearca sa cumpere masini adevarate de razboi, nu prostii:https://sputniknews.com/europe/201605041039049241-poland-apaches-purchase/
    Cu asta pui cu botul pe labe pe comunisti!
    Cine vrea sa apere Romanica, jucarii din astea cumpara, sa tremure chilotii la bolsevici numai cand le vad!
  • 0 (4 voturi)    
    este vorba de contracte diferite (Luni, 28 mai 2018, 22:11)

    g01an [utilizator]

    nu vad care este problema. cu airbus s-a negociat producerea de elicoptere utilitare si contracte de mentenanta. cu bell s-a discutat doar despre producerea de elicoptere de asalt, vedem noi daca se bate palma, dar ar fi frumos sa fie produse elicoptere de asalt la noi.

    sunt doua chestiuni separate si ambele necesare noua.

    la fel ca in problema transportoarelor terestre de personal, Romania a incercat sa nu-si creeze o dependenta de un singur furnizor de sisteme de lupta. ceea ce este un lucru bun din punctul meu de vedere daca tinem cont de ce am patit de-a lungul istoriei cand nu am avut grija sa avem mai multe surse de aprovizionare cu armament (sau sa nu fim capabili sa-l producem local). pe de alta parte, este dubios sa vii cu astfel de pretentii cand oferta ta contractuala este penibil de redusa. este dubios doar daca nu le merge, daca le iese aceasta combinatie, atunci eu voi fi printre cei care o sa fiu placut impresionat.

    realitatea este putin diferita cred, oficialii romani incearca sa primeasca asigurari de securitate de pe ambele maluri ale Atlanticului, nu sunt foarte subtili in aceasta incercare si nici nu prea au cu ce sa negocieze, dar este o abordare principiala corecta. si necesara. tari care au interese strategice in Romania vor fi mult mai interesate sa ne ajute decat prin simpla apartenenta la un bloc defensiv comun. este foarte bine ca autoritatile incearca macar sa obtina aceste chestiuni. sa speram ca se vor si achita de obligatiile contractuale ce tin de partea romana.
    • 0 (4 voturi)    
      Nu! (Marţi, 29 mai 2018, 7:55)

      Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui g01an

      Nici o tara care face o competitie de achizitionare nu ajunge sa cumpere doua modele diferite pentru acelasi scop. Echipamentele militare sint foarte scumpe!

      Numai Romania, in urma modului original de conducere (spaga!), ajunge sa construiasca doua blindate cu acelasi scop - Piranha si Agilis. Numai Romania ajunge sa cumpere doua elicoptere de transport (Puma si Venom).

      Avem prea multi bani? Unde e interoperativitatea, mentenanta, armamentul? Toate costa bani!
      • -1 (3 voturi)    
        ?! (Marţi, 29 mai 2018, 10:23)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

        cum sa fie pentru acelasi scop daca unele sunt elicoptere de transport si utilitare, iar celelalte sunt elicoptere de lupta? de primele este nevoie nu doar pentru armata, ci si pentru salvamont, paza de coasta si ambulanta, deci contractul agreat deja este cat se poate de necesar si acum se mai cauta o solutie si pentru elicoptere de asalt care ne lipsesc cu desavarsire momentan sunt chestii total diferite si cheltuieli care oricum nu pot fi evitate. este la mintea cocosului...
        • +2 (2 voturi)    
          Nu esti atent, cocos! (Marţi, 29 mai 2018, 15:57)

          mimo [utilizator] i-a raspuns lui g01an

          Venom e elicopter mediu de transport si e inrudit cu Viper, care e de atac. Impartind in jur de 80% din tehnologie, au avantajul unei usoare intretineri - in tara.

          Puma nu are un echivalent de atac - cu exceptia SOCAT care e de mult depasit!

          Venom si Viper sint cumparate de mai multe tari in momentul de fata. Puma e pe cale de expirare oriunde!
  • +2 (6 voturi)    
    sau (Luni, 28 mai 2018, 22:41)

    laurentiucat [utilizator]

    https://www.rumaniamilitary.ro/romania-va-echipa-si-intretine-elicopterele-black-hawk-din-europa-centrala

    https://www.rumaniamilitary.ro/bell-inca-mai-spera-la-elicoptere-facute-in-romania
  • -1 (3 voturi)    
    Airbus cu aceleasi obiceiuri proaste (Marţi, 29 mai 2018, 9:03)

    StefanAlin [utilizator]

    Romania inca mai detine licenta pentru elicopterele Puma (IAR330). De ce pune presiune Airbus pe achizitia de elicoptere noi in loc sa ofere ceva ce chiar ne-ar interesa, adica modernizarea IAR330 pe care deja le avem in dotare (ma refer in principal la motoarele Makila de pe SuperPuma care sunt compatiblile cu structura si net superioare motoarelor de pe elicopterele noastre) Cand faci afaceri , faci in baza unor contracte nu in urma unor promisiuni asa ca sa ne lase cu atitudinea de victima. Pare ca exista un tipar al comportamentului Airbus in raport cu Romania..si asta ii face destul de nefrecventabili din punctul meu de vedere.
    • 0 (0 voturi)    
      s-a facut deja (Marţi, 29 mai 2018, 18:14)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui StefanAlin

      dar structura la actualele elicoptere este pe sfarsit de viata. Trebuie aparate noi.

      S-au facut modernizari, in mod sigur nu destule.
      Daca aveam posibilitati o evolutie corecta ar fi fost un model pornind de la actuala licenta (gen Coreea de Sud, Surion pornit din SuperPuma dar cu motoare americane) dar nu cred ca mai este cu cine.
      In rest de acord cu ce spui. Airbus nu prea vine pentru ceva stabil ci pentru una sau doua castane.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version