Andrei Sosa, Expirat: Acum o luna am avut un control, am primit o decizie de impunere de 1,6 milioane euro / Inspectorii mi-au zis sa dau cu firma de gard

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 5 noiembrie 2015, 13:30 Actualitate | Esenţial


Patronul Expirat, Andrei Sosa, care a anuntat luni inchiderea clubului, dupa tragedia de la Colectiv, povesteste cum a incasat o decizie de impunede de 1,6 milioane de euro de la Directia de impozite si taxe locale a sectorului 5 si cum a fost sfatuit sa dea "cu firma de gard" pentru a scapa de plata acesteia.

"Acum o luna am avut un control sumar de la Directia de impozite si taxe locale a sectorului 5, un control ce avea in vedere aplicarea unei taxe pe spectacole. Taxa de care sincer, habar nu aveam ca ar fi trebuit s-o platesc vreodata si de care, nu m-a intrebat nimeni de la stat de ea in tot acest timp. Dupa o declaratie in scris a unui angajat am primit o decizie de impunere de 7.000.000 lei noi (1.600.000 euro). Fara nici un control la fata locului. Si fara alte verificari.

Am crezut ca e o gluma proasta. Am consultat un avocat sa incerc sa aflu ce este cu aceasta taxa. E vorba de un articol din Codul Fiscal - art. 275, despre o taxa de "spectacole". Foarte ambigua si neclara. Din motivul asta nu ne-a intrebat nimeni in atatia ani de functionare de ea", povesteste acesta, pe Facebook.

Andrei Sosa a adaugat ca a cerut o audienta la seful directiei, dar a primit termen de solutionare 21 decembrie - 2 luni pentru o audienta.

In urma unei noi solicitari, a fost primit marti, iar inspectorii s-au scuzat ca "le-a venit Curtea de Conturi pe cap" si nca "trebuie sa puna legea in aplicare".

"Si ca ar trebui sa imi iau un consultant fiscal si sa dau cu firma de gard ... Kafka!!!", a scris acesta, pe contul sau de Facebook, negand "sepculatiile din presa" potrivit carora acesta ar fi fost motivul pentru care a inchis Expirat-ul.

Iata mai jos postarea lui Andrei Sosa:

"Nu ma asteptam ca postul meu de acum cateva zile sa devina viral. M-au cautat toate televiziunile si ziarele si nu am vrut sa dau nici o alta declaratie pentru ca am avut altceva de facut zilele astea. Sa il plangem pe Rugina si pe ceilalti care au disparut.

Si pentru ca nu am vrut sa ma tabloidizeze presa. Oricum au facut-o.

Am primit multe mesaje de incurajare, dar si multi mi-au umplut frigiderul. Le multumesc celor care m-au incurajat si inteleg si punctual de vedere a celor care m-au injurat.

Pe langa asta au aparut si niste neadevaruri in presa.

Si vreau sa lamuresc asta. Mai ales ca are atat de mult legatura cu ce se intampla zilele astea.

Societatea pe care functiona Expirat-ul, pe care functioneaza si alte activitati este Sosa & Sosa SRL infiintat in 2002. Actionari sunt eu si cu sotia mea Raluca. Expiratul a fost viata noastra, a fost copilul nostru. Cei ce ne cunosc stiu bine asta. Doar asta am facut de la 20 de ani si acum ne apropiem de 40.

In prezent avem in jur de 70 de angajati, multi din ei lucreaza la Expirat de 10 ani. Este si viata lor. Suntem ca o familie si mi se rupe sufletul ca o sa ii las fara un loc de munca.

Acum o luna am avut un control sumar de la Directia de impozite si taxe locale a sectorului 5, un control ce avea in vedere aplicarea unei taxe pe spectacole. Taxa de care sincer, habar nu aveam ca ar fi trebuit s-o platesc vreodata si de care, nu m-a intrebat nimeni de la stat de ea in tot acest timp. Dupa o declaratie in scris a unui angajat am primit o decizie de impunere de 7.000.000 lei noi (1.600.000 euro). Fara nici un control la fata locului. Si fara alte verificari.

Am crezut ca e o gluma proasta. Am consultat un avocat sa incerc sa aflu ce este cu aceasta taxa. E vorba de un articol din Codul Fiscal - art. 275, despre o taxa de "spectacole". Foarte ambigua si neclara. Din motivul asta nu ne-a intrebat nimeni in atatia ani de functionare de ea.

Ne imputa o taxa de "spectacole" de 24 lei pe metru patrat pe zi de functionare. Adica in jur de 7000 de lei pe zi de functionare. In conditiile in care Expirat-ul facea in jur de 10.000 lei vanzare. Ce adaos trebuie sa ai sa poti plati asta?!!! Probabil preturile din Londra. Nici cele mai scumpe cluburi din Bucuresti nu ar putea plati-o. Noi vindem berea cu 8 lei. Probabil ca dupa capul lor ar fi trebuit sa o vindem cu 40 ca sa platim doar taxa asta!!!

Si nici un club din Bucuresti nu o plateste in forma in care mi-au imputat-o mie. M-am interesat. In sectorul 3, de care apartine centrul istoric, carciumarii au ajuns la o intelegere cu inspectorii de acolo sa ii lase in pace cu taxa aceasta, e si neclara si absurda. In unele sectoare ii ponteaza ca si cum ar fi deschisi doar o noapte pe luna. In altele inspectorii nu au fost.

Mi-a fost clar ca e o greseala undeva. Si de fapt sunt mai multe, cea mai vizibila e asta: in 2005, cand s-a trecut la leul nou, la articolul asta din codul fiscal au pierdut un zero la actualizare. Dar asa e legea in acest moment. Si nimeni din aparatul de stat nu a facut nimic sa o repare desi din atitudinea lor e clar ca si ei isi dau seama ca e aberant si anormal.

Probabil din motivul asta inspectorii de la sectorul 5 nu intrebat de taxa asta. Sau poate ca nu stiau de existenta noastra. In atatia ani functionare. V-am spus cate taxe am platit la stat in ultimii 5 ani￯ Si statul nu stie nici macar ca exist!!!

Mi-au calculat retroactiv pe ultimii 5 ani cu 3 zile deschise pe saptamana, cu dobanzi si penalitati - de acolo astia 1.600.000 euro.

Am cerut o audienta la seful directiei si am primit termen de solutionare 21 decembrie (adica aproape 2 luni pentru o audienta). Am revenit cu o noua solicitare si m-au programat marti. In urma celor intamplate in weekend am intrat luni la ei explicanu-le urgenta. Si mai ales ca maine e ultima zi in care pot face contestatie. Si prima zi din care imi pot face poprire pe conturi.

In audienta inspectorii mi-au zis ca nu sunt ei de vina. Ca le-a venit Curtea de Conturi pe cap (probabil sa verifice ce prostii a facut Vangelie pe acolo). Si ca nu au ce face trebuie sa puna legea in aplicare. Chiar daca e absurda. Si ca ar trebui sa imi iau un consultant fiscal si sa dau cu firma de gard...

Kafka!!!

Cum sa spuna un inspector fiscal asta?!! In loc sa ma sprijine sa gasim o varinta sa reparam impreuna asta. Mai ales in urma celor intamplate zilele astea. Mai ales ca e o culpa comuna. A mea ca nu sunt doctor in Codul Fiscal si a celorlalte legi din tara asta. Si a lor ca nu m-au instiintat in atatia ani ca as avea de platit o taxa aberant de mare.

Bineinteles ca exista solutii. Trebuie sa atac in justitie hotararea de guvern in care au gresit. Doar ca mie "lacom si inconstient patron de club" o sa imi fie destul de greu sa castig. Mai ales ca probabil sunt singurul "fraier" care o sa fac asta. Probabil, cei care au patit-o, isi dau cu firma de gard in loc sa intre intr-o lupta directa cu partea disfunctionala a statul.

Dar am incredere macar in justitie. Sa stabileasca justitia daca am de platit vreo taxa si in ce valoare.
Si o sa o platesc daca asa se decide. Dar sper sa castig in justitie iar daca mi se imputa o taxa sa fie cea corecta. Din care mai mult de jumatate ar fi dobanzi si penalitati. Pe care mi se pare just sa le impart jumi-juma cu insectorii fiscali. O sa ii actionez in judecata pentru ca este si vina lor ca nu si-au facut treaba cum trebuie.
Dar nu o sa dau cu firma de gard pentru ca daca am vreo vina e normal sa mi-o asum.

Si sepculatiile din presa cum ca de aceea am inchis Expirat-ul sunt nefondate. Firma functioneaza mai departe cu celelalte activitati pe care le am.

P.S. Taxa asta a fost scoasa din noul Cod Fiscal.

Probabil pentru ca exista deja o taxa si in actualul Cod Fiscal pentru barurile care desfasoara activitate de noapte: 5% din vanzari".


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















18182 vizualizari

  • -20 (30 voturi)    
    ... (Joi, 5 noiembrie 2015, 13:41)

    klaudyuxxx [utilizator]

    Asta e penal rau de tot. Dupa ce se auto-denunta, se agita in stanga si-n dreapta ca n-a fost anuntat ca trebuie sa plateasca taxa x. F bine scrie in articol, orice firma care se respecta are un contabil care studiaza legea si vede ce dari trebuie sa platesca o crasma ca a lui.
    • +7 (13 voturi)    
      nota 2 ... (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:14)

      trebol [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      stai jos - esti repetent ... ca multi altii ...
      • +6 (10 voturi)    
        sunt trei elemente aici (Joi, 5 noiembrie 2015, 15:14)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui trebol

        1. taxa aberanta-EXCESIV DE MARE...pentru spectacole cum se justifica ?!?!?

        2. decizie de impunere adusa la cunostinta tarziu (dupa atatia ani) -PRECUM CAMATATII SA SE STRANGA DOBANDA.

        3. Aplicata discretionar ( probabil nici la 1% dintre locatiile aflate in aceiasi situatie) FAPT CE PERTURBA OCONCURENTA CORECTA- CONDUCE LA CORUPTIE SI NEINCREDERE IN AUTORITATI
        • -3 (9 voturi)    
          ia citeste legea... (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:36)

          g01an [utilizator] i-a raspuns lui rov

          ai obligatia sa cunosti legislatia si necunoasterea nu iti poate justifica nimic.
          ai obligatia sa platesti tu taxele corect, nu sa te verifice statul ca sa te ajute sa faci asta.
          este suficient sa angajezi o firma sa-ti faca contabilitatea si sa le ceri contractual alora sa raspunda pentru respectarea completa a legii...

          dar stai, ca tu vrei sa faci evaziune si nu o sa poti solicita astfel de chestiuni, pentru ca tu ai cu totul alte intelegeri cu cine iti face contabilitatea...

          este greu sa ai soriciul gros. asta este, risti si castigi, dar cand te prinde, o belesti. asa este in viata.
          • -1 (7 voturi)    
            e greu cu unii, degeaba te chinui (Joi, 5 noiembrie 2015, 19:44)

            unu [anonim] i-a raspuns lui g01an

            Acum ma uitam la TVR. In piata este o pancarta cu "ANAF suntem oameni, nu animale!".

            Probabil e pusa de baiatul asta destept care crede ca daca el nu stie legea, e normal sa nu o respecte. Si nici sa nu plateasca pentru nerespectarea ei.

            Pentru prima oara in 25 de ani ANAF a inceput sa isi faca treaba. Vezi veniturile declarate cum cresc. Vezi numarul sederilor in hoteluri cum cresc. Vezi cum se vand casele de marcat ca painea calda. Dar nu, nu e bine! Noi nu vrem sa platim taxe! Vrem sa curga lapte si miere si sa furam ca in codru.

            Eu chiar sper ca cineva din piata sa dea jos acea pancarta. Face de ras aceasta miscare care se declara a fi impotriva spagii si a furtului.

            Cat despre pseudo-patronul asta, ii doresc sa plateasca tot ce trebuia sa fi platit. Si daca stie de altii care nu au platit, sa ii dea in gat la ANAF sa plateasca si aia.

            La mai mare!
            • 0 (2 voturi)    
              Ce lege... (Vineri, 6 noiembrie 2015, 11:23)

              Unul [anonim] i-a raspuns lui unu

              Tu nu pricepi ca aiic e vorba de o taxa aberanta... Normal ca fiecare tre sa stie ce are de platit... dar si daca gresesti... dupa cativa ani ar fi fost normal ca cineav de la anaf sa fi gasit eroarea.
              Dar tot nu inteleg de unde atata ura ca a ta fata de antreprenori? Daca fac prostii ca aia de la Colectiv sa plateasca... dar nu toti fac asta.
              Tu pricepi ca taxele aberatnte impuse de un stat idiot or sa vina pana la urma din buzunarul cetatenilor?
              Daca ar fi sa se plateasca o asemenea taxa aberanta pe "spectacole" la orice club/bar/restaurant pana la urma tu ca si consumator o sa o platesti...
    • +6 (14 voturi)    
      mai citeste o data (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:18)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      Primaria emite o decizie de impunere in urma analizei dosarului depus de patron. Daca are dubii, solicita informatii suplimentare acestuia.

      Primaria nu a facut asa ceva in cazul in speta.

      Dupa cum stii, fiecare cetatean primeste acasa o decizie de impunere local, per aartament, in care e trecuta suma.

      Vorbim despre taxe locale, nu despre taxe la bugetul statului.

      Mai mult, omul a explicat ca taxa este aberant de mare, inclusive ca uramre a lipsei de corectare la trecerea la leul nou. Acesta este un motiv pentru care primariile nu au solicitat aceasta taxa.

      Dar, asa cum spuneam, lipsa totala de cunostinte, incapacitatea de a intelege un text, incultura legislative sunt extreme de rapandite si postul tau imi sustine acest punct de vedere.

      Sa stii ca strigatele viscerale de revolta nu tin loc de cunostinte si nici de capacitate de intelegere a unui text scris.

      Din acest motiv la testele PISA se dau texte pe care elevii trebuie sa le povesteasca- pentru a nu permite ca personae ca tine sa ajunga in posture unde ignoranta face victime.
      • -5 (15 voturi)    
        aiurea (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:34)

        Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Necunoasterea legii nu te scuteste de raspundere. Exista calea legala de contestare a deciziei de impunere.
        Cred mai degraba ca susnumitul a trecut la faza "da cu firma de gard".
        • +2 (6 voturi)    
          nu prea (Joi, 5 noiembrie 2015, 15:30)

          Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Gustav666

          Nu are nici o legatura cu "necunoasterea legii". Mai citeste inca o data ce a spus omul ala in articol.

          Sigur ca o sa conteste , dar nu are mari sanse deoarece retinerea culpei funcionarilor , chiar coroborata cu cunatumul exafgerat al taxei si cu practica indelungata, nu se consituie in argumente suficiente pentru o hotarare favorabila.

          Dupa ani si ani de judcati poate ca va obtine castig de cauza.

          Dar tocmai asta e problema, ca avem un cadru normative si o iresponsabilitatae a funsctionarului public, cuplata cu o crasa incompetent ceea ce face posibile astfel de situatii.
          • +1 (1 vot)    
            Din 2 decizii ANAF-ul greseste una... (Joi, 5 noiembrie 2015, 23:22)

            rov [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

            Are cica mai mult de jumatate decizii corecte..56 %.!!!!
            Daca ei ce dau legile interpreteaza gresit una din doua situatii, ce parere sa-ti faci ????
            Apoi tribunale, timp pierdut, ani pierduti din cauza ambiguitatilor legislative si din cauza incompetentei acestui organ de colectare a taxelor.
    • +4 (6 voturi)    
      ok (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:23)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

      vad ca stii sa scrii, dar nu pare ca stii sa citest!
  • -9 (21 voturi)    
    Cel care acum cateva zile anunta ca inchide :) (Joi, 5 noiembrie 2015, 13:49)

    TC [anonim]

    ...din proprie initativa.

    Adica dupa ce a evazionat atatia ani, ar vrea sa fie "grandfathered" cu hotia lui in noul context anti-coruptie.

    Si argumente de genul "clubul e copilul nostru, nu ni-l omorati" ar trebui desigur sa ne stoarca niste lacrimi, nu? De crocodil, poate.

    Romani, nu sperati ca aici preturile sa fie mai mici ca in restul Europei. Cat timp veti dori preturi mici si serviciile vor fi de calitate proasta, siguranta insuficienta, salariile mici.

    Ce ar trebui sa isi doreasca romanii ar fi salarii ca afara dar la productivitate si calitate ca afara. Doar asa vom putea trai civilizat si bucurandu-ne de tara frumoasa pe care o avem.
    • -10 (14 voturi)    
      ... (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:07)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui TC

      minuseaza lumea, doare adevarul.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu adevarul! (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:17)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

        ...
      • -1 (9 voturi)    
        exact, gandirea pe termen scurt predomina (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:19)

        TC [anonim] i-a raspuns lui klaudyuxxx

        vorba aia, poate sa arda clubu' dar pana atunci berea sa fie 8 lei, muzica tare, fumul de tigara gros de sa-l tai cu cutitul, cat mai "plin de lume" si "de distractie"

        nici macar ptr. business nu-i buna insuficienta de safety - se vor pierde enorm de multi turisti straini, care asa betivi/drogati/curvari cum sunt - au fost educati sa fie foarte atenti la capitolul personal safety - nimeni nu vrea sa vin la un city-break si sa plece in body-bag
      • 0 (4 voturi)    
        ok (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:27)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui klaudyuxxx

        cifra de afaceri 1 milion de euro, top 5 pe caen-ul respectiv. cate baruri fiscalizeaza atat, mai ales din cele ale baietilor cu epoleti!
    • +9 (11 voturi)    
      Ai citit articolul? (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:16)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui TC

      E vorba de 7000 ron/zi taxa in conditiile in care inainte de denominare era 7 milioane (echivalentul actual a 700 ron). Cretinii au uitat sa taie un zero astfel ca taxa a devenit atat de aberanta incat nu puteai sa obtii profit daca o plateai. De aceea multe primarii nu au mai aplicat-o sau au folosit diverse reguli de calcul.
      • 0 (12 voturi)    
        da, am citit continutul plangerii proprietarului (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:29)

        TC [anonim] i-a raspuns lui banel

        si tocmai de aceea scriu aici

        nu sunt de acord cu tonul adoptat, asa plangacios/acuzator/ca la piata/neprofesionist

        ok, s-a facut o greseala de calcul, un (alt) incompetent de la primarie. e simplu de demonstrat, se taie un zero de la suma si basta. se judeca pentru dobanda

        basta. fara atata drama

        P.S. inteleg ca suntem nemultumiti cu plata taxelor, sunt de acord ca in alte tari se platesc taxe mai mari dar se si primeste ceva in schimbul lor, insa fara taxe nu functioneaza nimic, are drepate Iohannis.
        • +2 (4 voturi)    
          haha (Joi, 5 noiembrie 2015, 15:11)

          jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui TC

          se taie un zero? stii dupa cat timp se taie acel zero? ai fost vreodata in justitie cu vreo problema? esti un habarnist perfect, dar cu tupeu maxim!
          • +1 (3 voturi)    
            pai da (Joi, 5 noiembrie 2015, 15:48)

            Dedalus [anonim] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

            Subscriu!
            ====

            Instanta trebuie sa constate mai intai ca NU s-a taiat un zero, ceea ce este muuult mai dificil decat pare, deoarece trebuie dovedit ca nu cumva s-a dorit sa fie chiar atat cat e.

            Caraghis, daca nu esti in cauza. Cumplit daca esti.
            =====

            Partea proasta este ca de fapt tocmai de-aia primariile nu au emis deciziile (din cate inteleg).

            Ca si la #colectiv, un concurs de imprejurari bazat pe incompetenta, coruptie si iresponsabilitate au condus la o situatie fara iesire.

            Dar omul nu are nici o vina in cazul asta, pentru ca oricine in locul lui ar fi procedat la fel, ca rezultat al situatiei respective.
        • 0 (0 voturi)    
          da nu de 2 ori ! (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:56)

          marcel tolingiber [anonim] i-a raspuns lui TC

          vezi cazul avocatilor care platesc asigurarile la Csa lor, de 11 % pe luna din veniturile brute , iar de la 01.01.2016, vor plati si contributia la alta casa de asigurari, de la care nu beneficiaza de ansolut nimicnimic !
          Cine crezi ca va suporta diferenta? Prima veriga, sau ultima ?
    • +1 (5 voturi)    
      ok (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:26)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui TC

      vad ca stii sa scrii, oare stii sa si citesti? firma e in top5 sector 2 pe CAEN-ul respectiv cu o cifra de afaceri de 1milion de euro si peste 50 de angajati! adica fiscalizeaza mult din activitate, spre deosebire de altii cu grade care populeaza centrul vechi!
    • 0 (2 voturi)    
      na, ca la tine ... (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:55)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui TC

      ... s-au nimerit sa voteze aia care vor "ieftin si bun' ... eventual cu subventie 90% de la stat :)
  • 0 (6 voturi)    
    Astia down comentuci (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:11)

    Stef_and [utilizator]

    Sunteti pe dinafara sau nu atiti sa cititi!!
  • +5 (9 voturi)    
    Esti la adm fin S5 ?? (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:24)

    Carcalete [utilizator]

    Bafta ...
    Aia sunt niste incompetenti si jumatate.
    • +1 (1 vot)    
      eheee (Joi, 5 noiembrie 2015, 20:56)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Carcalete

      Stai sa-i vezi pe aia de la anaf sector 1. Adauga nesimtire, tupeu, aroganta si abuz de lege/pozitie.

      Bine, in cazul asta este vorba de directia taxe si impozite.
  • -5 (13 voturi)    
    expirat (Joi, 5 noiembrie 2015, 14:32)

    Cocalarul_Electronic [utilizator]

    de ce il tot promovati pe indivdul asta? care este interesul? "iesirile" lui contin mai multe lucruri negative decat pozitive. s-o fi luptat el cu sistemul corupt, dar a si prosperat enorm de pe spatele lui iar acum pozeaza in victima si revolutionar.
  • -1 (7 voturi)    
    Contabil (Joi, 5 noiembrie 2015, 15:31)

    Teo [anonim]

    Dar domnul patron de ce se victimizeaza?! Nu cumva are angajat un contabil sau o firma de contabilitate care ar trebui sa ii spuna sa plateasca taxele si cum si in ce cuantum si ce taxe?!! Sau acum face pe nestiutorul? Maine va spune ca nu stia ca trebuie sa aiba aviz ISU ca nu l.a controlat nimeni si daca mor oamenii, el nu stia. Serios?!!! Asta cred ca a inchis ca ascunde ceva. Sa o lase mai moale cu victimizarea sau sa isi concedieze contabilii!!
    • 0 (6 voturi)    
      uffff... (Joi, 5 noiembrie 2015, 15:50)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui Teo

      Chiar ca ar trebui date teste PISA din an in an nu din doi in doi ani....

      Mai citeste inca o data textul articoluluji sau roaga pe cineva sa ti-l cieasca si sa ti-l explice pe inteles.

      Nu glumesc si nu e o ironie. E clar ca nu poti citi.
  • +3 (5 voturi)    
    bai nene, trebuie curatenie facuta... (Joi, 5 noiembrie 2015, 16:31)

    g01an [utilizator]

    acum, nu stiu exact ce e cu fix taxa aia, as vrea sa aud si parerea unui legiutor si a unui inspector si a altor patroni. as vrea sa stiu cum organizeaza primariile spectacol de exemplu.

    pe de alta parte, simpla impunere a unei taxe pe o activitate specifica mi se pare o idiotenie totala. statul trebuie sa fie echidistant. pui impozit pe venit? nicio problema, aplici universal. pui taxa pe x, nicio problema, cata vreme sa o poti aplica universal. ce puii mei inseamna sa pui taxa pe "spectacole"? fiecare agent comercial ar trebui sa aibe aceleasi capitole de plata a taxelor la stat sau a celor locale si ar trebui sa fie evidente si usor de calculat. daca am face curat in acest domeniu, tot ar ramane problemele cu taxarea muncii unde iar sunt o gramada de reguli inutile.

    trebuie rezolvat cu ambiguitatile de genul asta si pe urma sa ii vedem pe domnii inspectori daca isi fac sau nu treaba, ca o sa fie destul de usor de verificati si ei pe urma, si ii este usor si contribuabilului sa-si calculeze singur ce are de platit.
  • -1 (3 voturi)    
    Tipic romanesc (Joi, 5 noiembrie 2015, 21:36)

    Ted [anonim]

    Legea nu e deloc clara. Am citit-o. Definitiile discotecii si ale videotecii sunt la fel clare (vezi DEX). Ati pus muzica inregistrata si aveti ring de dans, se cheama ca sunteti discoteca, chiar daca genul muzical ascultat nu e disco. Taxa e corect calculata si aplicata, nu dati vina pe inspectori. Ca nivelul taxei e aberant, asta e foarte corect, dar nu inspectorii stabilesc nivelul taxei. Nu e obligatia statului sa te informeze ce impozite si taxe ai de platit, e treaba contabililor si juristilor angajati. Daca acesti nu-si fac treaba bine, nu e vina inspectorilor, e vina managerilor care i-au angajat.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version